#Hollanda

TOURISMJOURNAL - Hollanda haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Hollanda haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Visa Akdeniz Turizm Analizi: Türkiye’nin 2024 Turizm Başarısı Haber

Visa Akdeniz Turizm Analizi: Türkiye’nin 2024 Turizm Başarısı

Visa Akdeniz Turizm Analizi, 2024 yılında Türkiye’nin Akdeniz havzası ülkeleri arasında ziyaretçi sayısını en çok artıran ikinci ülke olduğunu ortaya koydu. Diğer yandan Türkiye son 5 yılda yabancı kartlı turizm gelirlerini en çok artıran ikinci ülke oldu. 2024 yılında ülkemizi ziyaret eden turistlerin %18’inin 2023’te de Türkiye’yi tercih ettiği ve geri dönen bu ziyaretçilerin, ortalama bir turistten %74 daha fazla kart kullandığı görüldü. İstanbul, Türkiye’nin turizm gelirlerinin yarısından fazlasına katkı sağlarken bu trendin dört mevsim boyunca etkili olduğu görüldü. Yeme-içme, ulaşım, market ve sağlık sektörleri yüksek çift haneli büyüme kaydederek Türkiye’nin 2024 turizm başarısında öncü oldu. ABD ve Körfez Ülkeleri ziyaretçilerinin harcamalarının Türkiye’nin toplam turizm gelirlerinin üçte birini oluşturduğu görüldü. Visa, Akdeniz’e kıyısı olan Türkiye, İspanya, İtalya, Fransa, Portekiz, Yunanistan, Hırvatistan ve Malta’ya seyahat eden yabancı turistlerin kart kullanımı trendlerine dair içgörüler sağlayan Visa Akdeniz Turizm Analizi’nin 2024 yılı sonuçlarını açıkladı. Türkiye, son 5 yılda kartlı turizm gelir artışında ikinci sırada Visa Akdeniz Turizm Analizi, Türkiye’nin turizmdeki rekabet gücünü ortaya koyuyor. Araştırma sonuçları Türkiye’de kart kullanımının 2024 yılında Euro bazında %5 artış kaydettiğini gösteriyor. Kartlı ziyaretçi sayısındaki büyüme ise %16. Bununla birlikte rakamlar son 5 yıl içinde Akdeniz’de turizm gelirlerini en çok artıran ikinci ülkenin Türkiye olduğuna işaret ediyor. Analiz sonuçlarına göre, son 5 yılda toplam yabancı kart harcamaları Akdeniz havzası genelinde yaklaşık 2 katına çıkarken aynı dönemde Türkiye’nin ortalamanın üzerinde büyüdüğü gözlemleniyor. Bu gelişme, Türkiye’nin 2019 yılından bu yana turizm alanında güçlü bir ivme yakaladığını gösteriyor. Türkiye, sağlık turizminde öne çıkıyor Visa Akdeniz Turizm Analizi’nin ortaya koyduğu rakamlara göre, 2024’te sağlık turizmi Akdeniz havzasında turizm harcamalarının ortalama %2’sini oluştururken, bu rakam ülkemizde turist harcamalarının %7’sine denk geliyor. Rakamlar, Türkiye’nin önceki yıllarda olduğu gibi bu alanda stratejik bir rekabet avantajına sahip olduğunu ortaya koyuyor. Visa Türkiye Genel Müdürü Samile Mümin, “Visa Akdeniz Turizm Analizi, Türkiye’nin turizm stratejisi açısından değerli içgörüler sunuyor. Analizin en dikkat çekici bulgularından biri, 2024 yılında ülkemizi ziyaret eden her beş turistten birinin 2023’te de Türkiye’yi tercih etmesi ve geri dönen bu turistlerin, genel ortalamaya kıyasla yaklaşık %74 daha yüksek kart kullanımı gerçekleştirmesi olarak karşımıza çıkıyor. Ayrıca, analiz sonuçları yabancı turistlerin kart harcamalarında artışa işaret ederken, kartlı ödemelerin turizm gelirlerine olumlu etkisini ve ülke ekonomimize katkısını da gözler önüne seriyor. Visa olarak, yabancı turistlerin Türkiye’de güvenli ve kesintisiz harcama yapmalarını desteklemeye, aynı zamanda turizm sektöründeki küçük ve orta ölçekli işletmelerin dijital ödeme yöntemlerini kullanabilmesini sağlamaya devam edeceğiz” dedi. Visa Güney Avrupa Danışmanlık ve Analitik Başkanı Sertan Şener, “Visa Akdeniz Turizm Analizi, Türkiye’nin Akdeniz havzasındaki güçlü konumunu bir kez daha ortaya koyuyor. Son beş yılda, bölgedeki ülkeler arasında kartlı harcamalarını en fazla artıran ikinci ülkenin Türkiye olduğunu görüyoruz. Türkiye’nin 2024 yılında turizmdeki başarısını yeme-içme, ulaşım, market ve sağlık sektörlerindeki kart harcamalarında kaydedilen büyüme önemli ölçüde destekliyor. Analiz bulguları, yabancı kartlarla gerçekleştirilen sağlık harcamalarının ülkemizin toplam turizm gelirine katkısının, Akdeniz havzası ortalamasının üç katından fazla olduğunu gösteriyor. Visa olarak, kartlı ve yenilikçi ödeme çözümlerinin turizm sektörünün en önemli itici güçlerinden biri olduğunu gözlemliyor, Türkiye’de turizmin sürdürülebilir büyümesini desteklemeye kararlılıkla devam ediyoruz”Formun ÜstüFormun Altı dedi. Türkiye’ye geri dönen turistler, %74 daha fazla kart kullanımı gerçekleştirdi 2024 yılında ülkemizi ziyaret eden her 5 turistten birinin, 2023’te de Türkiye’yi tercih ettiği ve geri dönen bu ziyaretçilerin, ortalama bir turistten %74 daha fazla kart kullandığı görüldü. Türkiye’ye geri dönen ziyaretçilerin kart kullanım artışları incelendiğinde 96% ile ABD, 85% ile Fransa ve 80% ile Hollanda koridorları dikkat çekti. En fazla kartlı turizm harcaması 4 ana coğrafi koridordan geldi Türkiye’de 2024 yılında en fazla kartlı harcama Körfez Ülkeleri, Amerika Birleşik Devletleri, İngiltere ve Türki Cumhuriyetler’den geldi. Körfez Ülkeleri’nden gelen ziyaretçilerin kart kullanımının dörtte üçü İstanbul’da gerçekleşirken, Trabzon ve Bursa’da da yoğunluk görüldü. ABD koridoru ise İstanbul’un ardından sahil bölgeleri ve Kapadokya’yı tercih etti. İngiltere’den gelen turistler, Antalya, Muğla ve İstanbul arasında dengeli bir profil çizdi. 2024’te Türkiye’nin turizm büyümesine en büyük nominal katkıyı ise İngiltere, Almanya ve ABD koridorları verdi. Türkiye’de turistlerin önceliği: Seyahat harcamaları Öte yandan turistlerin Türkiye’de yaptıkları harcamalarda konaklama, yeme-içme ve market sektörlerini içeren seyahat kategorisi %36’lık payla ilk sırada geliyor. Turistlerin Türkiye’de en çok harcama yaptıkları ikinci önemli kategori ise %33’lük pay ile perakende alışverişler olarak öne çıkıyor. Toplam Türkiye turizminin yaklaşık %10’unu Körfez Ülkeleri’nden gelen ziyaretçilerin perakende alışverişleri oluşturuyor. Araştırma tek başına Körfez Ülkeleri’nin giyim harcamalarının, diğer ana koridorların giyim harcamalarının toplamıyla neredeyse eşit olduğuna işaret ediyor. ABD’den gelen ziyaretçiler, kuyum/aksesuar harcamalarıyla öne çıkarken, sağlık harcamalarında İngiltere ve Türki Cumhuriyetler’in ön planda olduğu gözlemleniyor. Kartlı harcamalarda İstanbul zirvede 2024 yılında Türkiye’deki yabancı kart harcamalarının %88’i sırasıyla İstanbul, Antalya, Muğla, İzmir, Aydın, Trabzon ve Nevşehir olmak üzere 7 ana ilde gerçekleşti. Körfez Ülkeleri’nden gelen turistler, İstanbul’da en fazla kartlı harcama yapan grup olurken, Muğla’da İngiltere ve Almanya’dan gelen turistler öne çıktı. Antalya’da İngiltere, Almanya ve Türki Cumhuriyetler’den gelen ziyaretçiler harcamalarda en büyük payı aldı. Antalya’da kart kullanımında Norveç, Danimarka ve Polonya’dan gelen ziyaretçilerin de önemli bir yer tuttuğu görüldü. İzmir ve Aydın’da ise ABD’den gelen turistlerin harcamaları dikkat çekti. Trabzon turizminin tamamına yakını Körfez Ülkeleri’nden gelen ziyaretçiler tarafından yapıldı. Nevşehir’de ise diğer şehirlere kıyasla Japonya ve Çin gibi Asya ülkelerinden ve Latin Amerika’dan gelen ziyaretçilerin yoğunluğu dikkat çekti. Bu veriler, Türkiye’nin turizm gelirlerinde çeşitlenmenin arttığını ve farklı coğrafyalardan gelen turistlerin belirli bölgelerde yoğunlaştığını ortaya koydu. İstanbul dört mevsimde de turizm lideri Araştırma sonuçlarına göre İstanbul dört mevsim boyunca Türkiye’nin toplam turizm gelirlerine en büyük katkıyı sunan il oldu. İstanbul’da en yoğun kart kullanımı ise 2024’ün üçüncü çeyreğinde gerçekleşti. İstanbul’un kış aylarında turizme yaptığı katkının yaz turizmi ile öne çıkan illerin turizme toplam katkısından daha fazla olması ise dikkat çekici bir veri olarak öne çıktı.

Corendon Airlines, 20’inci yaşını yolcularıyla gökyüzünde kutluyor Haber

Corendon Airlines, 20’inci yaşını yolcularıyla gökyüzünde kutluyor

Havacılık sektöründe yenilikçi uygulamalarıyla dikkat çeken Corendon Airlines, 20'inci kuruluş yıl dönümünü yolcularıyla birlikte kutlamaya hazırlanıyor. İlk uçuşunu 12 Nisan 2005 tarihinde gerçekleştiren hava yolu şirketi, geçen 20 yılda Avrupa'nın önde gelen tatil hava yollarından biri haline geldi. Corendon Airlines, 12 Nisan Cumartesi günü Avrupa ve Mısır'daki toplam 32 havalimanından gerçekleştireceği yaklaşık 80 uçuşta yolcularını çeşitli sürprizlerle karşılayacak. Farklı destinasyonlara seyahat edecek yolcular, Corendon'un 20'inci yaş coşkusuna gökyüzünde ortak olacak. 2005 yılında Hollanda'daki Eindhoven Havalimanı'ndan İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı'na gerçekleştirdiği ilk uçuşla havacılık serüvenine başlayan Corendon, o dönemde Sabiha Gökçen'e inen ilk yolcu uçağı olma unvanını da kazandı. Bugün yılda yaklaşık 10 milyon yolcu taşıyan şirket, filosunda yer alan 31 adet Boeing 737-800 ve Boeing 737 MAX 8 uçağı ile dünya genelinde 50'den fazla havalimanına sefer düzenliyor. Özellikle Akdeniz'in gözde tatil destinasyonlarına sunduğu direkt uçuşlarla tercih edilen bir hava yolu haline gelen Corendon, 20'inci yılı vesilesiyle gökyüzünde anlamlı bir kutlamaya imza atacak. Corendon Airlines Yönetim Kurulu Başkanı Yıldıray Karaer, 20'inci yıl dönümüne ilişkin yaptığı değerlendirmede, "Corendon olarak tam 20 yıldır yolcularımıza hizmet sunmanın onurunu yaşıyoruz. Bu süreçte hem turizm hem hava yolu sektörlerinin vazgeçilmez bir parçası haline geldik. Turizm kanımızda var; bu alanın gelişimine katkı sağlamak bizim için hayati önem taşıyor. 12 Nisan'daki uçuşlarımızda, 20'inci yaşımızın coşkusunu binlerce yolcumuzla gökyüzünde paylaşacağız" ifadelerini kullandı. Karaer, sürdürülebilirlik ve yenilikçilik odaklı bir büyüme stratejisi benimsediklerini belirterek, "Her büyük başarının temelinde ekip ruhu yatar. Corendon'un başarı hikâyesi, adanmış bir ekip sayesinde yazıldı. Bugün 2 bini aşkın çalışanımızla, Corendon'u sevilen ve tercih edilen bir marka haline getirmiş olmanın haklı gururunu yaşıyoruz" dedi.

2024'te Türkiye’ye Yatırımda Hollanda Zirvede Haber

2024'te Türkiye’ye Yatırımda Hollanda Zirvede

Türkiye, 2024'te küresel yatırım akışlarının baskı altında olmasına rağmen uluslararası yatırımcılar için cazibesini korudu. Cumhurbaşkanlığı Yatırım Ofisi ve Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası (TCMB) verilerine göre, Türkiye’ye gelen doğrudan yatırımlar geçen yıla göre yüzde 5,6 artarak 11,3 milyar dolara ulaştı. Yatırımların en büyük payı yüzde 23,6 ile Hollanda’dan gelirken, Almanya yüzde 11,5, ABD ise yüzde 10,3 oranında yatırım yaptı. İlk 10’da ayrıca İrlanda, Azerbaycan, İsviçre, Birleşik Krallık, BAE, Fransa ve Norveç yer aldı. EN FAZLA YATIRIMI İMALAT SEKTÖRÜNDE Sektörel dağılımda 2,3 milyar dolar ve yüzde 34,5'lik pay ile imalat sektörü başı çekerken, onu yüzde 25,3 ile "toptan ve perakende ticaret" ve yüzde 7,2 ile "ulaştırma ve depolama" sektörleri takip etti. KÜRESEL YATIRIM DÜŞERKEN TÜRKİYE ÖNE ÇIKTI Birleşmiş Milletler Ticaret ve Kalkınma Ajansı (UNCTAD) verilerine göre, küresel doğrudan yatırımlar 2024’te yüzde 8 düştü. Avrupa'da bu oran yüzde 45’e kadar gerilerken, Türkiye bu olumsuz tablodan ayrışarak yatırım çekmeye devam etti. Cumhurbaşkanlığı Yatırım Ofisi Başkanı Ahmet Burak Dağlıoğlu, Türkiye’nin yapısal reformlar ve stratejik konumu sayesinde küresel yatırımcılar için cazibesini koruduğunu vurguladı. 2024 yılı için de beklentilerin olumlu olduğunu belirterek, Türkiye’nin küresel yatırım destinasyonları arasındaki konumunu daha da güçlendireceğini ifade etti.

Antalya Turizmde Yeni Bir Rekor Daha Kırdı Haber

Antalya Turizmde Yeni Bir Rekor Daha Kırdı

Antalya, 2024’te turizmdeki başarısını zirveye taşıdı ve 17 milyon 278 bin 103 ziyaretçiyle tüm zamanların rekorunu kırdı. Manavgat Sanayici ve İş İnsanları Derneği Başkanı Ahmet Emre Cengiz, bu tarihi başarıyı değerlendirdi. Cengiz, "Antalya’nın bu tarihi başarısı hepimizi gururlandırdı. Antalya, sadece Türkiye’nin değil, dünyanın da önemli turizm destinasyonlarından biri. 2024 yılında elde edilen 17 milyon 278 bin 103 ziyaretçi sayısı, turizm alanında doğru bir strateji izlendiğinde ne kadar büyük bir potansiyele sahip olduğumuzu açıkça gösteriyor. Bu rakam, bir rekordan daha fazlası çünkü ülkemize bu yolla ciddi bir döviz girdisi sağlanmakta ve ekonomik anlamda Antalya’ya yeni yatırımlar için büyük motivasyon sunmaktadır. Ancak burada önemli olan bu büyümenin sürdürülebilir olmasıdır" dedi. Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, Antalya’nın 2024 yılı performansını "rekorlar yılı" olarak nitelendirdi. Bakan Ersoy, sosyal medya paylaşımında, "Dünya turizminin en önemli merkezlerinden biri olan şehrimiz, toplam 17 milyon 278 bin 103 ziyaretçi ile tarihinin en yüksek ziyaretçi sayısına ulaşarak adeta rekorlar yılı yaşadı. En çok ziyaretçi gönderen ülkeler sıralaması; 1 Rusya, 2 Almanya, 3 İngiltere, Antalya’mıza yurt dışından gelen Türk vatandaşlarımızın sayısı da ilk kez 1 milyon barajını aştı. Bu tarihi başarı, şehrimizin uluslararası cazibesini bir kez daha gözler önüne serdi" ifadelerini kullandı. EN ÇOK RUS VE ALMAN TURİST AĞIRLANDI 2024 yılı boyunca Antalya’ya en çok turist gönderen ülkeler 3,9 milyon ziyaretçiyle Rusya, 3,5 milyon ziyaretçiyle Almanya ve 1,5 milyon ziyaretçiyle İngiltere oldu. Yurt dışından gelen Türk vatandaş sayısında ise tarihi bir zirve yaşanarak bu sayı 1 milyon 11 bin 99’a ulaştı. Aralık ayında kente gelen turist sayısı 318 bin 641 olarak kaydedildi. Bu dönemde Almanya’dan 81 bin 244, Rusya’dan 46 bin 793, İngiltere’den ise 34 bin 170 turist geldi. Bu ülkeleri sırasıyla Polonya, Hollanda, Kazakistan, Romanya, Ukrayna, Çek Cumhuriyeti ve Litvanya'dan gelen misafirler takip etti. Ağustos 2024’te ise günlük 102 bin 755 ziyaretçiyle Antalya, yeni bir günlük rekor kırdı.

Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
TOURISMJOURNAL En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.