Hava Durumu

#Kuşadası

TOURISMJOURNAL - Kuşadası haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Kuşadası haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

İngiliz Basınında Seferihisar Övgüsü Haber

İngiliz Basınında Seferihisar Övgüsü

İngiltere’nin en çok okunan gazetelerinden The Sun’ın muhabiri Jessica Lester, Seferihisar’ı ziyaret ederek bölge hakkında kapsamlı bir yazı kaleme aldı. Seferihisar’ı "Türkiye’nin en iyi saklanan sırlarından biri" olarak tanımlayan Lester, bölgenin hem tarihi hem de doğal güzelliklerini vurguladı. Lester yazısında, "Türkiye’yi bildiğinizi düşünebilirsiniz ama size, muhtemelen daha önce duymadığınız gizli bir cevher barındırdığını söylesem ne derdiniz? İzmir’in batısında, sadece yarım saat uzaklıkta, hareketli pazarlar ve büyüleyici koylarla dolu bir bölge bulunuyor: Seferihisar, ülkenin en iyi saklanan sırlarından biri olabilir" dedi. TARİHİ MİRAS VE BÜYÜLEYİCİ DOĞA Lester, "Yüzyıllar öncesine dayanan tarihiyle göz kamaştırıyor ve Meryem Ana’nın yaşadığına inanılan temeller üzerine inşa edilmiş yeniden yapılandırılmış bir ev bu bölgede bulunuyor. Ama Seferihisar sadece tarihi ve kültürel zenginlikleriyle öne çıkmıyor. Bu huzurlu bölge, içerilere doğru uzanan geniş arazilerde mandalina ağaçları, zeytinlikler ve binlerce yıllık antik kalıntılar arasında keyifli yürüyüşler yapmak için ideal" yorumunda bulundu. Bölgedeki tatil olanaklarına da değinen Lester, Kuşadası ve Seferihisar’dan Yunanistan’ın Samos adasına günlük tekne turlarının düzenlendiğini aktardı. EFES’E KOMŞU BİR CENNET Yazısını, "Tüm bu aktivitelerin yanı sıra, tarih meraklıları bu bölgeyi özellikle sevecektir. Çünkü Seferihisar, Pompeii’den daha büyük ve daha etkileyici olduğu söylenen antik Efes kentine son derece yakın bir konumda bulunuyor. Bölge halkı, bu büyüleyici antik kentin görkeminden büyük bir gurur duyuyor" sözleriyle noktalayan Lester, bölgenin tarih meraklıları için eşsiz bir destinasyon olduğunu vurguladı.

ISTTA’dan İstanbul İçin 12 Ay Sürekli Turizm Hedefi Haber

ISTTA’dan İstanbul İçin 12 Ay Sürekli Turizm Hedefi

İstanbul Turizm Derneği (ISTTA) Yönetim Kurulu Başkanı Murtaza Kalender, İstanbul’un turizmini 12 aya yaymak ve daha fazla nitelikli turist çekmek için çalışmaları yoğunlaştırdıklarını belirtti. Kalender, hedeflerinin İstanbul’u sadece daha fazla turistin ziyaret ettiği bir şehir yapmak değil; aynı zamanda turizmi her mevsim canlı tutarak daha geniş bir müşteri kitlesine ulaşmak olduğunu açıkladı. Kalender, İstanbul’un kültür, tarih, doğa, gastronomi ve eğlence olanaklarıyla dünya çapında eşsiz bir destinasyon olduğunu belirterek, şehrin dört mevsim kongre, sergi, düğün gibi yüksek katma değerli organizasyonlara ev sahipliği yapabilecek kapasiteye sahip olduğunu vurguladı. EMITT İLE ULUSLARARASI TANITIM Dünyanın en büyük turizm fuarlarından biri olan EMITT’in İstanbul turizmi için önemine değinen Kalender, 102 ülkeden bin 351 tur operatörünün ön kayıt yaptırdığını ve 80 ülkeden 620 operatörün kesin katılım sağladığını ifade etti. Ayrıca, fuar kapsamında Türk Hava Yolları ile iş birliği yapılarak, uluslararası firmalar için FAM TRIP (tanıtım gezileri) düzenleneceğini ve İstanbul’un yanı sıra Bursa, Kuşadası, Pamukkale, Kapadokya, Tokat, Çorum, Amasya, Sivas, Ordu, Bolu ve Sapanca gibi rotaların da tanıtılacağını belirtti. Kalender, fuarda hosted buyer firmalarına yönelik ikram ve ağırlama organizasyonları yapacaklarını, ayrıca uluslararası tur operatörleriyle daha fazla B2B görüşme yapılmasını sağlamak için "Speed Networking" etkinlikleri düzenleyeceklerini söyledi. İSTANBUL’UN TURİZM POTANSİYELİ İÇİN İŞ BİRLİKLERİ Kalender, İstanbul’un turizm potansiyelini artırmak için İstanbul Valisi Davut Gül, İstanbul Cumhuriyet Başsavcısı Akın Gürlek, İstanbul Büyükşehir Belediyesi Başkan Danışmanı ve İBB İstanbul Turizm ve Tanıtma Platformu Başkanı B. Ümit Öztürk gibi yetkililerle görüştüklerini ve Kültür ve Turizm Bakanlığı, Türk Hava Yolları, Dış Ekonomik İlişkiler Kurulu (DEİK) ve Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) gibi kuruluşlarla iş birliği yaptıklarını aktardı. İstanbul’un yalnızca turist sayısını artırmak değil, aynı zamanda sürdürülebilir turizm hedeflerine ulaşmak için çalıştıklarını ifade etti. Genç ve dinamik bir yönetimle çalıştıklarını belirten Kalender, ISTTA’nın turizmin farklı alanlarında başarı gösteren iş insanlarından oluştuğunu ve bu sayede kendini şanslı hissettiğini dile getirdi.

Kuşadası'nda Hamsi Festivali Kutlaması Haber

Kuşadası'nda Hamsi Festivali Kutlaması

AYDIN (İHA) - Aydın’ın Kuşadası ilçesinde düzenlenen 2. Karadeniz Günleri Hamsi Festivali, renkli anlara sahne oldu. Karadeniz Kültür ve Folklor Derneği ile Kuşadası Belediyesi’nin iş birliğiyle gerçekleşen etkinlik, üç gün boyunca ziyaretçilerini ağırladı. HAMSİ VE HORONLA FESTİVAL COŞKUSU İsmail Cem Dostluk ve Barış Meydanı’nda gerçekleşen festivalde, Türkiye’nin farklı yörelerine ait lezzetler tanıtıldı. Karadenizli şarkıcıların sahne aldığı etkinlikte, Kuşadalılar kemençe ve tulum eşliğinde horon teperek eğlendi. Festivalin son gününde, mangallarda ve tavalarda mısır unuyla hazırlanan 2 ton hamsi ekmek arası olarak ücretsiz bir şekilde vatandaşların beğenisine sunuldu. Hamsi almak isteyenler metrelerce uzunlukta kuyruk oluştururken, balıklar kısa sürede tükendi. Etkinliğe Kuşadası Kaymakamı İbrahim Keklik, Belediye Başkanı Ömer Günel, belediye başkan yardımcıları ve meclis üyeleri de katıldı. TÜKENMEYEN VEFA VE DOSTLUK Kuşadası Belediye Başkanı Ömer Günel, etkinlikle ilgili yaptığı konuşmada, "Kentimizde yaşayan birçok Karadenizli hemşehrimiz var. Karadeniz dendiğinde benim aklıma bitmek ve tükenmek bilmeyen bir vefa ve dostluk geliyor. Kuşadası'nda Türkiye'nin 7 bölgesinden, 81 ilinden gelen hemşehrilerim yaşıyor. Kuşadası'nı bu kadar güzel ve yaşanması keyifli kılan bir kent yapan şey birbirimize hemşehrilik bağıyla bağlanmamız. O yüzden bu kentin belediye başkanı olmaktan dolayı gurur duyuyorum" dedi. Festival, hem yerel halk hem de ziyaretçiler için keyifli anılarla dolu bir etkinlik oldu.

2025 İzmir Turizminde Yeni Bir Sayfa Açacak Haber

2025 İzmir Turizminde Yeni Bir Sayfa Açacak

Ege Turistik İşletmeler ve Konaklamaları Birliği (ETİK) Başkan Yardımcısı Bülent Tercan, İzmir’in 2025 turizm sezonunda yabancı turist sayısını artıracağına inandığını belirtti. Tercan, İzmir’in yalnızca deniz, kum ve güneşten ibaret olmadığını, Meryem Ana, 7 Kiliseler, Efes, Agora gibi önemli değerlere sahip olduğunu hatırlatarak, "Bu sezon Londra Fuarı’ndaki girişimlerle İngiltere’den yüzde 15’lik; SKAL kongresiyle de yüzde 15’lik bir artma olacağını ümit ediyoruz. Değerlerimizi çok iyi pazarlamalıyız" dedi. 2024’te 17 milyon turist ağırlayan Antalya’ya karşı İzmir’in sadece 1,7 milyon turiste ev sahipliği yaptığını belirten Tercan, aradaki farkın büyük olduğunu vurguladı. Tercan, "İzmir, Türkiye’de turizmin başladığı yer. Fakat 1980’lerin ortalarında, Turgut Özal döneminde, Antalya’da 49 yıllığına Hazine’ye ait araziler turizme açıldı. Oralara 5 yıldızlı büyük tatil köyleri yapıldı. Doğru bir planlamaydı, güzel bir projeydi. O süreçte İzmir, turizmde kendini geliştirmek için hiçbir şey yapmadı. Oysa İzmir’de her şey var. Deniz, kum, güneş var. İnanç turizminin tüm unsurları var" diye ekledi. İZMİR İÇİN YENİ HEDEFLER Tercan, İzmir Adnan Menderes Havalimanı’na gelen turistlerin yüzde 60’ının Kuşadası’na geçtiğini belirterek şehre gelen gerçek turist sayısının 700 bin civarında olduğunu söyledi. "Antalya’da kitle turizmi yapılıyor. Antalya gibi olalım demiyorum, zaten olamayız. Biz İzmir’e özgü değerleri anlatarak ön plana çıkalım istiyoruz. Kemeraltı’nı tanıtalım. Yeme içme kültürümüz var, Kordon’umuz var" dedi. İzmir’in 2025’te Londra ve Berlin gibi fuarlarda daha etkin olması gerektiğini belirten Tercan, inanç turizmi fırsatından da yeterince faydalanılmadığına işaret etti. Tercan, "Avrupa’daki önemli fuarlara katılıp İzmir’i tanıtmamız gerekirdi. Aralık ayında Londra’da Dünya Turizm Fuarı düzenlendi. Bir turizm şehri, bir turizm kasabasıysanız, mutlaka o fuarlarda boy göstermeniz gerekir. Çok acıdır ki İzmir, o fuarda cılız bir şekilde tanıtıldı. Stantta kuru kuru broşür dağıtmak değil, gümbür gümbür tanıtım gerekir. İzmir’in, nazar boncuklarıyla, 7 kilisenin görselleriyle, Meryem Ana’yla, Tariş üzümüyle, zeytinyağıyla, bomba gibi tanıtımı yapılmalıydı ve bu tanıtım sürekli olmalıydı" ifadelerini kullandı. SKAL KONGRESİ VE İNANÇ TURİZMİ VURGUSU Ekim ayında İzmir’de düzenlenen Dünya SKAL Kongresi’nin önemli bir fırsat olduğunu belirten Tercan, İzmir’in tüm değerlerini uluslararası turizmcilere tanıtma şansı yakaladıklarını söyledi. "İzmir Ticaret Odası, İzmir Büyükşehir Belediyesi, SKAL’ın popülerliğini kullanıp İzmir’in reklamını yapmalı. SKAL derneğimizin kardeşi, Roma bizi bekliyor. Onlarla ortak çalışmalar yapacağız. Roma ile inanç turizmini geliştireceğiz. İnanç turizmiyle 12 ay turizm mümkün. İnanç turizmi, savaş zamanlarında bile olmuş bir şey" diye ekledi. KRUVAZİYER VE ÇEŞME PROJESİ Kruvaziyer gemilerinin İzmir’e uğramamasını değerlendiren Tercan, "Bir kere şunun altını çizelim; İzmir, bir ana kruvaziyer limanı değil. Esas kruvaziyer limanı, Kuşadası Limanı’dır. İzmir’e, Kuşadası’ndan seken gemiler geliyordu. Yani Kuşadası dolu olduğu için oraya giremeyen gemiler İzmir’e geliyordu. İzmir, kruvaziyer için yedek limandır" diyerek, konunun çözümü için çalışılması gerektiğini söyledi. Çeşme Turizm Projesi’nin iptal edilmesine üzüldüğünü de belirten Tercan, "Çeşme projesi, İzmir için kaçırılmış bir fırsattır" dedi.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.