Hava Durumu

#Fransa

TOURISMJOURNAL - Fransa haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Fransa haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Rus Turistler Asya’ya Yöneldi, Türkiye Pay Kaybetti Haber

Rus Turistler Asya’ya Yöneldi, Türkiye Pay Kaybetti

2025 yılı, Rus turistler için Asya pasifik destinasyonlarının parladığı bir yıl oldu. Kommersant'ın haberleştirdiği seyahat verilerine göre, Vietnam organize turlarda yüzde 800'ü aşan artışla en hızlı büyüyen destinasyon olurken, Japonya da bireysel seyahatlerde büyük bir yükseliş gösterdi. Turizmciler, bu yükselişin arkasında rubledeki güçlenme ve havayolu şirketlerinin bölgeye yönelik uçuş kapasitelerini artırmasının yattığı görüşünde. Bu yeni yönelim, geleneksel olarak Rus turistlerin gözde mekanlarından Türkiye'yi olumsuz etkiledi. Ocak-Ekim 2025 döneminde, Türkiye'nin Rus turistlere yönelik uluslararası uçak biletleri rezervasyonlarındaki payı yüzde 3,7 oranında düşüş kaydetti. Asya'daki diğer kazanımlar da dikkat çekici. Japonya'ya uçak bileti rezervasyonları yüzde 61,7 arttı. Çin ise Rus vatandaşlarına getirdiği vize muafiyeti ve eklenen uçuş seferleri sayesinde yüzde 37,4'lük bir büyüme yakaladı. Avrupa'da ise Fransa ve İspanya gibi vize vermeye devam eden ülkelerde mütevazı büyümeler görülürken, eski Sovyet coğrafyasındaki birçok ülke de Türkiye ile benzer şekilde talep kaybı yaşadı. Ocak-ekim arası ortalama tur fiyatı 188 bin ruble olarak hesaplandı (2 bin 400 dolar). Geçtiğimiz yıla kıyasla artış oranı yüzde 5. Kommersant, verileri Rus turizminde "coğrafyanın değiştiği" vurgusuyla okurlarına aktardı.

Erciyes, Dünyanın En İyi 25 Kayak Merkezi Arasında Haber

Erciyes, Dünyanın En İyi 25 Kayak Merkezi Arasında

Kayseri Büyükşehir Belediyesi bünyesinde hizmet veren turizmin lokomotifi konumundaki Erciyes Kayak Merkezi, dünyanın en iyi kayak merkezleri arasında gösterilme başarısı elde etti. Dünyaca ünlü magazin dergisinin her yıl düzenli olarak yayımladığı 'Dünyanın En İyi Kayak Merkezleri' listesi açıklandı. Derginin bu yılki değerlendirmesinde, Türkiye’yi temsilen yalnızca Erciyes Kayak Merkezi, dünyanın en iyi 25 kayak merkezi arasında yer aldı. Fransa, İsviçre, İtalya, ABD ve Japonya gibi kayak turizminin lider ülkelerinden birçok merkezin yer aldığı listede, Türkiye’den yalnızca Erciyes kendine yer buldu. Dergi editörleri 100’den fazla kayak merkezini; pist kalitesi, şehir imkanları, ulaşım kolaylığı, fiyat dengesi ve modern tesisler gibi kriterler üzerinden değerlendirerek listeyi oluşturdu. Erciyes’in bu önemli başarıya tesadüfen ulaşmadığını söyleyen Kayseri Erciyes A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Elcuman; "Erciyes, artık sadece Türkiye’nin değil, dünyanın en seçkin kayak destinasyonlarından biri haline gelmiştir. Bu başarı, Kayseri’nin vizyonunu, yatırım gücünü ve turizmdeki iddiasını tüm dünyaya göstermektedir. Yıllardır planlı, sürdürülebilir ve uluslararası standartlarda bir vizyonla geliştirilen Erciyes projesi, bugün Kayseri Büyükşehir Belediyesi’nin hazırladığı Erciyes Master Planı ile hedeflediği noktaya tam anlamıyla ulaşmıştır. Dünya çapında kabul gören bu listede Türkiye’den tek kayak merkezi olarak yer almak, hem Kayseri hem de ülkemiz adına büyük bir gurur kaynağıdır" dedi. Değerlendirmede yetkililer, Erciyes’in modern lift sistemleri, 100 kilometreyi aşan pist uzunluğu, kar kalitesi, pist çeşitliliği ve çevre dostu uygulamalarıyla dünyanın önde gelen merkezleriyle yarışır durumda olduğunu vurguladı. Bu başarı; Kayseri Büyükşehir Belediyesi’nin yıllar önce başlattığı 'Erciyes Master Planı' ile hedeflediği noktaya ulaştığını açıkça ortaya koyuyor. Bu master proje ile Erciyes, vizyonunun uluslararası ölçekte karşılık bulduğunu gösteriyor.

İstanbul Sabiha Gökçen, Transavia France İle Paris Uçuşlarına Başladı Haber

İstanbul Sabiha Gökçen, Transavia France İle Paris Uçuşlarına Başladı

İstanbul Sabiha Gökçen (ISG) Uluslararası Havalimanı, Avrupa bağlantılarını güçlendirme ve hava yolu ağını çeşitlendirme stratejisi kapsamında yeni bir iş birliğine imza attı. Air France-KLM Grubu'nun ekonomik hava yolu şirketi Transavia France, Paris-İstanbul hattında günlük uçuşlara başladı. Her geçen gün artan uluslararası uçuş trafiğiyle Avrupa'nın en hızlı büyüyen havalimanları arasında üst sıralarda yer alan İstanbul Sabiha Gökçen (ISG) Havalimanı, Avrupa erişim ağına stratejik bir hat daha ekleyerek genişletti. 2007 yılından bu yana faaliyet gösteren Transavia France, Fransa'nın başkenti ve en büyük şehri olan Paris'ten her gün Sabiha Gökçen'e karşılıklı uçuş gerçekleştirecek. Transavia France, yeni iş birliği ile destinasyon ağını genişletirken, Türkiye ve İstanbul'un Avrupa bağlantısını güçlendirerek çeşitlendirdi. 53 ülkede 39 iç hat, 111 dış hat olmak üzere toplam 150 destinasyonu bağlayan ISG, İstanbul'un ve Türkiye'nin en büyük "giriş" ve "bağlantı" noktalarından biri olarak sektördeki öncü rolünü güçlendiriyor. 26 Ekim tarihinden itibaren başlayan tarifeli seferler, haftanın her günü karşılıklı olarak icra edilecek. Bu yeni hat, Paris'in merkezine en yakın havalimanı olan Orly ile İstanbul'un merkezine en yakın havalimanı olan "Şehrin Havalimanı" Sabiha Gökçen arasında ekonomik seyahat seçeneği sunuyor. Paris'ten gelen uçak su takı ile selamlandı Transavia France'ın bugün gerçekleşen Paris - İstanbul seferi, apronda havalimanı otoritesi HEAŞ, Kurtarma ve Yangınla Mücadele (KYM) ekiplerince su takı selamlaması ile karşılandı. Uçağın kokpit ve kabin ekibi çiçeklerle karşılanırken Paris'ten gelen yolculara çikolata ikram edildi. Kutlama kapsamında pasta kesim seremonisi de gerçekleştirildi. Transavia France kabin ekibi, ISG yetkilileri ve yolcular bol bol hatıra fotoğrafı çektirirken törende, iki kurum arasındaki iş birliğinin sinerjisi hissedildi. VFR potansiyeliyle sürdürülebilir bir ulaşım ağı hedefleniyor Paris (ORY)-İstanbul Sabiha Gökçen (SAW) arasındaki yeni hattın Fransa ile Türkiye arasındaki turizm ve ticaretin güçlenmesine katkı sunarak iki ülke arasında daha kolay ve erişilebilir bir bağlantı oluşturması hedefleniyor. Paris ve çevresinde yaşayan yoğun Türk nüfusunun, VFR (Visiting Friends&Relatives) olarak bilinen aile ve akraba ziyaretleri trafiği kapsamında, yıl boyunca sürdürülebilir bir doluluk potansiyeli sağlaması bekleniyor.

Yunanistan’da Turizm Gelirleri 2025’in İlk Yarısında %11 Arttı Haber

Yunanistan’da Turizm Gelirleri 2025’in İlk Yarısında %11 Arttı

Yunanistan Merkez Bankası’nın açıklanan son turizm verilerine göre, İtalyan, Fransız ve Alman turistler bu yaz Yunanistan’ı tercih etti. Haziran 2025 verileri, seyahat gelirlerinin 2024’ün aynı dönemine kıyasla yüzde 8,8 artığını, Ocak-Haziran 2025 döneminde ise yüzde 11 yükseldiğini gösteriyor. Seyahat gelirleri Yukarıda belirtildiği üzere, Haziran 2025'te seyahat gelirleri 2024 yılının aynı ayına kıyasla yüzde 8,8 oranında arttı. Daha ayrıntılı bakıldığında, AB-27 ülkelerinde ikamet edenlerden elde edilen gelirler yüzde 5,5 artarak 1.743,0 milyon euroya ulaşırken, diğer ülkelerden elde edilen gelirler yüzde 12 oranında arttı. (Haziran 2025: 1.397,4 milyon euro, Haziran 2024: 1.247,8 milyon euro). AB-27 ülkelerinde ikamet edenlerden elde edilen gelirlerdeki artış, Euro Bölgesi'nde ikamet edenlerden elde edilen gelirlerdeki yüzde 13,5’lik artıştan kaynaklandı. (Haziran 2025: 1.410,8 milyon euro, Haziran 2024: 1.243,0 milyon euro). Öte yandan, AB-27 ülkelerinin Euro Bölgesi dışında ikamet edenlerinden elde edilen gelirler yüzde 18,8 azalarak 332,2 milyon euroya geriledi. Seyahat edenlerin menşe ülkeleri Özellikle Euro Bölgesi'ne seyahat edenlerin ana menşe ülkeleri arasında Almanya’dan gelenlerin gelirleri yüzde 18,6 artarak 594,6 milyon euroya, Fransa’dan gelenlerin gelirleri ise yüzde 19,9 artarak 192 milyon euroya ulaştı. İtalya’dan elde edilen gelirler de yüzde 25,7 artışla 180 milyon euro oldu. Diğer ülkeler arasında, İngiltere'den elde edilen gelirler yüzde 3,0 artarak 601,2 milyon euroya, ABD'den elde edilen gelirler ise yüzde 64,7 artışla 247,3 milyon euroya yükseldi. Rusya’dan elde edilen gelirler ise 1,8 milyon euroya düştü. Ocak-Haziran 2025 döneminde seyahat gelirleri, 2024 yılının aynı dönemine kıyasla yüzde 11 artarak 7.658,9 milyon euroya ulaştı. Bu artış, hem AB-27 ülkelerinde ikamet edenlerden elde edilen gelirlerdeki yüzde 8,5’lik artıştan (4.069,8 milyon euro) hem de diğer ülkelerde ikamet edenlerden elde edilen gelirlerdeki yüzde 13,7’lik artıştan (3.210,5 milyon euro) kaynaklanıyor. Daha detaylı bakıldığında, Euro Bölgesi ülkelerinde ikamet edenlerden elde edilen gelirler yüzde 7,7 artışla 3.290,6 milyon euro olurken, Euro Bölgesi dışındaki AB-27 ülkelerinde ikamet edenlerden elde edilen gelirler yüzde 12,4 artışla 779,1 milyon euro seviyesine ulaştı. Seyahat dengesi Geçici verilere göre, Yunanistan’ın Haziran 2025’teki seyahat dengesi, 2024’ün aynı ayındaki 2.793,4 milyon euroluk fazlaya kıyasla 2.984,9 milyon euroluk bir fazla kaydetti. Özellikle, 2024’ün Haziran ayındaki 3.038,3 milyon euroya kıyasla Haziran 2025’te 3.306,7 milyon euro olan seyahat gelirlerinde yüzde 8,8’lik bir artış görüldü. Seyahat ödemeleri ise yüzde 31,4 artışla 321,8 milyon euroya yükseldi (Haziran 2024: 244,8 milyon euro). Seyahat gelirlerindeki artışın temel nedeni, seyahat başına ortalama harcamalardaki yüzde 10,2’lik yükseliş olurken, gelen seyahat sayısı yüzde 1,7 azaldı. Seyahat hizmetlerinden elde edilen net gelirler, mal açığını yüzde 94,4 oranında telafi etti ve hizmetlerden elde edilen toplam net gelirlere yüzde 92,6 oranında katkı sağladı. Ocak-Haziran 2025 döneminde seyahat dengesi, 2024’ün aynı dönemindeki 5.554,5 milyon euro’luk fazlaya kıyasla 5.991,8 milyon euro ile fazla verdi. Seyahat gelirleri 760,4 milyon euro artışla yüzde 11,0 yükselerek 7.658,9 milyon euroya ulaşırken, seyahat ödemeleri 323,1 milyon euro artışla yüzde 24,0 yükselerek 1.667,2 milyon euro oldu. Seyahat gelirlerindeki artış, gelen seyahatlerdeki yüzde 0,6’lık artıştan, ancak esas olarak seyahat başına ortalama harcamalardaki yüzde 10,1’lik yükselişten kaynaklandı. Seyahat hizmetlerinden elde edilen net gelirler, mal dengesindeki açığı yüzde 35,4 oranında telafi etti ve hizmetlerden elde edilen toplam net gelirlere yüzde 81,6 oranında katkı sağladı. Ülke bazında bakıldığında, Almanya’dan elde edilen gelirler yüzde 13,5 artışla 1.366,3 milyon euroya, Fransa’dan elde edilen gelirler yüzde 2,1 artışla 455,9 milyon euroya ulaştı. İtalya’dan elde edilen gelirler de yüzde 9,0 artışla 344,7 milyon euro oldu. Diğer ülkelerden, İngiltere'den elde edilen gelirler yüzde 7,3 artışla 1.081,8 milyon euroya yükselirken, ABD'den elde edilen gelirler yüzde 29,4 artışla 704,3 milyon euro’ya ulaştı. Rusya’dan elde edilen gelirler ise 9,6 milyon euroya yükseldi. Gelen seyahat Haziran 2025’te gelen yolcu trafiği, 2024’ün aynı ayına kıyasla yüzde 1,7 azalarak 4.602,7 bin kişi oldu. Havalimanlarından yapılan seyahatler Haziran 2024’e göre yüzde 3,3 artarken, karayolu sınır istasyonlarından yapılan seyahatler yüzde 19,7 azaldı. Gelen seyahatlerdeki düşüş, özellikle AB-27 ülkelerinden gelen seyahatlerdeki yüzde 8,1’lik azalıştan kaynaklanırken, diğer ülkelerden gelen seyahatler yüzde 8,0 oranında arttı. Euro Bölgesi ülkelerinden gelen yolcu sayısı yüzde 7,2 artarak 1.949,3 bin kişiye ulaşırken, Euro Bölgesi dışındaki AB-27 ülkelerinden gelenler yüzde 35,5 azalarak 651,1 bin kişi oldu. Ülke bazında, Almanya’dan gelen yolcular yüzde 9,5 artışla 768,8 bin, Fransa’dan gelenler yüzde 29,6 artışla 267,9 bin ve İtalya’dan gelenler yüzde 29,7 artışla 305,3 bin kişiye ulaştı. AB-27 üyesi olmayan ülkelerden, İngiltere'den gelenler yüzde 14,9 artışla 811,2 bin, Amerika Birleşik Devletleri’nden gelenler yüzde 24,1 artışla 230,8 bin kişiye yükseldi. Rusya’dan gelen yolcu sayısı ise 3 bine ulaştı. Ocak-Haziran 2025 döneminde gelen seyahat trafiği, 2024’ün aynı dönemine kıyasla yüzde 0,6 artarak 11.691 bin yolcuya ulaştı. Havalimanlarından yapılan seyahatler yüzde 4,9 artarken, kara sınır istasyonlarından yapılan seyahatler yüzde 13,1 azaldı. AB-27 ülkelerinden yapılan seyahatler yüzde 6,3 azalarak 6.412,9 bin kişi olurken, diğer ülkelerden yapılan seyahatler yüzde 10,5 artışla 5.278,9 bin kişi oldu. Euro Bölgesi ülkelerinden gelen seyahatler yüzde 2,4 artarken, Euro Bölgesi dışındaki AB-27 ülkelerinden yapılan seyahatler yüzde 27,5 azaldı. Ülke bazında, Almanya’dan gelen yolcular yüzde 4,7 artışla 1.849, Fransa’dan gelenler yüzde 9,8 azalışla 610,1 bin ve İtalya’dan gelenler yüzde 4,9 artışla 617,2 bin kişi oldu. AB-27 üyesi olmayan ülkelerden, İngiltere'den gelenler yüzde 11 artışla 1.521,9 bin, Amerika Birleşik Devletleri’nden gelenler yüzde 20 artışla 694,1 bin yolcuya ulaştı. Rusya’dan gelen yolcular ise 10,6 bin kişi olarak kaydedildi. Gelen seyahat verilerinin, gemi seyahatlerinden elde edilen rakamları içermiyor.

AB 12 Ekim 2025’te Dijital Giriş Çıkış Sistemi EES’i Başlatıyor Haber

AB 12 Ekim 2025’te Dijital Giriş Çıkış Sistemi EES’i Başlatıyor

Özellikle havaalanları, limanlar ve kara sınırlarında kurulacak yeni tarama teknolojileri ilk etapta alışma süreci gerektirebilir. Avrupa Birliği’nin uzun süredir ertelenen giriş/çıkış sistemi (Entry/Exit System – EES) için nihayet bir başlangıç tarihi açıklandı. AB Komisyonu’ndan yapılan açıklamaya göre, yeni dijital sınır kontrol sistemi 12 Ekim 2025’te devreye girecek. Bu sistem, AB üyesi olmayan ülke vatandaşlarının giriş-çıkışlarını dijital olarak kaydedecek ve Schengen Bölgesi’nde izin verilen 90 günlük sürenin aşımını tespit etmek için kullanılacak. AB’nin Teknolojik Egemenlik, Güvenlik ve Demokrasi’den Sorumlu Başkan Yardımcısı Henna Virkkunen, “Bu adım, AB’yi dünyanın en gelişmiş seyahat destinasyonu yapma hedefimize bir adım daha yaklaştırıyor,” dedi. “Üye ülkeler ve ulaşım sektörüyle birlikte çalışarak hem güvenli hem verimli hem de yolcu dostu bir sistem oluşturuyoruz.” EES ne zaman tamamen uygulanacak? EES, 12 Ekim itibarıyla kademeli olarak devreye alınacak ve bu süreç altı ay sürecek. Üye ülkeler, sınır kapılarına sistem için gerekli altyapıyı kurarak üçüncü ülke vatandaşlarının biyometrik ve seyahat verilerini toplamaya başlayacak. Sistem tam olarak devreye girdikten sonra, AB dışından gelen yolcular, her geçişlerinde pasaportlarını ya da seyahat belgelerini self-servis kiosklar aracılığıyla taratmak zorunda olacaklar. AB vatandaşları, yasal ikamet sahipleri ve uzun süreli vizesi olanlar bu sistemin dışında kalacak. İlk kayıt sırasında yolcunun yüz taraması, parmak izi, giriş-çıkış tarih ve yer bilgileri alınacak. Bu veriler üç yıl boyunca sistemde tutulacak. Bu süre zarfında tekrar giriş-çıkış yapıldığında sistem, önceki biyometrik verilerle eşleştirme yapacak. Sınır kapılarında yoğunluk olur mu? Yolcuların en çok merak ettiği konulardan biri, yeni sistemin sınır kapılarında uzun kuyruklara ve gecikmelere neden olup olmayacağı. Özellikle havaalanları, limanlar ve kara sınırlarında kurulacak yeni tarama teknolojileri ilk etapta alışma süreci gerektirebilir. AB Komisyonu, sistemin “sorunsuz ve etkili” biçimde uygulanması için üye ülkelerle yakın çalışmaya devam edileceğini belirtiyor. Yolculara yönelik bilgilendirme kampanyaları ve farkındalık çalışmaları da sınır geçiş noktalarında yapılacak. EES’in ardından ETIAS geliyor EES’in ardından 2026 sonlarında, Avrupa Seyahat Bilgi ve Yetkilendirme Sistemi (ETIAS) devreye alınacak. Ancak sistemin zorunlu hale gelmesi 2027’yi bulacak. ETIAS, vizeye tabi olmayan AB dışı ülkelerden gelen yolcuların Schengen Bölgesi’ne giriş yapmadan önce çevrimiçi bir form doldurarak izin almasını zorunlu kılacak. Yolculardan kişisel bilgileri, güvenlik sorularını doldurmaları ve 20 euro ücret ödemeleri istenecek. Alınan izin, pasaporta dijital olarak bağlanacak ve 3 yıl ya da pasaportun süresi dolana kadar geçerli olacak. 18 yaş altı ve 70 yaş üstü yolculardan ücret alınmayacak ama yine de başvuru yapmaları gerekecek. Eurostar sınır gecikmelerine karşı önlem alıyor Manş Tüneli üzerinden Fransa-İngiltere arasında tren seferleri yapan Eurostar, EES sistemi nedeniyle yaşanabilecek gecikmelere karşı şimdiden önlemler alıyor. Özellikle Londra St Pancras istasyonunun sınırlı kapasitesi nedeniyle yolcuların trenlere yarım saat erken binmelerine izin verilecek. Bu uygulamanın, güvenlik ve pasaport kontrollerini hızlandırması bekleniyor. Eurostar, sınır kontrolünde çalışan personel sayısını da iki katına çıkarıyor. Mevcut 24 kiosk yerine 49 yeni kiosk kurulacak ancak bunların hepsi mevcut alana sığmadığı için, istasyonun farklı bölümlerine yerleştirilecek. Şirket, yeni kioskların başında her zaman özel eğitimli personel bulunacağını da duyurdu.

Visa Akdeniz Turizm Analizi: Türkiye’nin 2024 Turizm Başarısı Haber

Visa Akdeniz Turizm Analizi: Türkiye’nin 2024 Turizm Başarısı

Visa Akdeniz Turizm Analizi, 2024 yılında Türkiye’nin Akdeniz havzası ülkeleri arasında ziyaretçi sayısını en çok artıran ikinci ülke olduğunu ortaya koydu. Diğer yandan Türkiye son 5 yılda yabancı kartlı turizm gelirlerini en çok artıran ikinci ülke oldu. 2024 yılında ülkemizi ziyaret eden turistlerin %18’inin 2023’te de Türkiye’yi tercih ettiği ve geri dönen bu ziyaretçilerin, ortalama bir turistten %74 daha fazla kart kullandığı görüldü. İstanbul, Türkiye’nin turizm gelirlerinin yarısından fazlasına katkı sağlarken bu trendin dört mevsim boyunca etkili olduğu görüldü. Yeme-içme, ulaşım, market ve sağlık sektörleri yüksek çift haneli büyüme kaydederek Türkiye’nin 2024 turizm başarısında öncü oldu. ABD ve Körfez Ülkeleri ziyaretçilerinin harcamalarının Türkiye’nin toplam turizm gelirlerinin üçte birini oluşturduğu görüldü. Visa, Akdeniz’e kıyısı olan Türkiye, İspanya, İtalya, Fransa, Portekiz, Yunanistan, Hırvatistan ve Malta’ya seyahat eden yabancı turistlerin kart kullanımı trendlerine dair içgörüler sağlayan Visa Akdeniz Turizm Analizi’nin 2024 yılı sonuçlarını açıkladı. Türkiye, son 5 yılda kartlı turizm gelir artışında ikinci sırada Visa Akdeniz Turizm Analizi, Türkiye’nin turizmdeki rekabet gücünü ortaya koyuyor. Araştırma sonuçları Türkiye’de kart kullanımının 2024 yılında Euro bazında %5 artış kaydettiğini gösteriyor. Kartlı ziyaretçi sayısındaki büyüme ise %16. Bununla birlikte rakamlar son 5 yıl içinde Akdeniz’de turizm gelirlerini en çok artıran ikinci ülkenin Türkiye olduğuna işaret ediyor. Analiz sonuçlarına göre, son 5 yılda toplam yabancı kart harcamaları Akdeniz havzası genelinde yaklaşık 2 katına çıkarken aynı dönemde Türkiye’nin ortalamanın üzerinde büyüdüğü gözlemleniyor. Bu gelişme, Türkiye’nin 2019 yılından bu yana turizm alanında güçlü bir ivme yakaladığını gösteriyor. Türkiye, sağlık turizminde öne çıkıyor Visa Akdeniz Turizm Analizi’nin ortaya koyduğu rakamlara göre, 2024’te sağlık turizmi Akdeniz havzasında turizm harcamalarının ortalama %2’sini oluştururken, bu rakam ülkemizde turist harcamalarının %7’sine denk geliyor. Rakamlar, Türkiye’nin önceki yıllarda olduğu gibi bu alanda stratejik bir rekabet avantajına sahip olduğunu ortaya koyuyor. Visa Türkiye Genel Müdürü Samile Mümin, “Visa Akdeniz Turizm Analizi, Türkiye’nin turizm stratejisi açısından değerli içgörüler sunuyor. Analizin en dikkat çekici bulgularından biri, 2024 yılında ülkemizi ziyaret eden her beş turistten birinin 2023’te de Türkiye’yi tercih etmesi ve geri dönen bu turistlerin, genel ortalamaya kıyasla yaklaşık %74 daha yüksek kart kullanımı gerçekleştirmesi olarak karşımıza çıkıyor. Ayrıca, analiz sonuçları yabancı turistlerin kart harcamalarında artışa işaret ederken, kartlı ödemelerin turizm gelirlerine olumlu etkisini ve ülke ekonomimize katkısını da gözler önüne seriyor. Visa olarak, yabancı turistlerin Türkiye’de güvenli ve kesintisiz harcama yapmalarını desteklemeye, aynı zamanda turizm sektöründeki küçük ve orta ölçekli işletmelerin dijital ödeme yöntemlerini kullanabilmesini sağlamaya devam edeceğiz” dedi. Visa Güney Avrupa Danışmanlık ve Analitik Başkanı Sertan Şener, “Visa Akdeniz Turizm Analizi, Türkiye’nin Akdeniz havzasındaki güçlü konumunu bir kez daha ortaya koyuyor. Son beş yılda, bölgedeki ülkeler arasında kartlı harcamalarını en fazla artıran ikinci ülkenin Türkiye olduğunu görüyoruz. Türkiye’nin 2024 yılında turizmdeki başarısını yeme-içme, ulaşım, market ve sağlık sektörlerindeki kart harcamalarında kaydedilen büyüme önemli ölçüde destekliyor. Analiz bulguları, yabancı kartlarla gerçekleştirilen sağlık harcamalarının ülkemizin toplam turizm gelirine katkısının, Akdeniz havzası ortalamasının üç katından fazla olduğunu gösteriyor. Visa olarak, kartlı ve yenilikçi ödeme çözümlerinin turizm sektörünün en önemli itici güçlerinden biri olduğunu gözlemliyor, Türkiye’de turizmin sürdürülebilir büyümesini desteklemeye kararlılıkla devam ediyoruz”Formun ÜstüFormun Altı dedi. Türkiye’ye geri dönen turistler, %74 daha fazla kart kullanımı gerçekleştirdi 2024 yılında ülkemizi ziyaret eden her 5 turistten birinin, 2023’te de Türkiye’yi tercih ettiği ve geri dönen bu ziyaretçilerin, ortalama bir turistten %74 daha fazla kart kullandığı görüldü. Türkiye’ye geri dönen ziyaretçilerin kart kullanım artışları incelendiğinde 96% ile ABD, 85% ile Fransa ve 80% ile Hollanda koridorları dikkat çekti. En fazla kartlı turizm harcaması 4 ana coğrafi koridordan geldi Türkiye’de 2024 yılında en fazla kartlı harcama Körfez Ülkeleri, Amerika Birleşik Devletleri, İngiltere ve Türki Cumhuriyetler’den geldi. Körfez Ülkeleri’nden gelen ziyaretçilerin kart kullanımının dörtte üçü İstanbul’da gerçekleşirken, Trabzon ve Bursa’da da yoğunluk görüldü. ABD koridoru ise İstanbul’un ardından sahil bölgeleri ve Kapadokya’yı tercih etti. İngiltere’den gelen turistler, Antalya, Muğla ve İstanbul arasında dengeli bir profil çizdi. 2024’te Türkiye’nin turizm büyümesine en büyük nominal katkıyı ise İngiltere, Almanya ve ABD koridorları verdi. Türkiye’de turistlerin önceliği: Seyahat harcamaları Öte yandan turistlerin Türkiye’de yaptıkları harcamalarda konaklama, yeme-içme ve market sektörlerini içeren seyahat kategorisi %36’lık payla ilk sırada geliyor. Turistlerin Türkiye’de en çok harcama yaptıkları ikinci önemli kategori ise %33’lük pay ile perakende alışverişler olarak öne çıkıyor. Toplam Türkiye turizminin yaklaşık %10’unu Körfez Ülkeleri’nden gelen ziyaretçilerin perakende alışverişleri oluşturuyor. Araştırma tek başına Körfez Ülkeleri’nin giyim harcamalarının, diğer ana koridorların giyim harcamalarının toplamıyla neredeyse eşit olduğuna işaret ediyor. ABD’den gelen ziyaretçiler, kuyum/aksesuar harcamalarıyla öne çıkarken, sağlık harcamalarında İngiltere ve Türki Cumhuriyetler’in ön planda olduğu gözlemleniyor. Kartlı harcamalarda İstanbul zirvede 2024 yılında Türkiye’deki yabancı kart harcamalarının %88’i sırasıyla İstanbul, Antalya, Muğla, İzmir, Aydın, Trabzon ve Nevşehir olmak üzere 7 ana ilde gerçekleşti. Körfez Ülkeleri’nden gelen turistler, İstanbul’da en fazla kartlı harcama yapan grup olurken, Muğla’da İngiltere ve Almanya’dan gelen turistler öne çıktı. Antalya’da İngiltere, Almanya ve Türki Cumhuriyetler’den gelen ziyaretçiler harcamalarda en büyük payı aldı. Antalya’da kart kullanımında Norveç, Danimarka ve Polonya’dan gelen ziyaretçilerin de önemli bir yer tuttuğu görüldü. İzmir ve Aydın’da ise ABD’den gelen turistlerin harcamaları dikkat çekti. Trabzon turizminin tamamına yakını Körfez Ülkeleri’nden gelen ziyaretçiler tarafından yapıldı. Nevşehir’de ise diğer şehirlere kıyasla Japonya ve Çin gibi Asya ülkelerinden ve Latin Amerika’dan gelen ziyaretçilerin yoğunluğu dikkat çekti. Bu veriler, Türkiye’nin turizm gelirlerinde çeşitlenmenin arttığını ve farklı coğrafyalardan gelen turistlerin belirli bölgelerde yoğunlaştığını ortaya koydu. İstanbul dört mevsimde de turizm lideri Araştırma sonuçlarına göre İstanbul dört mevsim boyunca Türkiye’nin toplam turizm gelirlerine en büyük katkıyı sunan il oldu. İstanbul’da en yoğun kart kullanımı ise 2024’ün üçüncü çeyreğinde gerçekleşti. İstanbul’un kış aylarında turizme yaptığı katkının yaz turizmi ile öne çıkan illerin turizme toplam katkısından daha fazla olması ise dikkat çekici bir veri olarak öne çıktı.

İstanbul, Global Gurme Destinasyonları Listesinde Zirvede Haber

İstanbul, Global Gurme Destinasyonları Listesinde Zirvede

Ödeme sistemleri alanında faaliyet gösteren global teknoloji şirketi Mastercard, pazar analizleri ve veriye dayalı içgörüler aracılığıyla global turizm sektörünün büyümesine yardımcı olmaya devam ediyor. Mastercard’ın birleştirilmiş ve anonimleştirilmiş verilerini kullanan Mastercard Ekonomi Enstitüsü, günümüzde tüketicilerin seyahat harcamalarını belirleyen içgörü ve motivasyonların ele alındığı Seyahat Trendleri 2025 Raporu’nu yayınladı. Rapora göre, döviz kurları ve jeopolitik dinamikler tüketici davranışlarını etkilerken, bireysel tercihler ve amaç odaklı motivasyonlar da seyahat sektörünü şekillendiren itici güçler olmaya devam etti. Raporda, geçen yıl 67 ülkeden turist ağırlayan İstanbul, global gurme destinasyonları listesinin başında yer aldı. Şehirdeki restoranlar, Asya, Orta Doğu, Akdeniz ve Doğu Avrupa mutfaklarını harmanlayan ve her zevke hitap eden yemek seçenekleriyle övgü topladı. Mastercard Ekonomi Enstitüsü Doğu Avrupa, Orta Doğu ve Afrika bölgesi (EEMEA) Baş Ekonomisti Khatija Haque: “Bölgemizde turizm, büyüme ve çeşitlilik için önemli bir itici güç olmaya devam ediyor. Doğal güzelliklerin, mutfak çeşitliliğinin ve özel deneyimlerin gezginler tarafından bu kadar büyük saygı gördüğünü görmek harika. Ekonomik ve jeopolitik faktörler nereye gidileceği kararını etkilese de, anlamlı deneyimlere duyulan arzu seyahat kararlarımızın büyük bir bölümünü yönlendirmeye devam ediyor. EEMEA bölgesindeki turizm manzarası, yatırımları çeken ve harcamaları artıran gelişmekte olan destinasyonlarla birlikte değişiyor. Yeni Mastercard Ekonomi Enstitüsü raporumuz, ülkelerin, bir seyahatten daha fazlasını arayan kaşiflerin dikkatini nasıl çektiğine dair ilginç bilgiler sunuyor.” açıklamalarını yaptı. İstanbul 43 şehir arasında birinci sırada Mastercard Ekonomi Enstitüsü, globalde en çok tercih edilen gurme şehirleri belirlemek için yeme-içme mekanlarında yapılan sınır ötesi harcamaları analiz etti. Bu kapsamda, şehir genelinde medyan sayı hesaplanarak her restoranda turistler tarafından temsil edilen ülke sayısı ölçüldü. Böylece, belirli bir şehirdeki restoranlar arasında turist çeşitliliği medyan bir ölçüyle belirlendi. Yeme-içme listesini oluşturan 43 ülkenin her biri için en iyi şehir listelendi. 2024 yılında 67 ülkeden turist ağırlayan İstanbul, listedeki 43 şehri geride bırakarak birinci oldu. Listenin ilk 10’unda Avrupa’dan 7, Asya’dan 2 destinasyon daha yer aldı: Cannes (Fransa), Interlaken (İsviçre), Barselona (İspanya), Dubrovnik (Hırvatistan), Mikonos (Yunanistan), İtalya, Malta, Tayland ve Endonezya. Bu destinasyonların her biri, canlı mutfak kültürleriyle dünya çapındaki ziyaretçileri kendine çekiyor. Araştırmada ayrıca Pekin (Çin), Cannes ve Mikonos, yemek fiyatları açısından listenin en üstünde; Ayia Napa (Kıbrıs), Varna (Bulgaristan) ve Braşov (Romanya) ise en altta yer aldı. Japon turistler Türkiye’yi sevdi Rapora göre, 2019-2024 arasında Japonya’dan Kayseri’ye gelen turist sayısı neredeyse 6 kat artarak listede başı çekti. Japonların tercih ettikleri şehirler 3 kat fazla artışla Nevşehir ve 2 kattan fazla artışla İzmir olarak sıralandı. Birleşik Krallık’tan Antalya’ya, ABD’den ve Kanada’dan İstanbul’a gelen turist sayısı ise 2 katından fazla artış gösterdi.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.