Hava Durumu

#Italya

TOURISMJOURNAL - Italya haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Italya haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Venedik’te Ucuz Gondol Alternatifi Tartışma Yarattı Haber

Venedik’te Ucuz Gondol Alternatifi Tartışma Yarattı

Venedik, pahalı bir şehir olarak bilinir ve internet, ziyaretçilere tasarruf yöntemleri sunan makalelerle doludur. Son dönemde seyahat influencer’ları, gondol yolculuğuna “ucuz bir alternatif” olarak gördükleri yeni bir eğilimi gündeme taşıdı. Klasik gondol deneyimi gündüz saatlerinde 30 dakikası 90 euroya (4.309 Türk Lirası) mal olurken, Büyük Kanal boyunca yer alan noktalarda daha geniş gondollara benzeyen “traghetti” tekneleri bulunuyor. Bu tekneler, yolcuları sadece dört köprüyle geçilebilen kanalın karşı tarafına taşıyor. Üstelik yolculuk başına sadece 2 euroya (96 TL) mal oluyor. Bu nedenle turistler, gondol keyfini fiyat etiketine katlanmadan yaşamak için bu feribotlara akın ediyor. Öyle ki istasyonlarda artık uzun kuyruklar oluşmaya başladı. Ancak bu durum, traghetti’yi kamusal vaporetto hatlarının tamamlayıcı bir hizmeti olarak gören Venediklilerin tepkisini çekti. Kimileri bu teknelerin eğlence amaçlı kullanan turistler için daha pahalıya mal olması gerektiğini savunurken, kimileri de istasyonların Google Haritalar’dan tamamen kaldırılmasını istiyor. Tartışma, Venedik Film Festivali için yüz binlerce ziyaretçinin kente akın edeceği ve zaten sınırlı olan bu hizmetin daha da zorlanacağı bir döneme denk geldi. Feribot seferleri 'kent sakinleri için ücretsiz olmalı' San Toma’daki traghetto, Rialto ve Accademia köprüleri arasında stratejik bir noktada yer alıyor ve yolcuları Büyük Kanal boyunca karşıya taşıyor. Birkaç yıl öncesine kadar bu hizmet sessizdi; kullanıcıların çoğunu da kent sakinleri oluşturuyordu. Ancak feribotların sosyal medyada popülerleşmesi ve Google Haritalar’ın yol tariflerine eklenmesinden sonra durum değişti. Şimdi, durağa çıkan dar kaldırımda kıvrılarak uzayan kuyruklar göze çarpıyor. Yerleşik olmayanlar için zaten daha yüksek bir ücret uygulanıyor; 0,70 euro yerine 2 euro ödüyorlar. Ancak bazı Venedikliler daha farklı bir fiyatlandırma modeli için baskı yapıyor. Santa Maria del Giglio’daki başka bir traghetto hattını işleten Maurizio Galli, yerel medyaya yaptığı açıklamada şunları söyledi: “Turistlerin, Venediklilerin bu hizmette önceliği olduğunu anlamalarını sağlamaya çalışıyoruz. Çünkü bu servis aslında kent sakinleri için tasarlandı. Ama çoğu kişi bunu kavramıyor ya da aceleleri var.” Galli, çözüm olarak, “Venedik sakinleri için ücretsiz olmalı, zorunlu olmadan kullanan turistler içinse fiyat artırılmalı” önerisini dile getirdi. Meclis üyeleri: 'Feribot istasyonları Google Maps'ten kaldırılsın' Venezia e Nostra adlı kent konseyi grubunun başkanı Cecilia Tonon, yetkililerden yıllardır feribot istasyonlarındaki aşırı kalabalık sorununu ele almalarını istediğini söylüyor. Vaporetti deniz otobüsü istasyonlarında kent sakinleri ve kentte ikamet etmeyenler için iki ayrı giriş noktası bulunurken ve ilkine öncelik tanınırken, feribot istasyonlarında benzer bir sistem için yer yok. Tonon bunun yerine feribot istasyonlarının Google Haritalar'dan tamamen kaldırılmasının bir çözüm olabileceğine inanıyor. Geçtiğimiz yıl Barselona bu taktiği kullanarak Antoni Gaudi'nin Park Güell'inde duran 116 numaralı otobüs hattını Google ve Apple haritalarından kaldırmış ve aşırı kalabalığı engellemişti. Ancak gondolcular, işlerine zarar vereceği endişesiyle bu fikre tam olarak katılmıyor. Venedik'te yaşayanların sayısının azalmasıyla birlikte, yerleşik olmayan yolcular önemli bir gelir kaynağı haline geldi. Ancak turistlerin tragettiyi gondola daha ucuz bir alternatif olarak değil, gerektiğinde bir feribot hizmeti olarak kullanmaları gerektiğini vurguluyorlar. Baş traghetto gondolcusu Galli, "Gondol yolculuğunu feribot olarak tanıtan herkes para cezasına çarptırılmalı" diyor.

Yunanistan’da Turizm Gelirleri 2025’in İlk Yarısında %11 Arttı Haber

Yunanistan’da Turizm Gelirleri 2025’in İlk Yarısında %11 Arttı

Yunanistan Merkez Bankası’nın açıklanan son turizm verilerine göre, İtalyan, Fransız ve Alman turistler bu yaz Yunanistan’ı tercih etti. Haziran 2025 verileri, seyahat gelirlerinin 2024’ün aynı dönemine kıyasla yüzde 8,8 artığını, Ocak-Haziran 2025 döneminde ise yüzde 11 yükseldiğini gösteriyor. Seyahat gelirleri Yukarıda belirtildiği üzere, Haziran 2025'te seyahat gelirleri 2024 yılının aynı ayına kıyasla yüzde 8,8 oranında arttı. Daha ayrıntılı bakıldığında, AB-27 ülkelerinde ikamet edenlerden elde edilen gelirler yüzde 5,5 artarak 1.743,0 milyon euroya ulaşırken, diğer ülkelerden elde edilen gelirler yüzde 12 oranında arttı. (Haziran 2025: 1.397,4 milyon euro, Haziran 2024: 1.247,8 milyon euro). AB-27 ülkelerinde ikamet edenlerden elde edilen gelirlerdeki artış, Euro Bölgesi'nde ikamet edenlerden elde edilen gelirlerdeki yüzde 13,5’lik artıştan kaynaklandı. (Haziran 2025: 1.410,8 milyon euro, Haziran 2024: 1.243,0 milyon euro). Öte yandan, AB-27 ülkelerinin Euro Bölgesi dışında ikamet edenlerinden elde edilen gelirler yüzde 18,8 azalarak 332,2 milyon euroya geriledi. Seyahat edenlerin menşe ülkeleri Özellikle Euro Bölgesi'ne seyahat edenlerin ana menşe ülkeleri arasında Almanya’dan gelenlerin gelirleri yüzde 18,6 artarak 594,6 milyon euroya, Fransa’dan gelenlerin gelirleri ise yüzde 19,9 artarak 192 milyon euroya ulaştı. İtalya’dan elde edilen gelirler de yüzde 25,7 artışla 180 milyon euro oldu. Diğer ülkeler arasında, İngiltere'den elde edilen gelirler yüzde 3,0 artarak 601,2 milyon euroya, ABD'den elde edilen gelirler ise yüzde 64,7 artışla 247,3 milyon euroya yükseldi. Rusya’dan elde edilen gelirler ise 1,8 milyon euroya düştü. Ocak-Haziran 2025 döneminde seyahat gelirleri, 2024 yılının aynı dönemine kıyasla yüzde 11 artarak 7.658,9 milyon euroya ulaştı. Bu artış, hem AB-27 ülkelerinde ikamet edenlerden elde edilen gelirlerdeki yüzde 8,5’lik artıştan (4.069,8 milyon euro) hem de diğer ülkelerde ikamet edenlerden elde edilen gelirlerdeki yüzde 13,7’lik artıştan (3.210,5 milyon euro) kaynaklanıyor. Daha detaylı bakıldığında, Euro Bölgesi ülkelerinde ikamet edenlerden elde edilen gelirler yüzde 7,7 artışla 3.290,6 milyon euro olurken, Euro Bölgesi dışındaki AB-27 ülkelerinde ikamet edenlerden elde edilen gelirler yüzde 12,4 artışla 779,1 milyon euro seviyesine ulaştı. Seyahat dengesi Geçici verilere göre, Yunanistan’ın Haziran 2025’teki seyahat dengesi, 2024’ün aynı ayındaki 2.793,4 milyon euroluk fazlaya kıyasla 2.984,9 milyon euroluk bir fazla kaydetti. Özellikle, 2024’ün Haziran ayındaki 3.038,3 milyon euroya kıyasla Haziran 2025’te 3.306,7 milyon euro olan seyahat gelirlerinde yüzde 8,8’lik bir artış görüldü. Seyahat ödemeleri ise yüzde 31,4 artışla 321,8 milyon euroya yükseldi (Haziran 2024: 244,8 milyon euro). Seyahat gelirlerindeki artışın temel nedeni, seyahat başına ortalama harcamalardaki yüzde 10,2’lik yükseliş olurken, gelen seyahat sayısı yüzde 1,7 azaldı. Seyahat hizmetlerinden elde edilen net gelirler, mal açığını yüzde 94,4 oranında telafi etti ve hizmetlerden elde edilen toplam net gelirlere yüzde 92,6 oranında katkı sağladı. Ocak-Haziran 2025 döneminde seyahat dengesi, 2024’ün aynı dönemindeki 5.554,5 milyon euro’luk fazlaya kıyasla 5.991,8 milyon euro ile fazla verdi. Seyahat gelirleri 760,4 milyon euro artışla yüzde 11,0 yükselerek 7.658,9 milyon euroya ulaşırken, seyahat ödemeleri 323,1 milyon euro artışla yüzde 24,0 yükselerek 1.667,2 milyon euro oldu. Seyahat gelirlerindeki artış, gelen seyahatlerdeki yüzde 0,6’lık artıştan, ancak esas olarak seyahat başına ortalama harcamalardaki yüzde 10,1’lik yükselişten kaynaklandı. Seyahat hizmetlerinden elde edilen net gelirler, mal dengesindeki açığı yüzde 35,4 oranında telafi etti ve hizmetlerden elde edilen toplam net gelirlere yüzde 81,6 oranında katkı sağladı. Ülke bazında bakıldığında, Almanya’dan elde edilen gelirler yüzde 13,5 artışla 1.366,3 milyon euroya, Fransa’dan elde edilen gelirler yüzde 2,1 artışla 455,9 milyon euroya ulaştı. İtalya’dan elde edilen gelirler de yüzde 9,0 artışla 344,7 milyon euro oldu. Diğer ülkelerden, İngiltere'den elde edilen gelirler yüzde 7,3 artışla 1.081,8 milyon euroya yükselirken, ABD'den elde edilen gelirler yüzde 29,4 artışla 704,3 milyon euro’ya ulaştı. Rusya’dan elde edilen gelirler ise 9,6 milyon euroya yükseldi. Gelen seyahat Haziran 2025’te gelen yolcu trafiği, 2024’ün aynı ayına kıyasla yüzde 1,7 azalarak 4.602,7 bin kişi oldu. Havalimanlarından yapılan seyahatler Haziran 2024’e göre yüzde 3,3 artarken, karayolu sınır istasyonlarından yapılan seyahatler yüzde 19,7 azaldı. Gelen seyahatlerdeki düşüş, özellikle AB-27 ülkelerinden gelen seyahatlerdeki yüzde 8,1’lik azalıştan kaynaklanırken, diğer ülkelerden gelen seyahatler yüzde 8,0 oranında arttı. Euro Bölgesi ülkelerinden gelen yolcu sayısı yüzde 7,2 artarak 1.949,3 bin kişiye ulaşırken, Euro Bölgesi dışındaki AB-27 ülkelerinden gelenler yüzde 35,5 azalarak 651,1 bin kişi oldu. Ülke bazında, Almanya’dan gelen yolcular yüzde 9,5 artışla 768,8 bin, Fransa’dan gelenler yüzde 29,6 artışla 267,9 bin ve İtalya’dan gelenler yüzde 29,7 artışla 305,3 bin kişiye ulaştı. AB-27 üyesi olmayan ülkelerden, İngiltere'den gelenler yüzde 14,9 artışla 811,2 bin, Amerika Birleşik Devletleri’nden gelenler yüzde 24,1 artışla 230,8 bin kişiye yükseldi. Rusya’dan gelen yolcu sayısı ise 3 bine ulaştı. Ocak-Haziran 2025 döneminde gelen seyahat trafiği, 2024’ün aynı dönemine kıyasla yüzde 0,6 artarak 11.691 bin yolcuya ulaştı. Havalimanlarından yapılan seyahatler yüzde 4,9 artarken, kara sınır istasyonlarından yapılan seyahatler yüzde 13,1 azaldı. AB-27 ülkelerinden yapılan seyahatler yüzde 6,3 azalarak 6.412,9 bin kişi olurken, diğer ülkelerden yapılan seyahatler yüzde 10,5 artışla 5.278,9 bin kişi oldu. Euro Bölgesi ülkelerinden gelen seyahatler yüzde 2,4 artarken, Euro Bölgesi dışındaki AB-27 ülkelerinden yapılan seyahatler yüzde 27,5 azaldı. Ülke bazında, Almanya’dan gelen yolcular yüzde 4,7 artışla 1.849, Fransa’dan gelenler yüzde 9,8 azalışla 610,1 bin ve İtalya’dan gelenler yüzde 4,9 artışla 617,2 bin kişi oldu. AB-27 üyesi olmayan ülkelerden, İngiltere'den gelenler yüzde 11 artışla 1.521,9 bin, Amerika Birleşik Devletleri’nden gelenler yüzde 20 artışla 694,1 bin yolcuya ulaştı. Rusya’dan gelen yolcular ise 10,6 bin kişi olarak kaydedildi. Gelen seyahat verilerinin, gemi seyahatlerinden elde edilen rakamları içermiyor.

Büyükçekmece’de 20 Kadın Japonya Turu Mağduru Oldu Haber

Büyükçekmece’de 20 Kadın Japonya Turu Mağduru Oldu

Büyükçekmece’de iddiaya göre 20 kişilik kadın grubu, kişi başı bin 500 Euro’ya aldıkları Japonya turunu organize eden firma iflas edince şok oldu. Ödedikleri parayı geri alamadıklarını söyleyen kadınlar, aynı firmadan tur satın alan yaklaşık 800 kişinin de mağdur olduğunu öğrendiklerini, konuyu yargıya taşıdıklarını ifade etti. İstanbul Büyükçekmece’de 20 kişilik bir grup kadın, Japonya’ya gitmek için sosyal medyada yaptığı araştırmada Turumbu isimli firmayı buldu. İddiaya göre kişi başı 3 bin 500 Euro olan tur masrafı, erken ödeme ile kişi başı bin 500 Euro’ya düştü. Ödemelerini yapan kadınlar, Kasım ayında seyahate hazırlanırken tur şirketinden programın iptal olduğunu ve ödemenin 21 gün içerisinde yapılacağı mesajını aldılar. Olayla ilgili araştırma yapan mağdurlar, aynı şirketle Japonya’ya ve İtalya’ya tura giden vatandaşların dönerken firma tarafından mağdur edilip dönüş masraflarının karşılanmadığını öğrendiklerini iddia etti. Şirketten hiçbir muhatap bulamadıklarını söyleyen vatandaşlar, ödemelerini alamadıkları gerekçesiyle konuyu savcılığa bildirdi. Seval Bek, yaşadıkları mağduriyetleri dile getirerek, "Sosyal medyada, internette yapmış oldukları ve instagramda yapmış oldukları reklamları gördük. Sonrasında da onlarla görüşmeye başladık. Japonya’ya tur aldık. 10 günlük turu 3 bin 500 euro iken biz bin 500 euro’ya aldık. Kasım ayında gidecektik. Firma şu anda Temmuz ayında Japonya’ya gönderdiği insanlara 'Şirketimiz iflas etmiştir. Bundan sonra dönüşü kendiniz sağlamak zorundasınız' diye bir mesaj attı. Aynı şekilde Avrupa’daki turlara gidenlere de mesajlar attı. Sonra firma sahiplerinden hepimize mesajlar düşmeye başladı. Şirketin iflas ettiğini ve bundan sonrasında hiçbir şekilde bu hizmeti veremeyeceklerini, kendilerine dönüş yaptığımız takdirde de 14 -21 gün iş günü içinde ödeme yapacaklarını söylediler. Fakat sonrasında biz firmaya yani 1 Ağustos itibariyle hiçbir şahsa ulaşamadık. Telefonla bağlantı kuramadık, hiçbir şekilde cevap gelmedi. Bunun üzerine bütün mağdurlar toplanıp bu konuda yasal haklarımızı aramak mağduriyetimizi gidermek için başvuru yapmaya geldik. Turu ucuza alınca şüphelendik araştırma da yaptık. Tura giden kişilerle kontağa geçerek teyit ettik. Ayrıca bu konuda düzenli olarak firmayla da irtibattaydık. Bu noktaya kadar da hiçbir sorun yoktu" dedi.

Dolomitler’de 8 Bin Ziyaretçi Sonrası Patikaya Turnike Kondu Haber

Dolomitler’de 8 Bin Ziyaretçi Sonrası Patikaya Turnike Kondu

İtalya’nın kuzeyindeki Dolomit Dağları, özellikle Seceda Dağı ve Odle Tepeleri ile her yaz binlerce turisti ağırlıyor. Ancak bu doğal güzellikler sosyal medya sayesinde ün kazandıkça, bölge sakinleri ve çiftçiler için hayat giderek zorlaşıyor. Son olarak, bir günde yaklaşık 8 bin kişinin patikaya gelmesi bardağı taşıran son damla oldu. Sosyal medyada popülerleşen manzaraları yakalamak isteyen turistlerin oluşturduğu uzun kuyruklar, hem çevre kirliliğine hem de aşırı kalabalığa neden oldu. Özellikle çayırların çöplerle dolması ve patikaların terk edilmiş hâle gelmesi üzerine yerel çiftçiler harekete geçti. Günün Trend Haberleri ÜCRET 5 EURO OLARAK BELİRLENDİ Euronews'te yer alan habere göre; Temmuz ayının başında çiftçiler, Odle patikasına turnike yerleştirerek geçiş ücreti talep etmeye başladı. 5 euro olarak belirlenen ücret, çocuklar ve yerel sakinler dışında tüm ziyaretçilere uygulanıyor. Nakit veya kartla ödeme alınırken, bölgede görevli bir kişi süreci yönetiyor. Çiftçiler, bu adımı ilk etapta bir "yardım çığlığı" olarak tanımladı. Ancak hiçbir resmi kurumdan geri dönüş alamadıkları için turnikeyi yeniden devreye soktular. Amaçlarının, arazilerine verilen zararı telafi etmek ve yamaçların bakımını finanse etmek olduğunu belirttiler. TURNİKE KISA SÜRE SONRA KALDIRILDI Turnike kısa sürede doğa parkı yetkilileri tarafından devre dışı bırakılmış olsa da, sistemin tekrar aktif hâle getirilmesi tartışmaları da beraberinde getirdi. Dağ rehberleri ve turizm dernekleri bu uygulamayı eleştirerek, “Eğer her toprak sahibi aynı yolu izlerse ne olur?” sorusunu gündeme taşıdı. Turizm dernekleri ayrıca, ziyaretçileri turnikeden geçmenin zorunlu olmadığı konusunda bilgilendirmek için görevliler yerleştirdi. Hatta panaromik noktaya ulaşmak isteyenlere alternatif ve biraz daha uzun bir rota öneriliyor. FARKINDALIK YARATMAK AÇISINDAN ÖNEMLİ Mİ? Öte yandan, yerel gruplar bu tartışmalı girişimin farkındalık yaratmak açısından önemli olduğunu düşünüyor. Çevreye zarar veren turist davranışlarının kontrol altına alınması gerektiğini belirten uzmanlar, bu tarz müdahalelerin konuyu kamuoyunun gündemine taşıdığını savunuyor. Bazı çevreler, Apple'ın bu doğal güzelliklerin tanıtımında istemeden büyük rol oynadığını öne sürüyor. Zira Seceda Dağı’nın fotoğrafları, iOS 7’nin duvar kağıdı ve iPhone 15 tanıtım videosunda kullanılmıştı. Bu tanıtımların ardından bölgeye olan ilginin hızla arttığı ifade ediliyor. Artan turist yoğunluğu nedeniyle bölge sakinleri ve turizm yetkilileri daha kapsamlı düzenlemelere ihtiyaç duyulduğunu belirtiyor. Hatta bazı gruplar, yaz aylarında fiyatların artırılması ya da zirveye erişimin yoğun sezonda tamamen kapatılması gerektiğini savunuyor.

Pendik Limanı’ndan İtalya’ya 10 Bininci Ro-Ro Seferi Haber

Pendik Limanı’ndan İtalya’ya 10 Bininci Ro-Ro Seferi

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, DFDS'nin Pendik Limanı'ndan gerçekleştirdiği 10 bininci Ro-Ro seferi törenine katıldı. Bakan Uraloğlu, törende yaptığı konuşmada, Türkiye'nin denizcilik sektöründeki stratejik konumuna ve büyüme vizyonuna dikkat çekti. İstanbul Pendik Limanı'nda düzenlenen törende, DFDS'ye ait "Ephesus Seaways" isimli gemi İtalya'nın Trieste Limanı'na uğurlandı. Törene katılan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu konuşmasında, "Bugün Türkiye ile İtalya arasında gerçekleştirilen 10 bininci Ro-Ro seferiyle, ülkemizin denizcilik alanındaki kararlı yükselişinin gurur verici bir anına tanıklık ediyoruz" ifadelerini kullandı. Türkiye'nin üç tarafının denizlerle çevrili bir yarımada olarak doğal lojistik avantajlara sahip olduğuna dikkat çeken Bakan Uraloğlu, ülkenin denizyolu taşımacılığında oynadığı kritik role vurgu yaptı. Türkiye'nin, Asya, Avrupa ve Afrika kıtalarının kesişim noktasındaki konumu sayesinde, küresel taşımacılığın en önemli transit merkezlerinden biri olduğunu belirtti. "4 saatlik bir uçuşla 67 ülkeye ulaşabiliyoruz" diyen Bakan Uraloğlu, "Bizim için gerçekten kıymetli. 1,5 milyar insan 51 trilyon dolar gayrisafi milli hasıladan bahsediyoruz. Denizcilikte kara taşımacılığıyla beraber özellikle orta koridordan üç denize açılan ve Avrupa'ya uzanan bir stratejik kara parçası Anadolu'dan bahsediyoruz. Bu nedenle doğal bir yarımada olan kara sınırlarının üç katı kadar deniz sınırına sahip ülkemiz için attığımız her adımda tarihi birikimimiz, jeopolitik gücümüzle ve Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan'ın liderliğinde uluslararası denizciliğin geleceğini de şekillendiriyoruz" dedi. "Türk deniz filomuz 2024 yılında dünyada 11. sırada yer aldı" Bakan Uraloğlu, 2024 yılında dünya taşımacılığının %88'inin denizyoluyla gerçekleştiğini ve bu taşımacılığın toplam 12,6 milyar tona ulaştığını belirtti. Türk deniz filosunun da bu süreçte ciddi bir büyüme kaydettiğini aktaran Uraloğlu, "2002 yılında 8,9 milyon DWT olan Türk sahipli filomuz, 2024 itibarıyla 52,9 milyon DWT'a ulaşarak dünyada 11. sırada yer aldı" dedi. Limanlarda rekor elleçleme Türkiye limanlarında elleçlenen yük miktarının da hızla arttığını belirten Bakan, 2024 yılında bu rakamın %2'lik artışla 532 milyon tona yaklaştığını, konteyner elleçleme miktarının ise %7,8'lik artışla 13,5 milyon tona ulaştığını kaydetti. Tekirdağ, Ambarlı, Kocaeli ve Mersin limanlarının dünya sıralamasında ilk 100'e girmesinin Türkiye'nin küresel denizcilik gücünü pekiştirdiğini vurguladı. Ro-Ro taşımacılığına devlet desteği Bakanlık olarak Ro-Ro taşımacılığını teşvik etmek amacıyla çeşitli destek mekanizmaları hayata geçirdiklerini ifade eden Uraloğlu, "Türk bayraklı Ro-Ro gemilerine her 10 deniz mili için yük birimi başına 2 ila 20 dolar arasında değişen oranlarda destek sağlıyoruz. Ayrıca kılavuzluk ve römorkaj ücretlerini de karşılıyoruz" dedi. 2024 yılı itibarıyla Türkiye'den Avrupa'ya 18 Ro-Ro hattı bulunduğunu belirten Uraloğlu, bu hatlar aracılığıyla 706 binin üzerinde araç taşındığını, bunun %69'unun Avrupa bağlantılı hatlardan gerçekleştiğini aktardı. DFDS'nin 2024 yılında Türk limanlarında toplam 7,9 milyon ton yük elleçlediğini ve 409 binin üzerinde aracı taşıdığını belirten Uraloğlu, "Bu katkılarla DFDS, Türkiye'nin denizyolu taşımacılığındaki liderlik vizyonuna önemli katkı sunmuştur. Kendilerine özellikle teşekkür ediyorum." dedi. "Amacımız, denizcilik sektörümüzü dünya liderleri arasına taşımak" Törende, Türkiye'nin 10.000'inci Ro-Ro seferiyle sadece geçmiş başarılarının değil, gelecekteki hedeflerinin de temellerinin atıldığını vurgulayan Uraloğlu, "Amacımız, Ay Yıldızlı bayrağımızı daha fazla uluslararası sularda dalgalandırmak, denizcilik sektörümüzü dünyanın liderleri arasına taşımak ve küresel ticaretteki rolünü daha da güçlendirmektir. Bu vesileyle emeği geçen herkese teşekkürlerimi sunuyorum" dedi.

Roma’daki “Göbeklitepe: Kutsal Bir Yerin Gizemi” sergisi 6 milyon ziyaretçiye ulaştı Haber

Roma’daki “Göbeklitepe: Kutsal Bir Yerin Gizemi” sergisi 6 milyon ziyaretçiye ulaştı

İtalya'nın başkenti Roma'daki Kolezyum'da geçtiğimiz yıl 24 Ekim'de açılan "Göbeklitepe: Kutsal Bir Yerin Gizemi" sergisi, 6 ayın sonunda 6 milyonu aşkın ziyaretçiye ulaştı. İtalya'nın başkenti Roma'nın önemli kültürel mekanlarından Kolezyum'da 24 Ekim 2024 tarihinde açılan "Göbeklitepe: Kutsal Bir Yerin Gizemi" sergisi son misafirlerini ağırlıyor. Sergi, 6 ayın sonunda 6 milyonu aşkın ziyaretçiye ulaştı. "Göbeklitepe'nin tanıtımını önemsiyoruz" 21 Nisan'da son bulacak olan serginin Kolezyum'daki kapanış töreninde konuşan Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, Göbeklitepe'nin yalnızca bir arkeolojik yapı değil, geçmişi bugüne bağlayan yollarla geleceğin yönünü belirleyen bir medeniyet mirası olduğunu dile getirerek, "UNESCO Dünya Mirası olan Göbeklitepe'yi bütün hikayesiyle açığa çıkarmayı, korumayı ve tüm dünyada tanıtmayı bu yüzden önemsiyoruz" dedi. Türk ve dünya arkeoloji tarihinin en kapsamlı girişimlerinden biri olan "Geleceğe Miras" projesi çerçevesinde Göbeklitepe ve Şanlıurfa'daki diğer neolitik yerleşimlerin dünya Neolitik Çağ araştırmalarının merkezi haline getirildiğini vurgulayan Ersoy, "İnsanlığın ortak mirasına birlikte sahip çıkılması gerektiğine de inanıyoruz" ifadelerini kullandı. Şanlıurfa'dan Roma'ya uzanan bir medeniyet köprüsü Şanlıurfa'da 2021 yılında başlatılan "Taş Tepeler: Büyük Dönüşümün Coğrafyası" çatısı altındaki Şanlıurfa Neolitik Çağ Araştırmaları Projesi çerçevesinde Karahantepe, Sayburç, Sefertepe, Çakmaktepe gibi alanların arkeoloji dünyasına kazandırıldığını belirten Bakan Ersoy, projenin önemli bir bileşeni olan ve bir ilk niteliği taşıyan "Dünya Neolitik Kongresi"nin 2024 yılı Kasım ayında Şanlıurfa'da 63 ülkeden binden fazla bilim insanının katılımıyla gerçekleştiğini hatırlattı. "Göbeklitepe: Kutsal Bir Yerin Gizemi' sergisi de 'Taş Tepeler: Büyük Dönüşümün Coğrafyası Projesi'nin bir ayağıydı" diyen Ersoy, serginin 6 milyonu aşkın kişi tarafından ziyaret edilmesini Türk ve İtalyan bilim insanlarının ortak çalışmasının kıymetli bir göstergesi olarak değerlendirdi. Roma Kolezyumu'ndaki sergide Türkiye'den eserler de yer alacak Konuşmasının sonunda İtalya ile kültürel iş birliğine verdikleri öneme değinen Ersoy, "Türkiye ve İtalya dünyanın en görkemli imparatorluklarının varisleri, insanlık medeniyetinin sayısız mirasının emanetçisi olarak önemli sorumluluklar omuzlamaktadır" şeklinde konuştu. Ersoy, haziran ayında Kolezyum Arkeolojik Parkı Direktörlüğü'nce düzenlenecek "Magna Mater" sergisinde Türk müzelerinden eserlerin yer alacağını ve Roma'da Troya temalı bir sergi için İtalyan makamlarıyla çalışmalara başlandığını da duyurdu. Ersoy konuşmasını, "Bu vedanın yeni buluşmalara vesile olmasını diliyor, sizleri bir kez daha saygıyla selamlıyorum" ifadeleriyle sonlandırdı.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.