Hava Durumu

#İsg

TOURISMJOURNAL - İsg haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, İsg haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Sabiha Gökçen’de Yapay Zeka Asistanı SAVVy Bir Yaşında Haber

Sabiha Gökçen’de Yapay Zeka Asistanı SAVVy Bir Yaşında

İstanbul Sabiha Gökçen (ISG) Uluslararası Havalimanı'nda, çağrı merkezi iş yükünü önemli ölçüde hafifleten ve yolcu iletişiminde önemli bir dönüşüm gerçekleştiren yapay zeka destekli dijital asistan SAVVy’nin 1'inci yaşı terminaldeki yolcuların da katılımıyla kutlandı. Türkiye’nin yolcu sayısında en büyük 2’nci, Avrupa’nın ise en yoğun 9’uncu havalimanı olan İstanbul Sabiha Gökçen (ISG) Uluslararası Havalimanı, dijitalleşme alanında attığı sağlam adımlarla sürdürülebilir büyüme ve yolcu memnuniyetinde başarısını ortaya koyuyor. Avrupa Havalimanları Konseyi verilerine göre geçen yıla kıyasla yüzde 28,1’lik yolcu büyümesiyle Ekim ayında Avrupa’nın en hızlı büyüyen havalimanı olan ISG, 2026’da 47 milyon yolcuyu ağırlamayı hedefliyor. Art arda yolcu ve uçuş rekorları kıran İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı’nın bu başarısının ardında 2025 yılı hedeflerinin ilk sırasında yer alan dijitalleşme hedefleri yer aldı. Kasım 2024’te Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü’nün (ICAO) "Gökyüzünde Yapay Zeka" etkinliğinde ilk kez tanıtılan SAVVy, havalimanlarında kullanılan ilk üretken yapay zeka tabanlı dijital asistan olarak zaman içinde gelişti ve ISG operasyonlarında çağrı merkezi yükünün önemli bölümünü üstlendi. "SAVVy gerçek bir ekip üyesi haline geldi" SAVVy’nin 1. yaş günü etkinliği için bir araya gelen ISG yönetimi ile çalışanlar, yapay zeka asistanının özellikle CRM faaliyetlerine yönelik faydasını Müşteri Deneyimi Şefi Özen Çakır Özel’den dinledi. SAVVy’nin yalnızca bir dijital asistan değil, Sabiha Gökçen Havalimanı’nın iletişim biçimini, hizmet anlayışını ve süreçlerini dönüştüren gerçek bir ekip üyesi haline geldiğini belirten Özel, "Üretken yapay zekayı hayata geçirirken en çok önemsediğimiz noktalardan biri, yolcularımıza ‘bir robotla konuşuyorum’ hissi vermeden, karşılarında sohbet eden, anlayan ve doğal bir dille yanıt veren bir yardımcı sunmaktı. İnsanların bir konuda destek alırken aslında birebir bir asistanla konuşmak istediğini biliyoruz. SAVVy, tam da bu ihtiyacı sıcak ve insana yakın bir yüzle karşılayarak yolcularımızın teknolojiyi sevmesini ve tekrar tekrar kullanmayı tercih etmesini sağladı." dedi. "Havalimanlarında kullanılan ilk üretken yapay zeka tabanlı dijital asistan" Törende konuşan IT Direktörü İsmihan Baysal Anderson ise konuyla ilgili olarak şu ifadelere yer verdi: "7/24 yaşayan ve yolcu yoğunluğu ile öne çıkan havalimanımızda, havacılık sektöründeki global eğilimlerle uyumlu olarak yolcu deneyimini daha akıllı, hızlı ve temassız hale getirmeye odaklanıyoruz. Yapay zeka teknolojilerinin gelişimiyle birlikte biz de bu alandaki gelişmeleri merkezimize aldık. Dijitalleşme vizyonumuz kapsamında yolcu memnuniyetini artırmak, daha hızlı, doğru bir kişisel deneyim sunmak hedefiyle hayat bulan SAVVy, havacılık sektörünün özgün projelerinden biri olarak Doğal Dil İşleme (NLP) teknolojisiyletasarlandı. SAVVy, misafirlerimizin soru ve taleplerine sohbet ortamında Türkçe ve İngilizcenin yanı sıra Almanca ve Fransızca olarak da gerçek bir kişiyle konuşuyormuş gibi anlık yanıt ve çözümler üretebiliyor. SAVVy, müşteri deneyimi noktasında havalimanlarında kullanılan ilk üretken yapay zeka tabanlı dijital asistan olarak kısa sürede beklenenin üzerinde bir etki oluşturdu. Yapay zekayı bugün pek çok şirket iş çözümlerine entegre etmek için çalışıyor ancak başarı oranının yüzde 4’lerde olduğunu öğrendik. SAVVy ile bu yüzde 4’lük başarı diliminin içerisinde yer almanın gurunu yaşıyoruz." Yolcu sayısında yüzde 19 artış - Çağrı yükünde dijital denge İsmihan Baysal Anderson, binlerce insanın aynı anda bulunduğu havalimanında yapay zekanın operasyonları destekleyici gücünü yansıtması için SAVVy’nin 6 aylık performans verilerini de paylaştı: "SAVVy’i aktif olarak sistemlerimize entegre ettiğimiz 2024 yılının 1 Nisan - 31 Ekim döneminde Sabiha Gökçen Havalimanı’nda 25 milyon yolcu ağırlanırken, 2025’in aynı döneminde bu sayı yaklaşık 29,7 milyona ulaştı. Yüzde 19’luk bu artış, operasyonel yoğunluk açısından önemli bir büyümeye işaret etti. Aynı dönemde çağrı merkezimiz 2024 yılında 48 bin 381, 2025 yılında 68 bin 690 çağrı karşıladı. Nisan ayından itibaren çağrıları karşılamaya başlayan SAVVy, yolculardan gelen 53 bin 736 mesajı dijital kanalda yanıtlayarak büyük bir yükü üstlendi. Toplamda 122 bin 426 yolcu etkileşiminin yaşandığı 2025 döneminde, bu temasların yüzde 56’sı çağrı merkezi, yüzde 44’ü SAVVy üzerinden gerçekleşti. Bu süreçte ekip sayımızı büyütmeden; yalnızca aynı kadroyla ve yanımıza +1 ekip arkadaşı olarak SAVVy’yi alarak bu yoğunluğu başarıyla yönettik. Bu da teknolojinin doğru kullanıldığında nasıl bir fark ortaya koyabileceğimizi en net şekilde gösteriyor" şeklinde konuştu. Yolcu etkileşimlerinin neredeyse yarısının artık dijital ortamda yönetildiğini belirten Anderson, "Bu etki, hem bekleme sürelerini kısaltarak yolcu memnuniyetine katkıda bulundu hem de çağrı merkezi kaynaklarının daha verimli kullanılmasına imkan tanıdı. Dijital etkileşim oranının büyüklüğü yolcuların hızlı, kolay ve dijital çözümleri benimsediğini açıkça gösteriyor" değerlendirmesinde bulundu. Havalimanında tebessüm ettiren etkinlik SAVVy’nin doğum günü kutlamaları kapsamında performans sanatçısı Serdar Atsak, kendi keşfi olan tekerlekli müzik aletiyle mini bir konser verdi. Şarkı söyleyerek terminali dolaşan Atsak’a SAVVy maskotu eşlik etti. Dikkat çeken etkinliğe yolcular da şarkı söyleyerek ve dans ederek katıldı. Misafirlere SAVVy konsepti ile hazırlanan doğa dostu bez çanta ve seyahat yastığı hediye edildi. SAVVy, danslarıyla ve sempatik tavırlarıyla özellikle çocukların ilgisini çekti. Yapay Zeka ile daha akıllı bir havalimanı deneyimi SAVVy, yolcuların uçuş, yönlendirme, ulaşım, hizmet noktaları ve sık sorulan sorularla ilgili taleplerine anlık yanıtlar veriyor. Geliştirilen altyapı sayesinde sistem, her geçen gün daha fazla konu başlığında daha doğru ve kişisel çözümler sunuyor. Bugün 54 ülkede 39 iç hat, 113 dış hat olmak üzere toplam 152 destinasyonu bağlayan Sabiha Gökçen Havalimanı, önümüzdeki dönemde SAVVy’nin yeteneklerini genişleterek, yolcu deneyiminin her aşamasında yapay zeka destekli dijital çözümleri entegre etmeyi hedefliyor.

ISG’de Yolculara Hız Kazandıran Biniş Kartı Doğrulama Sistemi Haber

ISG’de Yolculara Hız Kazandıran Biniş Kartı Doğrulama Sistemi

İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı'nda (ISG) yolcular için yeni ve kolaylık sağlayıcı "Biniş Kartı Doğrulama Sistemi" hayata geçirildi. Yeni sistem ile yolcular, biniş kartlarını, kimlik kartlarını, pasaportlarını veya ehliyetlerini dijital doğrulama cihazlarına okutarak konforlu bir şekilde kontrol noktasından geçebilecek. Şehrin dünyaya açılan kapısı İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı, teknolojinin sunduğu hız ve konfor kazandıran çözümleri havalimanı operasyonlarına entegre ederek yolcuların seyahat deneyimlerini iyileştiriyor. ISG’de artan yolcu ve uçuş yoğunluğu karşısında hayata geçirilen uygulamalar, misafirlerin havalimanından konforlu biçimde uçağa erişimlerini sağlıyor. Bu kapsamda Türkiye’nin en büyük ikinci havalimanı olan İstanbul Sabiha Gökçen (İSG) Uluslararası Havalimanı’nda, "Yolcu Akışını İyileştirme Projesi"nin bir ayağı olarak hizmete alınan Biniş Kartı Doğrulama Sistemi ile yolcular, check-in ve güvenlik süreçlerinde daha kısa bekleme süreleriyle seyahatlerine konforlu ve keyifli bir başlangıç yapabilecek. Bu uygulama, havalimanının yolculara daha akıcı ve stressiz bir seyahat deneyimi sunma vizyonunun bir parçası olurken havalimanının dijitalleşme ve otomasyon hedefleri doğrultusunda atılmış önemli bir adımını temsil ediyor. Biniş kartı doğrulama turnikeleri, yolculara görevlilerin işlem yapmasını beklemeden biniş kartı, mobil biniş kartı, kimlik kartı veya ehliyetlerini okutarak dijital doğrulama sistemi sayesinde direkt X-Ray alanlarına geçiş sağlıyor. İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı'nda (ISG) yolcular için yeni ve kolaylık sağlayıcı "Biniş Kartı Doğrulama Sistemi" hayata geçirildi. Yeni sistem ile yolcular, biniş kartlarını, kimlik kartlarını, pasaportlarını veya ehliyetlerini dijital doğrulama cihazlarına okutarak konforlu bir şekilde kontrol noktasından geçebilecek. Şehrin dünyaya açılan kapısı İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı, teknolojinin sunduğu hız ve konfor kazandıran çözümleri havalimanı operasyonlarına entegre ederek yolcuların seyahat deneyimlerini iyileştiriyor. ISG’de artan yolcu ve uçuş yoğunluğu karşısında hayata geçirilen uygulamalar, misafirlerin havalimanından konforlu biçimde uçağa erişimlerini sağlıyor. Bu kapsamda Türkiye’nin en büyük ikinci havalimanı olan İstanbul Sabiha Gökçen (İSG) Uluslararası Havalimanı’nda, "Yolcu Akışını İyileştirme Projesi"nin bir ayağı olarak hizmete alınan Biniş Kartı Doğrulama Sistemi ile yolcular, check-in ve güvenlik süreçlerinde daha kısa bekleme süreleriyle seyahatlerine konforlu ve keyifli bir başlangıç yapabilecek. Bu uygulama, havalimanının yolculara daha akıcı ve stressiz bir seyahat deneyimi sunma vizyonunun bir parçası olurken havalimanının dijitalleşme ve otomasyon hedefleri doğrultusunda atılmış önemli bir adımını temsil ediyor. Biniş kartı doğrulama turnikeleri, yolculara görevlilerin işlem yapmasını beklemeden biniş kartı, mobil biniş kartı, kimlik kartı veya ehliyetlerini okutarak dijital doğrulama sistemi sayesinde direkt X-Ray alanlarına geçiş sağlıyor. 18 adet turnike yolcuların kullanımına açıldı Biniş Kartı Doğrulama Sistemi’nde, iç hat ve dış hat yolcuları için geçerli seyahat belgeleri farklılık gösteriyor. İç hatlarda; Basılı Biniş Kartı, Mobil Biniş Kartı, T.C. Kimlik Kartı ve Yeni Tip Ehliyet, geçerli seyahat belgeleri olarak kullanılabiliyor. İç Hat Giden Yolcu Kapısı’na gelen misafirler, girişte konumlandırılan 10 adet dijital doğrulama cihazından, geçerli belgeleriyle kolayca geçiş yapabilecek. Dış Hat yolcuları ise Basılı Biniş Kartı ve Mobil Biniş Kartı ile cihazları kullanabilecek. Sistemler dijital yeniliklere hazır olduğunda diğer seyahat belgeleriyle de (pasaport, yüz tanıma vb.) biniş kartı doğrulaması yapılabilecek. Dış Hat Giden Yolcu Terminali girişinde 16 adet, e-pasaport geçişinde ise 2 adet olmak üzere toplam 18 adet turnike yolcuların kullanımına açıldı. ISG’de teknolojik çözümler operasyonları akıcı hale getiriyor ISG’de hizmete sunulan bir başka kolaylık olan e-pasaport sistemi sayesinde de T.C. vatandaşları, yüz tanıma ve parmak izi kontrollerinin ardından 20 saniyede pasaport kontrollerini tamamlayabiliyor. Sabiha Gökçen Havalimanı giden yolcu katında 15 adet, gelen yolcu katında ise 19 adet olmak üzere toplam 34 e-pasaport bankosu bulunuyor. Giden yolcu katındaki cihazlar Türk pasaport kontrol noktası girişinde, gelen yolcu katındaki cihazlar ise kabin memurları ile engelli yolcu geçiş alanının yanında yer alıyor. Biniş Kartı Doğrulama Sistemi’nde, iç hat ve dış hat yolcuları için geçerli seyahat belgeleri farklılık gösteriyor. İç hatlarda; Basılı Biniş Kartı, Mobil Biniş Kartı, T.C. Kimlik Kartı ve Yeni Tip Ehliyet, geçerli seyahat belgeleri olarak kullanılabiliyor. İç Hat Giden Yolcu Kapısı’na gelen misafirler, girişte konumlandırılan 10 adet dijital doğrulama cihazından, geçerli belgeleriyle kolayca geçiş yapabilecek. Dış Hat yolcuları ise Basılı Biniş Kartı ve Mobil Biniş Kartı ile cihazları kullanabilecek. Sistemler dijital yeniliklere hazır olduğunda diğer seyahat belgeleriyle de (pasaport, yüz tanıma vb.) biniş kartı doğrulaması yapılabilecek. Dış Hat Giden Yolcu Terminali girişinde 16 adet, e-pasaport geçişinde ise 2 adet olmak üzere toplam 18 adet turnike yolcuların kullanımına açıldı. ISG’de teknolojik çözümler operasyonları akıcı hale getiriyor ISG’de hizmete sunulan bir başka kolaylık olan e-pasaport sistemi sayesinde de T.C. vatandaşları, yüz tanıma ve parmak izi kontrollerinin ardından 20 saniyede pasaport kontrollerini tamamlayabiliyor. Sabiha Gökçen Havalimanı giden yolcu katında 15 adet, gelen yolcu katında ise 19 adet olmak üzere toplam 34 e-pasaport bankosu bulunuyor. Giden yolcu katındaki cihazlar Türk pasaport kontrol noktası girişinde, gelen yolcu katındaki cihazlar ise kabin memurları ile engelli yolcu geçiş alanının yanında yer alıyor.

Sabiha Gökçen Havalimanı Bir Günde 8 Rekora İmza Attı Haber

Sabiha Gökçen Havalimanı Bir Günde 8 Rekora İmza Attı

Türkiye’nin yolcu sayısında en büyük 2’nci, Avrupa’nın ise en yoğun 9’uncu havalimanı olan İstanbul Sabiha Gökçen (ISG) Uluslararası Havalimanı, 03.08.2025’te toplam uçuş ve yolcu sayısı başta olmak üzere havalimanı tarihinde 8 rekora birden imza attı. Avrupa, Asya ve Afrika havayolu bağlantısında stratejik bir 'hub' haline gelen İstanbul Sabiha Gökçen (ISG) Havalimanı yaz aylarında rekor üstüne rekor kırıyor. Dün (3 Ağustos 2025 Pazar) başta dış hatlar yolcu ve uçuş rakamlarında olmak üzere önemli artışlar yaşandı ve 8 ayrı kategoride birden rekorlara imza atıldı. Havalimanının bu en yoğun gününde toplam 158 bin 678 misafire hizmet verilirken toplam yolcu ve uçuş sayısıyla birlikte dış hat gelen ve giden yolcu, gelen ve giden uçuş sayısı, dış hat toplam uçuş ve yolcu sayısında da rekor kırıldı. Dün yurt dışı uçuş verilerinde en son 27 Temmuz’da ulaşılan rekorlar yenilendi. Buna göre dış hatlar gelen yolcu sayısı 44 bin 446’dan 45 bin 715’e, uçuş sayısı da 237’den 244’e yükseldi. Dış hatlar giden yolcu sayısı ise 43 bin 499’dan 45 bine çıktı. Böylece 27 Temmuz’da 87 bin 945 olan dış hatlardaki toplam günlük yolcu sayısı 90 bin 715’e ulaştı. Dış hatlar toplam uçuş sayısı da 475’ten 493’e yükseldi. Toplam uçuş sayısı ise 840 olarak kayıtlara geçti. Her geçen gün artan yolcu sayısıyla kapasitesinin limitlerini zorlayan ISG, geçtiğimiz yıl yaklaşık 34 milyon euro yatırımla hayata geçirilen "Yolcu Akışını İyileştirme Projesi"nin olumlu etkileri sayesinde yolcular konforlu ve rahat bir seyahat deneyimi yaşıyor. Terminalde mevcut yolcu trafiğini aksatmadan gerçekleştirilen bir dizi yenileme çalışması sonucunda güvenlik ve pasaport süreçlerinde yapılan teknolojik ve operasyonel iyileştirmelerle yolculara daha hızlı ve konforlu bir deneyim sunan Sabiha Gökçen Havalimanı, sürekli iyileşen hizmet kalitesiyle yolcu memnuniyetini artırmayı hedefliyor. Ulaşım kolaylıkları ve merkezi noktalara yakınlığıyla "Şehrin Havalimanı" olarak anılan ve kompakt yapısıyla pek çok yolcunun ilk tercihi olan ISG, İstanbul ve çevresini 53 ülkede 39 iç hat ve 109 dış hat olmak üzere toplam 148 destinasyona bağlıyor.

Sabiha Gökçen Havalimanı’ndan Aynı Gün 7 Rekor Haber

Sabiha Gökçen Havalimanı’ndan Aynı Gün 7 Rekor

Türkiye’nin yolcu sayısında en büyük 2’nci, Avrupa’nın ise en yoğun 9’uncu havalimanı olan İstanbul Sabiha Gökçen (ISG) Uluslararası Havalimanı, 27 Temmuz 2025 Pazar günü yolcu ve uçuş trafiğinde 7 rekora birden imza attı. Avrupa, Asya ve Afrika havayolu bağlantısında stratejik bir ‘hub’ haline gelen İstanbul Sabiha Gökçen (ISG) Havalimanı yaz aylarında rekor üstüne rekor kırıyor. Dün (27 temmuz 2025 Pazar) başta dış hatlar yolcu ve uçuş rakamları olmak üzere önemli artışlar yaşandı ve 7 ayrı kategoride birden rekorlara imza atıldı. Havalimanının bu en yoğun gününde toplam 157 bin 630 misafire hizmet verilirken toplam yolcu ve uçuş sayısıyla birlikte dış hat gelen ve giden yolcu, gelen uçuş sayısı, dış hat toplam uçuş ve yolcu sayısında da rekor kırıldı. Dün yurt dışı uçuş verilerinde en son 20 Temmuz’da ulaşılan rekorlar yenilendi. Buna göre dış hatlar gelen yolcu sayısı 43 bin 864’ten 44 bin 446’ya, uçuş sayısı da 234’ten 237’ye yükseldi. Dış hatlar giden yolcu sayısı ise 41 bin 969’dan 43 bin 499’a çıktı. Böylece 20 Temmuz’da 85 bin 833 olan dış hatlardaki toplam günlük yolcu sayısı 87 bin 945’e ulaştı. Dış hatlar toplam uçuş sayısı da 475 olarak kayıtlara geçti. Her geçen gün artan yolcu sayısıyla kapasitesinin üst limitlerini zorlayan İstanbul Sabiha Gökçen (ISG) Uluslararası Havalimanı’nda, geçtiğimiz yıl yaklaşık 34 milyon euro yatırımla hayata geçirilen "Yolcu Akışını İyileştirme Projesi’nin olumlu etkileri sayesinde yolcular konforlu ve rahat bir seyahat deneyimi yaşıyor. Terminalde mevcut yolcu trafiğini aksatmadan gerçekleştirilen bir dizi yenileme çalışması sonucunda güvenlik ve pasaport süreçlerinde yapılan teknolojik ve operasyonel iyileştirmelerle yolculara daha hızlı ve konforlu bir deneyim sunan Sabiha Gökçen Havalimanı, sürekli iyileşen hizmet kalitesiyle yolcu memnuniyetini artırmayı hedefliyor. Ulaşım kolaylıkları ve merkezi noktalara yakınlığıyla ‘Şehrin Havalimanı’ olarak anılan ve kompakt yapısıyla pek çok yolcunun ilk tercihi olan İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı (ISG), İstanbul ve çevresini 53 ülkede 39 iç hat ve 109 dış hat olmak üzere toplam 148 destinasyona bağlıyor.

Sabiha Gökçen Havalimanı Yolcu Rekorunu Bir Kez Daha Kırdı Haber

Sabiha Gökçen Havalimanı Yolcu Rekorunu Bir Kez Daha Kırdı

Türkiye'nin yolcu sayısında en büyük 2'nci, Avrupa'nın ise en yoğun 9'uncu havalimanı olan İstanbul Sabiha Gökçen (ISG) Uluslararası Havalimanı, 12 Temmuz Cumartesi günü 147 bin 781 yolcuya hizmet vererek yeni bir rekora imza attı. İstanbul Sabiha Gökçen (ISG) Havalimanı yaz aylarında sık sık rekor tazeliyor. Hafta sonu tatiliyle resmi tatil olan 15 Temmuz Salı gününü birleştirerek "4 günlük bir mola" imkanı oluşturanlar, ISG'ye yeni bir rekor getirdi. 12 Temmuz Cumartesi günü terminalde 65 bin 552 kişi iç hat, 82 bin 229 kişi dış hat olmak üzere toplam 147 bin 781 yolcuya hizmet verildi ve tüm zamanların en yüksek yolcu sayısına ulaşıldı. Bir önceki rekor 5 Haziran'da 144 bin 590 yolcu ile kırılmıştı. Uçuş sayısı ise 5 Haziran'da kırılan 796 uçuşluk önceki rekorla aynı kaldı. Uçuşların 335'ini iç hat, 461'ini dış hat uçuşları oluşturdu. Dış hat gelen yolcu sayısı 42 bini aştı Kırılan bir başka rekor ise dış hatlar gelen yolcu ve uçuş sayısında kayıtlara geçti. 12 Temmuz Cumartesi günü dış hatlarda gelen uçuş sayısı 232 iken dış hat gelen yolcu sayısı 42 bin 434 oldu. Bir önceki dış hat gelen yolcu sayısı rekoru 4 Haziran'da 41 bin 959 yolcu ile kırılmıştı. Bir önceki gelen dış hat uçuş rekoru 8 Haziran'da 231 seferle gerçekleşmişti. Avrupa, Asya ve Afrika havayolu bağlantısında stratejik bir ‘hub' haline gelen ISG'de, dinamik şekilde artan yolcu talebini karşılamak amacıyla 2024 yılında yaklaşık 34 milyon euro yatırımla hayata geçirilen "Yolcu Akışını İyileştirme Projesi"nin olumlu etkileri özellikle yoğunluğa neden olan tatil dönemlerinde belirgin şekilde hissediliyor. Ulaşım kolaylıkları ve merkezi noktalara yakınlığıyla "Şehrin Havalimanı" olarak anılan İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı (ISG), İstanbul ve çevresini, 53 ülkede 39 iç hat ve 109 dış hat olmak üzere toplam 148 destinasyona bağlıyor. Sahip olduğu büyük potansiyeli hızlı büyüme olarak yansıtan İstanbul'un dünyaya açılan kapısı (ISG, Avrupa Havalimanları Konseyi (ACI) Mayıs 2025 Hava Trafik Raporu'na göre Avrupa'da 40 milyon üstü yolcu kategorisi olan "MAJOR Havalimanları" arasında en hızlı büyüyen havalimanı oldu. ISG, geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre yüzde 14,9 oranında büyüme kaydederek Mayıs ayında yaklaşık 3,94 milyon yolcuya hizmet vermişti.

İstanbul ve Cluj-Napoca Arasında Yeni Direkt Seferler Haber

İstanbul ve Cluj-Napoca Arasında Yeni Direkt Seferler

Romanya'nın en büyük ikinci şehri Cluj-Napoca ile İstanbul Sabiha Gökçen, Pegasus Hava Yolları'nın bugün başlattığı direkt seferlerle birbirine bağlandı. Transilvanya bölgesinin kültürel, akademik ve sanayi merkezi olan Cluj-Napoca'ya uçuşlar haftada 3 gün gerçekleştirilecek. Yolcu sayısı açısından Türkiye'nin en büyük 2'nci, Avrupa'nın ise 8'inci havalimanı olan İstanbul Sabiha Gökçen (ISG) Uluslararası Havalimanı, yeni destinasyonlarla İstanbul'un ve Türkiye'nin Avrupa bağlantılarını çeşitlendiriyor. Son olarak Pegasus Hava Yolları, ana üssü İstanbul Sabiha Gökçen'den (SAW) Romanya'nın en büyük ikinci şehri olan ve ‘Orta Avrupa'ya açılan kapı' olarak nitelendirilen Cluj- Napoca direkt uçuşlarına başladı. Pegasus Hava Yolları ile 20 Mayıs 2025 itibarıyla başlayan uçuşlar haftada 3 sefer (Salı, Perşembe, Cumartesi) olarak planlandı. Pegasus Hava Yolları, Sabiha Gökçen'den Romanya'nın başkenti Bükreş'e ise haftada 5 doğrudan sefer düzenliyor. İstanbul'un dünyaya açılan kapısı Sabiha Gökçen Havalimanı, Avrupa, Orta Doğu ve Kuzey Afrika'ya erişimini her geçen gün güçlendirirken Cluj bağlantısıyla birlikte İstanbul'un kültürel ve tarihi zenginliklerini dünya çapında 52 ülke ve 106 dış hat, 39 iç hat toplam 145 destinasyon ile buluşturuyor. İstanbul'dan Kont Drakula'nın Şatosu'na Zengin kültür-sanat birikimi, oksijen deposu yeşil alanları, tarihi ve turistik noktaları ile tanınan Cluj- Napoca, aynı zamanda gelişmiş üniversitelerinin etkisiyle Avrupa'nın eğitim, dijital ve teknoloji alanlarında yükselen merkezlerinden biridir. Şehir aynı zamanda Transilvanya bölgesinin ikonik noktalarından biri olarak kabul edilen ve Drakula'nın (Vlad Tepeş) efsanesiyle özdeşleşen Bran Kalesi'ne (Drakula'nın Şatosu) yakınlığıyla turistlerin ilgisini çekiyor. Unirii Meydanı, St. Michael Kilisesi, Banffy Sarayı ve Cetuia Tepesi, Cluj-Napoca'nın tarihi ve turistik simgeleri arasında yer alıyor. Kenti saran modern kafe ve restoran kültürü, Romanya mutfağının yanı sıra uluslararası tatları da ziyaretçilerin beğenisine sunuyor.

Sabiha Gökçen Havalimanı’nda rekor bayramı: 1 milyon 284 bin yolcu Haber

Sabiha Gökçen Havalimanı’nda rekor bayramı: 1 milyon 284 bin yolcu

Türkiye’nin ikinci, Avrupa’nın onuncu en yoğun havalimanı olan İstanbul Sabiha Gökçen (ISG) Uluslararası Havalimanı, yolcu ve uçuş rekorlarını geliştirerek büyümeye devam ediyor. Ramazan Bayramı ve okulların ara tatilinin birleşmesiyle oluşan yoğun dönemin hem başında hem de sonunda rekor sayılara ulaşıldı. Bu dönemin ilk rekoruna tatilin başladığı 29 Mart’ta ulaşıldı. İç hatlarda 65 bin 864, dış hatlarda 75 bin 296, toplam 141 bin 160 kişi ile en yüksek yolcu sayısına ulaşıldı. Aynı gün iç hatlarda 344, dış hatlarda ise 433 olmak üzere toplam 777 uçuş ile en yüksek uçuş sayısı rekoru da kırıldı. Kısa süre için geçerli kalabilen bu çifte rekor, tatilin son gününde yenilendi. 5 Nisan 2025 Cumartesi günü İstanbul genelinde yaşanan yoğun sisin olumsuz etkilerine rağmen 6 Nisan 2025 Pazar günü toplam 757 uçuş ile iç hatlarda 59 bin 433, dış hatlarda 82 bin 498 yolcu olmak üzere toplam 141 bin 931 yolcuya hizmet verilerek tüm zamanların günlük en yüksek yolcu sayısına ulaşıldı. Tam anlamıyla "rekor bayramı" yaşayan İstanbul Sabiha Gökçen (ISG) Uluslararası Havalimanı, 26 Ocak 2025 tarihinde 78 bin 265 yolcu olarak gerçekleşen dış hat toplam yolcu sayısı rekorunu da tazelemiş oldu. Bu tatil döneminde ayrıca dış hat gelen yolcu sayısı 41 bin 959 kişi, dış hat giden uçuş sayısı 236 ve dış hat toplam uçuş sayısı 458’e ulaşarak bu kategorilerdeki rekorlar da tazelendi. İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı’nda 28 Mart - 6 Nisan tarihleri arasındaki tatil döneminde iç hatlarda 3 bin 78, dış hatlarda 4 bin 88 olmak üzere toplamda 7 bin 166 uçuş gerçekleştirildi. İç hatlarda 582 bin 945 yolcu, dış hatlarda 701 bin 656 yolcu ile toplamda 1 milyon 284 bin 601 yolcuya hizmet verildi. Hazırlıklar günler öncesinden başladı İSG’de yaklaşan tatil döneminde beklenen yolcu yoğunluğu dikkate alınarak misafirlerin seyahatlerini en rahat ve sorunsuz şekilde gerçekleştirebilmeleri amacıyla kapsamlı bir dizi hazırlık ve önlem hayata geçirilmişti. Bu kapsamda operasyon, güvenlik ve temizlik için yapılan ek planlamalarla birlikte daha fazla sayıda personel görevlendirilirken terminal içerisinde gerçekleştirilen iyileştirme çalışmalarıyla yolcu sirkülasyonu rahatlatılarak misafirlerin konforlu bir seyahat deneyimi yaşaması için üstün çaba sarf edildi. Tatil yoğunluğunu değerlendiren İSG Yönetimi, "İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı’nı tercih eden tüm yolcularımıza teşekkür ederiz. Misafirlerimize seyahat deneyimlerinin en konforlu anlarını yaşatmak için özenle ve gayretle hiç durmadan çalışıyoruz. HEAŞ ve İSG ekiplerinin koordineli çalışmaları neticesinde Sabiha Gökçen Havalimanı'nı kullanan misafirlerin emniyetli, güvenli ve konforlu bir uçuş gerçekleştirmeleri sağlandı. İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı, sahip olduğu operasyonel ve terminal içi erişim avantajlarıyla zaman kazandıran, rahatlık sunan ve konumu gereği hızlı ulaşılan 'şehrin havalimanı' olarak hizmetlerini geliştirmeye devam edecek. Uçuş ağımızı genişletmek, yeni destinasyonlar eklemek, dijital altyapıyı güçlendirmek ve yolcu deneyimini iyileştirmek gibi stratejiler doğrultusunda adımlar atıyoruz. İstanbul ve ülkemiz turizmi için büyümeyi sürdürülebilir kılacak şekilde genişleme ve kapasite artırma çalışmalarımızla ekonomi üzerindeki etkimizi güçlendirmeyi amaçlıyoruz." değerlendirmesinde bulundu. 2024 yılını 41,5 milyon yolcu ile rekorla tamamlayan İstanbul Sabiha Gökçen (İSG) Uluslararası Havalimanı, 2025 yılında 43,2 milyon yolcuya ulaşarak uluslararası pazar payını artırmayı hedefliyor.

Sabiha Gökçen Havalimanı, Yeni Otoparkıyla Tatile Hazır Haber

Sabiha Gökçen Havalimanı, Yeni Otoparkıyla Tatile Hazır

İSTANBUL (İHA) - İstanbul’un dünyaya açılan kapısı Sabiha Gökçen (İSG) Uluslararası Havalimanı, artan yolcu trafiğine yönelik yenileme çalışmalarını sürdürüyor. 2024 yılını 41,5 milyon yolcu ile tamamlayan havalimanı, sömestir tatili öncesinde 708 araç kapasiteli yeni otoparkını hizmete açtı. Malezya Havalimanları Holding’in (Malaysia Airports Holdings Berhad-MAHB) yürüttüğü otopark genişleme projesi, özellikle yoğun sezonlarda yaşanan park ihtiyacını azaltmayı hedefliyor. Yeni otopark alanı, aydınlatma ve çevre düzenlemeleriyle tamamlandı ve sömestir tatilinin getireceği yoğunluk öncesinde devreye alındı. Bu gelişmeyle birlikte Sabiha Gökçen Havalimanı’nın toplam otopark kapasitesi 6 bin 150’ye ulaştı. Havalimanı, 2024’te başlatılan "Otopark Genişleme" projesiyle mevcut altyapıya ek olarak, 7 milyon euro yatırımla yüzde 20 kapasite artışı gerçekleştirdi. ŞEHRİN HAVALİMANI DAHA KOLAY ULAŞIM SAĞLIYOR İstanbul ve çevresindeki merkezlere yakın konumuyla "şehrin havalimanı" olarak anılan İSG, raylı sistem, deniz, kara ve hava ulaşım bağlantılarıyla öne çıkıyor. 2025 yılında tamamlanması planlanan "Yolcu Akışını İyileştirme Projesi" (Decongestion Project) kapsamında, terminaldeki en yoğun alanlar iyileştirilerek yolcu konforu artırılacak. Bu proje için yaklaşık 35 milyon euro yatırım yapılırken, yeniliklerin önemli bir kısmı 2024 yılı içinde kullanıma sunuldu. Sabiha Gökçen Havalimanı’nın yeni otopark projesi ve yolcu akışını iyileştirme çalışmaları, hem araç sahiplerine hem de yolculara daha konforlu bir deneyim sağlamayı amaçlıyor.

İSG’den Sevilla’ya Direkt Uçuş: Türkiye-İspanya Bağları Güçleniyor Haber

İSG’den Sevilla’ya Direkt Uçuş: Türkiye-İspanya Bağları Güçleniyor

Avrupa ile Güçlenen Bağlantılar İstanbul’un ikinci, Avrupa’nın ise dokuzuncu en yoğun havalimanı olan İSG, Sevilla’ya açılan bu yeni direkt hat ile Avrupa’daki uçuş ağını genişletiyor. Pegasus’un bu yeni uluslararası rotası, İspanya’nın Endülüs Bölgesi’ne kesintisiz ulaşım sağlayarak hem turistik hem de ticari açıdan önemli fırsatlar sunuyor. Haftada üç frekans olarak planlanan uçuşların, Türkiye ile İspanya arasındaki kültürel ve ekonomik ilişkileri daha da kuvvetlendirmesi hedefleniyor. Sevilla Rotası: İstanbul’dan Üçüncü İspanya Hattı Sevilla, İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı’ndan direkt uçuş yapılan İspanya’daki üçüncü şehir oldu. İSG, bu yeni rota ile toplamda 54 ülkede 165 destinasyona ulaşarak hem iç hatlar hem de dış hatlarda yolcularına geniş bir bağlantı ağı sunmaya devam ediyor. Sabiha Gökçen CEO’sundan Açıklama Sabiha Gökçen Havalimanı CEO’su Alp Er Tunga Ersoy, yeni uçuş hattı ile ilgili yaptığı açıklamada, "Sevilla’ya başlattığımız bu yeni bağlantı, hem iş hem de turistik seyahatler için önemli bir fırsat sunuyor. Barselona ve Madrid’den sonra Sevilla’ya da direkt uçuşlarla İspanya’ya olan erişimi kolaylaştırıyoruz. Endülüs’ün kültürel ve ekonomik merkezi Sevilla ile İstanbul’u konforlu bir seyahat deneyimiyle buluşturmanın heyecanını yaşıyoruz. Dünya turizminin gözde şehri İstanbul’un bağlantılarını artırarak, hem turizme hem de ekonomiye katkı sağlamaya devam edeceğiz. Yeni hattın iki ülke için de hayırlı olmasını diliyoruz" dedi.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.