#Letonya

TOURISMJOURNAL - Letonya haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Letonya haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Türk Turizmciden Baltık Pazarına Dev Yatırım Haber

Türk Turizmciden Baltık Pazarına Dev Yatırım

Türkiye’nin en büyük tur operatörlerinden biri olan Anex Tour’un sahibi Neşet Koçkar, Baltık turizm pazarına güçlü bir giriş yapmaya hazırlanıyor. Daha önce Almanya ve Rusya’nın en büyük tur operatörlerini bünyesine katan Koçkar, şimdi de Litvanya merkezli AB Novaturas’ın en büyük hissedarlarından biri oluyor. Litvanya’daki Nasdaq Vilnius Borsası’nda işlem gören Novaturas’ın yaptığı açıklamaya göre, şirketin en büyük dört hissedarı olan Ugnius Radvila, Rytis Sumakaris, Vidas Paliunas ve UAB Willgrow, ellerindeki hisseleri Koçkar’a devretti. Bu anlaşmayla birlikte Koçkar, Baltıkların en büyük turizm şirketinin yüzde 33,2 hissesine sahip olacak. Resmi onay sürecinin tamamlanmasının ardından satın alma işlemi resmileşecek. BALTIK PAZARINDA GÜÇLÜ OYUNCU 1999 yılında kurulan Novaturas, Baltık bölgesinin en büyük tur operatörü konumunda. Litvanya, Estonya ve Letonya’da charter uçuşları düzenleyen şirket, pazarın yüzde 40’ına hakim. Ayrıca şirket, Polonya’da 400’den fazla seyahat acentesiyle iş birliği yaparak geniş bir müşteri ağına hizmet veriyor. 2018 yılında Nasdaq Vilnius Borsası’nda halka açılan Novaturas, 2024 yılı itibarıyla 201 milyon Euro gelir elde etti. Aynı yıl Litvanya, Letonya ve Estonya’dan toplam 239 bin yolcuyu tatil destinasyonlarına taşıdı. ANEX TOUR’UN BÜYÜME HAMLESİ Neşet Koçkar’ın sahibi olduğu Anex Tour, büyüme stratejisini satın almalarla güçlendiriyor. 2019’da Rusya’nın köklü tur operatörlerinden Intourist’i bünyesine katan şirket, 2020’de iflas eden Thomas Cook’un Almanya’daki markalarından Neckermann Reisen’i de satın alarak Avrupa pazarındaki yerini sağlamlaştırdı. Almanya’da Thomas Cook’un diğer markaları Öger Tours ve Bucher Reisen’i de satın alan Anex, dünya çapında 20’den fazla ülkede ofisi bulunan ve 6 bin 500 kişiye istihdam sağlayan dev bir turizm şirketi konumunda bulunuyor. Anex Tour, Türkiye’ye turist getiren en büyük şirketlerden biri olarak 2021 yılında 1 milyon 460 bin turisti Türkiye’ye taşıdı. Bu turistlerin 1 milyon 255 bini Antalya’yı, 205 bini ise Ege bölgesini tercih etti. Şirketin en güçlü olduğu pazar ise Rusya oldu.

AB Turizminde Rekor Yıl: 3 Milyar Geceleme Aşıldı Haber

AB Turizminde Rekor Yıl: 3 Milyar Geceleme Aşıldı

2024, Avrupa Birliği (AB) turizmi için şimdiye kadarki en iyi yıl olarak rekor kırdı. Turistik konaklama tesislerinde geçirilen toplam gece sayısı 3 milyarı aşarak, 2023'e kıyasla fazladan 65,4 milyon gecelemeyle yüzde 2,2’lik bir artış gösterdi. Bu yükseliş, yılın son çeyreğindeki güçlü artışla desteklendi. Veriler, yabancı turistlerin geçirdiği gece sayısının 67,2 milyon ve yüzde 4,9 arttığını, ancak yerli turistlerin geceleme süresinin yüzde 1 oranında azaldığını gösterdi. En fazla geceleme sırasıyla 500 milyon ile İspanya, 458 milyon ile İtalya, 451 milyon ile Fransa ve 441 milyon ile Almanya'da gerçekleşti. Bu dört ülke, AB’deki toplam gecelemelerin yüzde 61,6’sını oluşturdu. En düşük geceleme sayıları ise 3,4 milyon ile Lüksemburg, 4,7 milyon ile Letonya ve 6,6 milyon ile Estonya'da kaydedildi. 2024’te bir önceki yıla göre en büyük artış yüzde 14,4 ile Malta ve yüzde 7,4 ile Letonya'da yaşandı. Öte yandan, geceleme sayıları Lüksemburg'ta yüzde 2,7, Fransa'da 0,6, Belçika'da 0,2 ve İsveç’te yüzde 0,1 oranında düştü. 2024’ÜN SON ÇEYREĞİ TURİZMİ ZİRVEYE TAŞIDI 2024’ün son çeyreği, yıllık yükselişte belirleyici oldu. Bu dönemde AB’de toplam geceleme sayısı, 2023’ün aynı dönemine kıyasla yüzde 5,1 arttı. Son çeyrekte AB ülkelerinin çoğunda geceleme sayıları artarken, İrlanda’da yüzde 1,8'lik hafif bir düşüş yaşandı. En yüksek çeyreklik artışlar ise yüzde 16,5 ile Malta, yüzde 12,5 ile Letonya, yüzde 11,1 ile İtalya ve yüzde 10,2 ile Hırvatistan’da görüldü.

Estonya Turizmde 3,6 Milyon Ziyaretçiyle Yükselişte Haber

Estonya Turizmde 3,6 Milyon Ziyaretçiyle Yükselişte

2024 yılında Estonya’da konaklayan turist sayısı 3,6 milyona ulaştı. Bu, 2023’e göre yüzde 5’lik bir artış gösterse de 2019 seviyelerinin yüzde 5 altında kaldı. Ülkeye gelen yabancı turist sayısı yüzde 11 artışla 1,86 milyon oldu. İç turizm ise istikrarlı seyrederek 1,76 milyon yerli turisti ağırladı. Ancak yabancı turist sayısı hâlâ 2019’un 400 bin gerisinde kaldı. FİNLANDİYA ZİRVEDE, LETONYA YÜKSELİŞTE 2024’te 696 bin Fin turist Estonya’yı ziyaret etti. Letonya’dan gelen ziyaretçi sayısı yüzde 9 artarak 251 bine ulaştı. Almanya, Litvanya ve Birleşik Krallık da ülkeye en çok turist gönderen ülkeler arasında yer aldı. TALLINN VE HARJU İLGİ ODAĞI Başkent Tallinn’in bulunduğu Harju bölgesi, yabancı turistlerin yüzde 73’ünü ağırladı. Pärnu, Tartu, Ida-Viru ve Saare bölgeleri de popüler destinasyonlar arasında yer aldı. 2024’te Estonya’da ortalama gecelik konaklama ücreti 49 euro oldu. Harju bölgesi 53 euro ile en pahalı bölge olurken, en uygun fiyatlar 41 euro ile Tartu’da görüldü. Aralık 2024’te 280 bin turist Estonya’da konakladı, bu rakam geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 3 arttı. Otel doluluk oranı ise yüzde 46 olarak kaydedildi. SIKILAŞAN VİZE KURALLARI AB’nin 2026’da uygulamaya koyacağı ETIAS sistemiyle vizesiz seyahat edenler için yeni bir elektronik izin şartı getirilecek. Bu durum, bölgede turizm hareketliliğini etkileyebilir. Yabancı turist sayısı artsa da pandemi öncesi seviyeye ulaşılmadı. Özellikle Finlandiyalı turist sayısındaki düşüş ve artan konaklama maliyetleri, Estonya'da turizm sektörü için zorluk oluşturuyor.

Türkiye 2024 Henley Pasaport Endeksi’nde 45. Sırada Haber

Türkiye 2024 Henley Pasaport Endeksi’nde 45. Sırada

2024 yılı Henley Pasaport Endeksi’ne göre dünyanın en güçlü pasaportları listelendi. Pasaportlar, vizesiz veya kapıda vize imkânı sunulan ülke sayısına göre değerlendirildi. İlk 10 sırada yer alan ülkelerin pasaportları, en az 185 ülkeye vizesiz seyahat olanağı tanıyor. EN GÜÇLÜ PASAPORTLARA SAHİP ÜLKELER Fransa, Almanya, İtalya, Japonya, Singapur, İspanya: 194 ülke Finlandiya, Güney Kore, İsveç: 193 ülke Avusturya, Danimarka, İrlanda, Hollanda: 192 ülke Birleşik Krallık, Belçika, Lüksemburg, Norveç, Portekiz: 191 ülke Yunanistan, Malta, İsviçre: 190 ülke Avustralya, Çekya, Yeni Zelanda, Polonya: 189 ülke ABD, Kanada, Macaristan: 188 ülke Estonya, Litvanya: 187 ülke Letonya, Slovakya, Slovenya: 186 ülke İzlanda: 185 ülke Pasaportların gücü, bir ülkenin uluslararası alandaki itibarı ve vatandaşlarının seyahat özgürlüğü açısından önemli bir kriter olmayı sürdürüyor. Güçlü pasaportlara sahip ülkeler, genellikle kuvvetli diplomatik ilişkiler ve ekonomik bağlara sahip. Bu ülkelerin vatandaşları daha az vize kısıtlaması ile dünya genelinde kolayca seyahat edebiliyor. TÜRKİYE 45. SIRADA KALDI Henley Pasaport Endeksi'nde Türkiye, 116 ülkeye vizesiz giriş imkânı sunarak 45. sırada yer aldı. Türkiye’nin bu konumunu geliştirebilmesi için daha fazla ülkeyle vizesiz seyahat anlaşması yapması gerektiği belirtiliyor. Türkiye, bu sıralamayla birçok Avrupa ve Asya ülkesinin gerisinde kaldı.

2025’te Turizmde İç Pazar Artışı ve Yeni Pazarlar Hedefte Haber

2025’te Turizmde İç Pazar Artışı ve Yeni Pazarlar Hedefte

2025 yılı için turist sayısındaki artış beklentisine ilişkin yapılan ankette, turizmcilerin yüzde 54’ü bu yıla kıyasla "yüzde 5-10 artış" öngörürken, yüzde 17’si "aynı kalır", yüzde 16’sı ise "yüzde 10-20 artar" tahmininde bulundu. Daha iyimser olan yüzde 6’lık bir kesim, artışın "yüzde 20-30" arasında olacağını belirtti. Turist sayısında azalış bekleyen turizmcilerin oranı ise yalnızca yüzde 2-3 seviyesinde kaldı. Anket sonuçları, erken rezervasyon oranlarında da yükseliş sinyalleri verdi. Katılımcıların yüzde 42’si erken rezervasyonların yüzde 5-10 oranında artmasını beklerken, yüzde 19’u bu artışın yüzde 10-20 arasında olacağını tahmin ediyor. Bununla birlikte, katılımcıların yüzde 27’si oranların 2024 ile aynı seviyede kalacağını düşünüyor. Turizmcilerin yüzde 60’ı, 2025 yılında online satışların yüzde 5-10 arasında artacağını tahmin ediyor. Daha iyimser bir görüşe sahip olan yüzde 30’luk kesim ise online satışlarda yüzde 20 ve üzeri bir büyüme bekliyor. ONLİNE SATIŞ VE AVRUPA PAZARINDA ARTIŞ TAHMİNLERİ Avrupa pazarına dair öngörüler de olumlu yönde. Ankete katılan turizmcilerin yarısından fazlası, 2025’te Avrupa’dan Türkiye’ye yönelik turist hareketinin yüzde 5-10 oranında artacağını düşünüyor. Katılımcıların yüzde 22’si Avrupa pazarının aynı seviyede kalacağını tahmin ederken, yüzde 16’lık bir kesim bu artışın yüzde 10-20 düzeyinde olacağını öngörüyor. Avrupa pazarında düşüş bekleyenlerin oranı ise oldukça düşük; yalnızca yüzde 2-3 seviyesinde kalıyor. RUSYA VE İÇ PAZARDAN BÜYÜK TURİST BEKLENTİSİ Anket sonuçları, Bağımsız Devletler Topluluğu (BDT) pazarında, özellikle Rusya, Ukrayna, Belarus, Letonya ve Moldova gibi ülkelerden gelen turist sayısında artış öngörüyor. Katılımcıların yüzde 46’sı bu pazardan gelecek turist hareketinde yüzde 5-10 artış beklerken, yüzde 31’i mevcut seviyenin korunacağını düşünüyor. Yüzde 14’lük bir kesim ise bu artışın yüzde 10-20 arasında olacağına inanıyor. Düşüş bekleyenlerin oranı ise oldukça düşük görünüyor. 2025 için iç pazar da olumlu beklentilere sahip. Turizmcilerin yüzde 37’si, yerli turist sayısında yüzde 5-10’luk bir artış öngörüyor. Yüzde 29’u iç turizm akışının aynı düzeyde kalacağını belirtirken, yüzde 14’lük bir kesim ise yerli turist sayısında yüzde 5-10 oranında bir azalma bekliyor. YÜKSEK FAİZLER TURİZM SEKTÖRÜNÜ ZORLUYOR Anket sonuçlarına göre, 2024 yılındaki yüksek faiz oranları turizm sektörünü ciddi şekilde etkiledi. Katılımcıların yüzde 46’sı, bu dönemde kredi kullanamadığını ifade ederken, yüzde 24’ü krediye erişimde zorluk yaşadığını belirtti. Borçlarını yeniden yapılandırmak zorunda kalanların oranı ise yüzde 9 olarak kaydedildi. TURİZMCİLERİN TGA’DAN BEKLENTİSİ: 12 AY AKTİF TANITIM Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı’ndan (TGA) turizmcilerin yüzde 50’si, turizmin 12 ay boyunca hareketliliğini sağlamak için spor, kongre, sağlık ve doğa sporları gibi alternatif turizm çeşitlerinin daha fazla tanıtılmasını talep ediyor. Bu çeşitliliğin, sektörün sürdürülebilirliği ve yıl geneline yayılması açısından kritik önemde olduğu vurgulanıyor. Anket sonuçları, Türkiye’de turizmin sürdürülebilir bir geleceğe odaklandığını ortaya koyuyor. Sektör temsilcilerinin öncelikli gördüğü ihtiyaçlar arasında kişi başı turizm gelirinin artırılması, yeni pazarlara erişim sağlanması, destinasyonlarda kalite artışı ve turistik bölgelerin korunması yer alıyor. Ayrıca, algı yönetimi, lobi faaliyetlerinin güçlendirilmesi ve finansa erişimin kolaylaştırılması da öne çıkan diğer beklentiler arasında. İKLİM KRİZİ TURİZMİ ETKİLİYOR Katılımcıların yüzde 33’ü iklim değişikliğinin kısa ve orta vadede turizme etkisinin hissedileceğini öngörürken, yüzde 30’u bu etkinin uzun vadede ortaya çıkacağını düşünüyor. Yüzde 28’lik bir kesim ise iklim krizinin etkilerinin şimdiden görülmeye başladığını ifade ediyor. SÜRDÜRÜLEBİLİR MODELLER ÖNEM KAZANIYOR Ankete katılanların yüzde 61’i sürdürülebilir turizm modellerine büyük önem verdiklerini ve uygulamaya geçirdiklerini belirtiyor. Ancak yüzde 17’lik bir kesim, mecburi kriterlerin ötesinde adım atmayı düşünmediğini ifade ederek daha sınırlı bir yaklaşım sergiliyor.

Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
TOURISMJOURNAL En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.