Hava Durumu

#Hollanda

TOURISMJOURNAL - Hollanda haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Hollanda haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Corendon Airlines Avrupa’dan Umre Seferlerine Başladı Haber

Corendon Airlines Avrupa’dan Umre Seferlerine Başladı

20. yılını kutlayan Corendon Airlines, Almanya, Avusturya ve Hollanda'dan Cidde ve Medine'ye direkt uçuşlarla Umre hizmetini başlattı. İlk uçuş bugün Köln/Bonn Havalimanı'ndan gerçekleştirildi. Corendon Airlines, kuruluşunun 20. yılı olan 2025'te yeni bir hizmetini hayata geçirdi. Royal Avis tur operatörü iş birliğiyle başlatılan yeni hizmet kapsamında, Avrupa'nın 8 farklı havalimanından Suudi Arabistan'daki kutsal şehirlere doğrudan Umre seferleri düzenleniyor. Corendon Airlines'ın Almanya, Avusturya ve Hollanda'dan gerçekleştirdiği Cidde ve Medine uçuşları, Ekim, Aralık ve Ocak aylarında toplam 10.000 yolcunun taşınmasıyla tamamlanacak. Almanya'dan Düsseldorf, Köln/Bonn, Hannover, Frankfurt ve Nürnberg; Avusturya'dan Viyana ve Salzburg; Hollanda'dan ise Amsterdam havalimanlarından gerçekleştirilecek charter seferler, Avrupa'daki Müslüman topluluklara direkt bir Umre yolculuğu sunuyor. İlk uçuş Köln/Bonn'dan gerçekleşti Corendon Airlines'ın yeni uçuş operasyonunun ilk seferi, 13 Ekim 2025 Pazartesi sabahı Köln/Bonn Havalimanı'ndan Cidde'ye başarıyla gerçekleştirildi. Bu uçuşla birlikte Corendon Airlines, 20. yılında Avrupa'dan kutsal topraklara doğrudan ulaşımda yeni bir dönemi başlatmış oldu. Uçuş öncesinde yolcuların ve medya mensuplarının katılımıyla küçük bir tören düzenlendi. Her bir uçuş yaklaşık 6 saat sürüyor ve seferlerde Boeing 737-800 tipi uçaklar kullanılıyor. "Bu özel yolculuğu güvenli, rahat ve huzurlu bir uçuş ortamında yaşatmak bizim için büyük bir gurur kaynağı" Corendon Airlines Operasyondan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Atılay Batu, konuyla ilgili yaptığı değerlendirmede şunları söyledi: "Kuruluşumuzun 20. yılına ulaştığımız 2025'te, yolcularımıza yeni ve anlamlı deneyimler sunmaya devam ediyoruz. Avrupa'dan gerçekleştireceğimiz Cidde ve Medine uçuşlarımız, sadece bir seyahat hizmeti değil, aynı zamanda maneviyatı yüksek bir yolculukta misafirlerimizin yanında olma sorumluluğumuzun da bir göstergesi. Bu özel yolculuğu güvenli, rahat ve huzurlu bir uçuş ortamında yaşatmak bizim için büyük bir gurur kaynağı. 20 yıldır olduğu gibi, bugün de yenilikçi yaklaşımımız, güler yüzlü hizmetimiz ve güçlü operasyonel ağımızla misafirlerimizin yanında olmayı sürdürüyoruz." "Kutsal topraklara ulaşımda güvenli ve huzurlu bir alternatif sunduğumuz için mutluyuz" Royal Avis Yönetim Kurulu Üyesi Muhammed Abdurrahman Dinçer, iş birliğiyle ilgili yaptığı açıklamada şunları söyledi: "Corendon Airlines iş birliğiyle Umre yolcularımıza yılın farklı dönemlerinde geniş bir uçuş ağı sunmaktan büyük memnuniyet duyuyoruz. Almanya, Avusturya ve Hollanda'daki çıkış noktalarından Cidde ve Medine'ye doğrudan ulaşım imkânı, Avrupa'daki Müslüman topluluklar için büyük bir kolaylık sağlayacak. Bu operasyonun hem seyahat konforu hem de maneviyat açısından unutulmaz bir deneyim olacağına inanıyoruz." "Bu yeni destinasyon, bölgemizdeki Müslüman yolcular için büyük önem taşıyor" Flughafen Köln/Bonn GmbH Genel Müdürü Cenk Özöztürk de Corendon Airlines'ın direkt Umre uçuşlarını değerlendirdi. Özöztürk, "Bu yeni destinasyon, bölgemizdeki Müslüman yolcular için büyük önem taşıyor. Corendon Airlines'ın bu imkânı sunmasından memnuniyet duyuyoruz" ifadelerini kullandı. Umre ziyaretleri yıl boyunca yapılabiliyor, ancak Hac dönemi dışında kalan sonbahar ayları, ılıman iklimiyle bu yolculuklar için oldukça uygun bir dönem sunuyor. Cidde ayrıca, UNESCO Dünya Mirası Listesi'nde yer alan tarihi eski şehir merkezi, Kızıldeniz kıyısındaki plajları ve sahil köyleriyle de önemli bir turizm noktası konumunda.

Antalya 2025’in İlk Dokuz Ayında 14 Milyon Turisti Ağırladı Haber

Antalya 2025’in İlk Dokuz Ayında 14 Milyon Turisti Ağırladı

Akdeniz'in gözde turizm merkezi Antalya, 2025 yılının ilk dokuz ayında geçen yılın aynı dönemine göre 19 bin 803 artışla 14 milyon 91 bin 318 turisti ağırladı. En çok ziyaretçi gönderen ülkeler sıralamasında ise Rusya ilk sırada yer aldı. Antalya İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü verilerine göre, 1-30 Eylül 2025 tarihleri arasında Antalya'yı 2 milyon 388 bin 585 turist ziyaret etti. Geçen yılın aynı ayında bu sayı 2 milyon 339 bin 471 olarak kaydedilmişti. 2021-2025 yıllarını kapsayan resmi verilere göre, 2025 Eylül ayında Antalya'ya en çok turist gönderen ülkeler arasında Rusya Federasyonu 642 bin 552 kişiyle ilk sırada yer aldı. Rusya'yı Almanya 497 bin 662, Polonya 194 bin 15, İngiltere 176 bin 783, Ukrayna 67 bin 642, Romanya 63 bin 5 ve Çekya 52 bin 733 ziyaretçiyle izledi. Rusya'dan gelen turist sayısı geçen yıla göre 38 bin 776 kişi artarken, Almanya'dan 27 bin 870 kişilik yükseliş kaydedildi. Polonya ve İngiltere pazarlarında kısmi gerileme yaşanırken, Ukrayna pazarında yüzde 24,6 artış, Romanya'da ise yüzde 9 düşüş görüldü. Eylül rekoru kırıldı 6 Eylül 2025'te Antalya Havalimanı dış hatlar terminalinden 95 bin 338 yabancı ziyaretçi giriş yaptı. Bu sayı, 2024 Eylül'ündeki 92 bin 875 kişilik en yüksek günlük girişin üzerine çıkarak Eylül ayları için tüm zamanların rekoru oldu. Yılın ilk dokuz ayında 14 milyonu aştı Antalya, 1 Ocak-30 Eylül 2025 tarihleri arasında toplam 14 milyon 91 bin 318 turisti ağırladı. Bu dönemde en çok ziyaretçi gönderen ülkeler arasında Rusya Federasyonu 3 milyon 306 bin 606, Almanya 2 milyon 702 bin 971 ve İngiltere 1 milyon 292 bin 806 kişiyle ilk üç sırada yer aldı. İlk üç ülkeyi Polonya (1 milyon 107 bin 547), Romanya (395 bin 969), Hollanda (388 bin 634), Ukrayna (364 bin 102), Kazakistan (350 bin 591), Çekya (266 bin 671) ve Slovakya (193 bin 355) takip etti.

Amsterdam Halkı Aşırı Turizme Karşı Belediyeyi Dava Etti Haber

Amsterdam Halkı Aşırı Turizme Karşı Belediyeyi Dava Etti

Amsterdam sakinleri, şehirdeki aşırı turizm sorununa tepkilerini göstermek için öncü bir adım attı. Yerel halk, turist sayısını azaltmada yeterli çaba göstermediğini iddia ettikleri belediyeye karşı yasal işlem başlattı. Hollanda’nın başkenti, yıllardır aşırı turizmin etkisi altında eziliyor ve belediye, sorunu çözmek için önlemler alınacağını taahhüt etmişti. Yetkililer ayrıca, şehirde ün kazanmış bekarlığa veda partileri, bar turları, uyuşturucu kullanımı ve seks işçiliği gibi turizm biçimlerinden uzaklaşmak için kampanyalar başlattı. Ancak sakinler, kendileri için çok az şeyin değiştiğini söylüyor. Amsterdam'da yaşayan bir grup insan, pazartesi günü belediyeye dava açtı. 12 diğer sivil toplum kuruluşu tarafından desteklenen “Amsterdam’ın Seçimi” adlı vatandaş girişimi, şimdiye dek yerel halktan 50 bin euro topladı. Grup, bu davanın belediyenin turizm yönetimini protesto edilmesi amacıyla açıldığını söylüyor. 2021’de belediye, şehirde turistlerin yıllık konaklama sayısını 20 milyon ile sınırlayan bir yönetmelik çıkardı. Buna rağmen, geçen yıl konaklama sayısı 22,9 milyon oldu ve 2025’te bu sayının daha da artması bekleniyor. Sakinler, yetkililerin yasalara uymadığını ve aşırı turizmle mücadele için yeterli çaba göstermediğini savunuyor. “Konaklama sayısı üç yıldır belirlenen 20 milyonu aşıyor, ancak belediye etkili önlemler almıyor,” dedi davayı açan sakinlerden Jasper van Dijk. Grup, belediyenin ziyaretçi sayılarını azaltmak için bazı önlemler aldığını kabul ediyor. Turist vergisi artırıldı ve yeni otel inşaatlarına geçici yasak getirildi. Ancak bu çabalara rağmen, önceki yıllara kıyasla daha yavaş bir eğilim olsa da turizm hala artışta. 2024’te konaklama sayısı bir önceki yıla göre yüzde üç artış gösterdi. Bu yıl 23-26 milyon arası konaklama bekleniyor. Amsterdam, turist vergisini yüzde 12,5’e çıkararak Avrupa’da en yüksek seviyeye getirdi. Ancak davayı açan sakinler, verginin bir kez daha artırılması gerektiğini savunuyor. “Amsterdam, artırılan turist vergisiyle elde edeceği ek gelirle, konut sıkıntısını hafifletmek için mülk satın alabilir veya sokakların temizlenmesinde kullanabilir” dedi Van Dijk.

Avrupa’da Twiliner İle Yeni Gece Otobüsü Ağı Başlıyor Haber

Avrupa’da Twiliner İle Yeni Gece Otobüsü Ağı Başlıyor

Bu sonbaharda Avrupa’da yeni bir gece otobüsü ağı devreye giriyor. Kıtadaki önemli turistik noktaları birbirine bağlayacak olan hatlar, İsviçre merkezli ulaşım şirketi Twiliner tarafından işletilecek. Şirket, hizmetin uzun mesafe yolculuklardaki 'konfor açığını kapatmayı' hedeflediğini açıkladı. İlk seferler Kasım 2025’te başlayacak ve İsviçre, Lüksemburg, Belçika, Hollanda ve İspanya’da duraklar olacak. Kısa mesafeli uçuşlara alternatif olarak tasarlanan bu yolculuklar, çevre dostu seyahat arayanlara yeni bir seçenek sunacak. Twiliner’a göre yolculuklar tren kadar sürdürülebilir ve uçak yolculuğuna kıyasla yüzde 85 daha az karbon salımı yapıyor. Otobüsler, atık yağlar ve bitkisel yağlardan elde edilen yenilenebilir yakıt HVO dizel ile çalışacak. Otobüste 'business class' konforu Twiliner, konforu en üst düzeye çıkarmak için otobüslerini yataklı trenlerden esinlenerek tasarladı. Avrupa’da bir ilk olarak, koltuklar tek tuşla yatağa dönüşebiliyor. Her koltuk için yastık ve battaniye de sağlanacak. Otobüslerde toplam 21 koltuk bulunuyor (18’i üst katta, 3’ü alt katta). Her yolcu alanında elektrik prizi, masa, okuma lambası, kişisel eşya bölmesi ve ücretsiz internet erişimi yer alıyor. Alt katta geniş bir banyo ve soyunma odası bulunuyor (duş yok). Ayrıca hafif yiyecek ve içeceklerin yer aldığı küçük bir atıştırmalık barı da mevcut. Yolcular 23 kg’a kadar bir valiz ve 5 kg el bagajı taşıyabiliyor. Bisiklet, kayak takımı veya sörf tahtası gibi ekipmanlar da önceden rezervasyonla kabul ediliyor. Hedef: 2028’e kadar 25 şehir Başlangıçta iki rota açılacak: Zürih-Amsterdam (Basel, Lüksemburg, Brüksel ve Rotterdam üzerinden) ve Zürih-Barcelona (Girona durağıyla). Seferler haftada birkaç kez yapılacak, 2026’da günlük hale gelmesi bekleniyor. Tek yön bilet fiyatları yaklaşık 180 eurodan başlayacak. Şirket, küçük çocuklu aileler için hizmetin uygun olmadığını belirtiyor. 5 yaş altındaki çocukların yolculuk yapmasına izin verilmeyecek. Daha büyük yaştaki çocuklar ise uzun mesafe seyahatlerine alışkın olmaları koşuluyla kabul edilecek. Twiliner, üç yıl içinde Avrupa’nın en çok ziyaret edilen 25 şehrini birbirine bağlayan kıta çapında bir gece otobüsü ağı kurmayı hedefliyor. Bu ağın mevcut gece trenlerini tamamlayıcı bir rol üstlenmesi amaçlanıyor.

Gençlik Çalışanları Psikolojik Dayanıklılık için Doğa Eğitiminde Buluştu Haber

Gençlik Çalışanları Psikolojik Dayanıklılık için Doğa Eğitiminde Buluştu

Antalya – Gençlerin artan stres, belirsizlik ve ruhsal zorlanmalarla başa çıkmalarına yardımcı olmanın yolları, 23 Haziran 2025 tarihinde Antalya Ütopya Doğa Temelli Eğitim Merkezi’nde gerçekleştirilen “Resilience in Nature – Duygusal Dayanıklılık için Gençleri Doğa İle Buluşturmak” başlıklı eğitimde ele alındı. Oba Ütopya Eğitim ve Sanat’ın ev sahipliğinde ve Hollanda merkezli Flourish in Nature Derneği’nin iş birliğiyle düzenlenen eğitim, doğa temelli öğrenme yoluyla gençlerin psikolojik dayanıklılığını desteklemeyi hedefleyen profesyonel ve gönüllü gençlik çalışanlarını bir araya getirdi. Doğada Deneyimleyerek Öğrenme Gerçekleşti Eğitim, Erasmus+ desteğiyle yürütülen “Resilience in Nature” projesi kapsamında geliştirilen pedagojik ve psikolojik yaklaşımları içeren Toolkit kitapçığının uygulanmasına odaklandı. Katılımcılar, açık hava ortamında gerçekleştirilen etkinliklerle hem kendi deneyimlerini zenginleştirdi hem de çalıştıkları genç gruplar için ilham verici uygulamaları test etti. Deneyimleyerek öğrenme modeliyle ilerleyen eğitimde, doğa etkinliklerinin psikolojik dayanıklılık üzerindeki etkisi, gençlerle kurulan ilişki biçimleri ve kolaylaştırıcılık pratikleri derinlemesine tartışıldı. Eğitim Sonrası Etkileşim ve Uygulamalar Devam Ediyor Eğitimin ardından katılımcılar, kendi hedef gruplarıyla en az bir doğa temelli etkinliği uygulamaya, kendi aktivitelerini geliştirmeye davet edildi. Bu yaklaşım sayesinde, uygulayıcı deneyimlerinin hem proje çıktılarının geliştirilmesine katkı sunması, hem de profesyoneller arasında sürdürülebilir bir bilgi ve deneyim paylaşımı ağı oluşması hedefleniyor. Katılımcılar, ayrıca proje kapsamında kurullan çevrimiçi platformlar aracılığıyla uzmanlar ve diğer gençlik çalışanlarıyla iletişimlerini sürdürme olanağına sahip olacak. Gençlerin Ruhsal Sağlığı İçin Doğadan İlham Pandemi sonrası gençler arasında artan kaygı, stres ve yalnızlık gibi sorunlara karşı doğanın iyileştirici gücünden ilham alan proje, gençlik çalışanlarını bu alanda yeni araçlar ve yöntemlerle tanıştırmayı amaçlıyor. Toolkit kitapçığı, gençlerin gevşeme ve odaklanma becerilerini geliştirmelerine, doğayla güvenli ve anlamlı etkileşimler kurmalarına yönelik etkinlik örnekleri sunuyor.

Visa Akdeniz Turizm Analizi: Türkiye’nin 2024 Turizm Başarısı Haber

Visa Akdeniz Turizm Analizi: Türkiye’nin 2024 Turizm Başarısı

Visa Akdeniz Turizm Analizi, 2024 yılında Türkiye’nin Akdeniz havzası ülkeleri arasında ziyaretçi sayısını en çok artıran ikinci ülke olduğunu ortaya koydu. Diğer yandan Türkiye son 5 yılda yabancı kartlı turizm gelirlerini en çok artıran ikinci ülke oldu. 2024 yılında ülkemizi ziyaret eden turistlerin %18’inin 2023’te de Türkiye’yi tercih ettiği ve geri dönen bu ziyaretçilerin, ortalama bir turistten %74 daha fazla kart kullandığı görüldü. İstanbul, Türkiye’nin turizm gelirlerinin yarısından fazlasına katkı sağlarken bu trendin dört mevsim boyunca etkili olduğu görüldü. Yeme-içme, ulaşım, market ve sağlık sektörleri yüksek çift haneli büyüme kaydederek Türkiye’nin 2024 turizm başarısında öncü oldu. ABD ve Körfez Ülkeleri ziyaretçilerinin harcamalarının Türkiye’nin toplam turizm gelirlerinin üçte birini oluşturduğu görüldü. Visa, Akdeniz’e kıyısı olan Türkiye, İspanya, İtalya, Fransa, Portekiz, Yunanistan, Hırvatistan ve Malta’ya seyahat eden yabancı turistlerin kart kullanımı trendlerine dair içgörüler sağlayan Visa Akdeniz Turizm Analizi’nin 2024 yılı sonuçlarını açıkladı. Türkiye, son 5 yılda kartlı turizm gelir artışında ikinci sırada Visa Akdeniz Turizm Analizi, Türkiye’nin turizmdeki rekabet gücünü ortaya koyuyor. Araştırma sonuçları Türkiye’de kart kullanımının 2024 yılında Euro bazında %5 artış kaydettiğini gösteriyor. Kartlı ziyaretçi sayısındaki büyüme ise %16. Bununla birlikte rakamlar son 5 yıl içinde Akdeniz’de turizm gelirlerini en çok artıran ikinci ülkenin Türkiye olduğuna işaret ediyor. Analiz sonuçlarına göre, son 5 yılda toplam yabancı kart harcamaları Akdeniz havzası genelinde yaklaşık 2 katına çıkarken aynı dönemde Türkiye’nin ortalamanın üzerinde büyüdüğü gözlemleniyor. Bu gelişme, Türkiye’nin 2019 yılından bu yana turizm alanında güçlü bir ivme yakaladığını gösteriyor. Türkiye, sağlık turizminde öne çıkıyor Visa Akdeniz Turizm Analizi’nin ortaya koyduğu rakamlara göre, 2024’te sağlık turizmi Akdeniz havzasında turizm harcamalarının ortalama %2’sini oluştururken, bu rakam ülkemizde turist harcamalarının %7’sine denk geliyor. Rakamlar, Türkiye’nin önceki yıllarda olduğu gibi bu alanda stratejik bir rekabet avantajına sahip olduğunu ortaya koyuyor. Visa Türkiye Genel Müdürü Samile Mümin, “Visa Akdeniz Turizm Analizi, Türkiye’nin turizm stratejisi açısından değerli içgörüler sunuyor. Analizin en dikkat çekici bulgularından biri, 2024 yılında ülkemizi ziyaret eden her beş turistten birinin 2023’te de Türkiye’yi tercih etmesi ve geri dönen bu turistlerin, genel ortalamaya kıyasla yaklaşık %74 daha yüksek kart kullanımı gerçekleştirmesi olarak karşımıza çıkıyor. Ayrıca, analiz sonuçları yabancı turistlerin kart harcamalarında artışa işaret ederken, kartlı ödemelerin turizm gelirlerine olumlu etkisini ve ülke ekonomimize katkısını da gözler önüne seriyor. Visa olarak, yabancı turistlerin Türkiye’de güvenli ve kesintisiz harcama yapmalarını desteklemeye, aynı zamanda turizm sektöründeki küçük ve orta ölçekli işletmelerin dijital ödeme yöntemlerini kullanabilmesini sağlamaya devam edeceğiz” dedi. Visa Güney Avrupa Danışmanlık ve Analitik Başkanı Sertan Şener, “Visa Akdeniz Turizm Analizi, Türkiye’nin Akdeniz havzasındaki güçlü konumunu bir kez daha ortaya koyuyor. Son beş yılda, bölgedeki ülkeler arasında kartlı harcamalarını en fazla artıran ikinci ülkenin Türkiye olduğunu görüyoruz. Türkiye’nin 2024 yılında turizmdeki başarısını yeme-içme, ulaşım, market ve sağlık sektörlerindeki kart harcamalarında kaydedilen büyüme önemli ölçüde destekliyor. Analiz bulguları, yabancı kartlarla gerçekleştirilen sağlık harcamalarının ülkemizin toplam turizm gelirine katkısının, Akdeniz havzası ortalamasının üç katından fazla olduğunu gösteriyor. Visa olarak, kartlı ve yenilikçi ödeme çözümlerinin turizm sektörünün en önemli itici güçlerinden biri olduğunu gözlemliyor, Türkiye’de turizmin sürdürülebilir büyümesini desteklemeye kararlılıkla devam ediyoruz”Formun ÜstüFormun Altı dedi. Türkiye’ye geri dönen turistler, %74 daha fazla kart kullanımı gerçekleştirdi 2024 yılında ülkemizi ziyaret eden her 5 turistten birinin, 2023’te de Türkiye’yi tercih ettiği ve geri dönen bu ziyaretçilerin, ortalama bir turistten %74 daha fazla kart kullandığı görüldü. Türkiye’ye geri dönen ziyaretçilerin kart kullanım artışları incelendiğinde 96% ile ABD, 85% ile Fransa ve 80% ile Hollanda koridorları dikkat çekti. En fazla kartlı turizm harcaması 4 ana coğrafi koridordan geldi Türkiye’de 2024 yılında en fazla kartlı harcama Körfez Ülkeleri, Amerika Birleşik Devletleri, İngiltere ve Türki Cumhuriyetler’den geldi. Körfez Ülkeleri’nden gelen ziyaretçilerin kart kullanımının dörtte üçü İstanbul’da gerçekleşirken, Trabzon ve Bursa’da da yoğunluk görüldü. ABD koridoru ise İstanbul’un ardından sahil bölgeleri ve Kapadokya’yı tercih etti. İngiltere’den gelen turistler, Antalya, Muğla ve İstanbul arasında dengeli bir profil çizdi. 2024’te Türkiye’nin turizm büyümesine en büyük nominal katkıyı ise İngiltere, Almanya ve ABD koridorları verdi. Türkiye’de turistlerin önceliği: Seyahat harcamaları Öte yandan turistlerin Türkiye’de yaptıkları harcamalarda konaklama, yeme-içme ve market sektörlerini içeren seyahat kategorisi %36’lık payla ilk sırada geliyor. Turistlerin Türkiye’de en çok harcama yaptıkları ikinci önemli kategori ise %33’lük pay ile perakende alışverişler olarak öne çıkıyor. Toplam Türkiye turizminin yaklaşık %10’unu Körfez Ülkeleri’nden gelen ziyaretçilerin perakende alışverişleri oluşturuyor. Araştırma tek başına Körfez Ülkeleri’nin giyim harcamalarının, diğer ana koridorların giyim harcamalarının toplamıyla neredeyse eşit olduğuna işaret ediyor. ABD’den gelen ziyaretçiler, kuyum/aksesuar harcamalarıyla öne çıkarken, sağlık harcamalarında İngiltere ve Türki Cumhuriyetler’in ön planda olduğu gözlemleniyor. Kartlı harcamalarda İstanbul zirvede 2024 yılında Türkiye’deki yabancı kart harcamalarının %88’i sırasıyla İstanbul, Antalya, Muğla, İzmir, Aydın, Trabzon ve Nevşehir olmak üzere 7 ana ilde gerçekleşti. Körfez Ülkeleri’nden gelen turistler, İstanbul’da en fazla kartlı harcama yapan grup olurken, Muğla’da İngiltere ve Almanya’dan gelen turistler öne çıktı. Antalya’da İngiltere, Almanya ve Türki Cumhuriyetler’den gelen ziyaretçiler harcamalarda en büyük payı aldı. Antalya’da kart kullanımında Norveç, Danimarka ve Polonya’dan gelen ziyaretçilerin de önemli bir yer tuttuğu görüldü. İzmir ve Aydın’da ise ABD’den gelen turistlerin harcamaları dikkat çekti. Trabzon turizminin tamamına yakını Körfez Ülkeleri’nden gelen ziyaretçiler tarafından yapıldı. Nevşehir’de ise diğer şehirlere kıyasla Japonya ve Çin gibi Asya ülkelerinden ve Latin Amerika’dan gelen ziyaretçilerin yoğunluğu dikkat çekti. Bu veriler, Türkiye’nin turizm gelirlerinde çeşitlenmenin arttığını ve farklı coğrafyalardan gelen turistlerin belirli bölgelerde yoğunlaştığını ortaya koydu. İstanbul dört mevsimde de turizm lideri Araştırma sonuçlarına göre İstanbul dört mevsim boyunca Türkiye’nin toplam turizm gelirlerine en büyük katkıyı sunan il oldu. İstanbul’da en yoğun kart kullanımı ise 2024’ün üçüncü çeyreğinde gerçekleşti. İstanbul’un kış aylarında turizme yaptığı katkının yaz turizmi ile öne çıkan illerin turizme toplam katkısından daha fazla olması ise dikkat çekici bir veri olarak öne çıktı.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.