Hava Durumu

#İstanbul Boğazı

TOURISMJOURNAL - İstanbul Boğazı haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, İstanbul Boğazı haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Türk Boğazlarında Geçiş Ücretleri Artıyor Haber

Türk Boğazlarında Geçiş Ücretleri Artıyor

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türk Boğazlarından uğraksız geçen gemilerden alınan ücretlerin hesaplanmasında esas alınan Altın Frank değerinin 1 Temmuz 2025 itibarıyla yüzde 15 artırılarak 5,83 dolara yükseltileceğini açıkladı. Bakan Uraloğlu, “2022 öncesinde 39 yıl boyunca 0,8 dolar olarak sabit kalan Altın Frank değerini her yıl düzenli olarak artırıyoruz. Bu yılki artış ile birlikte 2022 öncesine göre geçiş ücretini 7,2 kat yükseltmiş olacağız.” dedi. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Montrö Türk Boğazları Sözleşmesi çerçevesinde İstanbul ve Çanakkale Boğazlarından uğraksız geçen gemilerden alınan ücretlerin hesaplanmasında kullanılan ve gemilerin net tonları üzerinden alınan Altın Frank değerini, 1 Temmuz 2025 itibariyle geçen yıla göre yüzde 15 oranında artırarak 5,83 ABD dolarına çıkaracaklarını açıkladı. "2022 ÖNCESİNE GÖRE GEÇİŞ ÜCRETİNİ 7.2 KAT YÜKSELTMİŞ OLACAĞIZ" Bakan Uraloğlu, söz konusu güncellemenin 2022 yılında Cumhurbaşkanı Kararı doğrultusunda başlatılan tarife revizyonlarının dördüncü adımı olduğunu belirterek, açıklamasında şu ifadelere yer verdi: “2022 öncesinde 39 yıl boyunca 0,8 dolar seviyesinde sabit kalan Altın Frank değerini Denizcilik Genel Müdürlüğümüzün yaptığı çalışmalar her yıl düzenli olarak artırıyoruz. Bu yılki artış ile de 2022 öncesine göre geçiş için tahsil edilen tahlisiye, fener ve sağlık bedellerini ABD doları cinsinden 7,2 kat yükseltmiş olacağız.” ifadelerini kullandı. "SİSTEMLERİMİZİ GELİŞTİRMEYE DEVAM ETMEKTEYİZ" Güncel altın piyasası verilerine göre revize edilen Altın Frank değeri ile maliyetlerin daha adil bir şekilde yansıtılacağını ifade eden Uraloğlu, “Bu artış Türk Boğazlarında verdiğimiz kamu hizmetlerinin sürdürülebilirliğini desteklemesi açısından oldukça kıymetli. Tahsil ettiğimiz bu ücretlerle dünyanın en riskli dar su yollarından olan Türk Boğazlarımızda, deniz emniyeti ve güvenliğini sağlamanın yanı sıra çevre emniyetini artırmak için gerekli altyapılarımızı ve gemi trafik izleme sistemlerimizi sürekli geliştirmeye devam etmekteyiz.” dedi. 2024 YILINDA 227.4 MİLYON DOLAR TAHSİL EDİLDİ 2024 yılı boyunca İstanbul ve Çanakkale Boğazlarından, söz konusu ücretlere tabii 51 bin 58 uğraksız gemi geçişi olduğunu belirten Uraloğlu, bu gemilerden toplam 227,4 milyon dolar tahsil edildiğini söyledi. Uraloğlu, açıklamasında şu ifadelere yer verdi: “Bu rakam, Türk Boğazlarının yönetilebilmesi için ne kadar yüksek bir maliyet gerektiğini de ortaya koyuyor. Bundan önce olduğu gibi bundan sonra da ülkemizin hak ve menfaatlerini uluslararası kurallara uygun olarak korumaya azimle devam edeceğiz.”

AirCar ile uçuş başladı: Türkiye’nin ilk insanlı denemesi Haber

AirCar ile uçuş başladı: Türkiye’nin ilk insanlı denemesi

Kocaeli'de geliştirilen yerli uçan otomobil AirCar, insanlı uçuşlara başladı. Projeyi hayata geçiren Eray Altunbozar, "İstanbul Boğazı rotası AirCar için çok uygun. Yüksekliğe fazla çıkmadan, karşıdan karşıya geçişler yapılabilir. Adalara da servis verebiliriz. Türkiye genelinde ulaşımı zor bölgelere kargo ve insan taşımacılığı da hedefliyoruz" dedi. ABD'de Elektrik Elektronik Mühendisliği eğitimini tamamladıktan sonra yurda dönen Eray Altunbozar'ın Kocaeli Bilişim Vadisi'ndeki atölyesinde hayat bulan AirCar projesi, Türkiye'yi uçan arabalar çağında öncü yapmaya hazırlanıyor. Yaklaşık 7 yıllık çalışmanın emeği olan AirCar, test sürecinin ardından ilk insanlı uçuşlarına başladı. Projenin kurucusu Eray Altunbozar, İhlas Haber Ajansı (İHA) Muhabirine açıklamalarında bulundu. "Bu alanda dünyada sadece 5 firma var ve onlardan biri biziz" Altunbozar, "Bir aydır insanlı uçuşlar yapmaya başladık. Arkamda gördüğünüz araç, AirCar'ın bitmiş bir prototipi. Son 4 yılı çok yoğun geçirdik. Yaklaşık 7 yıl önce bu yola çıktık. İlk yıllarımız konsept geliştirme ve piyasanın olgunlaşmasını beklemekle geçti. Bugün geldiğimiz noktada, iki kişilik modelimizle insanlı uçuşlara başladık. Bu alanda dünyada sadece 5 firma var ve onlardan biri biziz" dedi. "İki model uçuyor, biri satışa çıkıyor" AirCar'ın şu anda biri tek kişilik, diğeri iki kişilik olmak üzere iki modeli olduğunu söyleyen Altunbozar, "Tek kişilik modelimizle bir süredir test uçuşları yapıyoruz. Şimdi de iki kişilik araçla insanlı uçuşlara başladık. Yaklaşık 200-220 kilogram yük taşıyabilen bu modelle 50 kilometre menzil hedefliyoruz. Bu mesafedeki testlere henüz başlamadık ama önümüzdeki dönemde bu testleri de gerçekleştireceğiz" diye konuştu. "Elektrikli ve otonom sistemler" Altunbozar, AirCar'ın tamamen elektrikli ve otonom sistemlere sahip olduğunu belirterek, "Ancak şu anki düzenlemelere göre, araç otonom da olsa bir pilot bulundurmak zorunda. Bu nedenle araçta bir joystick var. Yaklaşık 30 saatlik bir eğitimle bu aracı kullanmak mümkün olacak. İlk etapta bireysel satışa sunulacak. Daha sonra hava taksi olarak da kullanılabilecek" şeklinde konuştu. İstanbul Boğazı rotasının AirCar için çok uygun olduğunu ifade eden Eray Altunbozar, "Yüksekliğe fazla çıkmadan, karşıdan karşıya geçişler yapılabilir. Adalara da servis verebiliriz. Türkiye genelinde ulaşımı zor bölgelere kargo ve insan taşımacılığı da hedefliyoruz" dedi. "Gelecek elektrikli sistemlerde" Uçuş menzilini artırmak için elektrikli sistemleri tercih ettiklerini belirten Altunbozar, sözlerini şöyle noktaladı: "Bunu petrollü de yapabilirdik ve böylelikle uçuş mesafemizi 50 kilometreden, yani her şarjda 50 kilometreden, 150 kilometreye çıkartabilirdik. Bugün de yapabiliriz onu ancak batarya teknolojileri de hızlı bir şekilde ilerliyor. Dünya da, petrol bazlı yakıtlardan elektriğe dönüyor. Bugün başlıyor gibi gözüküyoruz ama hayata girmemize de yine birkaç sene var. O zamanda batarya teknolojisine daha fazla teşvik veriliyor olacak. 'Doğru zamanda doğru teknolojiyi hedeflersek, zamanı geldiğinde doğru bir konumda oluruz' dedik ve şu an tamamen elektrikliyle gidiyoruz. Bu seçimimizden de mutluyuz"

Bakan Uraloğlu: Haber

Bakan Uraloğlu: "2024'te Boğazlarımızda 65,807 gemi hareketi gerçekleşti"

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, 2024 yılının Ocak-Eylül döneminde Türkiye'deki boğazlarda toplam 65 bin 807 gemi hareketliliği yaşandığını açıkladı. İstanbul Boğazı'ndan geçen gemi sayısının, geçen yılın ilk 9 aylık dönemine göre yüzde 7,1 artışla 31 bin 161'e ulaştığını belirten Uraloğlu, Çanakkale Boğazı'nda da bu sayının yüzde 3,1 artarak 34 bin 646 olduğunu ifade etti.  Bakan Uraloğlu, Türk boğazlarının ticari ve ulaşım amaçlı gemi geçişlerinde yoğun bir dönem geçirdiğini vurgulayarak “Boğazlarımızdan son 20 yıllık dönemde geçen gemi sayısı toplamda 1,9 milyon oldu. Bu geçişler, uluslararası deniz taşımacılığında kritik bir öneme sahip olup ülkemizin ekonomisine büyük katkı sağlamaktadır” dedi. Eylül ayında Çanakkale Boğazı'nda 3 bin 760 gemi geçişinin yaşandığını ve bunlardan 860'ının petrol dahil tehlikeli yük taşıyan tankerler olduğunu açıklayan Uraloğlu, bu tankerlerle toplamda 47 milyon 343 bin 491 ton yük taşındığını belirtti. Ocak-Eylül döneminde, Çanakkale Boğazı'ndan geçen toplam yük miktarının 453 milyon 746 bin 887 ton olduğunu söyledi. İstanbul Boğazı'nda da eylül ayında 3 bin 302 geminin geçtiğini ve bunlardan 785'inin tehlikeli yük taşıyan tankerler olduğunu aktaran Bakan, bu dönemde 342 milyon 936 bin 330 ton yük taşındığını belirtti. Uraloğlu, Türkiye'nin uluslararası denizcilik arenasındaki konumunu güçlendirmek için projelere devam ettiklerini vurguladı.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.