#Güney Avrupa

TOURISMJOURNAL - Güney Avrupa haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Güney Avrupa haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Türkiye, Otel Yatırımlarıyla Avrupa'nın Parlayan Yıldızı Haber

Türkiye, Otel Yatırımlarıyla Avrupa'nın Parlayan Yıldızı

İngiltere merkezli oteller zinciri InterContinental Hotels Group (IHG), Türkiye'deki genişlemesini hızlandırmaya kararlı. Halihazırda ülkede 32 otel işleten grup, yeni markalar ve destinasyonlarla portföyünü güçlendiriyor. IHG, orta segmentte konumlanan Garner markasını 2025 yılında İstanbul'daki ilk oteliyle tanıtacak. 126 odalı bu otel, İstanbul Havalimanı'na yakın stratejik bir noktada hizmet verecek. ANADOLU’DA GENİŞLEME: YENİ DESTİNASYONLAR YOLDA IHG, sadece büyük şehirlerle sınırlı kalmayarak Anadolu’daki varlığını da güçlendiriyor. Grup, Kayseri ve Yalova’da Crowne Plaza, Mersin’de Holiday Inn ve Sakarya’da Holiday Inn Express markalarıyla yatırımlarını genişletiyor. Yakın zamanda açılan Crowne Plaza Yalova'nın ardından Kayseri’deki otel de faaliyete geçirilecek. IHG Güney Avrupa, BDT ve Gürcistan Yönetici Direktörü Eric Viale, Türkiye'nin turizm başarısını değerlendirerek, "Güzel plajları, mutfağı, kültürü ve havasıyla Türkiye hem yerli hem de uluslararası turistler için popülaritesini artırma­ya devam ediyor. Bu artan ta­lep, Türkiye’yi otel yatırımla­rı için de son derece cazip bir destinasyon haline getiriyor" dedi. Türkiye'nin Avrupa’da en hızlı büyüyen pazarlarından biri olduğunu belirten Viale, 2024’ün üçüncü çeyreğinde oda başına gelirde (RevPAR) pozitif bir büyüme kaydedildiğini aktardı. TÜRKİYE’NİN TURİZM PERFORMANSI YATIRIMCILARI ÇEKİYOR Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın 2023 hedeflerini değerlendiren Viale, Türkiye’nin 61 milyon turist ve 60 milyar dolar gelir hedefinin yatırımcılar için etkileyici olduğunu belirtti. Ülkedeki turizm sektörünün 2023'te 3,2 milyon kişiye istihdam sağladığını vurgulayan Viale, bu sayının önümüzdeki 10 yıl içinde artacağını öngördüklerini söyledi. IHG’NİN TÜRKİYE’YE UZUN VADELİ BAKIŞI IHG, İstanbul, Antalya ve Bodrum gibi turistik merkezlerin yanı sıra ülkenin diğer bölgelerinde de büyüme fırsatları arıyor. "Yabancı yatırım ve turizm çeken İstanbul, Antalya ve Bodrum gibi köklü turistik merkezleri hâlâ öncelikli ilgi alanlarımız arasında. Bunun­la birlikte, her zaman yeni fır­satları değerlendiriyoruz ve gelecekte Türkiye’ye daha fazla marka kazandırmak istiyoruz" diyen Viale, lüks ve yaşam tarzı otellerinin Avrupa genelindeki projelerde önemli bir yer tuttuğunu, Türkiye’nin ise Akdeniz havzasındaki güçlü performansıyla öne çıktığını belirtti. IHG’nin öncelikli hedefleri arasında, turistik destinasyonların yanı sıra farklı segmentlerde kaliteli ve uygun fiyatlı konaklama sunmak yer alıyor. Grubun Avrupa, Ortadoğu ve Afrika bölgesindeki doluluk oranı, 2024’ün ilk yarısında yüzde 66,7’ye çıkarak bir önceki yıla göre yüzde 2,7 büyüme kaydetti. Bu tablo, Türkiye’nin turizmdeki stratejik önemini bir kez daha gözler önüne seriyor.

Güney Avrupa’nın seyahat ve turizmde en iyi gelişen ülkesi Türkiye Haber

Güney Avrupa’nın seyahat ve turizmde en iyi gelişen ülkesi Türkiye

Turizmde rekorlara imza atan Türkiye’nin dünya seyahat ve turizm hareketliliğindeki büyümesi Dünya Ekonomik Forumunun (World Economic Forum-WEF) Seyahat ve Turizm “Gelişmişlik” Endeksi 2023 (Travel and Tourism Development Index-TTDI) sonuçlarıyla tescillendi. Dünyanın en ünlü iş adamları ile politikacılarını bir araya getiren forumun 2 yılda bir yayımladığı endeks sonuçlarına göre sıralamada 8 basamak birden yükselen Türkiye, 119 ülke arasında 29’uncu oldu. Türkiye’nin 4,39 olan endeks puanı dünya ortalamasından yüzde 10,6 daha yüksek olurken Avrupa’nın 4,26 olan ortalamasının ise yüzde 3 üzerinde yer aldı. Bu yükseliş ile Türkiye hem dünyanın hem de Avrupa’nın en iyi gelişen ülkeleri arasında öne çıktı. Ülkelerin sürdürülebilir kalkınması ile rekabet gücüne katkıda bulunan endeksteki bu yükseliş, Türkiye’nin uluslararası rekabetteki büyümesi ile sürdürülebilir turizm politikalarının olumlu sonuçlarını da ortaya koymuş oldu. Turizmi en fazla önceliklendiren ikinci ülke Türkiye Seyahat ve Turizm “Gelişmişlik” Endeksi’ne göre Türkiye, ‘seyahat’ ile ‘seyahat ve turizm önceliklendirilmesi’ göstergesinde yüzde 14 ilerleme kaydederek 18 sıra birden yükseldi ve dünyanın ikinci ülkesi oldu. Türkiye hava yolu taşımacılığı altyapısında da önemli bir gelişme gösterirken endeksin bu göstergesinde 10 sıra birden yükseldi ve dünyada ilk 10 ülke arasına girmeyi başararak sekizinci sırada yer aldı. Raporun kültürel varlıklar göstergesinde 13’üncü sıradaki konumunu korumayı başaran Türkiye, eğlence dışı alanlarda 7 basamak yükselerek 16’ncı sıraya ulaştı. Doğal kaynaklar kriterinde ise 24 sıra birden yükseliş yaşanırken endeksin bu kategorisinde Türkiye 32’nci oldu. Endekste fiyat rekabetçiliği, turist hizmetleri ve altyapısı, emniyet ve güvenlik, insan kaynakları ve iş gücü piyasası, talep sürdürülebilirliği ile iş ortamı Türkiye’nin gelişime açık göstergeler olarak raporlandı. Yenilenen endekste sürdürülebilirlik önem kazandı Dünya Ekonomik Forumu küresel turizm hareketliliğine yönelik çalışmasını 2007-2019 yılları arasında Seyahat ve Turizm ‘Rekabetçilik’ Endeksi (TTCI) olarak iki yılda bir yayımlıyordu. Dünyada yaşanan koronavirüs salgını sonrasında göstergeleri değiştirilen rapor 2022’den sonra Seyahat ve Turizm “Gelişmişlik” Endeksi (TTDI) olarak yayınlanmaya başlandı ve endekste sürdürülebilirlikle ilgili göstergeler ağırlık kazandı. Dünya Seyahat ve Turizm Konseyi, Birleşmiş Milletler Dünya Turizm Örgütü, Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği gibi uluslararası örgütlerin veri sağlayıcısı olduğu, Sabancı Üniversitesi ile TÜSİAD ortak girişimi “Rekabet Forumu”nun koordinasyonunda yürütülen Yönetici Görüşleri Anketi ile de veri sağlanan endeks, 2023 yılında yeni veri setleri, kaynakları ve metodolojiyle yayımlandı. Dünya Ekonomik Forumunun (WEF) endeksine, “wef.ch/ttdi24” adresinden ulaşılabiliyor.

Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
TOURISMJOURNAL En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.