Hava Durumu

#Kuzey Kıbrıs

TOURISMJOURNAL - Kuzey Kıbrıs haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Kuzey Kıbrıs haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Turizm ve Etkinlik Sektörü, 23. Kez ACE of M.I.C.E.’ta Buluşuyor Haber

Turizm ve Etkinlik Sektörü, 23. Kez ACE of M.I.C.E.’ta Buluşuyor

Dream Project tarafından düzenlenen ve etkinlik sektörünün “Oscar”ları olarak kabul edilen Masters of Events by ACE of M.I.C.E. Awards, 17–18 Ocak 2026 tarihlerinde Elexus Hotel & Convention, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti ev sahipliğinde 23. kez gerçekleştirilecek. Her yıl olduğu gibi bu yıl da ulusal ve uluslararası kurumsal firmalar, etkinlik ajansları, oteller, acenteler, turizm profesyonelleri ve MICE sektörünün lider isimleri bir araya gelerek, iki gün boyunca sektörün geleceğine yön verecek. Sektörün En İyileri 26 Kategoride Yarışacak Dünya MICE sektörünün en prestijli ödülleri arasında yer alan ACE of M.I.C.E. Awards, 26 ayrı kategoride yılın en başarılı etkinliklerini ve projelerini ödüllendirecek.
Başvurular 1 Kasım -16 Aralık tarihleri arasında yapılabilecek. 60 kişilik seçkin kurumsal jüri heyetinin oylamaları sonucunda belirlenen kazananlar, büyüleyici bir gala gecesiyle ödüllerine kavuşacak. Gecede kırmızı halı seremonisi, özel sahne performansları ve görkemli gala yemeğiyle MICE sektörünün en prestijli markaları unutulmaz bir gece yaşayacak. Kırmızı halıdaki şıklık yarışının yanı sıra, sektörün başarı hikâyeleri de bu özel gecede taçlanacak. B2B Toplantılar ile Sektörel Büyümeye Katkı ACE of M.I.C.E. organizasyonu yalnızca bir ödül töreni değil, aynı zamanda güçlü bir ticari platform olarak sektörün büyümesine katkı sağlıyor.
Etkinlik kapsamında düzenlenecek B2B toplantılar, network etkinlikleri ve paneller ile yüzlerce kurumsal marka ve etkinlik satın alıcısı (hosted buyer) bir araya gelecek.
İki gün sürecek bu buluşmalar, yeni iş birlikleri kurulmasına, networklerin genişlemesine ve MICE endüstrisinin ticari hacminin büyümesine olanak tanıyacak. Volkan Ataman: “Bu yıl da MICE sektörünün devlerini bir araya getiriyoruz” Dream Project CEO’su ve Yönetim Kurulu Üyesi Volkan Ataman, etkinlikle ilgili açıklamasında şu ifadeleri kullandı: “23. ACE of M.I.C.E. ile sektörümüzü bir kez daha uluslararası standartlarda bir araya getiriyoruz.
B2B network toplantıları, interaktif oturumlar ve büyüleyici ödül gecesiyle MICE profesyonellerine ilham verecek bir platform oluşturmayı sürdürüyoruz.
Kuzey Kıbrıs’ta dördüncü kez gerçekleştirdiğimiz bu organizasyon, ‘Ada Kıbrıs’ın’ MICE turizmine ve ticari potansiyeline güçlü bir ivme kazandıracak.” Ataman ayrıca, ACE of M.I.C.E.’in sadece bir ödül platformu değil, aynı zamanda sektörün sürdürülebilir büyümesi için önemli bir “buluşma noktası” olduğunu belirtti: “Bu büyük organizasyonla sektörde mükemmelliği teşvik ediyor, kurumların ve ajansların global arenada daha görünür hale gelmesini hedefliyoruz.” ACE of M.I.C.E. 2026: Sektörün Pusulası Olmaya Devam Ediyor Her yıl daha fazla katılımcıyı ağırlayan ve marka değerini güçlendiren Masters of Events by ACE of M.I.C.E. Awards, 2026’da da MICE sektörünün yenilik, yaratıcılık ve profesyonellik vizyonunu ileriye taşıyacak. Kuzey Kıbrıs’ın eşsiz atmosferinde gerçekleşecek bu büyük organizasyon, turizm ve etkinlik sektörünün geleceğine yön verirken; Türkiye ve bölge ülkeleri için de MICE endüstrisinin en prestijli buluşması olmayı sürdürecek.

Serhan Aktunç: Kuzey Kıbrıs Turizminde Başarı Var Haber

Serhan Aktunç: Kuzey Kıbrıs Turizminde Başarı Var

Turizm, Kültür, Gençlik ve Çevre Bakanlığı Müsteşarı Serhan Aktunç, Canan Onurer'in Kıbrıs Postası TV'de hazırlayıp sunduğu Sabahın Haberleri programına konuk oldu. Aktunç, katıldığı programda turizm sektörüne yönelik eleştirileri değerlendirerek, 2019 ile 2025 yıllarını kıyasladı. Pandemi sonrası gelirlerdeki toparlanmaya dikkat çeken Aktunç, Avrupa’dan gelişlerde düşüş yaşansa da genel tabloda artış olduğunu vurguladı. Yüksek enerji maliyetleri nedeniyle Kuzey Kıbrıs’ın Akdeniz’de pahalı bir destinasyon haline geldiğini belirten Aktunç, çözüm için güneş enerjisine geçişin önemine işaret etti. Güney Kıbrıs’ın turizm bütçesiyle karşılaştırma yapan Aktunç, kısıtlı imkanlara rağmen elde edilen sonucun bir başarı olduğunu savundu. "TURİZMDE YAPILAN İYİ ŞEYLER ÖNEMSİZLEŞTİRİLİYOR" "Son zamanlarda Turizm ile ilgili yapılan iyi şeylerin bazen önemsizleştirildiğini gördüm bunu hissettim" diyen Serhan Aktunç, bu sebeple bazı açıklamalar yapma ihtiyacı hissettiğini ifade etti. Aktunç, rakamlar üzerinden gidildiğinde, dış faktörlere bağlı ve "elde olmayan" sebeplerden ötürü eleştiriler geldiğini öne sürdü. Eleştirilerin "başının üstünde yeri olduğunu" vurgulayan Aktunç, bu eleştirilerin yapıcı olması gerektiğini düşündüğünü belirtti. "2021'DE TURİZM GELİRLERİ 340 MİLYON DOLARA GERİLEDİ" Yazdığı yazıda, 2019'la, 2025'i kıyasladığını açıklayan Aktunç, bu seçimin sebebini 2019'un teşviklerle birlikte, turizm için "çok iyi bir sene" olmuş olması olarak açıkladı. Aktunç, bu yıllarda özellikle Avrupa'dan gelen turistlerin sayısının iyi düzeyde olduğunu belirtirken, sonrasında araya pandeminin girdiğini ve bu dönemde gelirlerin çokça düştüğünü hatırlattı. Pandeminin bulunduğu 2021'de turizm gelirlerinin 340 milyon Dolarlara gerilediğini ifade eden Aktunç, bu miktarın "cari açığın sadece yüzde 24'ünü" kapsadığını açıkladı. "ÜRETİCİ, TURİZM OLMADAN ÜRETTİKLERİNİ SATAMIYOR" "Üretici, turizm olmadan ürettiklerini satamıyor" diyen Aktunç, 2024-2025 rakamlarında 2019'a kıyasla Avrupa'dan gelişlerdeki düşüşün yüzde 14 olduğunu kaydetti. Aktunç, öte yandan, genele bakıldığında 2024'te, 2019'a kıyasla yüzde 45 artış olduğunu, 2025 yılında ise 2024'e göre yüzde 17'ye yakın bir artış olduğunu ifade etti. "KUZEY KIBRIS ENFLASYON NEDENİYLE AKDENİZDE'Kİ DİĞER SEÇENEKLERE KARŞI PAHALI KALDI" Avrupa'dan gelen turist sayısının, Kuzey Kıbrıs'ın enflasyon gerekçesiyle Akdeniz'deki diğer seçeneklere karşı pahalı kalmasından dolayı düştüğünü öne süren Aktunç, turizmde pahalılığın azalması için güneş enerjisi sistemine geçilmesi gerektiğini vurguladı. Cafe, restoran ve otellerin en büyük maliyetlerinden birinin enerji olduğunu ifade eden Aktunç, "maalesef bu gerçekler gözardı edilerek, Avrupa'dan gelişlerin azalması öne çıkarılıyor" dedi. "ELİMİZDEKİ İMKANLARLA ÜLKEYE GELEN TURİST SAYISI BİR BAŞARIDIR" "Güney Kıbrıs'a 4 milyon turist geliyor, bize 2 milyon turist geliyor; onların turizm gelirleri 3 buçuk-4 milyar, bizim 1 milyar 800 milyon Euro civarında" denerek kıyaslanma yapıldığını belirten Aktunç, bunun sebeplerinin de göz ardı edildiğini vurguladı. Aktunç, Güney Kıbrıs'ın 70 milyon Euro'ya yakın bir turizm pazarlama bütçesi olduğunu belirtirken, Kuzey Kıbrıs'ta ise Turizm Bakanlığı'nın bütçesinin 8 milyon Euro olduğunu öne sürdü. Güney Kıbrıs'ın Turizm Bütçesinin, Kuzey Kıbrıs'ın 9 katı olduğunu fakat buna karşın getirebildiği gelirin "yalnızca" 2 kat olduğunu vurgulayan Aktunç, "harcanan parayla elde edilen gelir oranına bakıldığında elimizdeki bütçeyle, yapılan tanıtımla, verilen teşviklerle, esasında bir başarı var" dedi. Aktunç, "elimizdeki imkanlarla, elimizdeki bütçeyle, içinde bulunduğumuz izolasyonlarla, direkt uçuş olmamasıyla", Kuzey Kıbrıs'ın dezavantajlı bir konumda olduğunu vurgulayarak, bu şartlarda ülkeye gelen turist sayısının bir başarı olduğunu ifade etti.

Kıbrıs’ta Turizme Çöp Darbesi Haber

Kıbrıs’ta Turizme Çöp Darbesi

Uluslararası Final Üniversitesi Çevre Araştırmaları Merkezi Müdürü Prof. Dr. Şerife Gündüz, Kıbrıs Postası’na çevre sorunlarıyla ilgili konuşarak, Kuzey Kıbrıs'ta çevre kirliliğinin ciddi boyutlarda olduğunu ve en büyük sorunun, yasaların uygulanmaması olduğunu vurguladı. "ÇEVRE YASALARI, FİİLİYATTA UYGULANMADIĞI SÜRECE HİÇBİR ANLAM TAŞIMIYOR" Gündüz, mevcut çevre yasalarına göre yere çöp atmanın asgari ücretin dörtte birinden başlayan para cezası bulunduğunu ancak bu cezaların fiiliyatta uygulanmadığını belirterek, “Teknolojiyi her yerde kullanıyoruz; kameralar her yere yerleştirilmiş durumda. En azından arabadan dışarı çöp atanlardan başlayarak caydırıcı cezalar uygulanmalı. Devletin yönetmesi, cezayı kesmesi gerekiyor” dedi. "BİR TURİZM ÜLKESİ OLARAK TURİST BEKLERKEN, HER TARAFIN ÇÖP İÇİNDE OLMASI İSE TAM ANLAMIYLA BİR İRONİ" Turizm ülkesi olma iddiasıyla turist beklenirken, ülkenin çöp içinde olmasının bir ironi olduğunu söyleyen Gündüz, çevre kirliliğinin insan sağlığına doğrudan zarar verdiğini ifade etti. Plastik, ambalaj ve gıda atıklarının doğaya bırakılmasının, suyun kalitesine, toprağa ve gıda güvenliğine olumsuz etkiler yaptığını dile getirdi. Altın Sahil’de yaşadığı bir olayı örnek veren Gündüz, “Burası Özel Çevre Koruma Bölgesi, Potansiyel Natura 2000 alanı ve Akdeniz Kaplumbağaları için çok önemli bir yer. Zaten gemilerden gelen kirlilikle boğuşurken, yüzmeye gelen insanların geride bıraktıkları poşetler dolusu çöplerle mücadele etmek zorunda kalıyor” diye konuştu. "YASALAR NET ŞEKİLDE UYGULANMADI, ÖZEL BİRİMLER İLE ÇEVRE KORUNMALI" Çözüm önerilerini de paylaşan Gündüz, “Bu iş insanların vicdanına bırakılamaz. Çevre polisi mi, çevre zabıtası mı ya da belediyelerin oluşturacağı özel bir birim mi; her ne ise, sürekli denetim yapılmalı. Yasalar net şekilde uygulanmalı” dedi. Gündüz, doğayı ve ülkeyi seven insan sayısının az olduğunu, anayasanın temiz bir çevrede yaşama hakkını garanti altına almasına rağmen bunun sağlanmadığını ifade etti. Çocukların da kirlenmemiş bir çevrede yaşama hakkı olduğunu hatırlatan Gündüz, “Onları çöp içinde büyüyen bir nesil olarak yetiştiriyoruz” ifadelerini kullandı.

Fikri Ataoğlu: Kuzey Kıbrıs’ı Turizm Markası Yapmaya Kararlıyız Haber

Fikri Ataoğlu: Kuzey Kıbrıs’ı Turizm Markası Yapmaya Kararlıyız

Başbakan Yardımcısı Turizm Kültür Gençlik ve Çevre Bakanı Fikri Ataoğlu, 27 Eylül Dünya Turizm Günü dolayısıyla bir mesaj yayımladı. Ataoğlu, "Turizm, kültürleri birbirine yaklaştıran, insanlar arasında anlayış ve dostluğu güçlendiren önemli bir köprüdür. Ülkemizin eşsiz doğal güzellikleri, tarihi zenginlikleri ve misafirperver insanları ile bu sektörde hak ettiği yeri alması için çalışmalarımıza kararlılıkla devam ediyoruz" dedi. Ataoğlu, Kuzey Kıbrıs’ın Akdeniz’in kalbinde yer aldığını, tarih boyunca pek çok medeniyete ev sahipliği yapmış bu cennetin, doğal güzellikleri ve kültürel çeşitliliği ile ziyaretçilerine unutulmaz bir deneyim sunduğunu vurguladı. "Bu potansiyelimizi en iyi şekilde değerlendirmek, sürdürülebilir ve nitelikli bir turizm anlayışı ile geleceğe taşımak öncelikli hedefimizdir" ifadelerini kullandı. Bakanlık olarak ülke turizmi için büyük projelere imza attıklarını belirten Ataoğlu, "Girne Antik Limanı’nı yeni çehresi ile turizmin hizmetine kazandırdık, Tiyatrolar binasını bitirme aşamasına geldik, Girne Güzel Sanatlar Müzesi’ni yakında ziyarete açacağız, bunun yanı sıra Turizm Master Planı çalışmalarımızı başlattık. Bu çalışma ile turizmin 10 yıllık geleceğini sektör ile birlikte inşa etmiş olacağız" dedi. Ataoğlu, Güney Kıbrıs’ın turizmi baltalamak için yaptığı girişimlere karşı, Ercan Havalimanı’ndan turist akışını artırmayı hedeflediklerini belirtti. "Bunu da 2025 yılında Avrupa bölgesinden gelecek olan uçaklara teşvik vererek çözmeyi ümit ediyoruz" dedi. "Ada Kıbrıs" markası ile Türkiye pazarında güçlü tanıtımlar başlattıklarını açıklayan Ataoğlu, "Bu alanda çok iyi bir proje çalışması yürütüyoruz. Anavatan Türkiye’de yaşayan kardeşlerimizin ülkemizi daha iyi tanımaları ve tatillerini burada planlamaları için bu yapılan çalışma da önemli bir rol oynuyor" ifadelerini kullandı. Ataoğlu, mesajının sonunda, "Bu çalışmalar ışığında Dünya Turizm Günü’nün, ülkeler arasında turizmin önemini daha iyi kavrayarak, sürdürülebilir bir kalkınma yolunda ilerlemeye vesile olmasını temenni ediyorum. Turizm sektörünün gelişmesi, sadece ekonomik açıdan değil, aynı zamanda kültürel zenginliklerimizin korunması ve gelecek nesillere aktarılması açısından da son derece kıymetlidir. Bu anlayışla, Kuzey Kıbrıs’ı bir turizm markası haline getirmek için gayretle çalışmalara devam edeceğiz" dedi. Son olarak Ataoğlu, "Tüm turizm emekçilerimize ve turizm dostlarımıza başarı ve mutluluklar diliyor, Dünya Turizm Günü’nü kutluyorum" diyerek mesajını tamamladı.

İngiltere’deki Kıbrıs turizm reklamları rahatsızlık yarattı Haber

İngiltere’deki Kıbrıs turizm reklamları rahatsızlık yarattı

Turizm, Kültür, Gençlik ve Çevre Bakanlığı basın bürosundan verilen bilgiye göre, İngiliz Reklam Standartları Kurumu'na (ASA) göre, Kuzey Kıbrıs Turizm Kurulu (NCTB) tarafından verilen televizyon reklamına 394 şikayet geldi. İngiltere'deki faaliyet gösteren National Federation of Greeks, (Kıbrıslı Rumlar Ulusal Federasyonu) da, reklamı, "sözde Türk işgali altındayken 'Kuzey Kıbrıs'ı bir tatil yeri olarak sunduğundan" "yanıltıcı" olduğunu iddia ederek, şikayette bulunmuştu. ASA, gelen şikayetçilerin reklamı "izleyicileri değişken ve güvenli olmadığına inandıkları bir yerde tatil yapmanın tehlikeleri hakkında bilgilendirmeyi ihmal ettiği" gerekçesiyle eleştirdiklerini belirtti. ASA ŞİKAYETLERİ REDDETTİ Ancak ASA, reklamın herhangi bir kuralı çiğnemediğini ve daha fazla araştırmaya gerek olmadığını belirterek buna karşı çıktı. ASA, Şikayetleri kabul etmeme kararında, Birleşik Krallık Hükümeti'nin Kuzey Kıbrıs'a seyahat edilmemesi konusunda bir seyahat uyarısı olmadığına dikkat çekti. 2005'TE YASAKLATMIŞLARDI (Rum) Kıbrıslılar Ulusal Federasyonu, 2005 yılında Londra'nın toplu taşıma ağında Kuzey Kıbrıs seyahat reklamlarını yasaklayan başka bir kampanyada etkili olmuştu. Binlerce Kıbrıslı Türk, Nisan 2005'te yasağı protesto etmek için sokaklara dökülmüştü. Yasağa ilişkin Yüksek Mahkeme'de açılan davayı İngiltere'nin önde gelen KKTC tur operatörü Cyprus Paradise kazanmıştı. Kararda "ifade özgürlüğü"nün kısıtlandığına vurgu yapılmıştı. ATAOĞLU: "KUZEY KIBRIS'IN TURİZM DESTİNASYONU OLARAK TANITILMASI YASAL HAKKIMIZDIR" Londra Gazete’ye özel açıklamalarda bulunan Başbakan Yardımcısı, Turizm, Kültür, Gençlik ve Çevre Bakanı Fikri Ataoğlu, Kuzey Kıbrıs tanıtım reklamlarına yapılan şikayetler üzerine şöyle konuştu: ‘‘Kuzey Kıbrıs'ın turizm destinasyonu olarak tanıtılması yasal hakkımızdır. Kuzey Kıbrıs turizminin tanıtım reklamlarına dahi tahammülü olmayan zihniyetin değişmediğini üzülerek görüyor ve ibretle izliyoruz. İngiliz Reklam Standartları Kurumu, 2005 yılında Kıbrıslı Türkler tarafından kazanılan bir mahkeme kararını göz ardı etmeden, yapılan şikayetler üzerine yerinde bir açıklama yapması bizleri sevindirdi. Kuzey Kıbrıs’ın tanıtım faaliyetlerine taş koymaya çalışanlara rağmen, o taşlardan kendimize basamak yapıp tanıtım faaliyetlerimizi zirveye taşıyoruz. Ülke ekonomisinin en büyük gelir kaynaklarından olan turizm sektörünün pandemiden sonra özellikle bu yıl yükselen bir grafik sergilemesinin Kuzey Kıbrıs turizmi adına memnuniyet verici bir durum oldu." Başbakan Yardımcısı, Turizm, Kültür, Gençlik ve Çevre Bakanı Fikri Ataoğlu, Türkiye Cumhuriyeti Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy ile iş birliği içinde olduklarını belirterek “KKTC’nin tanıtıcı reklamları yayınlanmaya devam edecek” dedi. İngiltere’de yaşayan ciddi bir Kıbrıslı Türk nüfusun olduğunu ekleyen Ataoğlu, küçük toplumların her zaman kenetlenerek ayakta durduğunu, bu nedenle İngiltere’de yaşayan Kıbrıslı Türkler ile var olan gönül bağının daha da güçlenmesi için çalıştıklarını ifade ederek, "KKTC'ye yönelik yapılan haksız lobilere karşı hep birlikte tek yumruk olarak adım atmamız çok önemli" ifadelerini kullandı. Kaynak Kıbrıs Postası 

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.