Hava Durumu

#Feribot

TOURISMJOURNAL - Feribot haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Feribot haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

İDO’dan Ara Tatil Hamlesi: 92 Ek Seferle Trafiğe Denizden Çözüm! Haber

İDO’dan Ara Tatil Hamlesi: 92 Ek Seferle Trafiğe Denizden Çözüm!

07-16 Kasım tarihleri arasında milyonlarca yolcunun seyahat edeceği birinci dönem ara tatili için hazırlıklarını tamamlayan İDO, yoğunluğu hafifletmek amacıyla 92 ek sefer planladı. Tatilin başlangıç ve bitiş günlerinde beklenen yoğunluğu karşılamak için ek seferler düzenleyen İDO, toplamda 548 deniz seferiyle hizmet verecek. Hesaplı seçenekler ve kampanyalı bilet fırsatlarıyla dikkat çeken İDO, milyonlarca öğrenci ve aileleri için cazip bir ulaşım alternatifi sunuyor. İDO, 07 Kasım Cuma akşamı başlayıp 16 Kasım Pazar günü sona erecek olan 2025–2026 Eğitim-Öğretim Yılı birinci dönem ara tatiline hazır. Tatil süresince kara, hava ve deniz ulaşımında yoğunluk yaşanması beklenirken, İDO talebi karşılamak için tüm hatlarında ek sefer planlamalarını tamamladı. Ara tatil boyunca toplam 92 ek sefer düzenleyecek olan İDO, böylece feribot ve deniz otobüsü sefer sayısını 548’e çıkarıyor. Özellikle Eskihisar–Topçular hattında 24 saat kesintisiz hizmet sunan araba vapurları, tatilciler için önemli bir kolaylık sağlayacak. Artan yakıt maliyetleri karşısında İDO’nun zaman, yakıt ve fiyat avantajı sunan hızlı feribot, deniz otobüsü ve arabalı vapur seferleri, tatilciler için konforlu bir alternatif olacak. İDO ayrıca yıl sonuna kadar devam eden kampanyalarıyla yolcularına hesaplı bilet seçenekleri sunmayı sürdürecek.

Venedik’te Ucuz Gondol Alternatifi Tartışma Yarattı Haber

Venedik’te Ucuz Gondol Alternatifi Tartışma Yarattı

Venedik, pahalı bir şehir olarak bilinir ve internet, ziyaretçilere tasarruf yöntemleri sunan makalelerle doludur. Son dönemde seyahat influencer’ları, gondol yolculuğuna “ucuz bir alternatif” olarak gördükleri yeni bir eğilimi gündeme taşıdı. Klasik gondol deneyimi gündüz saatlerinde 30 dakikası 90 euroya (4.309 Türk Lirası) mal olurken, Büyük Kanal boyunca yer alan noktalarda daha geniş gondollara benzeyen “traghetti” tekneleri bulunuyor. Bu tekneler, yolcuları sadece dört köprüyle geçilebilen kanalın karşı tarafına taşıyor. Üstelik yolculuk başına sadece 2 euroya (96 TL) mal oluyor. Bu nedenle turistler, gondol keyfini fiyat etiketine katlanmadan yaşamak için bu feribotlara akın ediyor. Öyle ki istasyonlarda artık uzun kuyruklar oluşmaya başladı. Ancak bu durum, traghetti’yi kamusal vaporetto hatlarının tamamlayıcı bir hizmeti olarak gören Venediklilerin tepkisini çekti. Kimileri bu teknelerin eğlence amaçlı kullanan turistler için daha pahalıya mal olması gerektiğini savunurken, kimileri de istasyonların Google Haritalar’dan tamamen kaldırılmasını istiyor. Tartışma, Venedik Film Festivali için yüz binlerce ziyaretçinin kente akın edeceği ve zaten sınırlı olan bu hizmetin daha da zorlanacağı bir döneme denk geldi. Feribot seferleri 'kent sakinleri için ücretsiz olmalı' San Toma’daki traghetto, Rialto ve Accademia köprüleri arasında stratejik bir noktada yer alıyor ve yolcuları Büyük Kanal boyunca karşıya taşıyor. Birkaç yıl öncesine kadar bu hizmet sessizdi; kullanıcıların çoğunu da kent sakinleri oluşturuyordu. Ancak feribotların sosyal medyada popülerleşmesi ve Google Haritalar’ın yol tariflerine eklenmesinden sonra durum değişti. Şimdi, durağa çıkan dar kaldırımda kıvrılarak uzayan kuyruklar göze çarpıyor. Yerleşik olmayanlar için zaten daha yüksek bir ücret uygulanıyor; 0,70 euro yerine 2 euro ödüyorlar. Ancak bazı Venedikliler daha farklı bir fiyatlandırma modeli için baskı yapıyor. Santa Maria del Giglio’daki başka bir traghetto hattını işleten Maurizio Galli, yerel medyaya yaptığı açıklamada şunları söyledi: “Turistlerin, Venediklilerin bu hizmette önceliği olduğunu anlamalarını sağlamaya çalışıyoruz. Çünkü bu servis aslında kent sakinleri için tasarlandı. Ama çoğu kişi bunu kavramıyor ya da aceleleri var.” Galli, çözüm olarak, “Venedik sakinleri için ücretsiz olmalı, zorunlu olmadan kullanan turistler içinse fiyat artırılmalı” önerisini dile getirdi. Meclis üyeleri: 'Feribot istasyonları Google Maps'ten kaldırılsın' Venezia e Nostra adlı kent konseyi grubunun başkanı Cecilia Tonon, yetkililerden yıllardır feribot istasyonlarındaki aşırı kalabalık sorununu ele almalarını istediğini söylüyor. Vaporetti deniz otobüsü istasyonlarında kent sakinleri ve kentte ikamet etmeyenler için iki ayrı giriş noktası bulunurken ve ilkine öncelik tanınırken, feribot istasyonlarında benzer bir sistem için yer yok. Tonon bunun yerine feribot istasyonlarının Google Haritalar'dan tamamen kaldırılmasının bir çözüm olabileceğine inanıyor. Geçtiğimiz yıl Barselona bu taktiği kullanarak Antoni Gaudi'nin Park Güell'inde duran 116 numaralı otobüs hattını Google ve Apple haritalarından kaldırmış ve aşırı kalabalığı engellemişti. Ancak gondolcular, işlerine zarar vereceği endişesiyle bu fikre tam olarak katılmıyor. Venedik'te yaşayanların sayısının azalmasıyla birlikte, yerleşik olmayan yolcular önemli bir gelir kaynağı haline geldi. Ancak turistlerin tragettiyi gondola daha ucuz bir alternatif olarak değil, gerektiğinde bir feribot hizmeti olarak kullanmaları gerektiğini vurguluyorlar. Baş traghetto gondolcusu Galli, "Gondol yolculuğunu feribot olarak tanıtan herkes para cezasına çarptırılmalı" diyor.

Çanakkale'de feribot ücretlerine yüzde 40 zam: GESTAŞ'tan açıklama Haber

Çanakkale'de feribot ücretlerine yüzde 40 zam: GESTAŞ'tan açıklama

Çanakkale Boğaz ve Adalar hattında hizmet veren GESTAŞ'ın ücret tarifesine yüzde 40 zam geldi. GESTAŞ, tepki çeken zammın gerekçesini maliyet artışı olarak açıkladı. Yeni tarifeye göre Çanakkale-Eceabat hattında otomobil geçiş ücreti 320 liradan 445 liraya, günübirlik geçiş ücreti ise 485 liradan 680 liraya çıktı. Çanakkale-Kilitbahir hattında otomobil geçiş ücreti 310 liradan 435 liraya, günübirlik bilet ise 465 liradan 650 liraya yükseldi.  Geyikli-Bozcaada hattında, gidiş-dönüş şeklinde kesilen biletlerde otomobil geçiş ücreti 1140 liradan 1590 liraya çıkarıldı.  Kabatepe-Gökçeada hattında da otomobil bilet fiyatı 640 liradan 895 liraya yükseldi. GESTAŞ'TAN AÇIKLAMA  GESTAŞ tarafından Çanakkale'de adalar arasında verdiği feribot hizmetindeki bilet fiyatlarına yapılan zam tepki çekti. Ücret tarifelerine gelen yüzde 40 zam tepkiye neden olurken GESTAŞ'tan açıklama geldi. Zammın gerekçesi ise sektördeki maliyetlerin artışı olarak açıklandı. Açıklama şöyle: "24.08.2024 tarihi itibariyle tüm hatlarımızda geçerli olan yeni ücret tarifesiyle, özellikle Bozcaada hattındaki fiyat artışıyla ilgili açıklama yapma gereği duyulmuştur. 1- Şirketimiz tarafından yürütülen deniz ulaşımında artan maliyetler göz önüne alınarak, 24.08.2024 tarihinden geçerli olmak üzere bütün hatlarda ücret tarifelerinde yüzde 40 artış yapılması zarureti hasıl olmuştur. 2- Buna göre, Geyikli-Bozcaada hattı otomobil fiyatı 570 TL iken, 24 Ağustos 2024 tarihindeki yeni fiyat tarifesinde 795 TL olarak güncellenmiştir. 3- Ayrıca, 24.08.2024 tarihi itibariyle tüm hatlarımızda geçerli olan yeni ücret tarifesinde, yaya geçişlerindeki tüm fiyatlar sabit kalmış, yaya yolcu bilet fiyatlarına artış uygulanmamıştır. 4- Özellikle adalarda ikamet eden vatandaşlarımıza sunulan 'yüzde 50 indirimli geçiş avantajı' aynen korunmuştur. (Adakart geçiş ücreti 397,50 TL olmuştur.)" ÇANAKKALE BOĞAZ HATTI / Ç.KALE-ECEABAT GELİBOLU - LAPSEKİ KABATEPE-GÖKÇEADA  GEYİKLİ-BOZCAADA ÇANAKKALE BOĞAZ HATTI / Ç.KALE-KİLİTBAHİR NARLI - MARMARA

Bodrum-Didim, Marmaris- Fethiye Feribot seferleri izin belgesi alındı Haber

Bodrum-Didim, Marmaris- Fethiye Feribot seferleri izin belgesi alındı

Muğla Büyükşehir Belediyesi ve Aydın Büyükşehir Belediyesinin birlikte yaptığı çalışmaların ardından Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı 28 Haziran 2024 tarihinde verdiği izin belgelerine müteakip Didim-Turgutreis-Bodrum, Marmaris-Fethiye feribot seferleri açıldı. Deniz otobüsleri 1 Temmuz Denizcilik ve Kabotaj Bayramı’nda hizmete başlayacak. Muğla Büyükşehir Belediyesinden yapılan açıklamada, “Ege’nin güzide turizm merkezlerini deniz ulaşımı ile birleştirmeyi amaçlayan proje ile kara yolu trafiğinin rahatlaması, denizlerin ulaşımda da kullanılması ve yerli, yabancı misafirlerin denizden Ege’nin eşsiz koylarını izleyerek yolculuk yapması amaçlanmıştır. Deniz otobüsleri 450 kişilik olup karşılıklı seferlerle vatandaşlarımıza hizmet verecektir. 31 Mart Yerel seçimlerinden önce 1480 km kıyı şeridi olan Muğla’da eksikliği hissedilen, projenin açıklamasından sonra tüm vatandaşlarımızda memnuniyet oluşturan bu hizmet 1 Temmuz’da Didim-Turgurtreis-Bodrum, 2 Temmuz’da da Marmaris-Fethiye arasında başlayacak. Türkiye’nin turizmde söz sahibi iki şehri Muğla ve Aydın’ın Büyükşehir Belediyeleri deniz otobüsü seferleri ile örnek bir projeye imza atmış, turizmin gözde merkezlerini denizden birleştirmiştir. Özellikle yaz aylarında yaşanan trafik yoğunluğunu da azaltacak proje denizlere kıyısı olan diğer belediyelere de örnek olacaktır. Deniz otobüsü seferleri 1 Temmuz Denizcilik ve Kabotaj Bayramı’nda saat 14.15’de Didim’de düzenlenecek açılış töreni ile başlayacaktır. Açılışa tüm vatandaşlarımızı bekliyoruz. Deniz ulaşımını hareketlendirecek, kara yolunu rahatlatacak ve ülkemizin turizmine katkı sağlayacak bu projenin ülkemiz için hayırlı olmasını diliyor, projenin gerçekleşmesinde desteğini esirgemeyen T.C Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’mıza teşekkür ediyoruz” denildi.

Soçi, Trabzon'a kendi feribotunu açmayı planlıyor Haber

Soçi, Trabzon'a kendi feribotunu açmayı planlıyor

Soçi ticari limanının genel müdürü Yuri Vladimirov, RIA Novosti'ye, şirket yönetiminin turizmi geliştirmek ve Türkiye'de Trabzon ile iletişimi başlatmak amacıyla kendi kargo-yolcu feribotunu satın almayı planladığını, gemiyi arama çalışmalarının başladığını söyledi. Trabzon Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Erkut Çelebi, geçen yıl Soçi ile Türkiye arasında kargo-yolcu feribotunun hizmete açılacağı yönünde açıklamalar yapmıştı. Ona göre bu konudaki anlaşmanın 6 Nisan'da imzalanması, feribotun ise mayıs ayında denize indirilmesi planlanıyordu. Geminin 300 kişiye ve 200 arabaya kadar barındırabileceği varsayıldı. Vladimirov, ajansa verdiği demeçte, Soçi ticari limanının feribotu almak için tüm altyapıyı hazırladığını ancak geminin hiçbir zaman eyaletler arasındaki yolculara indirilmediğini söyledi. Bugün ise liman işletmeciliği bu taşımaya uygun deniz taşımacılığı arayışı içindedir. "Soçi'den Trabzon'a feribot satın alınması konusunu da düşünüyoruz, çünkü bunun ihtiyacını görüyoruz ve anlıyoruz. Feribot, turistlerin kendi araçlarıyla yolcu vapuru olacak, burada çalışacak, bu feribot olacak" büyük talep var ama küçük - maksimum 300 kişiye kadar, yaklaşık 60-80 araba. Şimdi yok, kendimiz bile satın alabiliriz; piyasada böyle bir feribot yok, doğuda bile, ” dedi Vladimirov. Ajansın muhatabı, Soçi ile Trabzon arasındaki bağlantının sadece limanın değil, ekonomik bileşeni de geliştireceğini, turizmin gelişimini başlatacağını ve deniz yoluyla ucuz yolculukları tercih eden yolcuların ihtiyaçlarını karşılayacağını açıkladı. "Turizmin gelişmesi için böyle bir vapur arıyoruz, bulursak Trabzon'a gidecek, saat 20'de kalkacak, sabah 8'de orada olacak (Trabzon'da). Örneğin altı ay içinde bulursak, satın alırsak iki hafta içinde piyasaya süreriz" dedi Vladimirov. Feribotun konforlu kabin ve barlarla konforlu bir altyapıya kavuşturulması gerektiğini sözlerine ekledi. Vladimirov, feribot biletlerinin maliyetinin uygun olacağını söylüyor. Genel olarak ulaşım durumunu değerlendiren liman genel müdürü, şirketin bugün hem Rus hem de yabancı operatörlerle işbirliğine açık olduğunu vurguladı; Olimpiyat başkentinden Trabzon'a deniz trafiğinin düzenlenmesi için belirtilen şartları karşılayacak bir feribot teklifleri Vladimirov, bunun da değerlendirildiğini belirtti.

Trabzon-Soçi feribot seferleri 9 yıl aradan sonra başlıyor Haber

Trabzon-Soçi feribot seferleri 9 yıl aradan sonra başlıyor

Trabzon'dan 1992-2008 yılları arasında yoğun olarak yapılan, 2008 yılından sonra getirilen kısıtlama ve 2010 yılından itibaren de deniz yolculuğuna ilginin azalması ile 2014 yılında tamamen kaldırılan Trabzon-Soçi feribot seferleri 1 Mayıs 2023 tarihinde yeniden başlıyor. Konuyla ilgili değerlendirmelerde bulunan Doğu Karadeniz İhracatçılar Birliği (DKİB) Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Ahmet Hamdi Gürdoğan, feribot seferlerinin yeniden başlayacak olmasının Trabzon'da ticaretin ve ihracatın artması anlamına geldiğini söyledi. Gürdoğan “Umarım gerçekleşir. Çünkü feribot demek yolcu beraberinde yükün de olması demek. Trabzon'da ticaretin ve ihracatın artması anlamına geliyor. 10 bin Euro’ya kadar, hiçbir belge olmaksızın yolcu beraberi yükü alınabilecek. Dolayısıyla Türkiye’de çıkan yeni gümrük kanunda, Trabzon'daki tüm esnafın ihracat odaklı mal satması gerçekleşmiş olacak. Her ne kadar bu ihracatın rakamlarına yansımayacak olsa da Trabzon'a hareketlilik getirecek. Arap turizminin yanında Trabzon ticaretinde çok büyük etkisi olacağını ve kişi başına düşen gelir miktarının da artacağını söyleyebiliriz. Savaştan kaçan insanların gelmesi, Sarp kapısındaki yoğunluğun da azaltılabileceğini ve dolayısıyla çok daha kısa zamanda gelebilecekler. Bunun yanında özellikle turizmde de çok büyük etkisi olacağını, kapıdaki her ne kadar Ro-Ro seferi olsa da uçak seferlerinin pahalı olmasından dolayı küçük arabalarla ve feribotla tatilini geçirmek için hem bölgemize hem de Akdeniz ve Ege sahillerine gidip tatil yapıp, çok da rahat ülkelerine geri dönebilecekler dolayısıyla turizme çok katkılı olacağını söyleyebiliriz. Bunu tekrardan bölgemiz ve ilimiz açısından bir başlangıç olmasını ve devamının gelmesi, sefer sayılarının arttırılması en büyük arzumuz” dedi. "Trabzon'da 30 tane Ro-Ro gemimiz var" Trabzon’da 30 adet Ro-Ro gemisinin bulunduğunu kaydeden Gürdoğan, “Trabzon'da 30 tane Ro-Ro gemimiz var. Bunun yanında konteyner gemilerimiz var. Konteyner gemilerimizin hepsi gidiyor. Trabzon ihracatına baktığımız zaman 400 milyon dolarlık ihracatın Samsun limanından yapıldığını ve merkezlerinin burada olduğunu görebiliyoruz. Bu da gemicilik sektöründe Trabzonlu ihracatçıların ne kadar ileride olduğunu ve aynı zamanda Türkiye'ye geçiş belgesi dediğimiz dozvolanın orada biz römorklarla taşıma yapıyoruz. Karşı tarafta da Rus tırlarına verdiğimiz için Türkiye de dozvola sayısı 10-12 bin civarı olduğundan dolayı (20 binlere çıkardılar şu anda) biz Trabzonlu ihracatçılar aynı zamanda Türk tırlarının Rusya ya gidişinin önünü açmışlardır. Bunun Türkiye' deki kamu oyunun da pek bildiği yok ama bizim her taşıdığımız dorse Türkiye'ye bir dozvola (geçiş belgesi) olarak geliyor. Bu dozvola dediğimiz evrakın sırası geldiği zaman 3-4 bin dolar bir değere de ulaştığını söyleyebiliriz” diye konuştu.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.