Hava Durumu

#İga

TOURISMJOURNAL - İga haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, İga haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

İGA İstanbul Havalimanı ve Emirates’ten Özel Lounge Anlaşması Haber

İGA İstanbul Havalimanı ve Emirates’ten Özel Lounge Anlaşması

İSTANBUL (İHA) - Dünyanın önde gelen küresel aktarma merkezi İGA İstanbul Havalimanı, Emirates ile önemli bir iş birliği anlaşmasına imza attı. Bu kapsamda, Emirates yolcuları için özel olarak tasarlanan ve yıllık 25 bin yolcu ağırlama kapasitesine sahip yeni bir lounge açılacak. İGA’nın küresel konumunu güçlendiren bu ortaklık, İGA İstanbul Havalimanı Ticaretten Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Server Aydın ve Emirates Havayolu Türkiye, Bulgaristan ve Romanya Ülke Müdürü Mehmet Gürkaynak’ın katılımıyla gerçekleştirilen imza töreniyle duyuruldu. 995 metrekarelik alana sahip olacak lounge’un inşaatı ve iç tasarım süreci İGA tarafından yürütülecek. Aynı anda 180 yolcuyu ağırlayabilecek kapasitedeki alan, konforlu bir atmosfer sunarak yolcuların uçuş öncesinde dinlenmelerini sağlayacak. Dünya mutfaklarından seçkin lezzetlerin yer aldığı menüler, Emirates’in küresel mutfak standartlarına uygun olarak hazırlanacak ve İGA tarafından servis edilecek. Ayrıca, lounge’da Emirates'in yüksek hizmet standartlarına uygun eğitim almış personel görev yapacak. İGA İstanbul Havalimanı Ticaretten Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Server Aydın, bu proje ile iki markanın güçlü bir iş birliği ortaya koyduğunu belirterek, "Havalimanımızdaki bu yeni mekan, lider iki firmanın iş birliğinin bir sembolü olacaktır. İGA İstanbul Havalimanı ve Emirates olarak, ister havada olsun ister yerde, yolcularımıza sunduğumuz hizmetlerin kalitesini her gün daha da yükseltmeyi ve seyahat deneyimlerini unutulmaz kılmayı amaçlıyoruz. Bu bağlamda yeni lounge ile misafirlerimize üst düzeyde hizmet sunarak konforlu bir atmosfer sağlayacağız. Bu ortaklık, sadece iki marka arasındaki ilişkiyi güçlendirmekle kalmayacak, aynı zamanda havacılık sektörüne de örnek teşkil ederek, misafirlerimize benzersiz hizmetler sunma vizyonumuzun doğru ve iyi bir uygulaması da olacaktır. Bu anlaşmanın sektörümüze de değer katacağına ve benzer iş birliklerinin kapılarını aralayacağına yürekten inanıyoruz" dedi. Emirates'in Havalimanı Hizmetlerinden Sorumlu Kıdemli Başkan Yardımcısı Mohammed H. Mattar ise, "Hava trafiği açısından en yoğun havalimanlarından biri olan İGA İstanbul Havalimanı ile bu önemli iş birliğini hayata geçirmekten büyük bir memnuniyet duyuyoruz. Emirates olarak, yolcularımıza hem havada hem de yerde en yüksek konfor ve hizmet standartlarını sunmaya kendimizi adadık. Konfor ve üstün misafirperverlik anlayışıyla tasarlanan bu yeni lounge, yolcularımıza uçuş öncesinde rahatlayıp yenilenebilecekleri kusursuz bir dinlenme alanı sunarak seyahat deneyimlerini daha da üst seviyeye taşıyacak" ifadelerini kullandı. İGA ve Emirates arasında 10 yıllık bir hizmet sözleşmesiyle hayata geçirilen bu proje, İstanbul Havalimanı’nın küresel havacılık sektöründeki güçlü konumunu daha da pekiştirecek.

İstanbul Havalimanı Depreme Karşı Hazırlıklarını Güçlendiriyor Haber

İstanbul Havalimanı Depreme Karşı Hazırlıklarını Güçlendiriyor

İSTANBUL (İHA) - İGA İstanbul Havalimanı’nın Operasyon Kontrol Merkezi (APOC), yalnızca havalimanı operasyonlarını yönetmekle kalmıyor, aynı zamanda olası krizlere karşı koordinasyonu sağlıyor. İstanbul Havalimanı Operasyon Merkezi ve Terminal Operasyonları Direktörü Fatih Mere, "İstanbul depreminde İstanbul Havalimanı'nı en kısa sürede faaliyete geçirerek tüm dünyadan gelecek olan arama kurtarma ve yardım faaliyetleri için buranın bir üs olarak kullanılmasını hedefledik" dedi. Mere, APOC’un olağan hava trafiğini yürütmek, acil durumlara anında müdahale etmek ve havalimanındaki tüm operasyonları kesintisiz sürdürmek için kurulduğunu vurguladı. Sağlık birimi, yangın müdahale koordinasyonu, güvenlik ve kaza ihbar birimlerinin de merkez bünyesinde bulunduğunu söyleyen Mere, acil durumlarda hızlı ve doğru iletişimin sağlanmasının en büyük öncelikleri olduğunu dile getirdi. Havalimanı bünyesinde kriz yönetimi için oluşturulan bu merkez, geçmişte büyük operasyonları yönetti. Mere, havalimanının taşınma süreci, pandemi yönetimi ve kış operasyonlarının bu merkezden planlandığını hatırlatarak, yakın zamanda meydana gelen FedEx kazasına müdahale sürecinin de buradan yürütüldüğünü ifade etti. Günlük ortalama bin 400 uçuş planlaması yapan merkez, uçakların park yeri düzenlemeleri, yolcuların biniş kapıları ve check-in noktaları gibi detayları da organize ediyor. Havalimanındaki tüm sistemlere erişim sağlayan bu birim, en küçük teknik arızalardan en büyük havacılık operasyonlarına kadar her süreci yakından takip ediyor. Mere, İstanbul Havalimanı’nın en büyük gücünün iletişim olduğunu belirterek, havalimanında görev yapan tüm paydaşların, Türk Hava Yolları, Havaş, Çelebi, TGS, ve tüm İstanbul Havalimanı operasyon gerçekleştiren havayolu şirketlerinin, ticari kuruluşların ve devlet kurumlarının operasyonlarının bu merkezden yönetildiğini söyledi. 800’e yakın personelin doğrudan operasyonları yürüttüğünü, anlık olarak ise yaklaşık 80 kişinin merkezin içinde görev aldığını belirtti. Bunun yanı sıra havalimanının en kritik sistemlerinden biri olan bagaj taşıma ağının (BHS) yönetimi de APOC’un sorumlulukları arasında. 42 kilometrelik bagaj bant ağıyla saatte 20 binin üzerinde bagajın taşındığını, yaz sezonunda günlük 200 binin üzerine çıkan bagaj hareketliliğinin kusursuz şekilde yönetildiğini ifade etti. İstanbul’un deprem bölgesinde yer alması nedeniyle özel bir kriz yönetim planı oluşturduklarını vurgulayan Mere, İstanbul Havalimanı’nın deprem sonrası en kısa sürede faaliyete geçerek tüm dünyadan gelecek arama kurtarma ve yardım ekipleri için bir üs haline getirilmesini hedeflediklerini söyledi. Olası bir deprem senaryosunda, ilk 72 saat boyunca personel ve yolcuların güvenliğini sağlamak, ardından destek birimlerini yönlendirmek için kapsamlı bir plan hazırladıklarını belirtti. Mere, bu süreci kamu kurumları ve paydaşlarla koordineli şekilde yürüttüklerini, depreme dayanıklı altyapı ve etkili kriz yönetimi mekanizmalarıyla İstanbul Havalimanı’nın olası afet durumlarında kritik bir merkez olarak görev yapacağını ifade etti.

Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
TOURISMJOURNAL En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.