Hava Durumu

#Letonya

TOURISMJOURNAL - Letonya haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Letonya haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Bolivya, Turizmi Canlandırmak İçin Vize Şartını Kaldırdı Haber

Bolivya, Turizmi Canlandırmak İçin Vize Şartını Kaldırdı

Bolivya'da seçimleri kazanan merkez sağcı Rodrigo Paz hükümeti, ABD ve İsrail vatandaşlarına uygulanan vize şartını kaldırdıklarını duyurdu. Dışişleri Bakanı Fernando Aramayo, yönetimsel başkent La Paz'daki Hükümet Sarayı'nda düzenlenen basın toplantısında, gündeme ilişkin değerlendirmede bulundu. Turizmin geliştirilmesi amacıyla başta ABD ve İsrail olmak üzere Güney Kore, Güney Afrika Cumhuriyeti, Letonya, Estonya ve Romanya'dan gelen ziyaretçiler için vize şartının kaldırıldığını belirten Aramayo, 2026-2029 yıllarında turizmden en az 320 milyon dolar gelir elde edilmesini beklediklerini söyledi. Aramayo, isim vermeden bir önceki hükümeti eleştirerek, 2008'den bu yana çeşitli ülkelerden gelen turistlere uygulanan vize zorunluluğunun "ekonomik" ve "ideolojik" gerekçelerden kaynaklandığını ifade etti. Devlet Başkanı Rodrigo Paz da konuşmasında, vize şartı nedeniyle Bolivya'nın 80 milyon doları aşkın bir gelirden olduğunu, bunun faydadan çok zarar getirdiğini savundu. MORALES, ABD VE İSRAİL'E VİZE ŞARTI GETİRMİŞTİ Eski Bolivya Devlet Başkanı Evo Morales döneminde, 2007'de ABD vatandaşları için vize zorunluluğu getirilmişti. Bu uygulama, 2019’da dönemin geçici Devlet Başkanı Jeanine Anez tarafından kaldırılmıştı ancak bir önceki Devlet Başkanı Luis Arce tarafından 8 Şubat 2021’de vize şartı yeniden yürürlüğe konulmuştu. İsrail vatandaşlarına yönelik vize şartı ise 2014'te Morales hükümeti döneminde uygulanmaya başlamıştı.

Kaan Kavaloğlu: Antalya 18 Milyon Hedefinin Gerisinde Kalacak Haber

Kaan Kavaloğlu: Antalya 18 Milyon Hedefinin Gerisinde Kalacak

Antalya'da, bölgesel krizler turizm hedeflerini gölgeledi; iç pazar ve Avrupa'daki Türkler sezonun güvencesi oldu. Kentte turizm, temmuz ortasında 7,5 milyon ziyaretçiyle kritik eşiği geçerken, AKTOB Başkanı Kaan Kavaloğlu, "18 milyonluk bir hedefimiz vardı, o hedefin biraz optimist bir hedef olduğu ortaya çıktı. Geçen senenin altında kalmayacağımızı ve 17 milyonluk hedefi tekrardan geçeceğimize inanıyorum" dedi. Türkiye'nin en önemli turizm destinasyonlarından Antalya'da yılın ilk 6,5 aylık döneminde 7,5 milyon turist ağırlandı. Sezonun seyri ve gelecek beklentileri hakkında değerlendirmelerde bulunan Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) Başkanı Kaan Kavaloğlu, hedeflenen 18 milyon ziyaretçi sayısının bölgesel krizler nedeniyle revize edildiğini açıkladı. Kavaloğlu, "16 Temmuz itibariyle Antalya'ya gelen kişi sayısı 7,5 milyon kişiyi geçti. Geçen sene ile hemen hemen aynı bir rakam bu. Sezonun başında 18 milyonluk bir hedefimiz vardı, o hedefin biraz optimist bir hedef olduğu ortaya çıktı. Çünkü, Rusya-Ukrayna savaşının bitebilme ihtimalini göz önünde bulunduruyorduk ama savaşın devam etmesi, arkasından gelen İsrail-İran gerilimi, Filistin-İsrail geriliminin devam etmesi ve o bölgedeki hareketliliğin sürekliliği turizmi olumsuz etkiliyor" ifadelerini kullandı. "Haziran sonunda düşüş görüldü, temmuz ve ağustosa odaklandık" Haziran ayı sonundaki verilere değinen Kavaloğlu, "Almanya ve Rusya'dan gelen turist sayısında az da olsa düşüş gözlemledik. Buna karşılık İngiltere ve Polonya'dan artış oldu. Temmuz ve ağustos ayı sezonun en değerli iki dönemi. Bu iki ayda toplamda yaklaşık 5,6 milyon turist bekliyoruz. Eğer biz bu hedefe ulaşırsak, geçen senenin altında kalmayacağımızı ve 17 milyonluk hedefi tekrardan geçeceğimize inanıyorum" diye konuştu. İklim şartları elverdiği sürece sezonun kasım ayının sonuna kadar uzayabileceğini söyleyen Kavaloğlu, "Eylül-Ekim aylarının iyi geçeceğini varsayıyorum ve sezonun da iklim şartlarının elverdiği sürece Kasım ayının sonuna uzayacağını düşünüyorum. Dolayısıyla bu anlamda baktığımızda geçen senenin altında kalmayacağız ama 18 milyonluk hedefimize ulaşamayacağız" dedi. "İran-İsrail gerilimi şehir otellerini etkiledi" Ortadoğu'da yaşanan siyasi gelişmelerin etkilerine değinen Kavaloğlu, "İran-İsrail geriliminin Antalya'ya da etkisi oldu ancak asıl etkiyi İstanbul, Karadeniz ve Güney Marmara gibi şehir otelleri yaşadı. Orta Doğulu turist profili o dönemde Türkiye'ye gelemedi. Şimdi uçuşlar yeniden başladı, gelişler devam ediyor ama o dönemi kaybettik" ifadelerine yer verdi. "İç pazar ve gurbetçiler güçlü bir rezerv" İç pazarda hareketliliğin sürdüğünü ifade eden Kavaloğlu, yurt dışında yaşayan Türklerin tatil tercihlerinin olumlu etkiler sağladığını belirterek, "Avrupa'da yaşayan Türklerin Türkiye'ye, özellikle Antalya'ya olan ilgisi sürüyor. Kendi ana vatanlarında tatil yapma iştahı yüksek. Bu da sektör açısından büyük bir artı" dedi. "Rusya hâlâ birinci, Polonya hızla yükseliyor" Ana pazar sıralamasını da paylaşan Kavaloğlu, "Şu anda Rusya hâlâ birinci sırada yer alıyor. Onu Almanya, İngiltere ve Polonya takip ediyor. Polonya'yı özellikle önemsiyoruz. Refah seviyesi ve Avrupa Birliği'nin desteğiyle ekonomik olarak güçleniyorlar. Polonya bizim için çok değerli bir pazar haline geldi. Kazakistan, Hollanda ve Baltık ülkeleri de dikkat çeken pazarlar arasında" dedi. Litvanya, Letonya ve Estonya'dan gelen turist sayısındaki artışa vurgu yapan Kavaloğlu, yılın geçen yıla göre daha iyi tamamlanacağına vurgu yaptı. "Fiyat artışı konusunda elimiz kolumuz bağlı" Uygulanan sabit kur politikasının sektöre etkilerine de değinen Kavaloğlu, "Gelirlerimiz Euro bazında, giderlerimiz Türk Lirası bazında. Enflasyon baskısı nedeniyle giderlerimiz arttı ama kur artmadı. Bu da kârlılığımızı düşürdü. Avrupa'da da refah seviyesi artmadığı için fiyatlarımızı yükseltemiyoruz" dedi. "Antalya, Yunanistan ile kıyaslandığında daha avantajlı" Türkiye'nin turizmde rekabetçi pozisyonunu koruması gerektiğini vurgulayan Kavaloğlu, Antalya'nın İspanya, Fransa, Yunanistan ve İtalya gibi rakiplerine göre uygun fiyat avantajı sunduğunu söyledi. Kavaloğlu, şöyle devam etti: "Yunanistan ada turizmi yapıyor. İnsanların tatil yerlerini biz belirleyemeyiz ama Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti'ni de bir seçenek olarak öneriyoruz. Yunanistan'da genellikle restoran fotoğrafları paylaşılıyor, ama kıyaslama yaparken otel ile otel, restoran ile restoran karşılaştırılmalı. Türkiye'nin, Antalya'nın çok daha uygun şartlarda tatil imkanı sunduğunu söylüyorum."

Türk Turizmciden Baltık Pazarına Dev Yatırım Haber

Türk Turizmciden Baltık Pazarına Dev Yatırım

Türkiye’nin en büyük tur operatörlerinden biri olan Anex Tour’un sahibi Neşet Koçkar, Baltık turizm pazarına güçlü bir giriş yapmaya hazırlanıyor. Daha önce Almanya ve Rusya’nın en büyük tur operatörlerini bünyesine katan Koçkar, şimdi de Litvanya merkezli AB Novaturas’ın en büyük hissedarlarından biri oluyor. Litvanya’daki Nasdaq Vilnius Borsası’nda işlem gören Novaturas’ın yaptığı açıklamaya göre, şirketin en büyük dört hissedarı olan Ugnius Radvila, Rytis Sumakaris, Vidas Paliunas ve UAB Willgrow, ellerindeki hisseleri Koçkar’a devretti. Bu anlaşmayla birlikte Koçkar, Baltıkların en büyük turizm şirketinin yüzde 33,2 hissesine sahip olacak. Resmi onay sürecinin tamamlanmasının ardından satın alma işlemi resmileşecek. BALTIK PAZARINDA GÜÇLÜ OYUNCU 1999 yılında kurulan Novaturas, Baltık bölgesinin en büyük tur operatörü konumunda. Litvanya, Estonya ve Letonya’da charter uçuşları düzenleyen şirket, pazarın yüzde 40’ına hakim. Ayrıca şirket, Polonya’da 400’den fazla seyahat acentesiyle iş birliği yaparak geniş bir müşteri ağına hizmet veriyor. 2018 yılında Nasdaq Vilnius Borsası’nda halka açılan Novaturas, 2024 yılı itibarıyla 201 milyon Euro gelir elde etti. Aynı yıl Litvanya, Letonya ve Estonya’dan toplam 239 bin yolcuyu tatil destinasyonlarına taşıdı. ANEX TOUR’UN BÜYÜME HAMLESİ Neşet Koçkar’ın sahibi olduğu Anex Tour, büyüme stratejisini satın almalarla güçlendiriyor. 2019’da Rusya’nın köklü tur operatörlerinden Intourist’i bünyesine katan şirket, 2020’de iflas eden Thomas Cook’un Almanya’daki markalarından Neckermann Reisen’i de satın alarak Avrupa pazarındaki yerini sağlamlaştırdı. Almanya’da Thomas Cook’un diğer markaları Öger Tours ve Bucher Reisen’i de satın alan Anex, dünya çapında 20’den fazla ülkede ofisi bulunan ve 6 bin 500 kişiye istihdam sağlayan dev bir turizm şirketi konumunda bulunuyor. Anex Tour, Türkiye’ye turist getiren en büyük şirketlerden biri olarak 2021 yılında 1 milyon 460 bin turisti Türkiye’ye taşıdı. Bu turistlerin 1 milyon 255 bini Antalya’yı, 205 bini ise Ege bölgesini tercih etti. Şirketin en güçlü olduğu pazar ise Rusya oldu.

AB Turizminde Rekor Yıl: 3 Milyar Geceleme Aşıldı Haber

AB Turizminde Rekor Yıl: 3 Milyar Geceleme Aşıldı

2024, Avrupa Birliği (AB) turizmi için şimdiye kadarki en iyi yıl olarak rekor kırdı. Turistik konaklama tesislerinde geçirilen toplam gece sayısı 3 milyarı aşarak, 2023'e kıyasla fazladan 65,4 milyon gecelemeyle yüzde 2,2’lik bir artış gösterdi. Bu yükseliş, yılın son çeyreğindeki güçlü artışla desteklendi. Veriler, yabancı turistlerin geçirdiği gece sayısının 67,2 milyon ve yüzde 4,9 arttığını, ancak yerli turistlerin geceleme süresinin yüzde 1 oranında azaldığını gösterdi. En fazla geceleme sırasıyla 500 milyon ile İspanya, 458 milyon ile İtalya, 451 milyon ile Fransa ve 441 milyon ile Almanya'da gerçekleşti. Bu dört ülke, AB’deki toplam gecelemelerin yüzde 61,6’sını oluşturdu. En düşük geceleme sayıları ise 3,4 milyon ile Lüksemburg, 4,7 milyon ile Letonya ve 6,6 milyon ile Estonya'da kaydedildi. 2024’te bir önceki yıla göre en büyük artış yüzde 14,4 ile Malta ve yüzde 7,4 ile Letonya'da yaşandı. Öte yandan, geceleme sayıları Lüksemburg'ta yüzde 2,7, Fransa'da 0,6, Belçika'da 0,2 ve İsveç’te yüzde 0,1 oranında düştü. 2024’ÜN SON ÇEYREĞİ TURİZMİ ZİRVEYE TAŞIDI 2024’ün son çeyreği, yıllık yükselişte belirleyici oldu. Bu dönemde AB’de toplam geceleme sayısı, 2023’ün aynı dönemine kıyasla yüzde 5,1 arttı. Son çeyrekte AB ülkelerinin çoğunda geceleme sayıları artarken, İrlanda’da yüzde 1,8'lik hafif bir düşüş yaşandı. En yüksek çeyreklik artışlar ise yüzde 16,5 ile Malta, yüzde 12,5 ile Letonya, yüzde 11,1 ile İtalya ve yüzde 10,2 ile Hırvatistan’da görüldü.

Estonya Turizmde 3,6 Milyon Ziyaretçiyle Yükselişte Haber

Estonya Turizmde 3,6 Milyon Ziyaretçiyle Yükselişte

2024 yılında Estonya’da konaklayan turist sayısı 3,6 milyona ulaştı. Bu, 2023’e göre yüzde 5’lik bir artış gösterse de 2019 seviyelerinin yüzde 5 altında kaldı. Ülkeye gelen yabancı turist sayısı yüzde 11 artışla 1,86 milyon oldu. İç turizm ise istikrarlı seyrederek 1,76 milyon yerli turisti ağırladı. Ancak yabancı turist sayısı hâlâ 2019’un 400 bin gerisinde kaldı. FİNLANDİYA ZİRVEDE, LETONYA YÜKSELİŞTE 2024’te 696 bin Fin turist Estonya’yı ziyaret etti. Letonya’dan gelen ziyaretçi sayısı yüzde 9 artarak 251 bine ulaştı. Almanya, Litvanya ve Birleşik Krallık da ülkeye en çok turist gönderen ülkeler arasında yer aldı. TALLINN VE HARJU İLGİ ODAĞI Başkent Tallinn’in bulunduğu Harju bölgesi, yabancı turistlerin yüzde 73’ünü ağırladı. Pärnu, Tartu, Ida-Viru ve Saare bölgeleri de popüler destinasyonlar arasında yer aldı. 2024’te Estonya’da ortalama gecelik konaklama ücreti 49 euro oldu. Harju bölgesi 53 euro ile en pahalı bölge olurken, en uygun fiyatlar 41 euro ile Tartu’da görüldü. Aralık 2024’te 280 bin turist Estonya’da konakladı, bu rakam geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 3 arttı. Otel doluluk oranı ise yüzde 46 olarak kaydedildi. SIKILAŞAN VİZE KURALLARI AB’nin 2026’da uygulamaya koyacağı ETIAS sistemiyle vizesiz seyahat edenler için yeni bir elektronik izin şartı getirilecek. Bu durum, bölgede turizm hareketliliğini etkileyebilir. Yabancı turist sayısı artsa da pandemi öncesi seviyeye ulaşılmadı. Özellikle Finlandiyalı turist sayısındaki düşüş ve artan konaklama maliyetleri, Estonya'da turizm sektörü için zorluk oluşturuyor.

Türkiye 2024 Henley Pasaport Endeksi’nde 45. Sırada Haber

Türkiye 2024 Henley Pasaport Endeksi’nde 45. Sırada

2024 yılı Henley Pasaport Endeksi’ne göre dünyanın en güçlü pasaportları listelendi. Pasaportlar, vizesiz veya kapıda vize imkânı sunulan ülke sayısına göre değerlendirildi. İlk 10 sırada yer alan ülkelerin pasaportları, en az 185 ülkeye vizesiz seyahat olanağı tanıyor. EN GÜÇLÜ PASAPORTLARA SAHİP ÜLKELER Fransa, Almanya, İtalya, Japonya, Singapur, İspanya: 194 ülke Finlandiya, Güney Kore, İsveç: 193 ülke Avusturya, Danimarka, İrlanda, Hollanda: 192 ülke Birleşik Krallık, Belçika, Lüksemburg, Norveç, Portekiz: 191 ülke Yunanistan, Malta, İsviçre: 190 ülke Avustralya, Çekya, Yeni Zelanda, Polonya: 189 ülke ABD, Kanada, Macaristan: 188 ülke Estonya, Litvanya: 187 ülke Letonya, Slovakya, Slovenya: 186 ülke İzlanda: 185 ülke Pasaportların gücü, bir ülkenin uluslararası alandaki itibarı ve vatandaşlarının seyahat özgürlüğü açısından önemli bir kriter olmayı sürdürüyor. Güçlü pasaportlara sahip ülkeler, genellikle kuvvetli diplomatik ilişkiler ve ekonomik bağlara sahip. Bu ülkelerin vatandaşları daha az vize kısıtlaması ile dünya genelinde kolayca seyahat edebiliyor. TÜRKİYE 45. SIRADA KALDI Henley Pasaport Endeksi'nde Türkiye, 116 ülkeye vizesiz giriş imkânı sunarak 45. sırada yer aldı. Türkiye’nin bu konumunu geliştirebilmesi için daha fazla ülkeyle vizesiz seyahat anlaşması yapması gerektiği belirtiliyor. Türkiye, bu sıralamayla birçok Avrupa ve Asya ülkesinin gerisinde kaldı.

2025’te Turizmde İç Pazar Artışı ve Yeni Pazarlar Hedefte Haber

2025’te Turizmde İç Pazar Artışı ve Yeni Pazarlar Hedefte

2025 yılı için turist sayısındaki artış beklentisine ilişkin yapılan ankette, turizmcilerin yüzde 54’ü bu yıla kıyasla "yüzde 5-10 artış" öngörürken, yüzde 17’si "aynı kalır", yüzde 16’sı ise "yüzde 10-20 artar" tahmininde bulundu. Daha iyimser olan yüzde 6’lık bir kesim, artışın "yüzde 20-30" arasında olacağını belirtti. Turist sayısında azalış bekleyen turizmcilerin oranı ise yalnızca yüzde 2-3 seviyesinde kaldı. Anket sonuçları, erken rezervasyon oranlarında da yükseliş sinyalleri verdi. Katılımcıların yüzde 42’si erken rezervasyonların yüzde 5-10 oranında artmasını beklerken, yüzde 19’u bu artışın yüzde 10-20 arasında olacağını tahmin ediyor. Bununla birlikte, katılımcıların yüzde 27’si oranların 2024 ile aynı seviyede kalacağını düşünüyor. Turizmcilerin yüzde 60’ı, 2025 yılında online satışların yüzde 5-10 arasında artacağını tahmin ediyor. Daha iyimser bir görüşe sahip olan yüzde 30’luk kesim ise online satışlarda yüzde 20 ve üzeri bir büyüme bekliyor. ONLİNE SATIŞ VE AVRUPA PAZARINDA ARTIŞ TAHMİNLERİ Avrupa pazarına dair öngörüler de olumlu yönde. Ankete katılan turizmcilerin yarısından fazlası, 2025’te Avrupa’dan Türkiye’ye yönelik turist hareketinin yüzde 5-10 oranında artacağını düşünüyor. Katılımcıların yüzde 22’si Avrupa pazarının aynı seviyede kalacağını tahmin ederken, yüzde 16’lık bir kesim bu artışın yüzde 10-20 düzeyinde olacağını öngörüyor. Avrupa pazarında düşüş bekleyenlerin oranı ise oldukça düşük; yalnızca yüzde 2-3 seviyesinde kalıyor. RUSYA VE İÇ PAZARDAN BÜYÜK TURİST BEKLENTİSİ Anket sonuçları, Bağımsız Devletler Topluluğu (BDT) pazarında, özellikle Rusya, Ukrayna, Belarus, Letonya ve Moldova gibi ülkelerden gelen turist sayısında artış öngörüyor. Katılımcıların yüzde 46’sı bu pazardan gelecek turist hareketinde yüzde 5-10 artış beklerken, yüzde 31’i mevcut seviyenin korunacağını düşünüyor. Yüzde 14’lük bir kesim ise bu artışın yüzde 10-20 arasında olacağına inanıyor. Düşüş bekleyenlerin oranı ise oldukça düşük görünüyor. 2025 için iç pazar da olumlu beklentilere sahip. Turizmcilerin yüzde 37’si, yerli turist sayısında yüzde 5-10’luk bir artış öngörüyor. Yüzde 29’u iç turizm akışının aynı düzeyde kalacağını belirtirken, yüzde 14’lük bir kesim ise yerli turist sayısında yüzde 5-10 oranında bir azalma bekliyor. YÜKSEK FAİZLER TURİZM SEKTÖRÜNÜ ZORLUYOR Anket sonuçlarına göre, 2024 yılındaki yüksek faiz oranları turizm sektörünü ciddi şekilde etkiledi. Katılımcıların yüzde 46’sı, bu dönemde kredi kullanamadığını ifade ederken, yüzde 24’ü krediye erişimde zorluk yaşadığını belirtti. Borçlarını yeniden yapılandırmak zorunda kalanların oranı ise yüzde 9 olarak kaydedildi. TURİZMCİLERİN TGA’DAN BEKLENTİSİ: 12 AY AKTİF TANITIM Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı’ndan (TGA) turizmcilerin yüzde 50’si, turizmin 12 ay boyunca hareketliliğini sağlamak için spor, kongre, sağlık ve doğa sporları gibi alternatif turizm çeşitlerinin daha fazla tanıtılmasını talep ediyor. Bu çeşitliliğin, sektörün sürdürülebilirliği ve yıl geneline yayılması açısından kritik önemde olduğu vurgulanıyor. Anket sonuçları, Türkiye’de turizmin sürdürülebilir bir geleceğe odaklandığını ortaya koyuyor. Sektör temsilcilerinin öncelikli gördüğü ihtiyaçlar arasında kişi başı turizm gelirinin artırılması, yeni pazarlara erişim sağlanması, destinasyonlarda kalite artışı ve turistik bölgelerin korunması yer alıyor. Ayrıca, algı yönetimi, lobi faaliyetlerinin güçlendirilmesi ve finansa erişimin kolaylaştırılması da öne çıkan diğer beklentiler arasında. İKLİM KRİZİ TURİZMİ ETKİLİYOR Katılımcıların yüzde 33’ü iklim değişikliğinin kısa ve orta vadede turizme etkisinin hissedileceğini öngörürken, yüzde 30’u bu etkinin uzun vadede ortaya çıkacağını düşünüyor. Yüzde 28’lik bir kesim ise iklim krizinin etkilerinin şimdiden görülmeye başladığını ifade ediyor. SÜRDÜRÜLEBİLİR MODELLER ÖNEM KAZANIYOR Ankete katılanların yüzde 61’i sürdürülebilir turizm modellerine büyük önem verdiklerini ve uygulamaya geçirdiklerini belirtiyor. Ancak yüzde 17’lik bir kesim, mecburi kriterlerin ötesinde adım atmayı düşünmediğini ifade ederek daha sınırlı bir yaklaşım sergiliyor.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.