#İstanbul Fuar Merkezi

TOURISMJOURNAL - İstanbul Fuar Merkezi haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, İstanbul Fuar Merkezi haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Türk-Yunan ticaret ve turizm işbirliği büyüyor Haber

Türk-Yunan ticaret ve turizm işbirliği büyüyor

İTO'da düzenlenen Türk-Yunan İş Forumu'nda konuşan İTO Başkanı Şekib Avdagiç, Türkiye ve Yunanistan'ın yalnızca tarihi ve kültürel açıdan değil ekonomik ve ticari alanlarda da birbirini tamamlayan iki ülke olduğunu söyledi. Avdagiç, Türkiye, Asya ile Avrupa arasında bir köprü konumundayken, Yunanistan'ın bu köprü üzerinden Avrupa'ya açılan hayati bir geçit olarak stratejik bir öneme sahip olduğunu, bu konumu da büyük bir değer olarak gördüklerini ifade etti. Türk ve Yunan iş dünyası aktörleri arasındaki işbirliğini, küresel ekonomik zorlukların giderek arttığı bölgede rekabetçi ve sürdürülebilir ekonomik kazançlar elde etmek adına kritik önemde değerlendirdiklerini aktaran Avdagiç, şöyle devam etti: "Bu bağlamda, Türkiye ile Yunanistan arasındaki Yüksek Düzeyli İşbirliği Konseyi gibi kurumsal mekanizmalar, bu işbirliğini teşvik etmek açısından önemli birer kaynaktır. Ayrıca, Türkiye ile Yunanistan arasındaki mevcut ikili ticaret hacmi yaklaşık 6 milyar dolar seviyesinde. Yunanistan, Türkiye'nin ihracatında 14. sırada, ithalatında ise 42. sırada yer almaktadır. Öte yandan Türkiye, Yunanistan'ın ihracatında 9. sırada, ithalatında ise 8. sırada. Özellikle sağlık, çevre, kültür ve sanat, turizm, ekonomi ve ticaret alanlarında Yunan muhataplarımızla daha da geliştirilebilecek ve derinleştirilebilecek önemli bir işbirliği potansiyeli bulunduğuna inanıyoruz. 2024 yılında 710 bin Yunan vatandaşı Türkiye'yi ziyaret etti. Buna karşılık yaklaşık 1,5 milyon Türk vatandaşı Yunanistan'a seyahat etti. Türk turist sayısındaki bu önemli artış, vize prosedürlerinin kolaylaştırılması sayesinde mümkün olmuştur. İnanıyoruz ki, özel paket programları gibi ortak turizm girişimleriyle bu rakamlar daha da artırılabilir ve böylece hem ekonomilerimiz hem de halklarımız arasındaki bağlar güçlendirilebilir." Avdagiç, Ukrayna krizi sonrasında, Avrupa'nın ticaret ve lojistik dinamiklerinin değiştiğini dile getirdi. Türkiye'nin Avrupa Birliği ile daha geniş Avrasya bölgesi arasındaki bağlantıda kilit bir geçiş güzergahı olarak öne çıktığını vurgulayan Avdagiç, "Avrupa Birliği üyesi ülkeler tarafından taşımacılıkta uygulanan kısıtlayıcı transit geçiş kotaları nedeniyle halen çeşitli zorluklarla karşılaşmaktayız" diye konuştu. Türkiye-Yunanistan İş Forumu ve B2B görüşmelerinin, bu sorunların çözümüne yönelik önemli bir adım olduğuna ve önümüzdeki fırsatların değerlendirilmesine katkı sağlayacağına inandıklarını kaydeden Avdagiç, İstanbul Ticaret Odası olarak bu girişimleri desteklemeye tam anlamıyla kararlı olduklarını belirtti. Avdagiç, sözlerini şöyle sürdürdü: "825 bin üye şirketimizle, 15 milyonluk bir nüfusu temsil ediyoruz. İstanbul, ticaret, finans, lojistik ve turizm açısından küresel düzeyde kilit bir merkezdir. Her yıl, üyelerimizle birlikte 47'den fazla uluslararası fuara katılıyor, odamızda 100'den fazla yabancı heyeti misafir ediyoruz. Ayrıca uluslararası ticaret heyetleri düzenliyor ve sadece İstanbul için değil tüm Türkiye ekonomisi için katma değer sağlayan faaliyetler yürütüyoruz. İstanbul Ticaret Üniversitesi aracılığıyla eğitime katkı sunuyoruz. İstanbul Fuar Merkezimizde, yılda yaklaşık 80 fuar düzenlenen, son teknolojiye sahip sergi salonları mevcut. Türkiye'nin en büyük teknoparkı olan Teknopark İstanbul'u, teknolojik gelişim ve inovasyonu desteklemek amacıyla kurduk. Girişimciliği teşvik etmek ve yatırımlardan en yüksek düzeyde fayda sağlanmasını temin etmek amacıyla Start-Up Vakfı'nı hayata geçirdik. Dünyanın en büyük ikinci ticaret odası olarak bu gücümüzü komşumuzla paylaşmaya hazır ve istekliyiz." Atina Ticaret ve Sanayi Odası Birinci Başkan Yardımcısı Sophia Kounenaki Efraimoglou ise "Yunan-Türk ekonomik ilişkilerini diyalog, birliktelik ve yatırım üzerinden geliştirmek için çok önemli bir adım atıyoruz ve spesifik ticaret aktivitelerimiz çok büyük bir değer olduğunu görüyoruz" dedi. Buradaki ticaret hacminin çok yüksek olduğunu gördüklerini belirten Efraimoglou, ticari ilişkilerin ve buradaki bağlantıların derinleştirilmesi için çok büyük potansiyel olduğunu gördüklerini açıkladı. Efraimoglou, "İki taraflı yatırımlarla bağlılığımız artacaktır. Türkiye bu bölgedeki en önemli güçlerden biri ve çok önemli sanayi ve coğrafi pozisyona sahip. Çok değerli bir piyasaya sahip aynı zamanda teknoloji ve inovasyon ekosistemi olarak hızlı adımlar atmakta" ifadelerini kullandı. Türkiye'nin yatırım için çekici bir ülke olmaya başladığını belirten Efraimoglou, Türkiye'nin dijital dönüşüm ve yeşil yatırım için bir odak noktası olmaya başladığını söyledi. Efraimoglou, "Ekonomilerimizin birbiriyle rekabetten daha çok birbirine destekle daha çok gelişebileceğini düşünüyoruz" açıklamasında bulundu.

Turistik eşya sektörü İstanbul'da buluşuyor Haber

Turistik eşya sektörü İstanbul'da buluşuyor

Dünyanın en iyi Turistik Hediyelik ve Hatıra Eşya profesyonelleri fuarı Souvenir Expo Türkiye, 14-17 Aralık 2023 tarihleri arasında İstanbul Fuar Merkezi'nde üçüncü kez ziyaretçilerine kapılarını açmaya hazırlanıyor.İSTANBUL (İGFA) - Turistik hediyelik ve hatıra eşya sektörü, Türkiye’nin 56 milyar dolar olması beklenen 2023 yılı turizm gelirinin yaklaşık yüzde 30’una karşılık gelen 15 milyar doları tek başına karşılıyor. Rota Exhibition Türkiye Fuarcılık A.Ş. Genel Müdürü George Panorgias, Türkiye'nin turizm alanında büyük bir gelişme potansiyeline sahip olduğunu vurguladı. Rota olarak Türkiye'nin üretim gücüne en başından itibaren inandıklarını belirterek, üç yıldır dünyanın en iyileri ile Türkiye'nin en iyilerini Souvenir Expo Türkiye Turistik Hediyelik ve Hatıra Eşya Fuarı'nda bir araya getirdiklerini söyledi. Souvenir Expo Türkiye’nin 14-17 Aralık 2023 tarihleri arasında İstanbul Fuar Merkezi’nde 3 salonda düzenleneceğini belirten Panorgias, üretici firmalarla doğrudan temas kurmak ve fuara özel, avantajlı fiyatlardan yararlanmak, pazardaki en yeni ürünleri görebilmek, sektöre dair bilgi birikimini artırmak ve iş bağlantıları ile çevresini geliştirmek isteyen souvenir profesyonellerini Aralık ayında fuara beklediklerini söyledi. Souvenir Expo Türkiye Fuarı’nda bu yıl; genelde turistlerin Türkiye'ye geldikleri zaman satın aldıkları kupa, magnet, anahtarlık, nazar boncuğu gibi hediyelik ürünler, mayo, bikini, peştamal, havlu, şort, güneş gözlüğü gibi yaz modası, baklava, lokum, Türk kahvesi gibi gıda ürünleri, zeytin, zeytinyağı, sabun gibi doğal ve organik ürünler, promosyon malzemeleri, valiz, çanta, kemer, deri aksesuarlar ve dekorasyon ürünlerinin sergilenmesi bekleniyor.

Karavanların ve tekerlekli mobil evlerin fuarı kapılarını açtı Haber

Karavanların ve tekerlekli mobil evlerin fuarı kapılarını açtı

Birleşik Fuar AŞ (BİFAŞ) tarafından İstanbul Fuar Merkezi'nde 2'ncisi gerçekleştirilen ve geniş katılımcı yelpazesiyle turizm profesyonellerine, seyahat ve doğaseverlere son teknoloji ve tasarım ürünler sunan fuar başladı. Avrupa, Orta Doğu, Amerika ve Kuzey Afrika başta olmak üzere profesyonel alıcıların ağırlanacağı Tiny Home Show (Modüler, Mobil, Prefabrik Ev ve Yapıları) ile Karavan Show Eurasia (Kamp, Karavan Ve Ekipmanları Alternatif Turizm Fuarı) fuarlarına, 50 hedef ülke ve bölgeden 40 bini aşkın katılımcı bekleniyor. Fuarda, çelik, ahşap, konteyner villa evlerin yanı sıra motokaravan, çekme, van tipi, mobil hizmet ve ticari karavanlar ile seyahat römorkları gibi her türlü ürün ve hizmet sağlayıcısı yerini aldı. Ayrıca fuarda, uzaktan kumandayla birkaç dakika içerisinde park etme kolaylığı sağlayan karavanlar ile Türkiye'de "ilk ve tek" olan karavanın dış kısmına doğru açılan ocak sistemleri olan karavanlar da görücüye çıktı. Güçlendirilmiş çelik şase üzerine tamamı alüminyum gövde ile üretilmiş "Türkiye'de ilk Off-Road aile karavanı" ve "Türkiye'de tek olan DJ kabinli karavan", ilk defa Karavan Show Eurasia'da tanıtıldı. "Karavan Show Eurasia, uluslararası fuarlar statüsüne girdi" Fuarın açılışında konuşan BİFAŞ Fuarcılık Yönetim Kurulu Başkanı Ümit Vural, 1 Ekim'e kadar kapıları açık olacak fuarların, hem minimal yaşam konsepti hem de karavan tatilciliği konusunda turizm profesyonellerine geniş bir konsept sunacağını söyledi. Karavan ve Tiny House hayatının son dönemlerde adeta bir yaşam felsefesi olduğunu ifade eden Vural, BİFAŞ Fuarcılık olarak doğal yaşam hayatını yaşamak isteyen herkese büyük bir organizasyon sunacaklarını belirtti. Karavan Show Eurasia'nın uluslararası fuarlar statüsüne girdiğini bildiren Vural, yabancı alım heyetleriyle sektöre bir ivme kazandıracaklarını dile getirdi. Gelecek yıl, fuarın daha büyük bir alanda yapılacağını aktaran Vural, fuarın oluşumunda ve tanıtılmasında kendilerine destek olan paydaşlarına teşekkür etti. İstanbul Fuar Merkezi Yönetim Kurulu Üyesi Uğur Fora da fuarların sektöre ve özellikle düzenlendiği şehirlere sunduğu katkıya dikkati çekerek, şehirlerin ve fuarların arasında çok büyük bir etkileşim olduğunu söyledi. Fuarların lideri konumda olan İstanbul'un tarihi, lokasyonu, sosyal ekonomik seviyesi ve nüfusu ile fuar organizasyonu düzenlenmesi için önemli bir konumda olduğuna işaret eden Fora, fuarların İstanbul'un tarihi ve kültürel değerlerinin tanıtılması, turizm potansiyelinin arttırılması ve ticaretinin geliştirilmesi için büyük bir fırsat olduğunu ifade etti. Fora, yönetim olarak salgın dönemini de fırsat bilerek İFM'yi yeni yatırımlarla geliştirdiklerini belirterek,"İFM'ye büyük ölçüde altyapı harcaması yaparak, güvenlik ve konforlu fuar alanlarından olmasını sağladık. Bu yıl 84 fuara ev sahipliği yaparak 300 salon kiralamasıyla rekor kırdık. Bu rakamlara katkısı olanlara teşekkür ediyorum." diye konuştu. "Fuarımız, geçen yıla göre 1,5 kat büyüdü" BİFAŞ Yönetim Kurulu Üyesi Selçuk Çetin, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Karavan Show Eurasia'nın geçen yıl başladığını belirterek, fuarın bu yıl geçen yıla göre 1,5 kat büyüyerek yoluna devam ettiğini söyledi. Fuarlara toplam 125 firma katıldığını bildiren Çetin, yaklaşık 28 bin metrekarelik bir alanda gerçekleştirdikleri fuarda birçok yeni ürünün görücüye çıktığını dile getirdi. Özellikle yaşanan deprem felaketi sonrasında yeni yaşam şekline daha fazla ilgi gösterildiğini aktaran Çetin, şunları kaydetti: "Tiny Home Show, geniş katılımcı yelpazesiyle yurt içi ve yurt dışından yatırımcılara, proje sahiplerine, işletmelere, mimarlara ve müteahhitlere en son teknoloji ve tasarım mobil ve modüler küçük ev çözümlerini sunacak daha büyük bir organizasyona ev sahipliği yapacak. Karavan Show Eurasia ise sektör profesyonellerini alıcı ve üretici ile tek çatı altında buluşturan bu eşsiz platform olurken, macera, mağara, akarsu, balon, eko, yayla, av turizmi gibi alternatif turizm firmaları ile iş birliklerini ve ticaret ivmesini arttırıyor olacak."

Türkiye dünya mutfak endüstrisini ağırlayacak Haber

Türkiye dünya mutfak endüstrisini ağırlayacak

Endüstriyel Mutfak, Çamaşırhane, Servis ve İkram Ekipmanları Sanayicileri ve İş İnsanları Derneği'nden (TUSİD) yapılan açıklamaya göre, 2023'ü 2,8 milyar dolarlık ihracatla kapatmayı hedefleyen ve Türkiye'yi kendi alanında dünyanın 5 ekol ülkesinden biri yapan endüstriyel mutfak sektörü, büyük buluşmaya hazırlanıyor. TUSİD tarafından düzenlenen ve alanında dünyanın en büyük ikinci fuarı olma özelliği taşıyan Hostech by TUSİD, 20-24 Eylül'de yurt dışından önemli sayıda alım heyetini ve ziyaretçiyi ağırlayacak. İstanbul Fuar Merkezi'nde düzenlenecek fuar; otel, restoran ve kafe gibi tüm sektör oyuncularını bir araya getirecek. Dünya endüstriyel mutfak sektörünün buluşması noktası olan etkinliğe, 100'den fazla ülkeden 2 binin üzerinde satın almacının katılması öngörülüyor. 600'e yakın katılımcının yer aldığı fuar, bu yıl ilk kez 8 salonda yapılacak. Dünyanın en büyük 5 ihracatçısından biri olan sektörün, 2024'te 3,2 milyar dolar ihracat hedefi bulunuyor. "Fuarda 1 milyar doların üzerinde iş hacminin oluşmasını bekliyoruz" Açıklamada konuya ilişkin görüşleri yer alan TUSİD Yönetim Kurulu Başkanı Güçlü Kaplangı, Türkiye endüstriyel mutfak sanayisinin 150'nin üzerinde ülkeye ihracat gerçekleştirdiğini belirterek, ihracat pazarlarına ilişkin bilgiler verdi. Fuarda sektörün ihtiyaç duyabileceği tüm ürünlerin sergileneceğini kaydeden Kaplangı, şu açıklamalarda bulundu: "2 yılda bir düzenleniyor fuar, hem ülke ekonomimize ve İstanbul’'un turizmine çok büyük katkı sağlayacağı gibi hem de sektörümüzün ihracatında çok olumlu bir etki yaratacak. Satın almacıların tüm masraflarını fuar bütçesinden ve derneğin yedek akçelerinden kullanarak THY ile ulaşımlarını, 5 yıldızlı otellerde 3 ya da 4 gün konaklamalarını sağlayarak misafir ediyoruz. 1.500'ün üzerinde B2B görüşme yapılacak ve 750 özel alıcı olacak. Fuarda 1 milyar doların üzerinde iş hacminin oluşmasını bekliyoruz." Kaplangı, Türkiye'nin turizmdeki gücüne işaret ederek, bu sektöre yönelik yaptıkları çalışmalardan bahsetti. ABD pazarına girişte bir belgelendirme probleminin söz konusu olduğuna değinen Kaplangı, "Ürünlerimizin bu ülkeye girişinde bariyerlerin aşılması için UL ve NSF gibi sertifikalara sahip olması gerekiyor. TUSİD ve İstanbul Demir ve Demir Dışı Metaller İhracatçıları Birliği (İDDMİB) olarak bu belgelendirmeleri Türkiye'de yapabilecek akredite laboratuvarlar oluşturuyoruz. ABD'de ürünlerimizi belgelendirmek için burada teşvik alabiliyoruz." ifadelerini kullandı. "200-250 fabrikalık organize sanayi bölgesine ihtiyacımız var" TUSİD Başkanı Kaplangı, sektörün organize sanayi bölgesine ihtiyacı olduğunu belirterek, sektörü çok katlı fabrikalarda büyütemeyeceklerini, kendilerine özel OSB'ye ihtiyaç duyduklarını anlattı. Kaplangı, "Üreticimizin, yan sanayicimizin, laboratuvarlarımızın, kendi endüstri meslek lisemizin olacağı bir ekosistem en büyük talebimiz. Burası, yetişmiş iş gücü sorununu da çözecektir. Bunun için devletimizin desteği gerekiyor. Dernek olarak yer tahsisiyle ilgili gerekli görüşmeleri yaptık, inşaatların da TOKİ tarafından yapılmasını istedik. Herhangi bir limana yakın, 200-250 fabrikalık bir ihtisas organize sanayi bölgesinin sektöre büyük ivme kazandıracağına inanıyoruz." açıklamalarında bulundu.

10. World E-Commerce Forum başladı Haber

10. World E-Commerce Forum başladı

İstanbul Fuar Merkezi'nde (İFM) 10 Haziran'a kadar devam edecek World E-Commerce Forum, 41 ülkeden ziyaretçiye ev sahipliği yapıyor. Foruma, global pazar yerlerinden 70 binden fazla satıcı, 550 konuşmacı, 200 üretici, 260 servis sağlayıcı katılıyor. 400 stant ve 200'den B2B iş birliği masası kurulacak forumda, global perakende e-ticaret markaları da yer alıyor. Foruma ayrıca, e-ticaret profesyonellerinden pazar yerlerine kadar birçok katılımcı ile birlikte toplamda 100 binden fazla ziyaretçi bekleniyor. WORLDEF Başkanı Ömer Nart, etkinlikte yaptığı konuşmada, Türkiye'de e-ticaret hacminin 800 milyar TL'yi aştığını belirterek, firmaların e-ticarete yöneldiğini söyledi. 10. World E-Commerce Forum'da, Avrupa, ABD, Afrika, Orta Doğu ve Türkiye'den e-ticaretin paydaşlarını bir araya getirdiklerini aktaran Nart, şunları kaydetti: "World E-Commerce Forum, global e-ticaret etkinliği markası haline geldi. Bunun için çok büyük bir hedef koyduk. İstanbul'daki 5 büyük etkinlik mekanında bir hafta boyunca eş zamanlı olarak yerkürenin en büyük etkinliğine ev sahipliği yapmayı hedefliyoruz. 2030 vizyonumuz çerçevesinde 1 milyon kişiyi ağırlayacağımız bu etkinlik ile İstanbul, e-ticaretin dünya başkenti olarak anılacak." "Türkiye'de e-ticaret çok dinamik bir büyüme trendinde" Etkinliğin ana sponsorlarından Aras Kargo'nun Genel Müdürü ve Yönetim Kurulu Üyesi Utku Ayyarkın da Türkiye'de e-ticaretin çok dinamik bir büyüme trendinde olduğunu belirterek, "Her yıl en yüzde 50 artışla büyüdüğünü görüyoruz. Bu yükseliş daha fazla işletme ve girişimcinin e-ticarette aktif hale gelmesini teşvik ediyor. Burada işletme, girişimciler ve son kullanıcılar arasındaki bağı da köprü rolümüz ile kargo sektörü olarak bizler üstleniyoruz." diye konuştu. World E-Commerce Forum, 12-13 Eylül 2023'te ABD New Jersey'deki Meadownloads Hilton'da, 5-7 Aralık 2023'te Birleşik Arap Emirlikleri Dubai Jebel Ali'deki Jafza Kongre Merkezi'nde de düzenlenecek.

İstanbul Fuar Merkezi 225 bin m2 alana çıkarılıyor Haber

İstanbul Fuar Merkezi 225 bin m2 alana çıkarılıyor

İTO ve İDTM Başkanı Şekib Avdagiç, “Yeşilköy’de şu anda 11 salonun bulunduğu İstanbul Fuar Merkezi’ni (İFM) Cumhurbaşkanımızın gösterdiği hedef doğrultusunda 96 bin metrekareden 225 bin metrekareye büyüteceğiz” dedi. İstanbul, Yeşilköy’de 11 salonun bulunduğu İstanbul Fuar Merkezi (İFM), kapalı fuar alanı büyüklüğünü Türkiye için yeni bir rekor olacak 225 bin metrekareye çıkarmaya hazırlanıyor. Cumhurbaşkanlığı Fuar merkezinin İTO’nun koordinasyonunda kurulacağını ve Türkiye İhracatçılar Meclisi’nin (TİM) de bu merkezin yönetiminde yer alacağını duyurmuştu. Avdagiç, “Türkiye’yi fuarcılıkta marka ülke yapma hedefimiz için bu yıl atak yapıyoruz. Bu kapsamda Yeşilköy’de şu anda 11 salonun bulunduğu alanı 96 bin metrekareden 225 bin metrekareye büyütünce İstanbul, Avrupa’da bu kadar büyük kapalı fuar alanına sahip ender şehirlerden biri olacak” diye konuştu. Avdagiç, “İFM’de konsept projesi hazırlanan ilave fuar alanı ve ikinci etap olarak projelendirilecek bölümü de dahil edince toplam kapalı fuar alanımız ilk etapta 170 bin metrekareye çıkacak. Ayrıca hemen yanımızdaki arazi üzerinde de inceleme çalışmaları başlatıldı. Buranın da İFM’ye katılmasıyla toplam kapalı fuar alan büyüklüğü 225 bin metrekareye ulaşacak” bilgisini verdi. Avdagiç, İstanbul Fuar Merkezi için genişleme sürecini geçtiğimiz yıl başlattıklarını kaydetti. Şekib Avdagiç, “2022 yılında 11 salonumuzun bulunduğu İstanbul Fuar Merkezi’nde 71 fuar kiralaması gerçekleştirdik. 2023 yılı için de 82 fuarın sözleşmesini imzaladık. Bunlar pandemi öncesi dönemle, yani 2018 ve 2019 yılıyla kıyaslandığında 2 kat büyümeye işaret ediyor. Mevcut fuar salonlarımızın sayısını artırmak zaruri hale geldi. Bu doğrultuda çalışmalarımızı gerçekleştiriyoruz” dedi

Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
TOURISMJOURNAL En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.