Hava Durumu

#Havaalanı

TOURISMJOURNAL - Havaalanı haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Havaalanı haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Sivas, Tarihi Divriği Havaalanı ‘Hava Kampüsü’ Olarak Açıldı Haber

Sivas, Tarihi Divriği Havaalanı ‘Hava Kampüsü’ Olarak Açıldı

Sivas'ta 1941 yılında Nuri Demirağ tarafından yaptırılan ve Türkiye'nin ilk ilçe havaalanı olma özelliğini taşıyan Divriği Havaalanı, 84 yıl sonra düzenlenen törenle ‘Divriği Hava Kampüsü' olarak hizmete alındı. Divriği Havaalanı, Türk havacılık tarihinin en önemli isimlerinden olan Nuri Demirağ tarafından 1936 yılında yapımına başlanıp, 1941 yılında tamamlanarak Türkiye'nin ilk ilçe havaalanı olma unvanını kazandı. Nuri Demirağ tarafından tasarlanan Nu. D.38 kuyruklu uçağın ilk indiği havaalanı olan Divriği Havaalanı, İsmet İnönü döneminde havacılık alanındaki çalışmaların sekteye uğramasıyla atıl hale geldi. 84 yıl sonra restore edilen havaalanı, bugün Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu'nun da katıldığı törenle ‘Divriği Hava Kampüsü' olarak hizmete alındı. Törende konuşan Bakan Uraloğlu, hava yoluyla 67 ülkeye erişim sağlandığını belirterek, "Ülkemiz, Asya, Avrupa ve Afrika'nın kesişim noktasında, 4 saatlik uçuş mesafesiyle 1,5 milyar insanın yaşadığı 67 ülkeye erişim sağlayan eşsiz bir konumda yer alıyor. Bu stratejik ve avantajlı konumu, son 23 yılda hayata geçirdiğimiz cesur ve vizyoner politikalarla birleştirerek, Türkiye'yi havacılıkta dünyanın parlayan yıldızı haline getirdik çok şükür. 2002 yılından itibaren yürüttüğümüz hava ulaşım politikaları ve faaliyetleriyle ülkemizi havacılık alanında dünya arenasının parlayan yıldızı haline getirdik" dedi. Havaalanı sayısı 60'a çıkacak Bakan Uraloğlu, yapımı devam eden projelerin hayata geçirilmesiyle havaalanı sayısını 60'a çıkartacaklarını vurgulayarak, "2002'de 26 olan aktif havalimanı sayımızı en son Çukurova Uluslararası Havalimanımızı da açarak 58'e çıkardık. Sabiha Gökçen Havalimanı gibi sivil havacılığa açık olmayan 16 pasif durumdaki havalimanımızı çağın gerektirdiği şekilde yenileyip sivil havacılığa açtık. İstanbul, Rize-Artvin, Ordu-Giresun, Yüksekova Selahaddin Eyyubi, Şırnak Şerafettin Elçi Havalimanı gibi 16 yeni havalimanını daha sivil havacılığımıza kazandırdık. Yani her yıl ortalama 1,4 havalimanını hizmete açarak, gökyüzünde sınır tanımayan bir Türkiye inşa ettik. Burada da durmayacağız. İnşa çalışmaları devam eden Yozgat ve Bayburt-Gümüşhane havalimanlarımızla aktif havalimanı sayımızı 60'a çıkaracağız" dedi. Bakan Uraloğlu, hava kampüsü vizyonunu ileriye taşımayı amaçladıklarını dile getirerek, "İnşallah önümüzdeki dönemde Niğde, Aksaray, Gaziantep, Kocaeli ve batı Antalya'da planladığımız yeni hava kampüsleriyle hava kampüsü vizyonumuzu adım adım ileri taşıyacağız. Bu vizyon, sadece vatandaşlarımızın hayallerini değil, ülkemizin güvenliğini ve kriz yönetim kapasitesini de gökyüzüne taşımakta. Çünkü hava kampüslerimiz, afet yönetimi açısından da stratejik değere de sahip. Bu alanlar deprem sonrasında hızlı müdahale, sel felaketlerinde mahsur kalan köylere acil gıda ve ilaç ulaştırması, orman yangınlarında havadan söndürme ekiplerinin koordinasyonu, arama-kurtarma timlerinin dakikalar içinde bölgeye intikali gibi kritik senaryolarda hayat kurtaran altyapılar da olacak" diye konuştu. "İlhamımızı Nuri Demirağ'dan alıyoruz" Bakan Uraloğlu, ‘gökleri fethetmek' idealiyle çalışan Nuri Demirağ'dan ilham aldıklarını ifade ederek, "Aslında bugün burada yalnızca yeni bir hava kampüsü açmıyoruz, aynı zamanda Türk havacılığının köklerine, cesaretine ve vizyonuna selam duruyoruz. Çünkü bu kampüs, Sivas Divriğili büyük sanayici ve vatansever Nuri Demirağ'ın 84 yıl önce, 1936 yılında yapımına başlayıp, 1941'de tamamladığı Türkiye'nin ilk ilçe havaalanının yeniden hayat bulmuş halidir. Nuri Demirağ, yalnızca uçak fabrikaları kuran, tayyareler üreten, pilotlar yetiştiren bir öncü değil; aynı zamanda ‘gökleri fethetmek' ülküsüyle Anadolu'nun her köşesine havacılık ruhunu taşıyan bir idealisttir. Divriği'ye kazandırdığı bu havaalanı, onun memleket sevgisinin, girişimciliğinin ve geleceğe olan inancının somut bir nişanesidir. Bugün onun başlattığı bu mirası modern hava kampüsü olarak yeniden açıyor, Nuri Demirağ'ın hayalini bugünün teknolojisi ve vizyonuyla gökyüzüne taşıyoruz. Onun azmi, cesareti ve vatanperverliği, bize her daim ilham kaynağı olmaya devam edecek" şeklinde konuştu. İlk yerli ve milli uçağın iniş yaptığı tarihi havaalanı, 20 metre genişliği ve 1100 metre uzunluğundaki pisti ile azami 5 bin 700 kilo ağırlığında, 60 koltuklu turistik uçaklara hizmet verecek. Divriği Hava Kampüsü, ayrıca havacılık eğitimi amacıyla kullanılacak. Açılış törenine Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Sivas Valisi Yılmaz Şimşek, AK Parti Grup Başkanı ve Sivas Milletvekili Abdullah Güler, siyasiler, sivil toplum kuruluşlarının temsilcileri, bürokratlar ve Divriği halkı katıldı.

İskoçya Havaalanlarında Yolcu Olayları ve Alkol Tartışmaları Artıyor Haber

İskoçya Havaalanlarında Yolcu Olayları ve Alkol Tartışmaları Artıyor

İskoçya’daki havaalanlarında geçen yıl yaşanan binlerce olaya polis müdahale etti. Yaşanan olaylar nedeniyle de “uçuştan önce içki” kültürü eleştirilerin hedefinde. Yeni veriler, havaalanı suçlarında artış olduğunu gösteriyor. Uzun süredir, yolcuların kalkıştan önce terminaldeki barlarda fazla alkol alması tartışma konusu. Düşük maliyetli havayolu Ryanair, yolcular için iki içki sınırı getirilmesi çağrısını defalarca yineledi. Olaylar %40 arttı Polis istatistiklerine göre havaalanlarındaki suç ve asayiş olayları, 2022’den bu yana yolcu sayısıyla birlikte yaklaşık %40 arttı. Leeds Beckett Üniversitesi’nden havacılık güvenliği uzmanı Stephen Wood, alkolün başlıca sebep olduğunu belirtti: “Havaalanında sarhoş olan ve uçağa binen insan sayısında büyük bir artış var. Bu kesinlikle şiddet ve cinsel saldırı vakalarıyla bağlantılı. Sabah saatlerinde bu kadar çok insanın içki içtiği başka bir yer yok.” Bilgiler, Daily Record gazetesinin Bilgi Edinme Özgürlüğü Yasası kapsamında yaptığı başvuru sonucu elde edildi. Buna göre, polis geçen yıl Edinburgh’da 3.167, Glasgow’da 1.526, Aberdeen’de 687 olaya müdahale etti. Havaalanı yetkilileri, tesislerinde ya da uçaklarda çok az sayıda ciddi suç (şiddet veya cinsel saldırı) işlendiğini vurguladı. Silahlar ve unutulan eşyalar Yolcuların güvenlik kontrolünde sık sık silah teslim ettiği de kayda geçti — çoğunlukla el bagajında unutulmuş bıçaklar veya kesici aletler. Bir olayda ise bir ordu subayının üzerinde etkisiz hale getirilmiş bir el bombası bulundu. Geçen yıl Edinburgh Havalimanı’nda 1.041, Glasgow’da 232 silah tespit edildi. Polis İskoçya bu olaylardan 44’ünü savcılığa bildirdi. Wood, bu artışın daha çok gelişmiş tarama cihazları sayesinde olduğunu söyledi: “Teknoloji artık çok daha iyi ve insanlar hangi eşyaları uçağa alamayacaklarını biliyor. Yine de mermi ya da fişek bulunması bana garip geliyor. Bunlar yasadışı, ama terörle bağlantılı olduğunu sanmıyorum. Belki de hep vardı ama artık teknoloji sayesinde daha çok yakalanıyor.” Pandemi sonrası yolcu sayıları Suç oranındaki artış, 2022’de Covid kısıtlamalarının kaldırılmasından bu yana artan yolcu sayılarıyla paralellik gösteriyor. Edinburgh’a gelen yolcu sayısı 2022’de 11,2 milyondan geçen yıl 15,8 milyona yükseldi. Edinburgh Havalimanı sözcüsü: “Yılda neredeyse 16 milyon yolcunun geçtiği bir yerde olay sayısı düşük kalsa da, tek bir olay bile fazladır” dedi. Glasgow ve Aberdeen’i işleten AGS Airports ise şu açıklamayı yaptı: “Bu rakamların bağlam içinde değerlendirilmesi önemli. 2022’de Glasgow ve Aberdeen havalimanlarından 8,5 milyon yolcu geçti, 2024’te bu rakam 10,3 milyona çıktı.” Polis İskoçya’dan Başkomiser Cheryl Blanch: “Havaalanlarındaki asayiş olayları, yolcu sayısı göz önüne alındığında hâlâ görece nadir. Ancak ülke genelinde ortaklarımızla çalışmaya devam ediyoruz. Havaalanlarının güvenli ve düzenli kalması için her türlü tedbiri alıyoruz. Herkese hatırlatmak isteriz: asayişi bozan veya suç teşkil eden davranışlara kesinlikle tolerans gösterilmeyecektir” dedi. Alkol tartışması Havayolları uçuş sırasında ne kadar alkol servis edeceklerini kontrol edebiliyor, fakat yolcuların uçağa binmeden önce ne kadar içki içtiğini kontrol edemiyor. Ryanair Ocak ayında şu açıklamayı yapmıştı: “Yolcuların kalkıştan önce neden iki içkiyle sınırlandırılmadığını anlamıyoruz. Böyle bir uygulama, hem yolcu hem mürettebat için daha güvenli bir yolculuk deneyimi sağlayacaktır.”

Heathrow’da Hava Trafik Kontrolü Yapay Zekaya Emanet Haber

Heathrow’da Hava Trafik Kontrolü Yapay Zekaya Emanet

İngiltere’nin en yoğun hava sahası olan Heathrow Havalimanı, hava trafik kontrol süreçlerini geliştirmek için yapay zeka (AI) destekli bir sistemi test ediyor. Bu yenilik, hava trafik kontrolörlerine radar ve video verilerini birleştirerek uçakların konumlarını gerçek zamanlı takip etme imkanı sunuyor. Dünyanın en yoğun dördüncü havalimanı olan Heathrow’da yılda yaklaşık 500.000 uçuş gerçekleştiriliyor. Gün içinde saatte ortalama 90 uçuşun kontrol edildiği bu yoğun operasyon, gecikmeleri en aza indirirken güvenliği artırmayı hedefliyor. "Amy" adı verilen yapay zeka motoru, radar ve 4K kameralar yardımıyla kontrolörlere geniş bir görüş sağlıyor. Bu sayede, kontrolörler görüş alanı dışında kalan uçakları bile izleyebiliyor. NATS (İngiltere Hava Trafik Hizmetleri), Amy’nin dijital bir kontrol kulesi konseptinin parçası olduğunu ve uçaklar hakkında uçuş numarası, tip, iniş-kalkış bilgisi gibi temel detayları gerçek zamanlı sunduğunu belirtiyor. Sistem, şimdiye dek 40.000’den fazla uçuşta test edildi. NATS’ın baş çözüm sorumlusu Andy Taylor'a göre, 2027 yılına kadar tam anlamıyla operasyonel bir "dijital acil durum kulesi" kurulması hedefleniyor. Yeni teknoloji, özellikle olağan dışı durumlarda pistlerin doğrudan görülmesini gerektirmeyen bir yedekleme çözümü olarak kullanılacak. Keele Üniversitesi İşletme Direktörü Colin Rigby, yapay zekanın bağlamsal muhakeme eksikliği ve veri sınırlamaları gibi sınırlamalarına dikkat çekiyor. Rigby, yapay zekanın rutin olmayan durumlarda insan meslektaşlarıyla uyum içinde çalışmasının kritik olduğunu vurguluyor. NATS yetkilileri ise Amy’nin insan kontrolörlerle iş birliği içinde tasarlandığını belirterek, yapay zekanın insanlarla birlikte daha etkili sonuçlar sağlayacağını ifade ediyor. Heathrow’un bu teknolojik atılımı, Singapur, New York ve Hong Kong gibi diğer büyük havaalanlarının da dikkatini çekmiş durumda. Bu havaalanları, benzer dijital çözümleri uygulamayı planlıyor.

Havacılıkta Rekor Gün: 15 Yılın Zirvesi! Haber

Havacılıkta Rekor Gün: 15 Yılın Zirvesi!

Havacılık sektörü, son yıllarda küresel krizlerden COVID-19’a, terör saldırılarından savaşlara kadar birçok zorluk yaşıyor. Bu süreçte en büyük darbeyi COVID-19 salgını ile alan sektör, toparlanma sürecini hızla tamamlarken yükselen performansıyla 2019 rakamlarını geride bıraktı. 2 Ağustos 2024, bu çabanın meyvesi olarak havacılık tarihine son 15 yılın en yoğun uçuş günü olarak geçti. REKOR KOLTUK KAPASİTESİ Havacılık analiz firması OAG'nin verilerine göre, 2 Ağustos günü tam 17 milyon 987 bin 792 koltuk kapasitesi sunuldu. Bu rakam, 2009’dan bu yana en yüksek kapasiteyi temsil ediyor. Son 15 yılın en yoğun uçuş günleri incelendiğinde, neredeyse her yıl bu rekorun Temmuz ve Ağustos aylarında gerçekleştiği görülüyor. Pandemi yıllarında (2020-2021) ise en yoğun uçuş günlerinin Ocak ve Aralık aylarında gerçekleştiği kaydediliyor. EN YOĞUN GÜNLERDE KULLANILAN HAVALİMANLARI Son 15 yılın en yoğun uçuş günlerinde en sık kullanılan havalimanları genelde sabit kaldı. Özellikle Atlanta Hartsfield-Jackson Havalimanı sürekli ilk sırada yer aldı. Dubai Havalimanı ise 2015’te listeye girip o günden bu yana pozisyonunu korudu. En Yoğun Havalimanlar (2024):  Atlanta Hartsfield-Jackson, Dubai Havalimanı, Dallas-Fort Worth, Tokyo Haneda, Denver Havalimanı EN YOĞUN GÜNÜN ÖNE ÇIKAN ROTALARI 2024'te en yoğun günün rotaları ağırlıklı olarak kısa mesafeli iç hat uçuşlarından oluştu. Özellikle Güney Kore'deki Jeju Havalimanı ile Seul Gimpo arasındaki uçuşlar ilk sırada yer aldı. Bu rota, 2 Ağustos 2024'te 1,2 milyon tarifeli koltuk kapasitesine ulaştı. En Yoğun Rotalar (2024): Jeju Havalimanı – Seul Gimpo New Chitose – Tokyo Haneda Fukuoka – Tokyo Haneda Noi Bai – Tan Son Nhat Melbourne – Sydney Pandemi yılları uçuş sektöründe büyük değişikliklere neden oldu. 2020 yılında kısıtlamaların devrede olduğu dönemde uçuşlar ciddi oranda azaldı ve yoğun günler yılbaşına kaydı. Ancak aşı programları ve kısıtlamaların kaldırılmasıyla 2022’den itibaren yaz aylarında yoğunluk yeniden zirve yaptı. Havacılık sektörü, yaşanan tüm olumsuzluklara rağmen gösterdiği direnişle bu zorlu günleri geride bırakmayı başardı ve geleceğe yönelik umut veren projelere imza atmaya devam ediyor. 

Uçak Yolculuklarında Hijyen: Mikroplardan Korunmanın Yolları Haber

Uçak Yolculuklarında Hijyen: Mikroplardan Korunmanın Yolları

Uçaklardaki En Kirli Yerler Neresidir? Bir uçuş görevlisinin paylaştığı bilgilere göre, uçaklardaki en kirli yerlerden biri koltuk cepleridir. Bu ceplerde atık kağıtlar, ıslak mendiller hatta yiyecek artıkları bile bulunabilir. Ayrıca, tepsi masaları, tuvaletler, koltuk başlıkları ve hatta baş üstü dolapları da mikropların sıkça görüldüğü alanlar arasındadır. Yapılan araştırmalar, bu bölgelerde stafilokok, E. coli gibi zararlı bakterilerin yanı sıra küf ve diğer mikroorganizmaların da bulunduğunu göstermektedir. Uçakta Nasıl Daha Hijyenik Bir Yolculuk Yapılır? Ellerinizi Sık Sık Yıkayın: Özellikle tuvaleti kullandıktan sonra ve yemek yemeden önce ellerinizi mutlaka sabunla yıkayın veya el dezenfektanı kullanın. Yüzünüze Dokunmaktan Kaçının: Gözlerinizi, burnunuzu veya ağzınızı ellemeden önce ellerinizi temizlediğinizden emin olun. Maske Takın: Özellikle kalabalık uçuşlarda maske takmak, solunum yolu enfeksiyonlarından korunmanın etkili bir yoludur. Kendi Eşyalarınızı Kullanın: Yemek yemek için kendi çatal kaşıklarınızı getirin ve su şişenizi yanınızda taşıyın. Koltuk Kılıfı Kullanın: Eğer çok hassassanız, tek kullanımlık bir koltuk kılıfı kullanabilirsiniz. Uçak İçi Havayı Temiz Tutun: Uçaklarda kullanılan HEPA filtreler, havadaki zararlı partiküllerin büyük bir kısmını tutar. Ancak, pencerenin yanında oturmak, daha temiz hava almanıza yardımcı olabilir. Uçaklardaki Hava Kalitesi Hakkında Yanlış Bilgiler Uçaklardaki havanın geri dönüştürülmesi konusunda endişelenenler olabilir. Ancak, modern uçaklarda kullanılan HEPA filtreler, havadaki bakterilerin ve virüslerin %99,993 oranında filtrelenmesini sağlar. Ayrıca, uçak kabinindeki hava sürekli olarak yenilenir. Uçak yolculukları sırasında mikroplardan korunmak için dikkatli olmak ve basit hijyen kurallarına uymak önemlidir. Ellerinizi sık sık yıkamak, maske takmak ve kendi eşyalarınızı kullanmak gibi basit önlemlerle daha sağlıklı bir seyahat deneyimi yaşayabilirsiniz. Havaalanı Hijyeni: Havaalanlarında da mikroplarla karşılaşabilirsiniz. Bu nedenle, check-in sırasında, güvenlik kontrol noktalarında ve bagaj alma alanlarında da hijyene dikkat etmelisiniz. Bağışıklık Sisteminizi Güçlendirin: Sağlıklı beslenmek, düzenli uyku almak ve egzersiz yapmak bağışıklık sisteminizi güçlendirerek hastalıklara karşı direncinizi artıracaktır. Seyahat Sigortası: Seyahat sigortası, beklenmedik sağlık sorunları durumunda size destek olabilir. Unutmayın: Bu bilgiler genel bilgilendirme amaçlıdır. Herhangi bir sağlık sorununuz varsa, bir uzmana danışmanız önemlidir.

Havaalanı kuş kanadı tasarımında olacak Haber

Havaalanı kuş kanadı tasarımında olacak

Çin, kuş kanadı şeklinde olağanüstü yeni bir havaalanı inşa ediyor. Cesur ve doğadan ilham alan fikirleriyle tanınan MAD Architects, en son projesi olan Çin’in Zhejiang Eyaletindeki Lishui Havaalanı ile mimarlık camiasında oldukça heyecan yaratıyor. Havalanmaya hazırlanan devasa bir kuş şeklindeki bu havaalanı, yalnızca gezginler için faydalı bir merkez olmakla kalmayacak. Aynı zamanda çevredeki manzarayla mükemmel uyum sağlayan güzel bir sanat eseri olacak. Havaalanı kuş kanadı şeklinde olacak Havaalanı, vadileri ve yemyeşil çevresiyle ünlü güzel Lishui şehrinin yakınında yer almakta. Dağlık bir araziye kurulan havalimanının çatısı kuş tüyünü andırıyor ve çevredeki dağlarla mükemmel uyum sağlıyor. Estetik açıdan hoş olmasının yanı sıra havalimanının kendine özgü tasarımı, çevreyle bütünleşmesine yardımcı olarak bölgede saygı duyulan bir simge haline gelmesine yardımcı oluyor. Lishui Havaalanı, 2.267 hektarlık muhteşem bir araziye yayılan ve yaklaşık 100 metrelik maksimum yükseklik farkına sahip bir mühendislik harikası. Yapı yaklaşık 24 metre yüksekliğinde olacak. İç kısmı kavisli ahşapla kaplanacak ve mümkün olduğunca fazla doğal ışığın içeri girmesine izin verecek çok sayıda pencere bulunacak. Havaalanının düzeni verimliliği en üst düzeye çıkaracak ve seyahati kolaylaştıracak şekilde tasarlandı. Yolcular yukarıda konforlu ve dinlendirici bekleme alanları bulacak, kalkış tesisleri ise zemin katta uygun bir şekilde konumlandırılacak. Lishui Havaalanı, öngörülen yıllık bir milyon yolcu hacmiyle yerel bir bölgesel havaalanı olarak mevcut odağına rağmen genişleme için inşa edildi. 2030 yılına kadar, olası bir uluslararası terminalin eklenmesiyle havalimanının yılda 5 milyona kadar yolcuyu ağırlayabilmesi bekleniyor. Lishui Havalimanı’nın, yaratıcı tasarımı ve sürdürülebilirliğe olan bağlılığı sayesinde, şehre yalnızca bir giriş kapısı olmaktan çıkıp hem çevresel uyumun hem de üstün mimarinin temsiline dönüşmesi bekleniyor.

Berlin-Antalya 3.5, havaalanı-otel 5 saat Haber

Berlin-Antalya 3.5, havaalanı-otel 5 saat

Antalya’ya giden turistlerin en büyük sorunu trafik. Avrupa’dan Antalya Havalimanı’na 3.5 saatte giden turist, doğu ilçelerindeki otellere 5 saatte ulaşıyor. Antalya Kent Konseyi Turizm Çalışma Grubu Başkanı Recep Yavuz, “Turist 1 tam gününü trafikte geçirmiş ve kayıpla tatile başlıyor. Günü yolda geçiriyor. Bu da büyük bir memnuniyetsizlik oluşturuyor” dedi. ANTALYA, her yıl milyonlarca yerli ve yabancı turiste ev sahipliği yapıyor. 2019’da tüm zamanların turizm rekorunu kıran 640 bin yatak kapasiteli kente bu yıl, 16 milyon turist hedefleniyor. Rusya, Ukrayna, Almanya, İngiltere ve Polonya’dan gelen tatilcilerin çoğunlukta olduğu kentte deprem nedeniyle geç başlayan sezonun, havanın da mevsim normalleri üzerinde seyretmesinden dolayı uzaması bekleniyor. Kente giden turistler, Antalya Havalimanı’na iniş yaptıktan sonra otellerin ya da tur şirketlerinin transfer araçlarıyla konaklayacakları tesise götürülüyor. Antalya Havalimanı’ndan Kemer, Demre, Finike, Kumluca, Kaş’taki bir tesise gitmek isteyen turist kafilesi, kent içi ana arterleri ya da çevre yolunu kullanarak batıya hareket ediyor. Kent içinde çevre yolu ya da ana arter şeklinde iki seçeneği bulunan ulaşım, doğu aksında ise Antalya-Alanya D-400 kara yolundan sağlanıyor. Manavgat, Side, Alanya, Gazipaşa’daki tesisler için tek yol seçeneği nedeniyle trafik çoğunlukla durma noktasına geliyor. Turistlerin yanı sıra kentte yaşayan ve doğu ilçelerindeki otellerde çalışanlar ya da günübirlik seyahat edenlerin trafikte yoğunluk oluşturması, doğu ilçelerine ulaşımı zorlaştıran faktörlerden. Kent nüfusu da dikkate alındığında 2 kişiye 1 aracın düştüğü Antalya’da 2023 yılı turizm sezonu boyunca turistlerin çoğunlukla dert yandığı konu trafikteki uzun süreli bekleyişler oldu. EN BÜYÜK SORUN TRAFİK Tur şirketlerine şikâyetlerini bildiren turistler, 1 günlerinin yolda geçtiğini belirterek, bunun telafisi noktasında baskı yaptı. Antalya Kent Konseyi Turizm Çalışma Grubu da konuyu konsey gündemine taşıdı. Yapılan değerlendirmede, özellikle havalimanından doğu ilçelerine giden kara yolunun trafik yükünü çekemediği tespiti yapıldı. Turistlerin, ülkesinden havalimanına gelene kadar kafasında oluşturduğu Antalya imajının trafik nedeniyle bir anda değiştiğini belirten Yavuz, şunları söyledi: “Turizmcilerin önündeki en büyük sorun trafik. Özellikle yaz aylarında şehir içi trafiğinde saatlere varan yolculuk. Turistin günü yolda geçiriyor. Bu da büyük memnuniyetsizlik oluşturuyor. Avrupalı turistler 3.5 saatte Antalya’ya geliyor, otelleri Manavgat, Alanya’da ise 4-5 saate yakın sürede otellerine varabiliyorlar. Ülkelerine dönerken de aynı süreci yaşıyor, saatler öncesinden otellerinden çıkıp yine bir tatil gününü yolda geçiriyorlar. Böylece 2 günü yola gitmiş oluyor. Berlin’den bir turist Antalya’ya geliyorsa 3.5 saatlik uçuş süreci var. Belek’te tatil yapıyorsa çok kaybı yok ama Alanya ve Manavgat, Side bölgesinde tatil yapacaksa Serik’ten sonra trafik sorun oluyor ve 5-6 saate kadar süren bir transfer oluyor.” ÇALIŞANLAR DA MAĞDUR Sadece tatilcilerin değil, turizm çalışanlarının da aynı durumdan dertli olduğunu belirten Recep Yavuz, trafik nedeniyle evlerinden erkenden çıkan sektör çalışanları ve trafikte gün boyu araç kullanmak durumunda kalan şoförlerin büyük sorunlar yaşadığını söyledi. Yavuz, “Kentteki trafik sorununun çözümü için bir an önce yeni yollarla desteklenmesi, özellikle doğu ilçelerine direkt gidecek araçlar için alternatif güzergâhlar oluşturulması gerekir” dedi.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.