Hava Durumu

#Gotürkiye

TOURISMJOURNAL - Gotürkiye haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Gotürkiye haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

USHAŞ: Sağlık Turizminde Yeni Dönem HealthTürkiye ile Başlıyor Haber

USHAŞ: Sağlık Turizminde Yeni Dönem HealthTürkiye ile Başlıyor

Uluslararası Sağlık Hizmetleri A.Ş (USHAŞ) Genel Müdürü Behlül Ünver, sağlık hizmeti veren kurumlar için HealthTürkiye platformuna üyeliği zorunlu hale getirdiklerini ve 26 Eylül'den itibaren üye olmayan kurumların sağlık turizmi yapamayacaklaranı söyledi. USHAŞ Genel Müdürü Behlül Ünver, Ankara'da bir restoranda sağlık muhabirleri ile bir araya geldi. Ünver, 2024 yılında yaklaşık 1,5 milyon sağlık turistinin Türkiye'ye geldiğine ve Türkiye'nin çeşitli araştırmalara göre sağlık turizminde ilk 5 ülke içerisinde değerlendirildiğine dikkati çekerek, "Sağlık turizminin geniş ifadesi, sağlığı için bir ülkeden başka bir ülkeye insanların seyahat etmesini sağlık turizmi olarak değerlendirebiliriz. Burada medikal turizm, termal turizm, engelli turizmi, yaşlılık turizmi ve son zamanlarda kamuoyunda çok duyulan ‘longevity' var. Sağlıklı yaşam dediğimiz kavramları da sağlık turizmi içerisinde değerlendirmek gerekiyor. Belki buna sporcu sağlığını da eklemek lazım. Burada dünyada medikal turizmde yaklaşık üretilen değer 100 milyar dolar. Termal turizmde üretilen değer 98 milyar dolar. Yaşlı turizmiyle alakalı konuştuğumuz rakamlar 68-70 milyar dolar civarında. Engelli turizmiyle alakalı bir şey söyleyemiyoruz, çünkü bu bir farkındalık. Bununla ilgili spesifik yapılmış bir çalışma yok. Ama longevity, sağlıklı yaşamla ilgili yaklaşık 1 trilyon 200 milyar dolar gibi bir değer var dünyada. Bu 1 trilyon 200 milyar dolar. Bunun sağlık kısmı 300-400 milyar dolar arası ifade ediliyor" diye konuştu. "Dezenformasyonla mücadele için USHAŞ içerisinde ekip oluşturduk" Bazı dönemlerde dezenformasyonla karşı karşıya kaldıklarını ifade eden Ünver, USHAŞ içerisinde dezenformasyonla mücadele etmek için bir ekip oluşturulduğunu kaydetti. Sağlık turizminde bazı durumların uluslararası alanda yanlış aksettirilebildiğini söyleyen Ünver, "Böyle durumlarda kendimizi iyi ifade etmemiz gerekiyor. Sağlık turizminde özellikle Türkiye, son 20-25 yıl ve pandemi döneminde insanlar sokaklarda vefat etti, hastanelere yetişemedi gibi dezenformasyonlarla karşı karşıya kaldı. Ama Türkiye bu işi dijital mecralarda çok güzel yönetti. Dünyada bu işi iyi yönetebilen 3-4 ülkeden biriyiz. 5 ülke demiyorum, 3-4 ülkeden biriyiz ve bu Türkiye'deki sağlık hizmetinin kalitesini dünya tarafından fark edilmesini sağladı" ifadelerini kullandı. "145 ülkeden birçok kişi tedavi olmak için Türkiye'ye geliyor" Dünyada 145 ülkeden birçok kişinin tedavi olmak için Türkiye'ye geldiğini belirten Ünver, "Organ transplantasyonu, göz ameliyatları, onkoloji vakaları, tüp bebek uygulamaları, IVF uygulamaları, obezite cerrahisi, diş tedavileri özellikle tercih edilen konular. 2024 yılında turizmdeki gelir 60 milyar dolar idi. Bir turistin ülkeye bıraktığı rakam da bin dolara yakındı. Sağlık turizmine baktığımız zaman 3 milyar dolar gelir var, 1,5 milyon turist var. Sağlık turisti başına gelir 2 bin dolar. Şimdi biz bunu 3 bin ya da 4 bin dolar yaparsak, 1,5 milyon gelen misafirimizle 4-5 milyona çıkartabilirsek biz 20 milyar dolarlık hedefi çok rahatlıkla yakalayabiliriz" şeklinde konuştu. "Bakanlıklarla ikili protokolleri artırmak istiyoruz" Kültür ve Turizm Bakanlığı ile ikili protokol yapıldığını ve diğer bakanlıklarla da bu protokolleri artırmak istediklerini dile getiren Genel Müdür Ünver, "Şimdi TGA ile masaya oturduk. Kurumlar bireysel olarak tanıtımlarını yaparlarken, TGA'yla beraber biz sağlık turizminde GoTürkiye'de nasıl yapılıyorsa sağlık turizmiyle ilgili bütün alanlarda, ülke tanıtım noktasında artık TGA da tanıtımımızı yapacak. Biz yine Türk Hava Yolları'yla İstanbul Havaalanı, Sabiha Gökçen, çeşitli mecralarda bilinirliğimizi arttırmaya çalışıyoruz. Yine diğer taraftan HealthTürkiye platformunu oluşturduk" dedi. "HealthTürkiye, merdiven altı ile mücadele anlamında farkındalık oluşturuyor" Ünver, 12 ülkenin Türkiye'ye gelecek olan vatandaşlarına HealthTürkiye platformu üzerinden kurumları takip etmeleri tavsiyesinde bulunduğunu kaydederek, "Bu merdiven altı tabir ettiğimiz grupla da mücadele etme anlamında bir farkındalık oluşturuyor. Onun için önemli bu. Bünkü bu kurumlar bizim arkasında durabileceğimiz kurumlar ve sağlık turizmi yapmalarıyla alakalı söylediğimiz şartları yerine getiren kurumlar. Bu konu sadece USHAŞ'ın uktesinde giden bir konu değil. Birçok bakanlıkla beraber USHAŞ'ın da aktif olduğu bir sistemi konuşuyoruz" açıklamasında bulundu. "Konu Türkiye'nin talep ediliyor olmasıdır" Ünver, yaklaşık 10 aylık çalışma dönemlerinde en fazla İngiltere ile temasa geçildiğini ifade ederek, "İngiltere'deki sağlık sisteminin kısa vadede toparlanmasının çok mümkün olmadığını söyleyebiliriz ama konu Türkiye'nin bu noktada talep ediliyor olmasıdır. Sağlığı için gelen insanları biz illa hasta olarak kabul etmemiz gerekmiyor. İnsanlar güzelleşmek için de sağlıklı yaşam için de ya da yeni ülke görmek için, turizm için de geliyor. Gelmişken check-up da yaptırmak istiyor, başka işlerini de yaptırmak istiyor ya da bunun için de gelmek istiyor" ifadelerini kullandı. HealthTürkiye platformuna üye olmayan kurumlar 26 Eylül'den itibaren sağlık turizmi yapamayacak Sağlık hizmeti veren kurumların Health Türkiye platformuna üyeliğini zorunlu hale getirdiklerini ve 26 Eylül itibarıyla bu platforma üye olmayan kurumların kayıt dışı kurumlar statüsünde yer alacaklarını belirten Ünver, "Health Türkiye platformuna dahil ettiğimiz kurumlara, sözleşmeler yoluyla faaliyet alanlarını geliştirmeleri konusunda destek olacak ve onları dünya markası haline getirme sürecinde yanlarında olacağız. Diğer taraftan plazalarda yetkisiz kişiler üzerine yer tutmuş olanlar gibi kayıtlı olmayan arkadaşlarla ilgili ise amacımız üzüm yemek, bağcıyı dövmek değil. Bu arkadaşlarla ilgili yasal süreçlerin başlayacağından emin olabilirsiniz. Bu arkadaşlar sağlık turizmi yapamazlar. Çünkü sağlık tesislerinin hepsinin faaliyeti, sağlık hizmeti üretmek ve onun için ruhsatlandırılıyor" dedi. "‘USHAŞ Plus' isimli yeni bir portal oluşturuyoruz" İlerleyen günlerde ‘USHAŞ Plus' isimli yeni bir portalın oluşturulacağını aktaran Ünver, sözlerine şöyle devam etti: "O portalda Türkiye'de üretilen yerli ve milli ürünlerin ağırlıklı olarak yurt dışına satışıyla alakalı bir portal diye düşünebilirsiniz. İnsanlar buradan ürünleri görebilecekler, seçebilecekler. Yine biz onlara o ürünleri oradan pazarlayabileceğiz, satabileceğiz. Ülkelerle bu noktada diyalog kurmamız anlamında belki marka model söylemem çok hoş değil ama Türkiye'de çeşitli portallar üzerinden bunlar yapılıyor. Sonrasında bu alanı da genişletmek istiyoruz. Yine ilaçla alakalı özellikle nadir ilaçlar ya da vatandaşların ilaç temininde sıkıntı yaşadığı konularda da çözüm üretebilmek anlamında bir otomasyon sistemi oluşturuyoruz. Onun da zamanı herhalde yine 2-3 ay içerisinde tamamlamış olacağız." "USHAŞ'ın bir görevi de garantörlük" USHAŞ'ın bütün görevlerinin yanı sıra uluslararası platformlarda garantörlük rolünün de olduğunu dile getiren Ünver, "Şimdi o ülkelerde bazen kendilerini bireysel olarak ifade etmelerinde kurumlar zorluk yaşayabiliyorlar ya da gidiyorlar devlet ricali ile temas kurmaları zor olabiliyor. Ya da ödeme sistemleri ya da finans yapıları buna uygun olmayabiliyor. Şimdi siz aldığınız risk öngörülebilir risk olmazsa orada yatırım yapmak ve iş yapmaktan çekinirsiniz. Biz o tür durumlarda Türk firmalarına, hastanelerine, ilaç ve tıbbi cihaz firmalarına diyoruz ki bizimle beraber hareket edin. Biz sizin alacağınız parada garantör olalım. Yani eğer orası paranızı ödemezse biz sizin paranızı ödeyelim. Bu firmalar bizim firmalarımız ve biz bu kurumların arkasındayız" diye konuştu.

Alman acente temsilcileri Bodrum’a çıkarma yaptı Haber

Alman acente temsilcileri Bodrum’a çıkarma yaptı

Almanya’ndan gelen 600’e yakın acente temsilcisi Bodrum’a çıkarma yaptı. Duja Bodrum Otel’de düzenlenen buluşma, Almanya pazarında Türkiye ve özellikle Bodrum’un tanıtımına ivme kazandırdı. GoTürkiye, Kültür ve Turizm Bakanlığı ile Bodrum Otelciler Derneği (BODER) desteğiyle organize edildi. Etkinlikte, Alman turizm firmasına bağlı acenteler ile Bodrum’un önde gelen otelleri birebir görüşmeler yaparak yeni iş birliklerinin temellerini attı. Türkiye’nin Almanya turizm pazarındaki payını artırmayı hedefleyen buluşma, Bodrum’un özgün destinasyon kimliğini daha görünür kılmayı amaçladı. Alman turizmciler, fuar boyunca Bodrum’daki otel ve tesisleri yakından inceleme fırsatı buldu. Turizm firmasının CEO’su Ömer Karaca, organizasyona ilişkin yaptığı açıklamada, "Alman misafirlerin Türkiye’ye olan ilgisi hızla artıyor. Bodrum gibi özel bir bölgeyi yerinde tanıtmak, acentelerimiz için büyük bir avantaj. Bu organizasyon, Türkiye’nin turizm tanıtımında da stratejik bir adımdır" dedi. Duja Hotels Genel Koordinatörü Şahin Seval ise, "Güçlü bir yapıyı Bodrum’da ağırlamak bizim için önemli. Etkinlik, tesisimizin tanıtımının ötesinde tüm Bodrum bölgesi adına büyük bir kazanım. Alman pazarında daha güçlü bir yer edinmeyi hedefliyoruz" ifadelerini kullandı. Uluslararası iş bağlantılarına kapı aralayan fuar, Türk turizmine sezon öncesi moral olurken, Türkiye’nin sürdürülebilir tanıtım vizyonuna da katkı sağladı.

Samsun’a Turist Akını: Ocak Ayında 40 Bine Yakın Konaklama Haber

Samsun’a Turist Akını: Ocak Ayında 40 Bine Yakın Konaklama

SAMSUN (İHA) - Türkiye Turizm, Tanıtım ve Geliştirme Ajansı (TGA) verilerine göre, 2025 yılının Ocak ayında Samsun’da turizm hareketliliği dikkat çekti. Şehirde, 38 bin 279 yerli ve bin 516 yabancı olmak üzere toplam 39 bin 795 turist konaklama tesislerinde en az bir gece geçirdi. Karadeniz’in turizmde parlayan yıldızlarından biri haline gelen Samsun, tanıtım ve turizm geliştirme çalışmalarına hız kesmeden devam ediyor. SAMSUN YABANCI TURİSTLERİN DE GÖZDESİ Samsun’da konaklayan yabancı turistlerin uyrukları Gürcistan, Özbekistan, Rusya, Almanya, Çin, Azerbaycan, İngiltere, Irak, İsviçre ve Hollanda olarak sıralandı. TGA’nın dijital iletişim çalışmaları kapsamında 6 ülkede yürütülen dijital banner kampanyalarıyla toplamda 2,7 milyon gösterim sağlandı. Bu kampanyalar sayesinde "goturkiye" web sitesi üzerinden Samsun’un uluslararası tanıtımı yapıldı. SAMSUN’DA 149 TURİZM TESİSİ BULUNUYOR Sürdürülebilir turizm hedefleri doğrultusunda Samsun’daki konaklama tesislerinin sayısı da artıyor. TGA verilerine göre, şehirde toplam 149 tesis bulunuyor. Bunlardan 38’i turizm işletme ve yatırım belgeli, 85’i basit konaklama turizm işletme belgeli, 16’sı ise belediye ruhsatlı. Şehirdeki 139 tesisin belgelendirme süreci tamamlanırken, geri kalan 10 tesisin belgelendirme süreci devam ediyor. İl tanıtım ve geliştirme çalışmalarının hız kesmeden sürdüğü belirtiliyor.

Turizmde Memnuniyet Yapay Zekâ Denetiminde Haber

Turizmde Memnuniyet Yapay Zekâ Denetiminde

 Kültür ve Turizm Bakanlığı, Türkiye'nin turizm bölgelerinde müşteri memnuniyetini arttırmak amacıyla yapay zekâ tabanlı bir izleme sistemi kullanıyor. Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı (TGA) Genel Müdür Vekili Sinan Türkseven, 1.1 milyardan fazla veriyi analiz eden yazılım sayesinde turizmle ilgili olumlu ve olumsuz geri bildirimleri anında yakaladıklarını ve gerekli aksiyonları hızla aldıklarını belirtti.   MİLYARLARCA VERİ ANALİZ EDİLİYOR Sosyal medya ve haber kaynakları üzerinden Türkiye hakkında yayımlanan içerikler, bakanlığın geliştirdiği yapay zekâ ile sürekli izleniyor. Türkseven’in aktardığı bilgilere göre, bu sistem günlük 193 bin haber kaynağını ve sosyal medyada 1 milyon veriyi takip ediyor. Olumsuz geri bildirim tespit edildiğinde hızlıca değerlendirme yapılıyor ve sahada denetim süreçleri başlatılıyor.   Kültür ve Turizm Bakanlığı Tanıtma Genel Müdürü Timuçin Güler, yazılımın geliştirilmesinin dört yıl sürdüğünü ve sürekli yeni tekniklerle güncellendiğini ifade etti. Güler, "Sistemin temel katkısı verileri analiz etmesi ve buna göre proaktif bir pazarlama stratejisi ortaya koyması. Son iki yıldır müşteri memnuniyeti konusunu arka plandan takip ediyoruz. Bunu hem marka hem de tesisler açısından yapabiliyoruz. Burada birtakım olumsuzluklar tespit edildiği anda direkt sahada denetimleri başlatıyoruz. Her olumsuz noktanın araştırılması gerekiyor, bazen altı tam dolu olmayabiliyor. Müşteri memnuniyeti, dünyadaki algımız, bize nasıl bakılıyor ve ülke bazlı reklam stratejileri bu doğrultuda değişiyor" dedi.   Kültür ve Turizm Bakanlığı, sosyal medya ve dijital platformlarda Türkiye’nin tanıtımını aktif olarak sürdürüyor. Türkseven, "Son derece aktif olduğumuz sosyal medya kanallarında da aslında her sene sayısı 10 binlerle ifade edilebilecek içerik yaratıyoruz ve YouTube’da 3.6 milyon, TikTok’ta 4 milyon takipçiyle bu alanda, dünyada birinci sırada ülke hesabı konumundayız. Instagram’da da 3.6 milyon takipçiyle ikinci sıradayız" diyerek sosyal medya verilerini paylaştı. TGA’nın sosyal medya hesapları dünya çapında milyonlarca kişiye ulaşırken, GoTürkiye platformu yalnızca 2023’te 197 milyon ziyaretçi aldı.

Turizmde yeni hedef açıklandı Haber

Turizmde yeni hedef açıklandı

Hürriyet’te yer alan habere göre, GoTürkiye, ‘dijital göçebelere’ yönelik ‘Keşfet ve İstanbul’da çalış’, ‘Keşfet ve Dalaman’da çalış’ ve ‘Türkiye’de çalışmak’ olmak üzere üç konu başlığıyla şu daveti yaptı: “İmparatorlukların kesişme noktasını keşfederek İstanbul’da çalışmaya ne dersiniz? Dalaman’da altın kumlar ve turkuaz denizin üzerinde rahatlayarak çalışmak? Dinamik insanlarla hareketli gecelerin tadını çıkararak İzmir’de çalışmak? Bin yıllık antik kentler, ormanlar arasına gizlenmiş eşsiz koylar, turkuaz denizler, dinamik insanlar ve büyük şehirler... Türkiye’de hepsi var. Ayrıca bu güzel ülke, güçlü altyapı hizmetleri ile ekonomi ve iş açısından dünyanın en büyük ülkelerinden biridir. Dijital göçebeyseniz, uzun süre aynı ofiste çalışmayı sevmiyorsanız, Türkiye size en iyi seçenekleri sunacak. İstanbul, yapacak bir şey ararken sayısız seçenekler sunmaktadır ziyaretçilerine. Camiler, kiliseler, sarnıçlar ve eski ahşap evler dahil olmak üzere tarihi binaları keşfetmek birkaç gün sürecektir. Mümkünse İstanbul’un büyük kulüpleri arasındaki derbi maçına katılma şansını kaçırmayın; Beşiktaş, Fenerbahçe ve Galatasaray. Deneyim gerçekten eşsizdir. Öte yandan İstanbul çok zengin bir eğlence ortamına sahiptir. Şehirde pek çok bar, gece kulübü ve disko bulunmaktadır. İstanbul’da ideal bir işyerini oluşturmayı düşünmenize gerek yoktur. Aradığınız ofis ortamı sizin için oluşturulmuştur zaten. Şehirdeki ortak bir ofiste, kolaylıkla masa veya ofis kiralayabilirsiniz. Yalnız çalışıyorsanız ortak ofislerde kolaylıkla bir masa da kiralayabilirsiniz. Grup halinde çalışıyorsanız tüm ihtiyaçlar için tasarlanmış, kullanıma hazır bir ofis kiralayabilirsiniz. İstanbul’un ortak ofis alanlarında tam donanımlı toplantı hizmetleri de mevcuttur.” “Dalaman’da mavi yengeci tatmayı ihmal etmeyin” 'Portalda, “Keşfet ve Dalaman’da çalış” başlığıyla da şunlar aktarıldı: “Muğla’ya bağlı bir ilçe olan Dalaman, Ege’nin turkuaz rengi sahilinde yer almaktadır. Sessiz ve sakin bir ortamda zamanınızı geçirebileceğiniz birçok lüks ve büyük otel ile muhteşem butik otellere ev sahipliği yapmaktadır. Mutfak kültürü, Ege mutfağının bir parçası olarak tanımlanabilir. Ege mutfağının tanımlayıcı özelliği; yerel, taze malzemeler kullanılması, bunun sonucunda ise çok ağır olmayan lezzetli yemekler sunmaktır. Kaliteli zeytinyağları, çeşitli otlar ve baharatlardan oluşan geniş bir ürün yelpazesine sahiptir. Balık ve deniz ürünlerinin bu sahil kasabasında sofraların vazgeçilmezi olması da şaşırtıcı değildir. Deniz ürünlerini seviyorsanız Dalaman’da mavi yengeci tatmayı ihmal etmeyin. “Marmaris, sınırsız sayıda aktivite seçeneği sunar” Zeytin, Ege mutfağının vazgeçilmez bir parçasıdır. Keçi sütleri lezzetli yoğurtlar, peynirler ve diğer süt ürünlerini üretmek için kullanılmaktadır. Doğa ile tarihin mükemmel bir uyum içinde olduğu Dalaman, yeşil ve mavinin bir arada dans ettiği eşsiz bir yerdir. Yedi kilometre uzunluğundaki meşhur Sarıgerme Plajı ve eşsiz Ekincik Koyu, Dalaman’da bulunmaktadır. İlçeden akan Dalaman Çayı rafting için oldukça uygundur. Dalaman, Ege’nin en hareketli beldelerinden biri olan Marmaris’e araçla sadece 90 dakika uzaklıktadır. Marmaris, sınırsız sayıda aktivite seçeneği sunar ziyaretçilerine.”

THY aims to increase the number of Chinese tourists to 2 million Haber

THY aims to increase the number of Chinese tourists to 2 million

Turkish Airlines' first stop in China within the scope of its Turkey promotional activities was Beijing. Turkish Airlines (THY) aims to increase the number of Chinese tourists to 2 million. THY Chairman of the Board Ahmet Bolat said at the THY promotional event held in Beijing, the capital of China, that there is a great potential in the Chinese market and that efforts are continuing to evaluate this potential. Bolat stated that THY operates 21 flights a week to China and plans to increase this number. He also noted that THY is working to strengthen its cooperation with Chinese airline companies. Turkish Airlines, which currently codeshares with Air China, signed a Memorandum of Understanding with China Eastern Airlines in order to strengthen cooperation. It is also working on interline cooperation under Special Promotion Agreement (SPA) with a number of Chinese airlines, with the aim of connecting to more cities in mainland China. "We are also considering adding new routes." According to the information obtained by Haber Aero, with China turning to the foreign tourism market again this year, the number of Chinese tourists coming to Turkey in the first eight months reached 47 percent of the level in 2019. Ahmet Bolat said, “The Chinese market has great potential and Turkish Airlines currently operates seven direct flights a week from Beijing, Shanghai and Guangzhou, and a total of 21 direct flights to the Chinese mainland. While it is important to strengthen existing routes, we are also considering adding new routes.” Esra Zincirkıran Aydın, Deputy General Manager responsible for corporate communications of the Turkish Tourism Promotion and Development Agency, also said that the Turkish government is making efforts to attract more Chinese travelers to Turkey. Aydın stated that these efforts include promotional activities on China's main social media platforms and the launch of Turkey's official tourism brand, GoTürkiye.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.