Hava Durumu

#Kaan Kaşif Kavaloğlu

TOURISMJOURNAL - Kaan Kaşif Kavaloğlu haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Kaan Kaşif Kavaloğlu haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Kaan Kavaloğlu, yeniden AKTOB Başkanı Oldu Video Galeri

Kaan Kavaloğlu, yeniden AKTOB Başkanı Oldu

Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) başkanlığına Kaan Kaşif Kavaloğlu tekrar seçildi. Antalya Limak Lara Otel’de bugün gerçekleştirilen genel kurulda tek aday olarak yer alan Kavaloğlu, üyelerin oy birliğiyle görevini sürdürmeye devam edecek. Olağan Genel Kurul’da Kavaloğlu tarafından 2023-2024-2025 yılları faaliyet raporu ve Ali Şahin tarafından ise denetim kurulu raporu üyelere ibra edildi. Tek listenin yer aldığı Olağan Genel Kurul’da, Kaan Kâşif Kavaloğlu liderliğindeki liste AKTOB’un yönetimini üstlendi. “Antalya dünya turizmindeki öncü konumunu sürdürdü” Genel kurulun açılışında konuşan Kavaloğlu, dünya turizminde yaşanan hızlı dönüşümlere dikkat çekerek şu değerlendirmelerde bulundu: “Geçtiğimiz dönem; değişen seyahat alışkanlıkları, sürdürülebilirlik beklentilerinin artışı, dijitalleşmenin etkisi ve küresel ekonomik baskıların yoğun şekilde hissedildiği bir süreçti. Tüm bu gelişmelere rağmen Antalya, güçlü altyapısı, yüksek hizmet kalitesi, marka değeri ve sektörün birlik anlayışı sayesinde dünya turizmindeki öncü konumunu sürdürdü. Antalya bugün dünyanın en çok ziyaret edilen ilk beş destinasyonundan biri. Bu başarı tüm sektör paydaşlarının ortak emeğidir.” AKTOB’un önceki dönemde yürüttüğü çalışmaları ve yeni dönem hedeflerini ise şöyle özetledi: “Önceliğimiz rekabetçi bir Antalya” “Antalya’nın turizmdeki geleceği sadece ziyaretçi sayılarıyla değil; sürdürülebilir destinasyon yönetimi, çevresel hassasiyet, dijital dönüşüm, nitelikli insan kaynağı ve yüksek kalite anlayışıyla şekillenecek. Amacımız Antalya’yı hem bugüne hem de geleceğe yönelik rekabetçi, yaşanabilir ve sürdürülebilir bir turizm merkezi olarak konumlandırmak.” Yeni dönem yönetim kurulunda önemli isimler yer alıyor Genel kurulda yapılan oylama sonucunda AKTOB’un yeni yönetim kurulu şu isimlerden oluştu: Kaan Kaşif Kavaloğlu (Başkan), Ece Tonbul, Selçuk Akıltopu, Mehmet Tümbül, Ramazan Kara, Zafer Alkaya, Murat Kalaycı, Hasan Ali Ceylan, Ahmet Çevik, İbrahim Yaşar, Mehmet Ali Karamancı, Nihat Vural, Tolga Kilit, Burak Bayaz ve Revza Bayer. Kavalooğlu: Yine doğru ve yapıcı işlerimize devam edeceğim Başkan Kavaloğlu, “Tek adaylı ve tek listeli seçimle bu denli yoğun katılım bizler için çok değerli. Tüm üyelerimizin AKTOB’a ne kadar sahip çıktığını görebiliyorum. Özellikle önümüzdeki dönemde yine doğru ve yapıcı işlere imza atacağız. AKTOB Yönetim Kurulu olarak sektörümüz için elimizden gelenin tamamını hatta daha da fazlasını yapacağımıza söz veriyorum” diyerek üyelere teşekkürlerini sundu.

15. Uluslararası Resort Kongresi 19-20 Kasım’da Gerçekleşecek Haber

15. Uluslararası Resort Kongresi 19-20 Kasım’da Gerçekleşecek

15. Uluslararası Resort Turizm Kongresi, “Design the Difference with New Strategies” Temasıyla Başlıyor Antalya, turizmin geleceğini belirleyecek stratejilerin konuşulacağı önemli bir etkinliğe ev sahipliği yapmaya hazırlanıyor. 19–20 Kasım 2025 tarihlerinde gerçekleşecek olan 15. Uluslararası Resort Turizm Kongresi, Nirvana Cosmopolitan Hotel’de, “Design the Difference with New Strategies / Yeni Stratejilerle Farkı Dizayn Et”temasıyla turizm sektörünün tüm paydaşlarını buluşturuyor. 15. ULUSLARARASI RESORT KONGRESİ 19-20 KASIM’DA GERÇEKLEŞECEK Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) tarafından düzenlenen kongre, her yıl olduğu gibi bu yıl da dünya ve Türkiye turizminin önde gelen temsilcilerini, yatırımcılarını, akademisyenlerini ve karar vericilerini bir araya getirecek. Turizmin Geleceği, Yeni Stratejilerle Tasarlanacak Küresel turizmde hızla değişen dinamiklerin masaya yatırılacağı kongrede, öne çıkacak başlıca konular şunlar olacak: Sürdürülebilirlik politikaları ve “yeşil turizm” uygulamaları, Yapay zekâ ve dijital dönüşümün turizmdeki rolü, Pazar çeşitliliği ve yeni destinasyon stratejileri, Yatırım fırsatları ve sektörel büyüme yolları. Program kapsamında yer alacak panellerde ulusal ve uluslararası konuşmacılar, sektörün dönüşümüne ışık tutacak vizyoner sunumlar gerçekleştirecek. Kongre, turizm profesyonellerine yeni iş birliği kapılarını açarken Antalya’nın turizm vizyonunu küresel ölçekte güçlendirmeyi de hedefliyor. Kaan Kaşif Kavaloğlu: “Turizmin yeni yol haritasını birlikte tasarlayacağız” AKTOB Başkanı Kaan Kaşif Kavaloğlu, kongreyle ilgili değerlendirmesinde şu ifadelere yer verdi: “Turizm; barışın, refahın ve kalkınmanın en güçlü aracıdır. Dünyada yaşanan dönüşümler, sektörümüzün stratejilerini yeniden tasarlamayı zorunlu kılıyor. 15. Uluslararası Resort Turizm Kongresi’nde, turizmin geleceğini şekillendirecek yeni fikirleri, sürdürülebilirlik vizyonunu ve teknolojik dönüşümü konuşacağız. Hep birlikte yeni stratejilerle fark yaratacağımıza inanıyorum.” Kayıt için tıklayın

Antalya, Turizmde Nicelikten Niteliğe Geçiş Döneminde Haber

Antalya, Turizmde Nicelikten Niteliğe Geçiş Döneminde

Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) tarafından Regnum Carya Otel’de düzenlenen geleneksel Ekim Buluşması, sektör temsilcilerinin yoğun katılımıyla gerçekleştirildi. Toplantının ardından 15. Uluslararası Resort Turizm Kongresi’ne ilişkin basın toplantısı yapıldı. Toplantıya; Antalya Hudut Mülki İdare Amiri Dr. Suat Seyidoğlu, TÜROFED Başkanı Erkan Yağcı, POYD Başkanı Hakan Saatçioğlu, Antalya Gazeteciler Cemiyeti Başkanı İdris Taş, Antalya Tanıtım Vakfı Başkanı Emir Gürdal, YÖRSİAD Başkanı Alper Oral ve Rusya Fed Antalya Başkonsolosu Sergey Vetrik katılım sağladı. Turizm Odağımız Nicelikten Çok Niteliğe Yönelik Olacak Küresel ve Antalya ölçeğinde turizm verileri ve konaklama tesislerinde su tasarrufuna ilişkin kapsamlı bilgilerin yer aldığı sunum gerçekleştiren AKTOB Başkanı Kaan Kaşif Kavaloğlu, Antalya’nın turizmde nicelikten niteliğe geçiş dönemine girdiğini vurgulayarak şunları söyledi: “Antalya bu yılın Ocak-Ekim döneminde 16 Milyon ziyaretçiye ulaştı. Hedefimiz artık sayıyı artırmak değil, kişi başı harcamayı ve sezonun süresini uzatmak. Turizmi 12 aya yayan, sürdürülebilir ve yüksek değerli bir büyüme modeline geçiyoruz.” Birleşik Krallık Pazarı Güçlü Konumda Kavaloğlu, AKTOB AR&GE biriminin hazırladığı analizlerde Birleşik Krallık pazarının Türkiye açısından stratejik önemini koruduğunu belirtti. 2024 yılında 94,6 milyon yurt dışı seyahat ve 78,6 milyar sterlinlik harcama ile rekor seviyelere ulaşan Birleşik Krallık, Türkiye için stratejik önemini koruyor. Kavaloğlu, Antalya’nın Jet2, easyJet, TUI ve SunExpress gibi havayolu şirketlerinin artan seferleriyle İngiliz turistlerin yıl boyu tercih ettiği bir destinasyon haline geldiğini belirtti. “Bir Damla Bir Dünya” Su Tasarrufu Kampanyası Başladı AKTOB, turizm sektöründe farkındalık yaratmak amacıyla “Bir Damla Bir Dünya” temalı geniş kapsamlı bir su tasarrufu kampanyası başlattı. Kampanya kapsamında Antalya’daki otellerde bilinçlendirme afişleri, bilgilendirici videolar ve eğitim programlarıuygulanacak. Kavaloğlu, “Her damla bizim geleceğimizdir. Otellerimizdeki su kullanımını optimize etmek, sadece çevreye değil, ekonomiye de katkıdır. Bu kampanyayla hem çalışanlarda hem misafirlerde farkındalık oluşturmayı hedefliyoruz.” ifadelerini kullandı. Uluslararası Resort Turizm Kongresi 19–20 Kasım’da AKTOB tarafından düzenlenen 15. Uluslararası Resort Turizm Kongresi, bu yıl 19–20 Kasım 2025 tarihlerinde Nirvana Cosmopolitan Hotel’de “Design the Difference with New Strategies” temasıyla gerçekleştirilecek. Kongrede, küresel turizmde dönüşüm, sürdürülebilir yatırımlar, yapay zekâ destekli seyahat planlaması, pazar çeşitliliği ve yeni gelir modelleri ele alınacak. Kavaloğlu, “Turizmin geleceğini şekillendirecek yeni stratejileri sektörün tüm paydaşlarıyla Antalya’da tartışacağız. Bu kongre sadece bir buluşma değil, turizmin yol haritasını çizeceğimiz bir fikir platformudur.” ifadelerini kullandı.

Turizmcilerden yeşil pasaport Haber

Turizmcilerden yeşil pasaport "ilk hak eden sektör" açıklaması

TBMM İçişleri Komisyonu'nda görüşülmesi, ileriki günlerde Meclis gündemine alınması beklenen 19 kanun teklifinde; tüm hakim ve savcılar, bekçiler, 20 yıldır ticaret yapan iş insanları, 10 yıldır uluslararası nakliye işi yapan TIR şoförleri, belediye başkanları, 15 yıl kıdemli eczacılar, gazeteciler, mühendis ve mimarlar, köy ve mahalle muhtarları, serbest muhasebeciler, engelli memurlar, infaz koruma memurları, özel sektördeki doktorlar, tiyatro sanatçıları, öğretim üyeleri, TBMM danışmanları ile sendika yöneticilerinin yanı sıra gaziler için yeşil pasaport verilmesi gündeme alınacak. 19 kanun teklifi arasında, turizm sektörü bulunmuyor. "YURT DIŞIYLA İLİŞKİSİ EN FAZLA OLAN SEKTÖRÜZ" Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) Başkanı Kaan Kaşif Kavaloğlu, dünyaya entegre olmuş en önemli sektörün turizm olduğunu belirterek, "Nasıl G7, G20 var, turizmde de T7 olsa Türkiye olarak burada yer alacaktık. Ülkemizde bunu ilk önce hak eden turizmciler. Ülkemizin dünyaya tanıtımı için büyük rol oynuyoruz. Vize sorunu çok ciddi, her şirkete bir kota verilebilir. Yurt dışı fuarlara giderken bile problem yaşanabiliyor. Her yıl Türkiye olarak 20'nin üzerinde katıldığımız fuar var, ortalama bir turizmci en az 5'ine katılıyor. Hele hele WTM Londra, ITB Berlin, Ultrecht Hollanda, MITT Moskova bizim için olmazsa olmaz fuarlar. Bu fuarlar dışında hem birçok ihtisas fuarı var hem de turistlere yönelik satış görüşmeleri ve benzeri birçok etkinlik var. Şu anda vizesi olan personelimiz gidebiliyor. Yeni vize alımlarında çok zorluk çekiliyor. Türkiye'de en fazla döviz girdisi sağlayan sektör, yurt dışıyla ilişkisi en fazla olan sektörüz." dedi. "19'UN İÇİNDE TURİZMCİ NEDEN YOK?" Batı Avrupa ülkelerinin uyguladığı Schengen prosedürünün Türkiye ve vatandaşları için, içinden çıkılmaz bir hal aldığını söyleyen Antalya Kent Konseyi Turizm Çalışma Grubu Başkanı Recep Yavuz, "Randevu almak, gerçekten çok zorlaştı. Randevu aldıktan sonra da vize almak ayları, yılları buldu. Hatta ilave maliyetler de getirdi. Bu özellikle turizm gibi plansız yurt dışı seyahati olan iş insanlarını çok zor durumda bıraktı. Bunu aşmak için herkes elinden geldiğince kendi yöntemlerini deniyor. Ama özellikle turizmciler yıllardır kanayan yaramız olan bu konuda yeşil pasaport talebimizi de dile getirmeye çalışıyoruz. Önümüzdeki günlerde Meclis'te tartışılacak olan kanun teklifi var. Hepsinin kendince haklı olduğu yanlar var, fakat bu 19'un içinde turizmci neden yok." diye konuştu. "TURİZMCİNİN SAHASI YURT DIŞIDIR" Yeşil pasaporta en çok ihtiyacı olan ve hak edenin turizmciler olduğunu dile getiren Yavuz, "Yurt dışına gitmek, bir turizmci için normal bir prosedür. Bu tarihler genellikle de belli olmaz. Kimi kez tur operatörleriyle görüşmelere, kimi kez fuarlara ve toplantılara katılmak zorundadır. Daha doğrusu turizmcinin sahası yurt dışıdır. Buraya gidemeyen turizmci de çaresizlik içinde yeşil pasaporta ümidini bağlamıştır. Yeşil pasaportun turizmci için gündeme alınması, en öncelikli konular arasında olmalıdır. Turizmcininki bir seyahatten öte bir iştir. Bu bağlamda önümüzdeki günlerde Meclis'te tartışılacak yeşil pasaport teklifleri içerisine turizmcilerin de dahil edilmesi gerekiyor." dedi. TURİST REHBERLERİ DE İSTİYOR Turist rehberliğinin Türkiye'nin tanıtımına büyük katkı sağlayan bir meslek olduğunu söyleyen Antalya Rehberler Odası Başkanı Mustafa Yalçın Yalçınkaya, "Profesyonel turist rehberlerinin Avrupa Birliği ülkelerine yönelik protokol ve kültür turlarında vize engeline takılmaları, mesleklerini icra etmekte büyük engel teşkil etmektedir. Görevlerini daha etkin yürütebilmeleri için hususi damgalı yeşil pasaport almaya hak kazanmaları çok önem arz etmektedir. Asıl mesleği yurt dışına sık sık gitmeyi gerektiren turist rehberleri olarak bu haktan yararlanmamız gerektiğini düşünmekteyiz. Bu bağlamda, yurt dışı çıkışlarını daha etkin ve hızlı bir yerine getirebilmeleri amacıyla hususi damgalı pasaport hakkının tanınması gerekmektedir." diye konuştu. "VİZE ALIM SÜRECİ GAYET SANCILI" Bir otel grubu satış müdürü Medine Resulzade, acente ve otellerin Türkiye turizmini tanıtmak için bütçelerinden büyük pay ayırdığını belirterek, "Tüm acente ve otellerin bünyesinde bu görevi üstlenen personel yer alıyor. Neredeyse dünyanın her yerindeki tüm fuar ve organizasyonlara katılıyorlar. Bunun için vize alım süreci gayet sancılı. Hatta bazı arkadaşlarımız vize alımı yüzünden çift pasaport kullanmak zorunda. Bir ülkede tanıtım yaparken, diğer ülkeye vize almak için pasaportlar konsolosluklarda oluyor. Bu nedenle tabii ki belirli kurallar çerçevesinde (kıdemli personele, belirli süreli gibi) turizm çalışanlarına yeşil pasaport verilmesi işimizi kolaylaştırır." dedi.

Akdeniz'de 4 ülkenin turizm yarışı: 100 milyar dolar... Haber

Akdeniz'de 4 ülkenin turizm yarışı: 100 milyar dolar...

Türkiye turizm alanında en üst lige çıktı. Bu kapsamda Türkiye’yi ziyaret eden yabancı turist sayısı temmuzda yüzde 2,6 artışla 7 milyon 333 bine ulaştı. İlk 7 ayda ise yüzde 8,27 artarak 28,9 milyon kişiye çıktı. AKTOB Başkanı Kaan Kaşif Kavaloğlu da, Türkiye'nin turizmde gelecek hedefleri ve rakipleriyle durumunu değerlendirdi. TÜRKİYE DÜNYADA DÖRDÜNCÜ Kavaloğlu, Türkiye'nin Avrupa'daki rakiplerinin Fransa, İspanya, İtalya ve Yunanistan olduğunu, AB'den ciddi destek alan Hırvatistan ve Arnavutluk'un gelişmekte olan iki yeni rakip olduğunu aktardı. 2023 yılında en iyi performansı gösteren bölgenin Akdeniz ülkeleri olduğunu belirten Kavaloğlu, Türkiye'nin 2023 yılında Fransa, İspanya, ABD ve İtalya'nın ardından dünyada beşinci, Avrupa'da ise en çok turist ağırlayan dördüncü ülke olduğunu kaydetti. 2028'DE 90 MİLYON TURİST, 100 MİLYAR DOLAR GELİR Turizmde dünyanın en çok turist ağırlayan 5 ülkesinden 4'ünün bulunduğu Akdeniz'de Fransa, İspanya ve İtalya gibi Türkiye'nin de hedefinin yakın zamanda 100 milyar dolar turizm geliri olduğuna dikkati çeken Kavaloğlu, "Bu tablo bile ülkemizin turizmde ne kadar başarılı olduğunun göstergesi. Türkiye'nin 2028 yılında hedefi 90 milyon turist, 100 milyar dolar gelir. Sayın Bakanımız Mehmet Nuri Ersoy'un liderliğinde bu hedefe ulaşacağımıza inanıyoruz, turizm sektörü olarak başarabiliriz." dedi. DÜNYANIN TURİZM MERKEZİ AKDENİZ Dünyada en çok turist ağırlayan ve gelir elde eden kıtanın Avrupa olduğunu belirten Kaan Kavaloğlu, "Kıtalar arası turizmin azaldığı dönemde Avrupa, pandemi öncesi dönemin ciddi anlamda üzerine çıktı. Avrupa 2023 yılında 660 milyar dolar gelirle pandemi öncesi seviyeleri yüzde 7 aştı. Dünyada en fazla ziyaretçi alan bölge ise Akdeniz bölgesi. Fransa, İspanya, İtalya, Türkiye, Yunanistan. Bu tablo bile ülkemizin turizmde ne kadar başarılı olduğunun göstergesi." diye konuştu. EN ÇOK TERCİH EDİLEN DESTİNASYON FRANSA Türkiye'nin turizmdeki rakip ülkeleri hakkında bilgiler veren AKTOB Başkanı Kavaloğlu, dünyanın en çok tercih edilen destinasyonunun Fransa olduğunu belirterek, "Seyahat ve turizmin toplam katkısı GSYH'nin yüzde 9,7'sini temsil etmekte ve ülkedeki 2,9 milyon işi (istihdamın yüzde 10,9'u) desteklemektedir. 2023 yılında 100 milyon yabancı turist ağırladılar. Bu yılda 101 milyona ulaşmaları bekleniyor. Turizm geliri 68,6 milyar dolar ve 30 yıldır böyle bir gelir elde ediyorlar. Bizse bu gelir kalemine daha yeni ulaşıyoruz. Fransa'daki refah seviyesine çok büyük katkısı var." dedi. İSPANYA'YA EN ÇOK İNGİLİZLER GİDİYOR İkinci sıradaki İspanya'nın, 2024 yılı ilk yarısında 42 milyondan fazla turist ağırladığını anlatan Kavaloğlu, "Her bir ziyaretçi, haziran ayında ortalama 1329 avro harcadı. İspanya'ya Birleşik Krallık'tan 17,3 milyon kişi gidiyor. Yaklaşık 11,8 milyon turistle Fransa ve 10,8 milyonun üzerinde ziyaretçiyle Almanya takip etmektedir. Hollanda ve İtalya, her biri yaklaşık 4,9 milyon ziyaretçi göndererek ilk beşi tamamlıyor. Uluslararası turistler 2021 yılında İspanya'da ortalama 7,3 gün kaldı. Bu ortalama, geceleme yapan uluslararası ziyaretçiler için biraz artarak 7,5 güne yükseldi. İspanyolların da hedefi bizim gibi 100 milyar dolara ulaşmak." diye konuştu. "İTALYA'DA İÇ TURİZMİN EKİSİ BÜYÜK" İtalya'nın hala pandemi öncesi rakamlara ulaşamadığına dikkati çeken Kavaloğlu, "İtalya'da turizm geliri 55,9 milyar dolar, ziyaretçi sayısı 57,2 milyon. İtalya'da ortalama konaklama süresi 3-4 gün ve yerli turist çok önemli bir kaynak oluşturuyor. Yaklaşık 220 milyon geceleme gerçekleştirmişler. Turizm harcamalarının da yüzde 56,4'ünü bunlar oluşturmuş. Dolayısıyla İtalya'nın kendi içerisinde çok ciddi geliri var." dedi. 'ABD'DEN ÇOK CİDDİ BİR PAZAR PAYI ALACAĞIZ' AKTOB Başkanı Kavaloğlu, Türkiye'de, Akdeniz'deki bir diğer rakip Yunanistan'ın çok ötesinde turizm hareketi olduğuna işaret etti. Yunanistan'ın güzel bir ülke olduğunu belirten Kavaloğlu, şunları söyledi: "Bizler kimin nereye, ne şekilde tatile gideceğine karar veremeyiz. Kendi pazarlarımız, faaliyetlerimiz ve kendi ülkemizin güzelliklerini anlatmakla mükellefiz. Ama elmayla elmayı, armutla armudu kıyaslamak lazım. Yunanistan'a gidenler aldıkları otellerin fotoğraflarını paylaşsın, bizim otellerimizle kıyaslama şansımız olur. Yunanistan da hala pandemi öncesi döneme dönmeye çalışıyor. Yunanistan'ı ziyaret eden turistlerin çoğunluğu, Birleşik Krallık'tan ve ABD'den artış var. ABD'den bize gelecek turist sayısının artırılması için sayın bakanımız önderliğinde çok ciddi bir çalışma yapıyoruz. ABD'den çok ciddi bir pazar payı alacağız."

Turkey's success in sustainable tourism will be presented at COP28 Haber

Turkey's success in sustainable tourism will be presented at COP28

Turkey, by entering into an agreement with the Global Sustainable Tourism Council (GSTC), has implemented the Sustainable Tourism Certification Program, marking the world's first pioneering initiative in this regard. Within this framework, the number of facilities that have completed the initial criteria nationwide has surpassed 7,000. Additionally, over a thousand hotels have received the sustainable tourism certification by meeting all the criteria. Turkey's efforts in the field of sustainable tourism under the certification program are being highlighted by the GSTC as an example worldwide. In this context, Prof. Dr. Hasan Ali Karasar, the Rector of Cappadocia University, Elif Balcı Fisünoğlu, Deputy General Manager of the Turkey Tourism Promotion and Development Agency (TGA), Kaan Kaşif Kavaloğlu, the Agency's Spokesperson, Erkan Yağcı, the President of the Turkey Hoteliers Federation, and Ram Kumar, the Deputy President of GSTC, will present Turkey's sustainable tourism initiatives at COP28. During the conference in the United Arab Emirates, a panel discussion on December 10th will address the success of Turkish tourism in the field of sustainability. It is anticipated that Turkey's efforts in implementing sustainable tourism as a precaution against global climate change will serve as a model for the world. "We will crown Turkey's honor" Kaan Kaşif Kavaloğlu, the President of the Mediterranean Touristic Hoteliers and Operators Association, also spoke to AA correspondent, stating that Turkey has taken measures in tourism against global climate change by signing the Sustainable Tourism Program agreement with the GSTC. Highlighting their leadership in environmental sensitivity and the sustainability of the system in tourism worldwide, Kavaloğlu stated: "Turkey became the first country in the world to reach an agreement with the GSTC for sustainable tourism. Over a thousand hotels have received certification by meeting all the criteria so far, and our country has achieved great success in this field. With the agreement signed by our Ministry of Culture and Tourism, Turkey became part of the Sustainable Tourism Program. Being the first country to do this in tourism was important. At COP28, we will have the opportunity to share the successful operation we conducted as TGA with our academics. We will crown Turkey's honor in this regard." Expressing the hope that all tourism stakeholders, not just accommodation facilities, will embrace this program, Kavaloğlu said, "Sustainability is a very important issue. We expect all agencies and restaurants serving tourism, and everyone involved in this field, to develop awareness. It will be the primary reason for tourists to choose our country. We believe that Turkey's success can be effectively used in marketing."

Sustainable tourism was discussed at the AKTOB May meeting Haber

Sustainable tourism was discussed at the AKTOB May meeting

Antalya Municipality Mayor Muhittin Böcek, Muratpaşa Mayor Ümit Uysal, TÜROFED President Erkan Yağcı, former TÜROFED Presidents, Sururi Çorabatır, Osman Ayık, Ahmet BARUT, ATSO President Ali Bahar, ATAV President Yeliz Gül, KETOB President Dinçer Sarıkaya, Antalya German Consul Martin Tscherner, Deputy Consuls and many tourism professionals attended the meeting. (AKTOB) President Kaan Kaşif Kavaloğlu thanked Akra Hotels Chairman Haydar Barut for the event hosted by Akra Hotel. In the traditional lunch program held on May 10, he made a presentation on the Sustainable Tourism Program, GSTC Conference and tourism data. In his speech, he stated that the effects of climate change have started to increase and tourism is also affected by this. “The tourism sector accounts for 5% and 8% of global greenhouse gases. This situation is expected to affect flights over 4 hours. We attach great importance to the green protocol signed by EU member states in this regard. In this framework, the Sustainable Tourism program Agreement with GSTC will become even more important.” He noted that within the scope of the Sustainable Tourism Program, not only the enterprises included in the program, but also the cooperation of municipalities, public will and the private sector are required. Stating that the Green Tourism Certificate Program was put into effect quickly due to the fact that the Minister of Culture and Tourism Mehmet Nuri Ersoy came from within the sector, Kavaloğlu stated that 1188 hotels received the first stage certificate and 197 hotels completed the third stage. Pointing out that the tourism activity in Antalya is higher this year compared to previous years, Kavaloğlu said, “The German market in Antalya has exceeded 2019 figures according to 4-month figures. Germany overtook Russia after a long time. The Russian market is a bit far from 2019 figures. Compared to last year, there is a significant increase. Behind it are the UK, Dutch and Polish markets. We care about Poland, after the UK market, Poland also shows a significant increase.” Stating that Russia and Ukraine are important markets, Kavaloğlu wished that the war between the two countries would end as soon as possible. Noting that there was a decrease in reservations due to the earthquake in Turkey, but reservations are increasing at the moment, Kavaloğlu said that our expectation is that the demand acceleration will increase in 2023. Antalya Metropolitan Municipality Mayor Muhittin Böcek also stated that tourism is important for Antalya and that they have made the necessary investments as a municipality.

Kaan Kavaloğlu: Haber

Kaan Kavaloğlu: "The significative market for Antalya is the Russians"

Kaan Kaşif Kavaloğlu emphasized that the number of tourists coming to Antalya in April exceeded 2 million and he stated that we had a record-breaking April and there was a 45 percent increase compared to the same period of the previous year. UKRAINE MARKET LOST 90 PERCENT Kavaloğlu: “If Russian tourists come this year, we will have a good season. Because there is no market that can make up a shortage of the Russian market. Our source markets Russia and Ukraine, are still fighting .From this point of view, the Ukrainian market has disappeared by 90 percent. Until April 30, 10 thousand Ukrainians came to Antalya. I think these are the ones who have settled down. Russia fell below the German market for the first time. If 3.5 million Russian tourists are brought to the city, we will catch  15 million. For Antalya, there is the UK market, which is more than 1 million and it is has a positive effect . There are 1.5 million people in this market.There are 55-60 million packages out of Germany and England to world tourism. We still have a long way to go in the UK market. Antalya and Türkiye are world tourism. Tourism professionals catch the 2019 revenue figure, but they cannot achieve profitability for a very long time," he said.  EUROPEAN TURKS AND DOMESTIC TOURISTS ARE INDISPENSABLE TO US Kaan Kaşif Kavaloğlu, noted that the costs have increased by more than one hundred percent due to the increasing inflation, and he added “The exchange rate is also below our expectations.Profitability will not reach 2019 profitability for a long time. Domestic tourism is indispensable to Antalya.There are two source markets that do not leave us. The second market is European Turks. It means a very good resource in times of crisis. But we care about the domestic market not only in time of crisis, but also throughout the season.”

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.