Hava Durumu

#Kongre

TOURISMJOURNAL - Kongre haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Kongre haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Antalya, Turizmde Nicelikten Niteliğe Geçiş Döneminde Haber

Antalya, Turizmde Nicelikten Niteliğe Geçiş Döneminde

Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) tarafından Regnum Carya Otel’de düzenlenen geleneksel Ekim Buluşması, sektör temsilcilerinin yoğun katılımıyla gerçekleştirildi. Toplantının ardından 15. Uluslararası Resort Turizm Kongresi’ne ilişkin basın toplantısı yapıldı. Toplantıya; Antalya Hudut Mülki İdare Amiri Dr. Suat Seyidoğlu, TÜROFED Başkanı Erkan Yağcı, POYD Başkanı Hakan Saatçioğlu, Antalya Gazeteciler Cemiyeti Başkanı İdris Taş, Antalya Tanıtım Vakfı Başkanı Emir Gürdal, YÖRSİAD Başkanı Alper Oral ve Rusya Fed Antalya Başkonsolosu Sergey Vetrik katılım sağladı. Turizm Odağımız Nicelikten Çok Niteliğe Yönelik Olacak Küresel ve Antalya ölçeğinde turizm verileri ve konaklama tesislerinde su tasarrufuna ilişkin kapsamlı bilgilerin yer aldığı sunum gerçekleştiren AKTOB Başkanı Kaan Kaşif Kavaloğlu, Antalya’nın turizmde nicelikten niteliğe geçiş dönemine girdiğini vurgulayarak şunları söyledi: “Antalya bu yılın Ocak-Ekim döneminde 16 Milyon ziyaretçiye ulaştı. Hedefimiz artık sayıyı artırmak değil, kişi başı harcamayı ve sezonun süresini uzatmak. Turizmi 12 aya yayan, sürdürülebilir ve yüksek değerli bir büyüme modeline geçiyoruz.” Birleşik Krallık Pazarı Güçlü Konumda Kavaloğlu, AKTOB AR&GE biriminin hazırladığı analizlerde Birleşik Krallık pazarının Türkiye açısından stratejik önemini koruduğunu belirtti. 2024 yılında 94,6 milyon yurt dışı seyahat ve 78,6 milyar sterlinlik harcama ile rekor seviyelere ulaşan Birleşik Krallık, Türkiye için stratejik önemini koruyor. Kavaloğlu, Antalya’nın Jet2, easyJet, TUI ve SunExpress gibi havayolu şirketlerinin artan seferleriyle İngiliz turistlerin yıl boyu tercih ettiği bir destinasyon haline geldiğini belirtti. “Bir Damla Bir Dünya” Su Tasarrufu Kampanyası Başladı AKTOB, turizm sektöründe farkındalık yaratmak amacıyla “Bir Damla Bir Dünya” temalı geniş kapsamlı bir su tasarrufu kampanyası başlattı. Kampanya kapsamında Antalya’daki otellerde bilinçlendirme afişleri, bilgilendirici videolar ve eğitim programlarıuygulanacak. Kavaloğlu, “Her damla bizim geleceğimizdir. Otellerimizdeki su kullanımını optimize etmek, sadece çevreye değil, ekonomiye de katkıdır. Bu kampanyayla hem çalışanlarda hem misafirlerde farkındalık oluşturmayı hedefliyoruz.” ifadelerini kullandı. Uluslararası Resort Turizm Kongresi 19–20 Kasım’da AKTOB tarafından düzenlenen 15. Uluslararası Resort Turizm Kongresi, bu yıl 19–20 Kasım 2025 tarihlerinde Nirvana Cosmopolitan Hotel’de “Design the Difference with New Strategies” temasıyla gerçekleştirilecek. Kongrede, küresel turizmde dönüşüm, sürdürülebilir yatırımlar, yapay zekâ destekli seyahat planlaması, pazar çeşitliliği ve yeni gelir modelleri ele alınacak. Kavaloğlu, “Turizmin geleceğini şekillendirecek yeni stratejileri sektörün tüm paydaşlarıyla Antalya’da tartışacağız. Bu kongre sadece bir buluşma değil, turizmin yol haritasını çizeceğimiz bir fikir platformudur.” ifadelerini kullandı.

Turizm Tedarik Buluşması Antalya’da Başladı Haber

Turizm Tedarik Buluşması Antalya’da Başladı

Antalya’nın Kundu Turizm Merkezi’ndeki bir otelde gerçekleştirilen "Türkiye Turizm Tedarik Buluşması"nda, sektöre yönelik ekipmanlar ve yeni trendler misafirler için sergilendi. Etkinlik, Turizm Profesyonel Oluşum Platformu’nun organizasyonuyla düzenlendi. ANTALYA TURİZMİNİN HEDEFİ 20 MİLYON ZİYARETÇİ Açılışta konuşan Antalya Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Yusuf Hacısüleyman, Antalya’nın dünya turizminde marka şehirlerden biri olduğunu belirtti. Geçen yıl 17 milyondan fazla turist ağırlayan kentin, bu yıl 20 milyon ziyaretçi hedeflediğini söyledi. Hacısüleyman, sektör paydaşlarının iş birliğiyle daha büyük başarılara ulaşabileceğini vurguladı. 3 BİN KATILIMCI BEKLENİYOR Turizm Profesyonel Oluşum Platformu Başkanı Bülent Bilgiç, etkinliğin Türkiye ve Antalya ekonomisine büyük katkı sağladığını ifade etti. Etkinliğe yurt dışından da katılımcıların dahil olduğu 3 bin kişinin gelmesinin beklendiğini açıkladı. Bilgiç, fuarın sektördeki yeniliklerin takip edilmesi için bir fırsat sunduğunu belirtti. ANTALYA DÜNYANIN 4. SEYAHAT MERKEZİ Anadolu Aslanları İş Adamları Derneği (ASKON) Antalya Şube Başkanı Onur Kacar, turizmin sadece ekonomi değil, kültürel etkileşim ve sosyal gelişim için de önemli bir sektör olduğunu dile getirdi. Antalya Gazeteciler Cemiyeti Başkanı İdris Taş ise Antalya’nın dünyada en çok ziyaret edilen dördüncü şehir olduğunu ve düzenlenen fuarların kenti dünyaya tanıttığını söyledi. Etkinlik, 18 Ocak’a kadar devam ederek turizm sektöründe yeniliklere ışık tutacak.

KKTC, ACE of M.I.C.E. Etkinliğine Yeniden Ev Sahipliği Yaptı Haber

KKTC, ACE of M.I.C.E. Etkinliğine Yeniden Ev Sahipliği Yaptı

Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti (KKTC), 22’ncisi 4-5 Ocak'ta düzenlenen ACE of M.I.C.E. etkinliğine bu yıl üçüncü kez ev sahipliği yaptı. Turizm, kongre ve etkinlik sektörünün önemli temsilcilerini bir araya getiren organizasyon, Elexus Hotel & Convention’da gerçekleştirildi. Etkinlik kapsamında düzenlenen basın toplantısında konuşan Başbakan Yardımcısı, Turizm, Kültür, Gençlik ve Çevre Bakanı Fikri Ataoğlu, devre dışı kalan teşvik sisteminin 1 Ocak itibarıyla yeniden devreye girdiğini belirtti. Ataoğlu, teşviklerin charter seferlere yönelik olarak öz kaynaklarla bütçe ayrılarak hayata geçirildiğini ve hedeflerinin önümüzdeki yıl belirlenen turist sayısına ulaşmak olduğunu ifade etti. Dream Project Yönetim Kurulu Üyesi ve CEO’su Volkan Ataman, ACE of M.I.C.E.’ın Türkiye ve KKTC’nin marka değerine katkı sunduğunu dile getirirken, Elexus Hotel & Convention Genel Müdürü Görkem Aydıner ise MICE etkinliğinin KKTC ekonomisi için kritik önem taşıdığını vurguladı. KKTC, ALTERNATİF TURİZM MODELLERİYLE ÖNE ÇIKIYOR Ataoğlu, basın toplantısında yaptığı konuşmada KKTC’nin güvenli ve alternatif turizm modellerine ev sahipliği yapan bir destinasyon olduğunu belirtti. Ülkenin farklı ilçelerinde hayata geçirilecek yatırımların, nüfus ve altyapıyla uyumlu bir şekilde yapılmasının önemine dikkat çekti. Bu doğrultuda hazırlanmakta olan Turizm Master Planı’nın ocak ayında kamuoyuna açıklanacağını söyledi. Pandemi döneminde artış gösteren kiralık konut turizminin kontrol altına alınması için yasal düzenlemelerin tamamlandığını hatırlatan Ataoğlu, yüksek uçak bileti fiyatlarının geniş gövdeli uçaklar ve ek seferlerle düşürüldüğünü ve fiyatların sürdürülebilir seviyede kalması için çalışmaların sürdüğünü ifade etti. Ayrıca, Türkiye ve yurt dışındaki Kıbrıslı Türklere yönelik hazırlanan "ADA KIBRIS" projesine de değinen Ataoğlu, bu proje ile KKTC’nin cazibesini artırmayı hedeflediklerini belirtti.

Efeler Yolu Projesi ile Turizme Çifte Katkı Haber

Efeler Yolu Projesi ile Turizme Çifte Katkı

İZMİR (İHA) - İzmir Valisi Dr. Süleyman Elban, turizmin 12 aya yayılması ve kırsal bölgelerin kalkınması için önemli bir adım olan Efeler Yolu projesinin detaylarını paylaştı. Vali Elban, "1.6 milyon Euro'luk bir Avrupa Birliği projesine başlıyoruz. Bu hafta imzalarını atıyoruz. 4 milyon dolarlık bir Dünya Bankası projesi var. Onu da yine Efeler Yolu'na kullanıyoruz; ayrıca 2025 yılının mayıs ayında uluslararası büyük bir organizasyona hazırlanıyoruz" dedi. Vali Elban, şehrin yapı stokunun eski olması nedeniyle deprem riski ile ilgili de değerlendirmelerde bulunarak, "Büyük bir deprem durumunda endişeleniyoruz, tedirgin edici bir tabloyla karşı karşıya kalabiliriz" ifadelerini kullandı. VALİ ELBAN'DAN İHA'YA ZİYARET İzmir Valisi Dr. Süleyman Elban, İhlas Haber Ajansı (İHA) İzmir Bölge Müdürlüğünü ziyaret etti. Ziyarette, Bölge Müdürü Özcan Aydın, İzmir Valiliği İl Basın Müdürü Veli Şakır ve Türkiye Gazetesi İzmir Koordinatörü Yüksel Güven de hazır bulundu. EFELER YOLU'NUN İKİ ÖNEMLİ AMACI Vali Elban, göreve başladığı 16 aydan bu yana turizmin mevsimsel kısalığını tespit ettiklerini ve bu soruna çözüm üretmek için Efeler Yolu projesini hayata geçirdiklerini belirtti. Projenin, turizmi 12 aya yaymanın yanı sıra kırsal kalkınmaya katkı sağlaması bekleniyor. Projenin Bornova’dan başlayan ve Selçuk Meryem Ana Evi’ne kadar uzanan 513 kilometrelik yürüyüş rotası 28 etap içeriyor. Vali Elban, bu projeye valilik kaynaklarının yanı sıra AB, Dünya Bankası, orman kaynakları ve kalkınma ajansından fonlar aktardıklarını belirtti. Elban, "Bu alanın ekoturizm rotası olarak tescili için Tarım ve Orman Bakanlığı’ndan tescilini yaptırdık" dedi. PROJENİN MİLLİ VE TURİSTİK BOYUTU Efeler Yolu’nun birden fazla amaca hizmet ettiğini belirten Vali Elban, projenin Kurtuluş Savaşı’ndaki Kuvayı Milliye harekâtının izlerini taşıdığını belirterek, gençlere bu mücadele ruhunu aşılamayı amaçladıklarını aktardı. Bunun yanında doğa yürüyüşü, koşu ve ekoturizmin gelişmesine de katkı sağlayacaklarını söyledi. 2025’TE ULUSLARARASI ORGANİZASYON Vali Elban, 2025 Mayıs’ında uluslararası çapta büyük bir etkinlik düzenleyeceklerini açıkladı. "Mayıs ayında Valilik olarak uluslararası büyük bir organizasyona hazırlanıyoruz. O organizasyonla birlikte Efeler Yolu'nun artık hem ulusal hem de uluslararası manada büyük bir organizasyonla tanıtımını yapacağız" diyen Elban, yürüyüş ve maraton şeklinde organize edilecek etkinliğin şenlik havasında geçeceğini söyledi. DEPREMLE İLGİLİ UYARI İzmir’deki deprem riskine de dikkat çeken Vali Elban, büyük bir deprem durumunda endişelendiklerini, yapı stokunun eski ve deprem mevzuatının şartlarını taşımayacak nitelikte olduğunu ifade etti. "Zeminin uygun olması ve binanın depreme dayanıklı olması gerekiyor. Bu iki şartın birinden bile yoksun olan yapılar, tedirginlik yaratıyor" dedi.

Demiray: Haber

Demiray: "Turizmde Kurtuluş Doların Enflasyonla Uyumu"

Dedeman Hotels & Resorts International (DHRI) Yönetim Kurulu Başkanı Ergün Demiray, turizm sektöründe 2024'te sıkı para politikaları nedeniyle kârdan feragat ettiklerini söyledi. "2025 yılında yüzde 30 enflasyon hedefleniyorsa dolar da yüzde 30 realize olmalı. Bugün geldiğimiz noktada dolar 35 TL’lere dayanmış durumda. Önümüzdeki yıl 42 TL civarına gelmesi gerekiyor. Turizm sektörü başka türlü ayağa kalkamaz, ayakta da kalamaz" dedi. 2024 yılı turizm için zor geçerken, artan girdi maliyetleri ile döviz kuru arasındaki fark, sektörün kârlılığını düşürdü. Demiray, "2024 yılında kârdan fedakarlık ettik. Yüzde 10 ile 15 arasında kârlılıklarımız eridi. Bu durum para sıkılaştırma politikasından kaynaklı. Özellikle bizim birlikte çalıştığımız tekstil sektörü dolar ve eurodan dolayı büyük darbe yedi. Yurt dışına döndüler. İnsanlar toplantılarını, eğitimlerini, ötelediler. Öteleyince turizm sektöründe iptaller çok yaşandı. Bununla birlikte kamu da sıkılaştırmaya gitti. Devlet de ihaleleri iptal etti. Tüm bunlar turizmcileri olumsuz etkiledi" dedi. "DOLAR ENFLASYON ORANINDA ARTIŞ GÖSTERMELİ" Demiray, doların enflasyona paralel artması gerektiğini vurgularken, "Eğer Türkiye'de 2025 yılında yüzde 30 enflasyon hedefliyorsak doların da yüzde 30 realize olması, devalüe edilmesi gerekiyor. Bugün geldiğimiz noktada dolar 35 TL’ye dayanmış durumda. Önümüzdeki yıl yüzde 30 enflasyon mu öngörüyoruz o zaman doların 42 TL civarına gelmesi gerekiyor. Bunun da kademeli olarak gerçekleşmesi lazım" dedi. Kademeli artış olmadığında, çalışan ve enerji maliyetlerinin hızla yükseldiğini vurguladı. Turizmci, fiyatları bir anda yüzde 30-40 oranında artıramadığından kârlılık oranını düşürünce birçok otelin bu durumla başa çıkamadığını savundu. "2025’İN İLK YARISINDA HER ŞEYİ DUYABİLİRİZ" Demiray, 2024'te 270’e yakın otelin konkordato ilan ettiğine işaret ederek, 2025’in ilk 6 ayında daha fazlasının olabileceğine dikkat çekti. "Bunun nedeni de plansızlık ve yanlış yönetim şekli. Biz sistem yapmıyoruz, sistemin bir parçası olamıyoruz. Sistem olmadığı için de maliyet yönetimi doğru fiyatlamayla pekişmiyor. Bizim önce neyi sattığımızın maliyetini bulup sonra fiyatları belirlememiz gerekiyor. Eski bakkal usulü yapıyor çoğu işletme. Hala bütçesi olmayan oteller var" yorumunda bulundu. "BÖLGESEL ASGARİ ÜCRET ŞART" Demiray, asgari ücretin yüzde 30’un üzerine çıkmaması gerektiğini savunarak, Turizm sektörünün bu artışı yönetemeyeceğini söyleyen Demiray, asgari ücret artışı yüzde 45 olursa, otel maliyetlerinin 2.200 TL’yi aşacağını belirtti. Oda fiyatının en az 5.000 TL’ye çıktığı durumda da konaklayacak misafir bulunamayacağını ekledi. Demiray, bölgesel ücret sistemine geçilmesini önerdi. "BODRUM’DA BİR TOP DONDURMA 1500 TL" Demiray, turizmdeki "fahiş fiyat" tartışmalarına da değindi. "Fırsatçılık her sektörde var. Bodrum’da bir top dondurma 1500 TL. Bu artık ayıp. Devlet denetimlerini, işini bilen liyakatli insanlarla sıklaştırırsa bu iş çözülür" dedi.

Mersin'e 55 Milyon Dolarlık Sağlık Turizmi Yatırımı Haber

Mersin'e 55 Milyon Dolarlık Sağlık Turizmi Yatırımı

Türkiye'nin turizmde 100 milyon turist ve 100 milyar dolar gelir hedefi, yeni destinasyonlar ve turizm çeşitliliği projeleriyle destekleniyor. Bu kapsamda, Mersin’de arsa dahil 55 milyon dolarlık yatırımla inşa edilen BN Hotel Thermal & Wellness, sunduğu özel hizmetlerle bölgedeki sağlık turizmine yeni bir soluk getirdi. Otel, "Konaklamalı Rehabilitasyon ve Fizik Tedavi Merkezi" belgesiyle misafirlerine termal suyun şifalı etkilerinden faydalanma imkânı sunuyor. Çukurova Uluslararası Havalimanı'nın açılmasıyla birlikte Mersin'e çevre illerden gelen turist sayısında da büyük artış yaşanıyor. 6238 FAYDALI MİNERALLİ TERMAL SU İLE ŞİFA DAĞITIYOR BN Hotel Thermal & Wellness Yönetim Kurulu Üyesi Yusuf Narlı, otelin inşa sürecine ilişkin detayları paylaştı. Narlı Grup ve Balsuyu ailelerinin üçüncü kuşak temsilcisi olan Narlı, "Şehir otelciliğinde ciddi rekabet var, biz bölgede yapılmamış olanı yapalım, ülke ekonomisine ve bölgeye farklılık katalım diye yatırıma başladık" dedi. Bu kapsamda, 350 dönümlük arazi için 1000 kişiyle anlaşma sağlandığını ve bu sürecin 5-6 yıl sürdüğünü belirtti. Narlı, otelin en büyük farkının, içerdiği 6238 faydalı mineral ile onaylanmış termal su kaynağı olduğunu vurguladı. İstanbul Üniversitesi tarafından test edilen bu termal su, oteli sağlık turizmi açısından cazip bir noktaya dönüştürüyor. "İnsanlar buraya şifalanmak için geliyor" diyen Narlı, termal suyun sağlık açısından birçok faydasının olduğunu ifade etti. 249 ODA, 3 VİLLA VE YÜZDE 100 DOLULUK ORANI BN Hotel Thermal & Wellness, 249 oda ve 3 villadan oluşan konaklama kapasitesiyle misafirlerine hizmet veriyor. Yılın büyük bölümünde yüksek doluluk oranlarına ulaşan otel, özellikle hafta sonları son dakika tatilcilerle yüzde 100 doluluk oranına ulaşıyor. Yusuf Narlı, otelin müşteri profilinin ikiye ayrıldığını belirtiyor. Narlı, fizik tedavi ve sağlık turizmi için gelenler ve kongre, bayi toplantıları ve etkinliklere katılanlar olarak ziyaretçileri sınıflandırıyor. Bu bölünmüş müşteri profili, otelin yıl boyunca sürekli olarak dolu olmasını sağlıyor. Narlı, geçen yıl Türkiye'deki en başarılı 9'uncu otel seçildiklerini aktararak, yılı yüzde 70'in üzerinde doluluk oranıyla kapatmayı hedeflediklerini ifade etti. ÇUKUROVA HAVALİMANI İLE ERİŞİM KOLAYLAŞTI Narlı'ya göre, Mersin’in, Çukurova Uluslararası Havalimanı’na yakınlığı, turizm açısından bölgeyi daha cazip bir hale getiriyor. Havalimanının faaliyete geçmesiyle, Mersin'in çevre illerle bağlantısı güçlenmiş durumda. Adana, Gaziantep, Kayseri, Konya ve İstanbul gibi şehirlerden çok sayıda misafir, bu ulaşım kolaylığı sayesinde otele geliyor. Otel, müşteri memnuniyetini artırmak için ücretsiz havalimanı transferi hizmeti de başlattı. FİZİK TEDAVİ LİSANSI İLE HİZMET İHRACATI Fizik tedavi oteli olarak hizmet veren BN Hotel Thermal & Wellness, Sağlık Bakanlığı’ndan fizik tedavi lisansı almış durumda. Bu sayede, misafirler hem termal suyun şifalı etkisinden faydalanıyor hem de yatarak fizik tedavi hizmeti alabiliyor. Yusuf Narlı, "Biz burada termal turisti artırmak için çalışacağız. Otelimiz, Sağlık Bakanlığı’ndan fizik tedavi lisansını da aldı. Ziyaretçilerin, yatarak tedavi görebilecekleri bir fizik tedavi oteliyiz" dedi.

2025’te Turizmde İç Pazar Artışı ve Yeni Pazarlar Hedefte Haber

2025’te Turizmde İç Pazar Artışı ve Yeni Pazarlar Hedefte

2025 yılı için turist sayısındaki artış beklentisine ilişkin yapılan ankette, turizmcilerin yüzde 54’ü bu yıla kıyasla "yüzde 5-10 artış" öngörürken, yüzde 17’si "aynı kalır", yüzde 16’sı ise "yüzde 10-20 artar" tahmininde bulundu. Daha iyimser olan yüzde 6’lık bir kesim, artışın "yüzde 20-30" arasında olacağını belirtti. Turist sayısında azalış bekleyen turizmcilerin oranı ise yalnızca yüzde 2-3 seviyesinde kaldı. Anket sonuçları, erken rezervasyon oranlarında da yükseliş sinyalleri verdi. Katılımcıların yüzde 42’si erken rezervasyonların yüzde 5-10 oranında artmasını beklerken, yüzde 19’u bu artışın yüzde 10-20 arasında olacağını tahmin ediyor. Bununla birlikte, katılımcıların yüzde 27’si oranların 2024 ile aynı seviyede kalacağını düşünüyor. Turizmcilerin yüzde 60’ı, 2025 yılında online satışların yüzde 5-10 arasında artacağını tahmin ediyor. Daha iyimser bir görüşe sahip olan yüzde 30’luk kesim ise online satışlarda yüzde 20 ve üzeri bir büyüme bekliyor. ONLİNE SATIŞ VE AVRUPA PAZARINDA ARTIŞ TAHMİNLERİ Avrupa pazarına dair öngörüler de olumlu yönde. Ankete katılan turizmcilerin yarısından fazlası, 2025’te Avrupa’dan Türkiye’ye yönelik turist hareketinin yüzde 5-10 oranında artacağını düşünüyor. Katılımcıların yüzde 22’si Avrupa pazarının aynı seviyede kalacağını tahmin ederken, yüzde 16’lık bir kesim bu artışın yüzde 10-20 düzeyinde olacağını öngörüyor. Avrupa pazarında düşüş bekleyenlerin oranı ise oldukça düşük; yalnızca yüzde 2-3 seviyesinde kalıyor. RUSYA VE İÇ PAZARDAN BÜYÜK TURİST BEKLENTİSİ Anket sonuçları, Bağımsız Devletler Topluluğu (BDT) pazarında, özellikle Rusya, Ukrayna, Belarus, Letonya ve Moldova gibi ülkelerden gelen turist sayısında artış öngörüyor. Katılımcıların yüzde 46’sı bu pazardan gelecek turist hareketinde yüzde 5-10 artış beklerken, yüzde 31’i mevcut seviyenin korunacağını düşünüyor. Yüzde 14’lük bir kesim ise bu artışın yüzde 10-20 arasında olacağına inanıyor. Düşüş bekleyenlerin oranı ise oldukça düşük görünüyor. 2025 için iç pazar da olumlu beklentilere sahip. Turizmcilerin yüzde 37’si, yerli turist sayısında yüzde 5-10’luk bir artış öngörüyor. Yüzde 29’u iç turizm akışının aynı düzeyde kalacağını belirtirken, yüzde 14’lük bir kesim ise yerli turist sayısında yüzde 5-10 oranında bir azalma bekliyor. YÜKSEK FAİZLER TURİZM SEKTÖRÜNÜ ZORLUYOR Anket sonuçlarına göre, 2024 yılındaki yüksek faiz oranları turizm sektörünü ciddi şekilde etkiledi. Katılımcıların yüzde 46’sı, bu dönemde kredi kullanamadığını ifade ederken, yüzde 24’ü krediye erişimde zorluk yaşadığını belirtti. Borçlarını yeniden yapılandırmak zorunda kalanların oranı ise yüzde 9 olarak kaydedildi. TURİZMCİLERİN TGA’DAN BEKLENTİSİ: 12 AY AKTİF TANITIM Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı’ndan (TGA) turizmcilerin yüzde 50’si, turizmin 12 ay boyunca hareketliliğini sağlamak için spor, kongre, sağlık ve doğa sporları gibi alternatif turizm çeşitlerinin daha fazla tanıtılmasını talep ediyor. Bu çeşitliliğin, sektörün sürdürülebilirliği ve yıl geneline yayılması açısından kritik önemde olduğu vurgulanıyor. Anket sonuçları, Türkiye’de turizmin sürdürülebilir bir geleceğe odaklandığını ortaya koyuyor. Sektör temsilcilerinin öncelikli gördüğü ihtiyaçlar arasında kişi başı turizm gelirinin artırılması, yeni pazarlara erişim sağlanması, destinasyonlarda kalite artışı ve turistik bölgelerin korunması yer alıyor. Ayrıca, algı yönetimi, lobi faaliyetlerinin güçlendirilmesi ve finansa erişimin kolaylaştırılması da öne çıkan diğer beklentiler arasında. İKLİM KRİZİ TURİZMİ ETKİLİYOR Katılımcıların yüzde 33’ü iklim değişikliğinin kısa ve orta vadede turizme etkisinin hissedileceğini öngörürken, yüzde 30’u bu etkinin uzun vadede ortaya çıkacağını düşünüyor. Yüzde 28’lik bir kesim ise iklim krizinin etkilerinin şimdiden görülmeye başladığını ifade ediyor. SÜRDÜRÜLEBİLİR MODELLER ÖNEM KAZANIYOR Ankete katılanların yüzde 61’i sürdürülebilir turizm modellerine büyük önem verdiklerini ve uygulamaya geçirdiklerini belirtiyor. Ancak yüzde 17’lik bir kesim, mecburi kriterlerin ötesinde adım atmayı düşünmediğini ifade ederek daha sınırlı bir yaklaşım sergiliyor.

Haber

"17. Uluslararası Turizm Ticaret Fuar ve Kongresi" kapılarını açtı

Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti (KKTC) Başbakan Yardımcısı ve Turizm, Kültür, Gençlik ve Çevre Bakanı Fikri Ataoğlu, açılış töreninde yaptığı konuşmada, turizmde, yeni tip koronavirüs salgını öncesi rakamlara ulaşmanın mutluluğunu yaşadıklarını söyledi. Türkiye ile KKTC arasında turizmle ilgili projelerin önemini vurgulayan Ataoğlu, KKTC'nin yatak kapasitesinin artırılması konusunda çalışmalar yapılmasının zorunlu olduğuna işaret etti. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın katıldığı törenle temmuz ayında Yeni Ercan Havalimanı'nın hizmete girdiğini hatırlatan Ataoğlu, geniş gövdeli uçakların da böylece havalimanına inmeye başladığını ifade etti. Fikri Ataoğlu, İzmir'de bulunmaktan duyduğu memnuniyeti de dile getirdi. Venezuela Turizm Bakanı Ali Ernesto Padron Paredes, iki ülke arasında özellikle turizmin çalışmalarının desteklenmesinin kendilerini memnun ettiğini söyledi. Bu durumun, insanlara ekonomik ve sosyal fayda sağladığını aktaran Paredes, misafirperverliklerinden dolayı Türk yetkililere teşekkür etti. "İzmir turizmi yeni rekora doğru ilerliyor" İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, İzmir turizmini hak ettiği noktaya ulaştırmak için çalışmalar yaptıklarını vurguladı. Son 6 yıldır İzmir'e uğramayan kruvaziyerleri yeniden İzmir Limanı'nda ağırlamaya başladıklarını aktaran Soyer, şöyle dedi: "2022'den bu yana 49 kruvaziyer 69 bin yolcusuyla İzmir'i ziyaret etti. İzmir'in liman kenti kimliğini daha da güçlendirmek maksadıyla İZDENİZ şirketimiz İzmir-Midilli seferlerine başladı. 2024 yılında sefer sayımızı iki katına çıkaracağız. Tüm bu çalışmalarımızın ve daha birçok icraatımızın çıktılarını 2022 yılında almaya başladık. 2022 yılında turizmde tüm zamanların rekorunu kırarak 2 milyon 153 bin 881 turisti ağırladık. 2023 yılına da hızlı başlayan İzmir turizminde ilk 5 ay verilerine göre, geçen yıl aynı döneme oranla yüzde 15 artışa ulaştık. 2023 yılının sonuna yaklaşırken İzmir turizmi, yeni bir rekora doğru ilerliyor." "Turizmdeki başarıyı kalıcı kılmalıyız" Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) Başkanı Firuz Bağlıkaya ise Türkiye'nin dünyada rekabet gücünün en yüksek olduğu sektörler arasında turizmin başı çektiğini vurguladı. Dünya sıralamalarına bakıldığında başka hiçbir sektörde turizmde ulaşılan uluslararası başarıya ulaşılamadığını belirten Bağlıkaya, şunları kaydetti: "Turizmdeki bu başarıda şüphesiz ki dur durak bilmeden çalışan, gayret gösteren sektör temsilcilerimizin, meslektaşlarımızın büyük emeği var. 50 yıldır bitmek bilmeyen enerjileri ile adım adım büyüttükleri, ilmek ilmek inşa ettikleri turizmdeki bu başarıyı kalıcı kılmamız ve mevcut seviyesinin çok daha ötesine taşımamız gerekiyor. Bu nedenle de sektörümüzü bugün bulunduğu başarılı noktaya taşıyan kurum ve kuruluşlara büyük görevler düşüyor." Konuşmaların ardından açılış kurdelesini kesen protokol üyeleri, stantları gezdi. Fuar İzmir'de, Outdoor 2. Kamp, Karavan, Tekne, Outdoor ve Ekipmanları Fuarı ile 1. Sağlık Turizmi Fuarı da başladı. Kültür ve Turizm Bakanlığı ve Ticaret Bakanlığı himayesinde, İzmir Büyükşehir Belediyesi ev sahipliğinde, TÜRSAB desteği ile İZFAŞ ve TÜRSAB Fuarcılık ortaklığında düzenlenen 17. Uluslararası Turizm Ticaret Fuar ve Kongresi, aynı anda açılışı yapılan iki fuarla birlikte 9 Aralık'a kadar sürecek.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.