Hava Durumu

#Fransa

TOURISMJOURNAL - Fransa haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Fransa haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Visa Akdeniz Turizm Analizi: Türkiye’nin 2024 Turizm Başarısı Haber

Visa Akdeniz Turizm Analizi: Türkiye’nin 2024 Turizm Başarısı

Visa Akdeniz Turizm Analizi, 2024 yılında Türkiye’nin Akdeniz havzası ülkeleri arasında ziyaretçi sayısını en çok artıran ikinci ülke olduğunu ortaya koydu. Diğer yandan Türkiye son 5 yılda yabancı kartlı turizm gelirlerini en çok artıran ikinci ülke oldu. 2024 yılında ülkemizi ziyaret eden turistlerin %18’inin 2023’te de Türkiye’yi tercih ettiği ve geri dönen bu ziyaretçilerin, ortalama bir turistten %74 daha fazla kart kullandığı görüldü. İstanbul, Türkiye’nin turizm gelirlerinin yarısından fazlasına katkı sağlarken bu trendin dört mevsim boyunca etkili olduğu görüldü. Yeme-içme, ulaşım, market ve sağlık sektörleri yüksek çift haneli büyüme kaydederek Türkiye’nin 2024 turizm başarısında öncü oldu. ABD ve Körfez Ülkeleri ziyaretçilerinin harcamalarının Türkiye’nin toplam turizm gelirlerinin üçte birini oluşturduğu görüldü. Visa, Akdeniz’e kıyısı olan Türkiye, İspanya, İtalya, Fransa, Portekiz, Yunanistan, Hırvatistan ve Malta’ya seyahat eden yabancı turistlerin kart kullanımı trendlerine dair içgörüler sağlayan Visa Akdeniz Turizm Analizi’nin 2024 yılı sonuçlarını açıkladı. Türkiye, son 5 yılda kartlı turizm gelir artışında ikinci sırada Visa Akdeniz Turizm Analizi, Türkiye’nin turizmdeki rekabet gücünü ortaya koyuyor. Araştırma sonuçları Türkiye’de kart kullanımının 2024 yılında Euro bazında %5 artış kaydettiğini gösteriyor. Kartlı ziyaretçi sayısındaki büyüme ise %16. Bununla birlikte rakamlar son 5 yıl içinde Akdeniz’de turizm gelirlerini en çok artıran ikinci ülkenin Türkiye olduğuna işaret ediyor. Analiz sonuçlarına göre, son 5 yılda toplam yabancı kart harcamaları Akdeniz havzası genelinde yaklaşık 2 katına çıkarken aynı dönemde Türkiye’nin ortalamanın üzerinde büyüdüğü gözlemleniyor. Bu gelişme, Türkiye’nin 2019 yılından bu yana turizm alanında güçlü bir ivme yakaladığını gösteriyor. Türkiye, sağlık turizminde öne çıkıyor Visa Akdeniz Turizm Analizi’nin ortaya koyduğu rakamlara göre, 2024’te sağlık turizmi Akdeniz havzasında turizm harcamalarının ortalama %2’sini oluştururken, bu rakam ülkemizde turist harcamalarının %7’sine denk geliyor. Rakamlar, Türkiye’nin önceki yıllarda olduğu gibi bu alanda stratejik bir rekabet avantajına sahip olduğunu ortaya koyuyor. Visa Türkiye Genel Müdürü Samile Mümin, “Visa Akdeniz Turizm Analizi, Türkiye’nin turizm stratejisi açısından değerli içgörüler sunuyor. Analizin en dikkat çekici bulgularından biri, 2024 yılında ülkemizi ziyaret eden her beş turistten birinin 2023’te de Türkiye’yi tercih etmesi ve geri dönen bu turistlerin, genel ortalamaya kıyasla yaklaşık %74 daha yüksek kart kullanımı gerçekleştirmesi olarak karşımıza çıkıyor. Ayrıca, analiz sonuçları yabancı turistlerin kart harcamalarında artışa işaret ederken, kartlı ödemelerin turizm gelirlerine olumlu etkisini ve ülke ekonomimize katkısını da gözler önüne seriyor. Visa olarak, yabancı turistlerin Türkiye’de güvenli ve kesintisiz harcama yapmalarını desteklemeye, aynı zamanda turizm sektöründeki küçük ve orta ölçekli işletmelerin dijital ödeme yöntemlerini kullanabilmesini sağlamaya devam edeceğiz” dedi. Visa Güney Avrupa Danışmanlık ve Analitik Başkanı Sertan Şener, “Visa Akdeniz Turizm Analizi, Türkiye’nin Akdeniz havzasındaki güçlü konumunu bir kez daha ortaya koyuyor. Son beş yılda, bölgedeki ülkeler arasında kartlı harcamalarını en fazla artıran ikinci ülkenin Türkiye olduğunu görüyoruz. Türkiye’nin 2024 yılında turizmdeki başarısını yeme-içme, ulaşım, market ve sağlık sektörlerindeki kart harcamalarında kaydedilen büyüme önemli ölçüde destekliyor. Analiz bulguları, yabancı kartlarla gerçekleştirilen sağlık harcamalarının ülkemizin toplam turizm gelirine katkısının, Akdeniz havzası ortalamasının üç katından fazla olduğunu gösteriyor. Visa olarak, kartlı ve yenilikçi ödeme çözümlerinin turizm sektörünün en önemli itici güçlerinden biri olduğunu gözlemliyor, Türkiye’de turizmin sürdürülebilir büyümesini desteklemeye kararlılıkla devam ediyoruz”Formun ÜstüFormun Altı dedi. Türkiye’ye geri dönen turistler, %74 daha fazla kart kullanımı gerçekleştirdi 2024 yılında ülkemizi ziyaret eden her 5 turistten birinin, 2023’te de Türkiye’yi tercih ettiği ve geri dönen bu ziyaretçilerin, ortalama bir turistten %74 daha fazla kart kullandığı görüldü. Türkiye’ye geri dönen ziyaretçilerin kart kullanım artışları incelendiğinde 96% ile ABD, 85% ile Fransa ve 80% ile Hollanda koridorları dikkat çekti. En fazla kartlı turizm harcaması 4 ana coğrafi koridordan geldi Türkiye’de 2024 yılında en fazla kartlı harcama Körfez Ülkeleri, Amerika Birleşik Devletleri, İngiltere ve Türki Cumhuriyetler’den geldi. Körfez Ülkeleri’nden gelen ziyaretçilerin kart kullanımının dörtte üçü İstanbul’da gerçekleşirken, Trabzon ve Bursa’da da yoğunluk görüldü. ABD koridoru ise İstanbul’un ardından sahil bölgeleri ve Kapadokya’yı tercih etti. İngiltere’den gelen turistler, Antalya, Muğla ve İstanbul arasında dengeli bir profil çizdi. 2024’te Türkiye’nin turizm büyümesine en büyük nominal katkıyı ise İngiltere, Almanya ve ABD koridorları verdi. Türkiye’de turistlerin önceliği: Seyahat harcamaları Öte yandan turistlerin Türkiye’de yaptıkları harcamalarda konaklama, yeme-içme ve market sektörlerini içeren seyahat kategorisi %36’lık payla ilk sırada geliyor. Turistlerin Türkiye’de en çok harcama yaptıkları ikinci önemli kategori ise %33’lük pay ile perakende alışverişler olarak öne çıkıyor. Toplam Türkiye turizminin yaklaşık %10’unu Körfez Ülkeleri’nden gelen ziyaretçilerin perakende alışverişleri oluşturuyor. Araştırma tek başına Körfez Ülkeleri’nin giyim harcamalarının, diğer ana koridorların giyim harcamalarının toplamıyla neredeyse eşit olduğuna işaret ediyor. ABD’den gelen ziyaretçiler, kuyum/aksesuar harcamalarıyla öne çıkarken, sağlık harcamalarında İngiltere ve Türki Cumhuriyetler’in ön planda olduğu gözlemleniyor. Kartlı harcamalarda İstanbul zirvede 2024 yılında Türkiye’deki yabancı kart harcamalarının %88’i sırasıyla İstanbul, Antalya, Muğla, İzmir, Aydın, Trabzon ve Nevşehir olmak üzere 7 ana ilde gerçekleşti. Körfez Ülkeleri’nden gelen turistler, İstanbul’da en fazla kartlı harcama yapan grup olurken, Muğla’da İngiltere ve Almanya’dan gelen turistler öne çıktı. Antalya’da İngiltere, Almanya ve Türki Cumhuriyetler’den gelen ziyaretçiler harcamalarda en büyük payı aldı. Antalya’da kart kullanımında Norveç, Danimarka ve Polonya’dan gelen ziyaretçilerin de önemli bir yer tuttuğu görüldü. İzmir ve Aydın’da ise ABD’den gelen turistlerin harcamaları dikkat çekti. Trabzon turizminin tamamına yakını Körfez Ülkeleri’nden gelen ziyaretçiler tarafından yapıldı. Nevşehir’de ise diğer şehirlere kıyasla Japonya ve Çin gibi Asya ülkelerinden ve Latin Amerika’dan gelen ziyaretçilerin yoğunluğu dikkat çekti. Bu veriler, Türkiye’nin turizm gelirlerinde çeşitlenmenin arttığını ve farklı coğrafyalardan gelen turistlerin belirli bölgelerde yoğunlaştığını ortaya koydu. İstanbul dört mevsimde de turizm lideri Araştırma sonuçlarına göre İstanbul dört mevsim boyunca Türkiye’nin toplam turizm gelirlerine en büyük katkıyı sunan il oldu. İstanbul’da en yoğun kart kullanımı ise 2024’ün üçüncü çeyreğinde gerçekleşti. İstanbul’un kış aylarında turizme yaptığı katkının yaz turizmi ile öne çıkan illerin turizme toplam katkısından daha fazla olması ise dikkat çekici bir veri olarak öne çıktı.

İstanbul, Global Gurme Destinasyonları Listesinde Zirvede Haber

İstanbul, Global Gurme Destinasyonları Listesinde Zirvede

Ödeme sistemleri alanında faaliyet gösteren global teknoloji şirketi Mastercard, pazar analizleri ve veriye dayalı içgörüler aracılığıyla global turizm sektörünün büyümesine yardımcı olmaya devam ediyor. Mastercard’ın birleştirilmiş ve anonimleştirilmiş verilerini kullanan Mastercard Ekonomi Enstitüsü, günümüzde tüketicilerin seyahat harcamalarını belirleyen içgörü ve motivasyonların ele alındığı Seyahat Trendleri 2025 Raporu’nu yayınladı. Rapora göre, döviz kurları ve jeopolitik dinamikler tüketici davranışlarını etkilerken, bireysel tercihler ve amaç odaklı motivasyonlar da seyahat sektörünü şekillendiren itici güçler olmaya devam etti. Raporda, geçen yıl 67 ülkeden turist ağırlayan İstanbul, global gurme destinasyonları listesinin başında yer aldı. Şehirdeki restoranlar, Asya, Orta Doğu, Akdeniz ve Doğu Avrupa mutfaklarını harmanlayan ve her zevke hitap eden yemek seçenekleriyle övgü topladı. Mastercard Ekonomi Enstitüsü Doğu Avrupa, Orta Doğu ve Afrika bölgesi (EEMEA) Baş Ekonomisti Khatija Haque: “Bölgemizde turizm, büyüme ve çeşitlilik için önemli bir itici güç olmaya devam ediyor. Doğal güzelliklerin, mutfak çeşitliliğinin ve özel deneyimlerin gezginler tarafından bu kadar büyük saygı gördüğünü görmek harika. Ekonomik ve jeopolitik faktörler nereye gidileceği kararını etkilese de, anlamlı deneyimlere duyulan arzu seyahat kararlarımızın büyük bir bölümünü yönlendirmeye devam ediyor. EEMEA bölgesindeki turizm manzarası, yatırımları çeken ve harcamaları artıran gelişmekte olan destinasyonlarla birlikte değişiyor. Yeni Mastercard Ekonomi Enstitüsü raporumuz, ülkelerin, bir seyahatten daha fazlasını arayan kaşiflerin dikkatini nasıl çektiğine dair ilginç bilgiler sunuyor.” açıklamalarını yaptı. İstanbul 43 şehir arasında birinci sırada Mastercard Ekonomi Enstitüsü, globalde en çok tercih edilen gurme şehirleri belirlemek için yeme-içme mekanlarında yapılan sınır ötesi harcamaları analiz etti. Bu kapsamda, şehir genelinde medyan sayı hesaplanarak her restoranda turistler tarafından temsil edilen ülke sayısı ölçüldü. Böylece, belirli bir şehirdeki restoranlar arasında turist çeşitliliği medyan bir ölçüyle belirlendi. Yeme-içme listesini oluşturan 43 ülkenin her biri için en iyi şehir listelendi. 2024 yılında 67 ülkeden turist ağırlayan İstanbul, listedeki 43 şehri geride bırakarak birinci oldu. Listenin ilk 10’unda Avrupa’dan 7, Asya’dan 2 destinasyon daha yer aldı: Cannes (Fransa), Interlaken (İsviçre), Barselona (İspanya), Dubrovnik (Hırvatistan), Mikonos (Yunanistan), İtalya, Malta, Tayland ve Endonezya. Bu destinasyonların her biri, canlı mutfak kültürleriyle dünya çapındaki ziyaretçileri kendine çekiyor. Araştırmada ayrıca Pekin (Çin), Cannes ve Mikonos, yemek fiyatları açısından listenin en üstünde; Ayia Napa (Kıbrıs), Varna (Bulgaristan) ve Braşov (Romanya) ise en altta yer aldı. Japon turistler Türkiye’yi sevdi Rapora göre, 2019-2024 arasında Japonya’dan Kayseri’ye gelen turist sayısı neredeyse 6 kat artarak listede başı çekti. Japonların tercih ettikleri şehirler 3 kat fazla artışla Nevşehir ve 2 kattan fazla artışla İzmir olarak sıralandı. Birleşik Krallık’tan Antalya’ya, ABD’den ve Kanada’dan İstanbul’a gelen turist sayısı ise 2 katından fazla artış gösterdi.

Adana UNESCO Gastronomi Şehri Olma Yolunda Haber

Adana UNESCO Gastronomi Şehri Olma Yolunda

ADANA (İHA) - Adana, UNESCO Yaratıcı Şehirler Ağı’na gastronomi dalında dahil olabilmek için önemli bir adım attı. Adana Büyükşehir Belediye Başkanı Zeydan Karalar, kentin aday listesine alındığını açıkladı. Adana’nın tarihi, sanatı ve doğal güzelliklerinin yanı sıra mutfağıyla da öne çıktığını belirten Karalar, "Biz iki kez ulusal listeye alındık, bir kez Paris’e gittik, bir kez Paris’e gidemedik. Şimdi valimizin önemli katkılarıyla, diğer bütün paydaşlarımızla birlikte özel bir dosya hazırladık. Dosyamız cuma günü oylandı, pazartesi günü Paris için kabul edildi ve Adana UNESCO Yaratıcı Şehirler Ağı’nda gastronomi alanında aday listesine alındı. UNESCO’nun gastronomi listesine girerek gastronomi şehri olmamız noktasında önemli bir olay bu. Adana’yı bir turizm kenti yapmak için büyük çaba sarf ediyoruz. Bunun da artık dünyada önemli turizm trendlerinden biri olan gastronomi ile olabileceğini düşünüyoruz. Adana tarihi, sanatı, doğal güzellikleri ile harika bir şehir, bunların yanı sıra gastronomisi ile çok önemli miktarda turist çekebilecek bir kent. Hatay, Gaziantep ve Adana üçlü bir gastronomi destinasyonu olsun istiyoruz" dedi. "TURİST SAYISINI BİRKAÇ KATINA ÇIKARMAYI HEDEFLİYORUZ" Adaylık süreciyle ilgili konuşan Karalar, "Bundan sonraki aşamada Paris’te oylama yapılacak. Bunda da başarılı olduktan sonra inşallah UNESCO Yaratıcı Şehirler Ağı’na gastronomi dalında dahil oluruz. Böylece Adana’ya bugünkü sayının birkaç katı daha turist çekeriz. Biz Seyhan Belediyesi’nde göreve başladığımızda yerli turist neredeyse yoktu ama bugün 1 milyona yaklaştı. Yabancı turist sayısı 60-65 bindi, şimdi 300 bini aştı. Pandemi ve depremler olmasaydı bu rakamlar muhtemelen iki katına çıkardı. Portakal Çiçeği Karnavalı, Lezzet Festivali, Uluslararası Adana Altın Koza Film Festivali, Şalgam ve Kebap Festivali gibi büyük organizasyonların Adana’ya gelen turist sayısının artmasında etkisi var. Bizim de belediye başkanlığımızın ardından Adana’nın güzelliklerini tanıtma noktasında gayretimiz etkili olmuştur. Daha önce yapılmayan PR çalışmalarının hepsini bu kardeşiniz yaptı ve yapmaya da devam edeceğiz. Söz konusu Adana ise gerisi teferruattır" açıklamasında bulundu.

AB Turizminde Rekor Yıl: 3 Milyar Geceleme Aşıldı Haber

AB Turizminde Rekor Yıl: 3 Milyar Geceleme Aşıldı

2024, Avrupa Birliği (AB) turizmi için şimdiye kadarki en iyi yıl olarak rekor kırdı. Turistik konaklama tesislerinde geçirilen toplam gece sayısı 3 milyarı aşarak, 2023'e kıyasla fazladan 65,4 milyon gecelemeyle yüzde 2,2’lik bir artış gösterdi. Bu yükseliş, yılın son çeyreğindeki güçlü artışla desteklendi. Veriler, yabancı turistlerin geçirdiği gece sayısının 67,2 milyon ve yüzde 4,9 arttığını, ancak yerli turistlerin geceleme süresinin yüzde 1 oranında azaldığını gösterdi. En fazla geceleme sırasıyla 500 milyon ile İspanya, 458 milyon ile İtalya, 451 milyon ile Fransa ve 441 milyon ile Almanya'da gerçekleşti. Bu dört ülke, AB’deki toplam gecelemelerin yüzde 61,6’sını oluşturdu. En düşük geceleme sayıları ise 3,4 milyon ile Lüksemburg, 4,7 milyon ile Letonya ve 6,6 milyon ile Estonya'da kaydedildi. 2024’te bir önceki yıla göre en büyük artış yüzde 14,4 ile Malta ve yüzde 7,4 ile Letonya'da yaşandı. Öte yandan, geceleme sayıları Lüksemburg'ta yüzde 2,7, Fransa'da 0,6, Belçika'da 0,2 ve İsveç’te yüzde 0,1 oranında düştü. 2024’ÜN SON ÇEYREĞİ TURİZMİ ZİRVEYE TAŞIDI 2024’ün son çeyreği, yıllık yükselişte belirleyici oldu. Bu dönemde AB’de toplam geceleme sayısı, 2023’ün aynı dönemine kıyasla yüzde 5,1 arttı. Son çeyrekte AB ülkelerinin çoğunda geceleme sayıları artarken, İrlanda’da yüzde 1,8'lik hafif bir düşüş yaşandı. En yüksek çeyreklik artışlar ise yüzde 16,5 ile Malta, yüzde 12,5 ile Letonya, yüzde 11,1 ile İtalya ve yüzde 10,2 ile Hırvatistan’da görüldü.

Dünya Turizm Fuarı 2025 Paris'te Kapılarını Açıyor Haber

Dünya Turizm Fuarı 2025 Paris'te Kapılarını Açıyor

Dünya Turizm Fuarı, 48 yıldır en iyi otel zincirlerini, tur operatörlerini ve turizm ofislerini bir araya getirerek ideal tatilin planlanmasına yardımcı oluyor. Online platformlarda sayısız bilgiye ulaşmak mümkün olsa da, fuardaki bire bir görüşmelerle tatilin en iyi şekilde organize edilmesi kolaylaşıyor. Üstelik, fuara özel avantajlı fırsatlar da ziyaretçileri bekliyor. FARKLI KÜLTÜRLERE YOLCULUK 13-16 Mart 2025’te Paris'te gerçekleşecek fuarda, dünya kültürlerini keşfetme fırsatı ziyaretçilere sunulacak. Deneyimli gezginlerden ipuçları alınırken, seyahat danışmanlarından kişiselleştirilmiş öneriler edinilebilecek. "Cultures d'Ici & d'Ailleurs" bölümü, geleneksel gösteriler, dünya mutfağından lezzetler ve el sanatlarıyla kültürel zenginlikleri tanıtacak. Bu etkinlikler sayesinde bir sonraki tatil destinasyonunu bilinçli şekilde seçmek mümkün olacak. Ayrıca, "Souvenirs de Voyages" alanında uzmanlar eşliğinde tatil anılarını en iyi şekilde ölümsüzleştirmenin yolları paylaşılacak. Bu yılın onur konuğu ünlü sunucu ve gazeteci Jérôme Pitorin, "Sourire au Monde" (Dünyaya Gülümse) sergisini ziyaretçilere sunacak. HERKESE UYGUN SEYAHAT ROTALARI Bu yılki fuarda, farklı seyahat tarzlarına yönelik birçok tematik rota sunulacak: Aile Seyahati: Çocuklar için özel tasarlanmış bir hazine avı ile ailece tatil seçenekleri keşfedilebilecek. Yalnız Seyahat: Tek başına dünyayı keşfetmek isteyenler için rehberler ve ilham veren deneyimler paylaşılacak. Ekonomik Seyahat: Bütçe dostu tatil planları ve özel indirim fırsatları sunulacak. Tarihi ve Kültürel Turizm: Hafıza turizmi ile geçmişin izleri takip edilebilecek, benzersiz gelenekler keşfedilebilecek. Sürdürülebilir Turizm: Karbon ayak izini azaltarak doğayla uyum içinde bir seyahat deneyimi yaşama fırsatı sunulacak. YAVAŞ SEYAHAT: TREN YOLCULUKLARI VE ALTERNATİF ROTALAR Fuar, trenle seyahati ve çevreye etkisi daha az olan tatil seçeneklerini öne çıkararak, doğaya daha duyarlı keşiflerin yapılmasına olanak tanıyacak. Salon Mondial du Tourisme’e ek olarak, doğa ve macera tutkunları için iki özel etkinlik de ziyaretçileri bekliyor: Destinations Nature: Yürüyüş ve açık hava aktivitelerine ilgi duyanlar için özel bir buluşma noktası olacak. Expérience Nature: Karavan yaşamı ve macera filmleri festivali ile heyecan dolu anlar yaşanabilecek. 48. kez düzenlenecek olan Dünya Turizm Fuarı, ister deneyimli bir gezgin ister ilham arayan bir yolcu olsun, herkes için yeni ufuklar sunmayı hedefliyor.

2024'te Türkiye’ye Yatırımda Hollanda Zirvede Haber

2024'te Türkiye’ye Yatırımda Hollanda Zirvede

Türkiye, 2024'te küresel yatırım akışlarının baskı altında olmasına rağmen uluslararası yatırımcılar için cazibesini korudu. Cumhurbaşkanlığı Yatırım Ofisi ve Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası (TCMB) verilerine göre, Türkiye’ye gelen doğrudan yatırımlar geçen yıla göre yüzde 5,6 artarak 11,3 milyar dolara ulaştı. Yatırımların en büyük payı yüzde 23,6 ile Hollanda’dan gelirken, Almanya yüzde 11,5, ABD ise yüzde 10,3 oranında yatırım yaptı. İlk 10’da ayrıca İrlanda, Azerbaycan, İsviçre, Birleşik Krallık, BAE, Fransa ve Norveç yer aldı. EN FAZLA YATIRIMI İMALAT SEKTÖRÜNDE Sektörel dağılımda 2,3 milyar dolar ve yüzde 34,5'lik pay ile imalat sektörü başı çekerken, onu yüzde 25,3 ile "toptan ve perakende ticaret" ve yüzde 7,2 ile "ulaştırma ve depolama" sektörleri takip etti. KÜRESEL YATIRIM DÜŞERKEN TÜRKİYE ÖNE ÇIKTI Birleşmiş Milletler Ticaret ve Kalkınma Ajansı (UNCTAD) verilerine göre, küresel doğrudan yatırımlar 2024’te yüzde 8 düştü. Avrupa'da bu oran yüzde 45’e kadar gerilerken, Türkiye bu olumsuz tablodan ayrışarak yatırım çekmeye devam etti. Cumhurbaşkanlığı Yatırım Ofisi Başkanı Ahmet Burak Dağlıoğlu, Türkiye’nin yapısal reformlar ve stratejik konumu sayesinde küresel yatırımcılar için cazibesini koruduğunu vurguladı. 2024 yılı için de beklentilerin olumlu olduğunu belirterek, Türkiye’nin küresel yatırım destinasyonları arasındaki konumunu daha da güçlendireceğini ifade etti.

Rus Turistler Rotalarını Avrupa’ya Çevirdi Haber

Rus Turistler Rotalarını Avrupa’ya Çevirdi

Rus turistler tatillerinde yeniden Avrupa’yı tercih etmeye başladı. Verilere göre, bu baharda İspanya, Fransa ve İtalya’daki otel rezervasyonlarında önemli artışlar görüldü. İtalya’da rezervasyonlar geçen yıla kıyasla yüzde 30, Fransa’da yüzde 45, İspanya’da ise yüzde 65 oranında arttı. Ancak, Rus turistlerin toplam yurt dışı seyahatlerinde bu ülkelerin payı hala düşük seviyelerde kalıyor. Uzmanlar, bu artışı pandemi sonrası ertelenmiş taleple ilişkilendiriyor. Pandemi ve ardından gelen vize kısıtlamaları nedeniyle zorlaşan Avrupa seyahatleri, Schengen vizesi alım sürecinin normale dönmesi ve düşük ret oranları sayesinde yeniden hareketlendi. Ulaşım seçeneklerinin artması da bu eğilimi destekliyor. VİZE BAŞVURULARINDA YOĞUNLUK BEKLENİYOR Rusya Turizm Endüstrisi Birliği, Avrupa tatili planlayanlara erken rezervasyon yapmalarını öneriyor. Uzmanlara göre, şu an Schengen vizesi 1,5-2 hafta içinde alınabiliyor, ancak yaz aylarında sürenin beş haftaya kadar uzaması bekleniyor. Fransa, İtalya, İspanya ve Yunanistan, Rus vatandaşlarına vize konusunda daha istikrarlı davranan ülkeler arasında bulunuyor. Rusya Tur Operatörleri Birliği'ne (ATOR) göre Avrupa’ya olan ilgi bireysel seyahatlerde artsa da, tur operatörleri aracılığıyla düzenlenen grup turlarında ciddi bir hareketlilik görülmüyor. Rus turistler Avrupa’nın yanı sıra Birleşik Arap Emirlikleri, Türkiye ve Tayland gibi popüler destinasyonlara da yoğun ilgi göstermeyi sürdürüyor.

Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
TOURISMJOURNAL En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.