Hava Durumu

#Kapadokya

TOURISMJOURNAL - Kapadokya haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Kapadokya haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Visa Akdeniz Turizm Analizi: Türkiye’nin 2024 Turizm Başarısı Haber

Visa Akdeniz Turizm Analizi: Türkiye’nin 2024 Turizm Başarısı

Visa Akdeniz Turizm Analizi, 2024 yılında Türkiye’nin Akdeniz havzası ülkeleri arasında ziyaretçi sayısını en çok artıran ikinci ülke olduğunu ortaya koydu. Diğer yandan Türkiye son 5 yılda yabancı kartlı turizm gelirlerini en çok artıran ikinci ülke oldu. 2024 yılında ülkemizi ziyaret eden turistlerin %18’inin 2023’te de Türkiye’yi tercih ettiği ve geri dönen bu ziyaretçilerin, ortalama bir turistten %74 daha fazla kart kullandığı görüldü. İstanbul, Türkiye’nin turizm gelirlerinin yarısından fazlasına katkı sağlarken bu trendin dört mevsim boyunca etkili olduğu görüldü. Yeme-içme, ulaşım, market ve sağlık sektörleri yüksek çift haneli büyüme kaydederek Türkiye’nin 2024 turizm başarısında öncü oldu. ABD ve Körfez Ülkeleri ziyaretçilerinin harcamalarının Türkiye’nin toplam turizm gelirlerinin üçte birini oluşturduğu görüldü. Visa, Akdeniz’e kıyısı olan Türkiye, İspanya, İtalya, Fransa, Portekiz, Yunanistan, Hırvatistan ve Malta’ya seyahat eden yabancı turistlerin kart kullanımı trendlerine dair içgörüler sağlayan Visa Akdeniz Turizm Analizi’nin 2024 yılı sonuçlarını açıkladı. Türkiye, son 5 yılda kartlı turizm gelir artışında ikinci sırada Visa Akdeniz Turizm Analizi, Türkiye’nin turizmdeki rekabet gücünü ortaya koyuyor. Araştırma sonuçları Türkiye’de kart kullanımının 2024 yılında Euro bazında %5 artış kaydettiğini gösteriyor. Kartlı ziyaretçi sayısındaki büyüme ise %16. Bununla birlikte rakamlar son 5 yıl içinde Akdeniz’de turizm gelirlerini en çok artıran ikinci ülkenin Türkiye olduğuna işaret ediyor. Analiz sonuçlarına göre, son 5 yılda toplam yabancı kart harcamaları Akdeniz havzası genelinde yaklaşık 2 katına çıkarken aynı dönemde Türkiye’nin ortalamanın üzerinde büyüdüğü gözlemleniyor. Bu gelişme, Türkiye’nin 2019 yılından bu yana turizm alanında güçlü bir ivme yakaladığını gösteriyor. Türkiye, sağlık turizminde öne çıkıyor Visa Akdeniz Turizm Analizi’nin ortaya koyduğu rakamlara göre, 2024’te sağlık turizmi Akdeniz havzasında turizm harcamalarının ortalama %2’sini oluştururken, bu rakam ülkemizde turist harcamalarının %7’sine denk geliyor. Rakamlar, Türkiye’nin önceki yıllarda olduğu gibi bu alanda stratejik bir rekabet avantajına sahip olduğunu ortaya koyuyor. Visa Türkiye Genel Müdürü Samile Mümin, “Visa Akdeniz Turizm Analizi, Türkiye’nin turizm stratejisi açısından değerli içgörüler sunuyor. Analizin en dikkat çekici bulgularından biri, 2024 yılında ülkemizi ziyaret eden her beş turistten birinin 2023’te de Türkiye’yi tercih etmesi ve geri dönen bu turistlerin, genel ortalamaya kıyasla yaklaşık %74 daha yüksek kart kullanımı gerçekleştirmesi olarak karşımıza çıkıyor. Ayrıca, analiz sonuçları yabancı turistlerin kart harcamalarında artışa işaret ederken, kartlı ödemelerin turizm gelirlerine olumlu etkisini ve ülke ekonomimize katkısını da gözler önüne seriyor. Visa olarak, yabancı turistlerin Türkiye’de güvenli ve kesintisiz harcama yapmalarını desteklemeye, aynı zamanda turizm sektöründeki küçük ve orta ölçekli işletmelerin dijital ödeme yöntemlerini kullanabilmesini sağlamaya devam edeceğiz” dedi. Visa Güney Avrupa Danışmanlık ve Analitik Başkanı Sertan Şener, “Visa Akdeniz Turizm Analizi, Türkiye’nin Akdeniz havzasındaki güçlü konumunu bir kez daha ortaya koyuyor. Son beş yılda, bölgedeki ülkeler arasında kartlı harcamalarını en fazla artıran ikinci ülkenin Türkiye olduğunu görüyoruz. Türkiye’nin 2024 yılında turizmdeki başarısını yeme-içme, ulaşım, market ve sağlık sektörlerindeki kart harcamalarında kaydedilen büyüme önemli ölçüde destekliyor. Analiz bulguları, yabancı kartlarla gerçekleştirilen sağlık harcamalarının ülkemizin toplam turizm gelirine katkısının, Akdeniz havzası ortalamasının üç katından fazla olduğunu gösteriyor. Visa olarak, kartlı ve yenilikçi ödeme çözümlerinin turizm sektörünün en önemli itici güçlerinden biri olduğunu gözlemliyor, Türkiye’de turizmin sürdürülebilir büyümesini desteklemeye kararlılıkla devam ediyoruz”Formun ÜstüFormun Altı dedi. Türkiye’ye geri dönen turistler, %74 daha fazla kart kullanımı gerçekleştirdi 2024 yılında ülkemizi ziyaret eden her 5 turistten birinin, 2023’te de Türkiye’yi tercih ettiği ve geri dönen bu ziyaretçilerin, ortalama bir turistten %74 daha fazla kart kullandığı görüldü. Türkiye’ye geri dönen ziyaretçilerin kart kullanım artışları incelendiğinde 96% ile ABD, 85% ile Fransa ve 80% ile Hollanda koridorları dikkat çekti. En fazla kartlı turizm harcaması 4 ana coğrafi koridordan geldi Türkiye’de 2024 yılında en fazla kartlı harcama Körfez Ülkeleri, Amerika Birleşik Devletleri, İngiltere ve Türki Cumhuriyetler’den geldi. Körfez Ülkeleri’nden gelen ziyaretçilerin kart kullanımının dörtte üçü İstanbul’da gerçekleşirken, Trabzon ve Bursa’da da yoğunluk görüldü. ABD koridoru ise İstanbul’un ardından sahil bölgeleri ve Kapadokya’yı tercih etti. İngiltere’den gelen turistler, Antalya, Muğla ve İstanbul arasında dengeli bir profil çizdi. 2024’te Türkiye’nin turizm büyümesine en büyük nominal katkıyı ise İngiltere, Almanya ve ABD koridorları verdi. Türkiye’de turistlerin önceliği: Seyahat harcamaları Öte yandan turistlerin Türkiye’de yaptıkları harcamalarda konaklama, yeme-içme ve market sektörlerini içeren seyahat kategorisi %36’lık payla ilk sırada geliyor. Turistlerin Türkiye’de en çok harcama yaptıkları ikinci önemli kategori ise %33’lük pay ile perakende alışverişler olarak öne çıkıyor. Toplam Türkiye turizminin yaklaşık %10’unu Körfez Ülkeleri’nden gelen ziyaretçilerin perakende alışverişleri oluşturuyor. Araştırma tek başına Körfez Ülkeleri’nin giyim harcamalarının, diğer ana koridorların giyim harcamalarının toplamıyla neredeyse eşit olduğuna işaret ediyor. ABD’den gelen ziyaretçiler, kuyum/aksesuar harcamalarıyla öne çıkarken, sağlık harcamalarında İngiltere ve Türki Cumhuriyetler’in ön planda olduğu gözlemleniyor. Kartlı harcamalarda İstanbul zirvede 2024 yılında Türkiye’deki yabancı kart harcamalarının %88’i sırasıyla İstanbul, Antalya, Muğla, İzmir, Aydın, Trabzon ve Nevşehir olmak üzere 7 ana ilde gerçekleşti. Körfez Ülkeleri’nden gelen turistler, İstanbul’da en fazla kartlı harcama yapan grup olurken, Muğla’da İngiltere ve Almanya’dan gelen turistler öne çıktı. Antalya’da İngiltere, Almanya ve Türki Cumhuriyetler’den gelen ziyaretçiler harcamalarda en büyük payı aldı. Antalya’da kart kullanımında Norveç, Danimarka ve Polonya’dan gelen ziyaretçilerin de önemli bir yer tuttuğu görüldü. İzmir ve Aydın’da ise ABD’den gelen turistlerin harcamaları dikkat çekti. Trabzon turizminin tamamına yakını Körfez Ülkeleri’nden gelen ziyaretçiler tarafından yapıldı. Nevşehir’de ise diğer şehirlere kıyasla Japonya ve Çin gibi Asya ülkelerinden ve Latin Amerika’dan gelen ziyaretçilerin yoğunluğu dikkat çekti. Bu veriler, Türkiye’nin turizm gelirlerinde çeşitlenmenin arttığını ve farklı coğrafyalardan gelen turistlerin belirli bölgelerde yoğunlaştığını ortaya koydu. İstanbul dört mevsimde de turizm lideri Araştırma sonuçlarına göre İstanbul dört mevsim boyunca Türkiye’nin toplam turizm gelirlerine en büyük katkıyı sunan il oldu. İstanbul’da en yoğun kart kullanımı ise 2024’ün üçüncü çeyreğinde gerçekleşti. İstanbul’un kış aylarında turizme yaptığı katkının yaz turizmi ile öne çıkan illerin turizme toplam katkısından daha fazla olması ise dikkat çekici bir veri olarak öne çıktı.

TÜROB, Yunanistan turizm pazarını inceledi Haber

TÜROB, Yunanistan turizm pazarını inceledi

Türkiye’den giden tatilcilerin en fazla ilgi gösterdiği ülkelerin başında gelen Yunanistan ile turizm ilişkileri hareketleniyor. Türkiye Otelciler Birliği’nin (TÜROB) araştırma raporuna göre, bu yıl Türkiye’den Yunanistan’a 1,4 milyon, Yunanistan’dan Türkiye’ye ise 800 bin ziyaretçi sayısına ulaşılması öngörülürken, iki ülke turizmcileri karşılıklı turizm potansiyelini artırmak için iş birliği imkanlarını genişletiyor. Geçen yıl Türkiye’den 1,2 milyon kişi Yunanistan’a giderken, Yunanistan’dan Türkiye’ye 707 bin kişi gelmişti. TÜROB, Türkiye’nin en önemli turizm pazarlarından Yunanistan’ın Atina ve Selanik şehirlerinde kısa bir süre önce gerçekleştirilen ‘GoTurkiye Destination Promotion Event’ etkinliği sonrası, Yunanistan turizm pazarını mercek altına alan bir araştırma raporu hazırladı. Raporda görüşleri yer alan TÜROB Başkanı Müberra Eresin, iki ülke arasında toplam turizm potansiyelinin 3 milyon kişiye ulaşabileceğini, bu hedefe ancak ulaşım alternatiflerinin etkin olarak kullanılması halinde ulaşılabileceğini vurguladı. TÜROB’UN ÖNERİLERİ: ULAŞIM ÖNCELİKLİ OLMALI, HIZLI TREN İÇİN ADIM ATILMALI TÜROB raporunda iki ülke arasında turizm ilişkilerinin geliştirilmesi için şu öneriler sunuldu: • Tanıtım çalışmalarının karşılıklı olarak sürdürülmesi önemli ve gereklidir. Bu kapsamda Türkiye’nin 14-16 Kasım 2025’te Selanik’te düzenlenecek Philoxenia Turizm Fuarına katılması yararlı olacaktır. • Yunan ziyaretçiler için en popüler destinasyonlar İstanbul, Edirne, Kapadokya, Bursa, Ayvalık, İzmir ve Trabzon olarak sıralanıyor. SKYEXPRESS SEFERLERE BAŞLADI • İki ülke arasında uçak sefer sayıları artmakla birlikte özellikle Atina ve Selanik’ten AB ülkelerindeki ücret seviyelerine yakın low-cost seferlerin başlatılması her iki ülkenin turist sayısına önemli katkı yapacaktır. Son dönemde Skyexpress Havayolları’nın Türkiye ile Yunanistan arasında seferlere başlaması olumlu bir gelişmedir. • Selanik-İstanbul arasında tren yolu hattının altyapısının hızlı tren seferlerine göre düzenleneceği uzun yıllardır gündemde yerini koruyor ancak bir ilerleme sağlanamadı. Ege Denizi’ndeki feribot seferlerinin turizme katkısı dikkate alındığında, Selanik-İstanbul hızlı treninin iki ülke turizmine beklentilerin üzerinde katkı vereceği değerlendirilmektedir. • Türkiye ve Yunanistan’ın sunduğu turizm ürünü birbirinin rakibi değil tamamlayıcısıdır. Özellikle uzak destinasyonlardan turizm talebinin 2 ülkeyi kapsayacak paketlerle pazarlanmasının turizm talebinde önemli katkı yaratacağına inanıyoruz. THY ve Star Alliance’ın içerisinde yer alan havayolu şirketlerinin sunduğu geniş bağlantı imkanları dikkate alınarak, uzun yıllardır konuşulan ancak henüz hayata geçirilemeyen bu konuda artık zamanın geldiğini ve ortak adım atılması gerektiğini belirtiyoruz. Kruvaziyer turizm ile birlikte adım atılması bu çalışmada önemli bir başlangıç olabilir. 1.2 MİLYON TÜRK ZİYARETÇİ 1 MİLYAR EURO HARCADI • Özellikle Kapadokya bölgesinde dini grupların ayin için izin süreçlerinin oldukça uzun sürdüğü, izinlerin önceki dönemlerde olduğu üzere İl Kültür ve Turizm Müdürlükleri tarafından kısa süre içerisinde sonuçlandırılmasının beklendiği ifade edilmektedir. • Yunan vatandaşları başta Noel ve Paskalya dönemleri olmak üzere yıl genelinde yurtdışı tatili yapmaktadırlar. Yunan vatandaşlarının yurtdışı seyahatlerinde tercih ettiği turizm türleri kültür turizmi, şehir turizmi, inanç turizmi, yat turizmi, alışveriş ve gastronomidir. • Yunanistan 2024 yılında ağırladığı yabancı ziyaretçilerin 21.8 milyonunu AB ülkelerinden, 14.1 milyonunu ise AB dışı ülkelerden aldı. En çok ziyaretçi sıralamasında Almanya (5,4 milyon), İngiltere (4,6 milyon), İtalya (2,02 milyon), Fransa (2 milyon), ABD (1,6 milyon) ve Türkiye (1,2 milyon) yer aldı. 2024 yılında Yunanistan’ı ziyaret eden 1,2 milyon Türk yaklaşık 1 milyar Euro turizm harcaması yaptı. • Türkiye, Yunan vatandaşları arasında en çok tercih edilen ikinci ülke konumunda bulunuyor. SELANİK VE ATİNA’DA WORKSHOP Diğer yandan TÜROB raporunda, Yunanistan’ın Atina ve Selanik şehirlerinde ‘GoTurkiye Destination Promotion Event’ workshop etkinliği hakkında da bilgi verildi. Workshop, Kültür ve Turizm Bakanlığı ve Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı (TGA) organizasyonu, Yunanistan Kültür ve Tanıtma Müşavirliği, TÜROB, Yunanistan Seyahat Acentaları Birliği ve Yunanistan Seyahat Acentaları Federasyonu iş birliğinde gerçekleştirildi. Atina Büyükelçisi Çağatay Erciyes, Selanik Başkonsolosu Serkan Gedik, Atina Kültür ve Tanıtma Müşaviri Prof. Dr. Veli Aydın, TGA Ülke Pazarlama Müdürü Zeynep Üçok Çelikağ, TÜROB Başkanı Müberra Eresin ile FedHATTA-Yunanistan Seyahat Acentaları Federasyonu Başkanı Lysandros Tsilidis'in de katıldığı etkinlikte Türkiye’den otel ve seyahat acentası temsilcileri ile Yunan seyahat acentesi temsilcileri görüşmeler yaptı, iş birliği olanaklarını değerlendirdiler. TÜROB Başkanı Müberra Eresin, karşılıklı tanıtım çalışmalarının devam etmesi gerektiğine işaret ederken, söz konusu etkinlikte destekleri için Kültür ve Turizm Bakanlığı ve TGA yetkililerine de teşekkürlerini sundu. Rekor pandemi öncesi 2019’da Yıl Türkiye’ye gelen Yunan ziyaretçi sayısı 2019 836 bin 882 2020 136 bin 305 2021 157 bin 723 2022 569 bin 795 2023 686 bin 480 2024 707 bin 133 2025 (ilk çeyrek) 149.616

Ihlara Vadisi’nde Balon Uçuşlarıyla Eşsiz Kapadokya Deneyimi Haber

Ihlara Vadisi’nde Balon Uçuşlarıyla Eşsiz Kapadokya Deneyimi

Kapadokya’ya açılış kapısı olan ve onlarca tarihi mekanı ile geçmişe ışık tutan Aksaray’a gelen turistler, dünyanın en büyük 2. kanyon vadisi olan Ihlara Vadisi’ni sıcak hava balonlarıyla keşfediyor. Tarihte birçok medeniyete ev sahipliği yapan ve Kapadokya’nın açılış kapısı olan Aksaray, son yıllarda sıcak hava balonlarıyla ziyaretçilerine eşsiz bir gezi sunuyor. Her yıl binlerce turistin geldiği dünyanın en büyük 2. kanyon vadisi olan Ihlara Vadisi'ne gün doğmadan gelen yerli ve yabancı turistler sıcak hava balonlarına binmek için uzun kuyruklar oluşturuyor. Aksaray’ın Güzelyurt ilçesine bağlı Ihlara beldesinde 18 kilometre uzunluğu, 150 metre derinliği ve 200 metre genişliğinde olan vadi, eşsiz güzelliği ile beğeni topluyor. Hedef 30 balon ile 20 bin uçuş Ihlara Vadisi’nin yılda 1 milyona yakın turist ağırladığını ifade eden Aksaray Valisi Mehmet Ali Kumbuzoğlu, "Aksaray’ımız her geçen gün güçleniyor ve büyük bir şehir olma konumuna doğru ilerliyor. Tarımı, sanayisi, ticareti ve turizmiyle birlikte Aksaray dünya markası bir şehir haline geliyor. Ihlara Vadimiz dünya tarihine geçmiş, dünyanın en büyük 2. kanyon vadisi olarak şu anda yaklaşık 1 milyona yakın ziyaretçi alıyor. Bilindiği üzere Kapadokya sınırları içerisinde ve Kapadokya’nın önemli bir bölümünü Aksaray’ımız teşkil ediyor. Nevşehir, Kırşehir, Kayseri, Niğde ile birlikte Kapadokya bölgesini zenginleştirmeye devam ediyoruz. Ihlara’mız dünya markası olarak Melendiz Çayı, Hasan Dağı ve içerisinde barındırdığı yüzlerce kilise, kaya oyma evleri, Selime Katedrali ile birlikte balon uçuşları seyrini açtık. 2025 yılı içerisinde inşallah 30 balon ile 20 bin uçuşu hedefliyoruz. Ağırlıklı olarak Asya, Avrupa, Güney Amerika ve dünyanın değişik kesimlerinden gelen Nevşehir’deki 5 milyon turisti Ihlara’ya çekerek turist sayısını artırmayı hedefliyoruz. Ihlara’yı gezmek, dolaşmak, orada oksijeni teneffüs etmek, aileleriyle birlikte nefes almak için bütün dünya buraya akın akın geliyor. Biz buraya farklı bir anlam yüklemek için sıcak hava balonunu getirmeye çalıştık. Büyük bir ilgi ve alakayla karşılaştı balon uçuşlarımız. Bütün dünya turizmi balon uçuşu için akın akın Aksaray’ın Ihlara Vadisi’ne geliyor" dedi. "Ihlara Vadisi Kapadokya’nın bir parçası" Sıcak Hava Balonu Pilotu Mahmut Öztürk (39), Kapadokya’nın balon uçuşuyla bir başka güzel olduğunu belirterek, "Burası Ihlara Vadisi, Kapadokya’nın bir parçası. Kapadokya demek Hasan Dağı ve Erciyes Dağı arasında kalan bölge yani. Ihlara da bu bölgenin bir parçası. Biz şu an burada sıcak hava balonuyla bir tur gerçekleştireceğiz. Şu an bin 800 metredeyiz deniz seviyesinden. Yer seviyesinden de yaklaşık 850 metre yükseklikteyiz. Ihlara Vadisi’nin o eşsiz güzelliğini görüyoruz hep birlikte. Kapadokya’nın çok çeşitli güzellikleri var" diye konuştu. Balonla uçuş yapan Burak Kepil (25), "Ihlara Vadisi’ne daha önce defalarca gelmiştim. Ama ilk defa balonla uçma deneyimi yaşıyorum. Zaten ilk geldiğimde de çok keyifliydi ama balonla daha bir keyif aldım. Aslında zaten Kapadokya’nın bir devamı. İnsanlarımızı buraya davet edebiliriz. Çünkü gerçekten görülebilecek çok güzellik var. Herkese tavsiye ediyorum" şeklinde konuştu. Yabancı turistler de Ihlara Vadisi’nin ve balon uçuşunun mükemmel olduğunu belirterek, eşssiz güzelliğin tadını çıkardı.

Turizm Haftası etkinlikleri Bayramhacı Mahallesi’nde coşkuyla kutlandı Haber

Turizm Haftası etkinlikleri Bayramhacı Mahallesi’nde coşkuyla kutlandı

Kocasinan Belediyesi, 49. Turizm Haftası etkinliklerine ev sahipliği yaptı. Programa katılan Kayseri Valisi Gökmen Çiçek, "Bu yıl turizmin parlayan yıldızı Bayramhacı olacak" dedi. Kocasinan Belediye Başkanı Ahmet Çolakbayrakdar, Kayseri Valisi Gökmen Çiçek, AK Parti Kayseri Milletvekili Murat Cahid Cıngı ve AK Parti İl Başkanı Hüseyin Okandan, 49. Turizm Haftası etkinlikleri kapsamında Kocasinan'ın saklı cenneti olarak nitelendirilen Bayramhacı Mahallesi’nde düzenlenen programa katıldı. Bayramhacı’da gerçekleştirilen etkinliklerde, jet bot ve kano gösterileriyle renkli görüntüler ortaya çıktı. "Bayramhacı, Kayseri’nin yeni turizm lokasyonu olacak" Bayramhacı'nın doğal güzelliklerinin sadece Kayseri için değil, Türkiye turizmi için de büyük bir değer taşıdığını vurgulayan Başkan Çolakbayrakdar, "Bayramhacı, kendine has güzelliği ve doğanın sunduğu eşsiz manzaralarıyla, Kapadokya coğrafyasının bir parçası olarak Kapadokya’da görebileceğiniz birçok güzelliği barındıran özel bir bölgedir. İnşallah, jeotermal kaynaklarıyla birlikte burasının şehrimizin yeni bir turizm lokasyonu olması için çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Bu bölgeye büyük önem veren ve yapılan çalışmaları her zaman destekleyen Sayın Valimize teşekkür ediyoruz. Aynı şekilde, Erciyes A.Ş.'de başladığı başarılı çalışmalarını şimdi Kayseri genelini bir turizm noktası ve cazibe merkezi haline getirmek için sürdüren Sayın Milletvekilimiz Dr. Cahit Cıngı aralıksız çalışmalarına devam ediyor. Yakın gelecekte bu bölgede gerçekleştireceğimiz etkinliklerle Bayramhacı’nın turizm potansiyelini ortaya çıkararak, bölgeyi bir turizm merkezi haline getirmeyi umut ediyoruz" diye konuştu. "Kayseri, sanayi şehri olmasının yanı sıra artık bir turizm şehri" Bayramhacı’nın her geçen gün daha modern, daha cazip bir destinasyon haline geldiğini belirten AK Parti Kayseri Milletvekili Murat Cahid Cıngı ise "Turizm Haftasını başarılı bir şekilde kutladık. Sanayi ve ticaret şehri olmasının yanı sıra, Kayseri aynı zamanda önemli bir turizm bölgesi haline gelmiştir. Kocasinan Belediye Başkanımız Sayın Ahmet Çolakbayrakdar, göreve başladığı ilk andan itibaren Bayramhacı’yı nasıl bir turizm merkezi haline getirebiliriz gayretiyle hareket etmiş ve bu doğrultuda büyük bir gayret göstermiştir. Belediyemizin bölgeyle ilgili gerekli prosedürleri tamamlaması sayesinde Bayramhacı, daha çağdaş, günümüz insanının ihtiyaçlarına cevap verebilecek ve ziyaretçilerin keyifli, mutlu vakit geçirebileceği bir yer haline gelecektir. Bu hedefe adım adım yaklaşmaktayız. Sayın Valimize de şehrimizin sahip olduğu değerleri Kayseri turizmine kazandırma noktasındaki katkılarından dolayı şükranlarımızı sunuyoruz. Artık şehrimizin turizm potansiyelini bir geçim kaynağına ve ekonomik değere dönüştürmek için yoğun bir çaba içerisindeyiz" şeklinde konuştu. "Bu yaz Bayramhacı’yı çok daha fazla duyacağız" Bayramhacı’nın doğası, taş evleri, göl manzarası ve insanıyla fark oluşturduğuna dikkat çeken Kayseri Valisi Gökmen Çiçek de "Bayramhacı’ya her gelişimde burada bambaşka bir hava hissediyorum. Kayseri için iddialı konuşuyorum: Türkiye’nin en muhteşem şehirlerinden biridir. Bu muhteşem şehrin en özel bölgelerinden biri de şüphesiz Bayramhacı’dır. Taş evleri, göl manzarası, mağaraları ve su sporlarına elverişli alanlarıyla; insanın ruhunu dinlendiren, psikolojisini iyileştiren bir atmosfere sahip. Bayramhacı, insanıyla, doğasıyla kendine hayran bırakıyor. Kocasinan Belediye Başkanımızla yaklaşık 1,5 yıl önce Bayramhacı’yla ilgili önemli bir karar aldık. Bu bölgenin bambaşka bir çehreye, yepyeni bir turizm destinasyonuna dönüşeceğine dair bir hayal kurduk. Türkiye’nin dört bir yanından bilinen, ziyaret edilen ve aranan bir yer haline geleceğini konuştuk. Şimdi artık o hayalleri gerçeğe dönüştürme, icraat zamanı. Hepinizin bildiği gibi Kocasinan Belediye Başkanımızın Bayramhacı’ya olan sevgisi çok büyük. Ben de Vali olarak bu süreçte elimden gelen tüm desteği vereceğime söz veriyorum. Bugünden itibaren Bayramhacı için bir seferberlik başlatıyoruz. Bu yaz Bayramhacı’yı çok daha sık duyacağız. Bu sene turizm parlayan yıldızı Bayramhacı olacak" ifadelerini kullandı. Etkinlikler kapsamında bölge sakinleri ve ziyaretçiler doğayla iç içe vakit geçirme fırsatı bulurken, Bayramhacı’nın tanıtımı için çeşitli gösteriler düzenlemesiyle program sona erdi.

Avusturyalı emekliler 31 yıl sonra yeniden Marmaris’te Haber

Avusturyalı emekliler 31 yıl sonra yeniden Marmaris’te

Marmaris uzun yıllar sonra ilk kez Avusturyalı misafirlerle sezonu açıyor. 21 Nisan-21 Mayıs tarihlerinde Marmaris'e gelecek olan 3 bin Avusturyalı emeklinin ilk kafilesi Dalaman Havalimanı'na indi. Avusturya'da emeklilere seyahat düzenleyen bir seyahat acentesi geleneksel ilkbahar buluşması için 2025 yılında Marmaris'i seçti. Bundan tam 31 yıl önce 1994 yılında yine Marmaris'te buluşan Avusturyalı emekliler, uzun bir süre sonra tatillerini geçirmek için yeniden Marmaris'e gelmeye başladılar. Marmaris turizm sezonuna Avusturyalı emeklilerle başlıyor 21 Nisan-21 Mayıs tarihleri arasındaki dört hafta boyunca birer haftalık kafileler halinde Avusturya'nın Niederösterreich, Steiermarkt, Kaernten, Vorarlberg ve Tirol eyaletlerinden gelecek olan emekliler Marmaris'in çeşitli otellerinde konaklayacaklar. Özellikle bahar aylarında seyahat eden ve gittikleri yörenin doğasını, tarihini ve kültürel zenginliklerini ziyaret eden Avusturyalı emeklilerin Türkiye ile ilk tanışması 1990 yılında Side'de gerçekleşmiş ve büyük beğeni kazanmıştı. Sonraki yıllarda Kuşadası, Kapadokya, Alanya ve Marmaris'i ziyaret eden Avusturyalı emekliler aynı zamanda Türk turizminin ayağa kalktığı yılların en önemli şahitleri olmuşlardı. Gittikleri bölgenin turizmine ve şehir hayatına renk katan Avusturyalı emekliler, yaptıkları turların yanı sıra yörenin insanları ile tanışmaktan büyük mutluluk duyuyorlar. "Doğal ve kültürel zenginlikler ziyaret edilecek" Avusturyalı emeklilerin birer haftalık Marmaris programında Datça, Dalyan, Marmaris Kale, Tekne Turu, Marmaris Orman Köyleri ve Pamukkale bulunuyor. Ayrıca haftada bir kez Marmaris Fest kapsamında bölgenin folklorik zenginliğinden oluşan bir etkinlik düzenlenecek. Seyahat acentesinin kadın Genel Müdürü Gerlinde Zehetner, emeklilerin yıllar sonra yine çok sevdikleri Marmaris'te olmaktan mutlu olduklarını ve Türk misafirperverliğini özlediklerini dile getirdi. Türk turizmcisinin profesyonelliği ile emeklilere güzel bir tatil sunacaklarına emin olduğunu söyleyen Zehetner, son olarak 31 yıl önce Marmaris'e geldiklerini ve hayran kaldıklarını, o zamanki unutulmaz hatıraların bu seneki kararlarında çok etkili olduğunu söyledi. Organizasyonda profesyonel tur rehberi 25 kişi görev alacak. Ekibin önemli bir kısmının bundan 31 yıl önceki etkinlikte de görev aldıkları belirtildi. Doğal ve kültürel değerlerin ziyaretlerinin yanı sıra Avusturyalı emeklilerin yerel halk ile buluşmasına özen gösterilecek. Etkinliğe Kültür ve Turizm Bakanlığı, Marmaris Ticaret Odası ve Güney Ege Otelciler Birliğinin katkıları ile yola çıktıklarını dile getiren NBK Tours Genel Müdürü Recep Yavuz ise bu organizasyonun Türkiye'ye gelmesinde emeği geçenlere teşekkür etti.

Kapadokya 9 günde 200 bin ziyaretçi ağırladı Haber

Kapadokya 9 günde 200 bin ziyaretçi ağırladı

Türkiye'nin önemli turizm destinasyonları arasında yer alan Kapadokya bölgesinde bulunan müze ve ören yerlerini 9 günlük Ramazan Bayramı tatilinde yaklaşık 200 bin kişi ziyaret etti. Bölgeyi geçtiğimiz ay da ise toplam 262 bin yerli ve yabancı turist ziyaret etti. UNESCO Dünya doğal ve kültürel miras listesinde yer alan Kapadokya bölgesi 9 günlük bayram tatilinde ziyaretçi yoğunluğu yaşadı. Konaklama tesislerinde doluluk oranı yüzde yüze yaklaşırken bölgede bulunan müze ve ören yerlerini yaklaşık 200 bin kişi ziyaret etti. Nevşehir Valiliğinden yapılan yazılı açıklamaya göre 9 günlük bayram tatilinde, Nevşehir'deki müze ve ören yerleri büyük bir ziyaretçi akınına uğradı. Toplam 200 bin ziyaretçi, bölgenin tarihi ve kültürel mirasına olan yoğun ilgiyi bir kez daha ortaya koydu. Kapadokya Bölgesi'nde yer alan otellerin yüzde 80'in üzerinde doluluk oranına ulaşması, turizmdeki canlılığın en somut göstergelerinden biri oldu. Bölgemizde en çok ziyaret edilen yerler; Göreme Açık Hava Müzesi, Paşabağları Örenyeri, Kaymaklı Yeraltı Şehri, Derinkuyu Yeraltı Şehri ve Zelve Örenyeri oldu. Nevşehir'in eşsiz tarihi ve doğal güzellikleri, hem yerli hem de yabancı turistlerin ilgisini artırmaya devam ederken; bölge turizminin her geçen gün daha da geliştiğini görmek büyük bir memnuniyet kaynağıdır ifadelerine yer verildi. ‘Can suyu oldu' 9 günlük bayram tatilinin bölge turizmcilerine can suyu olduğunu söyleyen Kapadokya Turistik Otelciler ve İşletmeciler Derneği KAPTİD Başkanı Teyfik Ölmez "Son beş yılın en iyi mart ayını geçirdik. Bayram tatilinin son anda 9 güne çıkması bölgemizde doluluk oranlarını da artırdı. Sakin başlayan mart ayında, 9 günlük bayram tatili turizmciler için can suyu oldu. Bölgemizde bulunan konaklama tesislerinde doluluk oranı yüzde 95'leri buldu. Bayram tatili süresince bölgemizde bulunan müze ve ören yerlerini yaklaşık 200 bin kişi ziyaret etti. Özellikle Kayseri, Konya, Kırşehir, Niğde ve Aksaray illerinden misafirlerimizde bölgemizde ciddi bir yoğunluk olmasına neden oldu. Mart ayı geneline baktığımızda 262 bin yerli ve yabancı turist bölgemizde bulunan müze ve ören yerini ziyaret etti. Bu sayının 200 bini ise sadece 9 günlük bayram tatilinde gerçekleşti" ifadelerini kullandı.

Kapadokya’nın 4 bin yıllık mutfak kültüründen günümüze yolculuk Haber

Kapadokya’nın 4 bin yıllık mutfak kültüründen günümüze yolculuk

Kapadokya Bölgesi’nin 4 bin yıllık zengin kültüründeki geleneksel tatlar modern bir dokunuşla harmanlanarak unutulmaz lezzetlere dönüştü. Kapadokya’nın yerel mutfağını yansıtan Uzundere Kapadokya Mutfağı, Hititler’den Osmanlı’ya kadar uzanan bir tarihi zenginliği bir arada sunuyor. Sirkencübin Şerbeti, Tarihi Kültepe Kurabiyesi, Kapadokya mutfağında ayrı bir yeri olan ekşi mayalı ekmekler, baharatlı tandır etleri, meyvelerle tatlandırılmış et yemekleri ve şerbetler gibi gelenekler, binlerce yıllık tarih ve kültürle şekillenir gibi eski tatlar tekrar gün yüzüne çıktı. Kapadokya’nın 4 bin yıllık mutfak geleneğini günümüze taşıyan dünyaca ünlü şef Ulaş Tekerkaya, üç yıl boyunca Kapadokya başta olmak üzere Anadolu’nun yemek kültürünü araştırdı ve kaleme aldı. Kapadokya ve Anadolu’nun 4 Bin yıllık mutfak kültürünü inceleyen Tekerkaya Hititler, Frigler, Roma İmparatorluğu, Selçuklu ve Osmanlı gibi medeniyetlerin izlerini taşıyan yemekleri tekrar gün yüzüne çıkarttı. Nevşehir’in merkeze bağlı Göreme beldesinde bulunan ve bölgenin tek Helal Sertifikalı otelinde unutulmaya yüz tutmuş tatları tekrar gün yüzüne çıkaran Şef Ulaş Tekerkaya; “Kapadokya bölgesindeki 4 bin yıllık mutfak kültürünü günümüze taşıdık. Tamamen bu bölgede yaşayan insanların ve medeniyetlerin bu bölgede neler tükettiğiyle alakalı bütün kaynaklara eriştik ve günümüze uyarladık. Yemeklerin yanında yemeğin tarihi kaynaklarını gösterebileceğimiz QR kodları oluşturduk” dedi. “Üzüm ve kabak çekirdekleri ve kurutulmuş meyveler kullandık” Tarihi yemeklerin hiç birisinde domates salatalık biber salça gibi ürünler kullanmadıklarını söyleyen Tekerkaya; “Tamamen bu bölgede yetişen üzüm kabak, kuru meyveler kabak çekirdeği ve o dönemki yapılmış olan buğday arpa tahıl çeşitliliği ile beraber orijinal bir menü çıkardık. Menümüzün içerisinde de tamamen doğal olan yiyecekler mevcut. Tatlılarımızın çoğunluğunda şeker un gibi faktörler yok.” ifadelerini kullandı. “Diş kirası ile uğurluyoruz” Ünlü Şef Ulaş Tekerkaya misafirlerine en sonda giderken diş kirası adı altında bir hediye sunduklarını söyledi. Tekerkaya; “O diş kirasını yabancılara ve yerli misafirlere ne kadar önem teşkil ettiğini ve mütevaziliğin Kapadokya başta olmak üzere Osmanlı, Selçuklu, Anadolu ve Türk tarihindeki önemini anlatıyoruz” diye konuştu. 53 çeşit menü oluşturuldu Geçmişi 4 bin yıl öncesine kadar dayanan 53 çeşit yemek ve içecek oluşturduklarını söyleyen Terkaya; “Çorbalarımızın içerisinde insan oğlunun ilk çağlardan bu tarafa tüketmiş olduğu, Hz. Adem (A.S.) söylemlerin de ve kayıtlarında geçen baba çorbası dediğimiz buğday çorbası ile başlıyoruz. Günümüzdeki göçebe mutfağındaki tarhana çorbasına kadar hepsini oluşturduk. Tatlılarda da Göremeye ait olan ve Roma döneminde yapılmış bir Korama Roma tatlısı var. Tamamen geçmişin izlerini taşıyan ve hacı Bektaş velinin dergahından pirpir lokması içerisinde herhangi bir şeker yağ un olmayan bir tatlı. Bu lezzetler ve tatlıları insanlığa kazandırmış olduk. Tatlılarımızda ve yiyeceklerimizin çoğunluğun da Hititlerden, Firiklerden, Roma imparatorluğundan, İslam mutfağından, Selçuklu’dan Mevlevilikten, Osmanlı’dan ve Hacı Bektaş’tan izler var. Çünkü Hacı Bektaş Veli’nin söylemiyle ‘Bir lokmayı iki kişi bölüşürse dostluk pekişir’ sözüyle o yoldan devam ettik. Tatlılarımızın ve şerbetlerimizin içerisindeki ürünlerin hepsinde de bölgedeki yetişen ürünlerden oluşturduk” dedi. Gelen misafirlerine İslamiyet’teki sofra adabının da anlatıldığını söyleyen Tekerkaya; “Menümüzü ilk başta sofraya başlama ve en sonda sofraya bitirme olarak nitelendirdik. İslamiyet‘te ve diğer dinlerde insanların sofradaki saygı, sevgi ve adabı Mevlevilik ve Bektaşilik kültüründeki sofra adabının nasıl devam ettiğini anlatabilmek için menüye kısa bir not yazdık. Gelen misafirlere ilk başta besmeleyle başlayıp, yemek duasıyla bitirdiğimiz bir İslami konsept oluşturduk. İşletmemiz Kapadokya bölgesinde helal belgesine sahip tek işletme” dedi. Tekerkaya gelen misafirlere; “Bizim soframızı şenlendirdiniz, dişleriniz yoruldu” diye küçük hediyeler verdiklerini de sözlerine ekledi.

Haber

"Dünyanın En İyi Turizm Köyü" Mustafapaşa Yeniden Belde Oldu

NEVŞEHİR (İHA) - Kapadokya’nın önemli turizm destinasyonlarından Mustafapaşa, 12 yıl sonra tekrar belde statüsünü elde etti. Dünya Turizm Örgütü tarafından 2022 yılında "Dünyanın En İyi Turizm Köyü" seçilen köyün beldelik talebi mahkeme kararıyla onaylandı. Nevşehir’in Ürgüp ilçesine bağlı Mustafapaşa, nüfusunun 2 binin altına düşmesi nedeniyle yılında köy statüsüne geçirilmişti. Ancak açılan davalar sonucunda, 2012’deki nüfusun 2 bin 67 olduğu tespit edilerek beldelik hakkı geri alındı. Kararı köy muhtarı Gültekin Kan anonsla duyurarak, "2014 yılında nüfusumuz 2000’in altına düştüğü gerekçesi ile belediyelikten düşmüştük. Ancak 2012 nüfusumuzun TÜİK verilerine göre 2 bin 67 olması sebebiyle açmış olduğumuz davalar neticesinde belde statüsünü geri aldık. Bundan sonra beldemize yatırımlarımız artarak devam edecek. Kapadokya bölgesinin en iyi turizm beldesi olacağımızı iddia ediyoruz" ifadelerini kullandı. Mustafapaşa Belediye Başkanlığı’na vekaleten Nevşehir Vali Yardımcısı Kübra Karaalioğlu atandı. Karardan duyduğu memnuniyeti dile getiren Muhtar Kan, "Bizim durumuzda olan ve davayı kazanan beldeler ile görüştüm. Bizim de nüfusumuz 2012 yılında 2 binin üzerinde olduğu için dava açtık. Bugüne kadar toplamda on dava açtık. Bu davalardan kesinleşmiş olanı 2024 yılı Aralık ayında açıklandı" dedi. Açılan davaların sonunda olumlu sonuç alındığını belirten Kan, bu kararın beldeye ve ülkeye hayırlı olmasını diledi. Köy halkından Mustafa Gök de beldelik statüsüne yeniden kavuşmanın mutluluğunu yaşadıklarını ifade etti.

Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
TOURISMJOURNAL En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.