Hava Durumu

#Easyjet

TOURISMJOURNAL - Easyjet haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Easyjet haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Antalya, Turizmde Nicelikten Niteliğe Geçiş Döneminde Haber

Antalya, Turizmde Nicelikten Niteliğe Geçiş Döneminde

Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) tarafından Regnum Carya Otel’de düzenlenen geleneksel Ekim Buluşması, sektör temsilcilerinin yoğun katılımıyla gerçekleştirildi. Toplantının ardından 15. Uluslararası Resort Turizm Kongresi’ne ilişkin basın toplantısı yapıldı. Toplantıya; Antalya Hudut Mülki İdare Amiri Dr. Suat Seyidoğlu, TÜROFED Başkanı Erkan Yağcı, POYD Başkanı Hakan Saatçioğlu, Antalya Gazeteciler Cemiyeti Başkanı İdris Taş, Antalya Tanıtım Vakfı Başkanı Emir Gürdal, YÖRSİAD Başkanı Alper Oral ve Rusya Fed Antalya Başkonsolosu Sergey Vetrik katılım sağladı. Turizm Odağımız Nicelikten Çok Niteliğe Yönelik Olacak Küresel ve Antalya ölçeğinde turizm verileri ve konaklama tesislerinde su tasarrufuna ilişkin kapsamlı bilgilerin yer aldığı sunum gerçekleştiren AKTOB Başkanı Kaan Kaşif Kavaloğlu, Antalya’nın turizmde nicelikten niteliğe geçiş dönemine girdiğini vurgulayarak şunları söyledi: “Antalya bu yılın Ocak-Ekim döneminde 16 Milyon ziyaretçiye ulaştı. Hedefimiz artık sayıyı artırmak değil, kişi başı harcamayı ve sezonun süresini uzatmak. Turizmi 12 aya yayan, sürdürülebilir ve yüksek değerli bir büyüme modeline geçiyoruz.” Birleşik Krallık Pazarı Güçlü Konumda Kavaloğlu, AKTOB AR&GE biriminin hazırladığı analizlerde Birleşik Krallık pazarının Türkiye açısından stratejik önemini koruduğunu belirtti. 2024 yılında 94,6 milyon yurt dışı seyahat ve 78,6 milyar sterlinlik harcama ile rekor seviyelere ulaşan Birleşik Krallık, Türkiye için stratejik önemini koruyor. Kavaloğlu, Antalya’nın Jet2, easyJet, TUI ve SunExpress gibi havayolu şirketlerinin artan seferleriyle İngiliz turistlerin yıl boyu tercih ettiği bir destinasyon haline geldiğini belirtti. “Bir Damla Bir Dünya” Su Tasarrufu Kampanyası Başladı AKTOB, turizm sektöründe farkındalık yaratmak amacıyla “Bir Damla Bir Dünya” temalı geniş kapsamlı bir su tasarrufu kampanyası başlattı. Kampanya kapsamında Antalya’daki otellerde bilinçlendirme afişleri, bilgilendirici videolar ve eğitim programlarıuygulanacak. Kavaloğlu, “Her damla bizim geleceğimizdir. Otellerimizdeki su kullanımını optimize etmek, sadece çevreye değil, ekonomiye de katkıdır. Bu kampanyayla hem çalışanlarda hem misafirlerde farkındalık oluşturmayı hedefliyoruz.” ifadelerini kullandı. Uluslararası Resort Turizm Kongresi 19–20 Kasım’da AKTOB tarafından düzenlenen 15. Uluslararası Resort Turizm Kongresi, bu yıl 19–20 Kasım 2025 tarihlerinde Nirvana Cosmopolitan Hotel’de “Design the Difference with New Strategies” temasıyla gerçekleştirilecek. Kongrede, küresel turizmde dönüşüm, sürdürülebilir yatırımlar, yapay zekâ destekli seyahat planlaması, pazar çeşitliliği ve yeni gelir modelleri ele alınacak. Kavaloğlu, “Turizmin geleceğini şekillendirecek yeni stratejileri sektörün tüm paydaşlarıyla Antalya’da tartışacağız. Bu kongre sadece bir buluşma değil, turizmin yol haritasını çizeceğimiz bir fikir platformudur.” ifadelerini kullandı.

Küresel Turizm Sektörü Pandemi Sonrası Canlanıyor Haber

Küresel Turizm Sektörü Pandemi Sonrası Canlanıyor

COVID-19 pandemisinin neden olduğu büyük aksaklıkların ardından, küresel turizm sektörü istikrarlı bir şekilde toparlanıyor. Son eğilimler, gezginlerin popüler destinasyonlara geri döndüğünü ve turizme büyük ölçüde bağımlı ekonomilere yeniden hayat verdiğini gösteriyor. Daha az kısıtlaması olan ülkeler, ziyaretçi sayısında büyük artışlar yaşadı. Örneğin, İspanya ve Fransa gibi destinasyonlar pandemi sonrası turizmde önemli bir yükseliş gördü. İspanya, yalnızca 2023'ün ilk aylarında yaklaşık 8 milyon uluslararası ziyaretçi bildirdi. Bu rakam, ülkenin pandemi öncesi ziyaretçi seviyelerine oldukça yakındı. Fransa ise özellikle kısa mesafeli pazarlardan gelen turistlerin yoğun ilgisini çekti. Süreçte aşılama çabalarının olumlu sonuçlar vermeye devam ettiği gözlemlendi. Seyahat alışkanlıkları değişirken giderek daha fazla gezgin, tatil için açık hava ve daha az kalabalık yerleri tercih ediyor. Uzmanlar, bu eğilimin sürdürülebilir turizm uygulamalarının kök saldığına işaret ettiğini belirtiyor. Gezginler, doğayı koruma ve çevresel sorumluluğa odaklanan destinasyonları tercih ederken, bu değişim sektörde uzun vadeli bir dönüşüm başlatabilir. Kalabalıktan uzak ve doğayla iç içe deneyimlerin avantajlarını fark edenlerin sayısı günden güne artıyor. Pandemi sırasında en çok zarar gören alanlardan biri olan hava yolculuğu da toparlanıyor. Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği'ne (IATA) göre, küresel hava yolculuğunun 2023'ün sonlarında pandemi öncesi seviyelerin yaklaşık yüzde 60'ına ulaşması bekleniyordu. Özellikle yurt içi uçuşların toparlanmanın büyük bir kısmını oluşturması, gezginlerin uluslararası seyahatlerden ziyade yerel tatilleri önceliklendirdiğini gösteriyor. Düşük maliyetli havayolları, pazar payını ele geçirmek için kıyasıya rekabet ediyor. Ryanair ve easyJet gibi şirketler cazip fiyatlar sunarak birçok kişinin seyahat etme tutkusunu yeniden keşfetmesini sağladı. Bu rekabetçi fiyatlar sayesinde gezginler, daha önce erteledikleri uzak yerleri keşfetme fırsatını değerlendirme eğiliminde oluyor. Pandemi, gezginlerin seyahat önceliklerini değiştirdi. Artık birçok kişi sadece eğlence değil, anlamlı deneyimler de arıyor. Bu talep, yerel halkla etkileşimde bulunulan ve kültür alışverişini teşvik eden etkinliklerin yer aldığı deneyimsel seyahatin yükselişine neden oldu. Yerel deneyimlere vurgu yapan programlar, turistlerin kendilerini tam anlamıyla ve otantik bir şekilde keşfetmelerine olanak tanıdığı için ilgi görüyor. Turizmin yerel ekonomilere olan etkisi yadsınamaz bir gerçek. Yunanistan ve İtalya gibi turist akınına büyük ölçüde bağımlı ülkeler umut verici işaretler bildiriyor. Pandeminin ekonomik etkileriyle sarsılan topluluklar, şimdi güneşli plajlara, gurme mutfağa ve kültürel keşiflere aç gezginler sayesinde yeniden canlanıyor. Yerel işletmeler yeniden açılıyor, personel işe alıyor ve moraller yükseliyor. Ancak toparlanma her yerde eşit ve somut olarak görülebilir değil. Enflasyon ve jeopolitik gerilimler gibi faktörler, gezgin davranışlarını ve genel pazar büyümesini etkileyebiliyor. Artan otel fiyatları ve yaşam maliyeti, potansiyel gezginlerin seçeneklerini dikkatlice tartmasını gerektiriyor. Bölgelere göre dinamikler büyük farklılıklar gösteriyor. Örneğin, Asya-Pasifik turizm için önemli bir bölge olmasına rağmen, birçok ülkenin turist akışını etkileyen sıkı önlemleri devam ediyor. Tayland ve Endonezya gibi destinasyonlar kademeli olarak açılarak turizm fırsatlarını artırıyor. Bali, son raporlara göre ziyaretçi sayısında belirgin artışlar yaşarken, bu durum canlanma umutlarını pekiştiriyor. Bu toparlanma sürecinde teknoloji merkezi bir rol oynamaya devam ediyor. Temassız ödemeler ve kolay planlama ile gezinmeyi sağlayan uygulamalar gibi dijital araçlar, gezgin deneyiminin ayrılmaz bir parçası haline geldi. Gezginler giderek daha sorunsuz operasyonlar ve geliştirilmiş güvenlik önlemleri bekliyor, bu da sağlayıcıların hızla uyum sağlamasını zorunlu kılıyor. Uzmanlar, pandeminin seyahat sektörünü tüketici davranışından iş operasyonlarına kadar kalıcı olarak değiştirdiği konusunda hemfikir. Değişen gezgin beklentileri ve sağlık-güvenlik konularına ilişkin artan farkındalık, sektör uygulamalarında sürekli bir evrime yol açacak. Turizm sektöründe belirsizlik sürse de mevcut tahminler umut verici. Bu yıl gözlemlenen toparlanma, gelecek yıllar için iyimserlik yaratıyor. Gezginler keşif ve deneyim tutkusunu yeniden kazanırken, sürdürülebilirlik ve uyarlanabilirlik önemli temalar olmaya devam ediyor. Bu canlanma, sadece eski güzel günleri geri getirmekle kalmayıp, geleceğin turizmini şekillendirmeyi hedefliyor.

Avrupa’dan Türkiye’ye Uçuşlarda Rekabet Kızışıyor Haber

Avrupa’dan Türkiye’ye Uçuşlarda Rekabet Kızışıyor

Avrupa merkezli havayolu şirketleri, Türkiye’ye yönelik uçuş planlarını genişletiyor. Bu yeni seferler, özellikle gurbetçilere daha fazla seçenek sunarken, bilet fiyatlarında rekabet kaynaklı düşüşlere neden olabilir. SUNEXPRESS EK SEFERLER EKLİYOR   Türk Hava Yolları ve Lufthansa’nın ortak girişimi SunExpress, yıl sonunda Manchester ve Gatwick’ten Dalaman’a ek seferler düzenleyeceğini açıkladı. Bu uçuşlar, 20 Aralık 2024 ile 7 Ocak 2025 tarihleri arasında gerçekleşecek. WIZZ AIR UÇUŞ FREKANSINI ARTIRIYOR   Wizz Air, Gatwick-Dalaman hattındaki uçuş sayısını kış sezonunda haftada dörde çıkaracağını duyurdu. Bu ek seferlerin 2025’in Mart ayına kadar devam etmesi ve rekabeti artırarak fiyatların düşmesine katkı sağlaması bekleniyor. EASYJET’İN İSTANBUL UÇUŞLARI   EasyJet, Manchester-İstanbul hattındaki uçuş sayısını Haziran-Kasım döneminde haftada 4’e yükseltti. Kasım ayından itibaren bu sayı haftada 2 sefer olarak devam edecek. Özellikle İstanbul’a seyahat edenler için daha fazla seçenek sunulacak. CROATIA AIRLINES TÜRKİYE’YE GERİ DÖNÜYOR   Croatia Airlines, 11 yılın ardından Split-İstanbul hattında yeniden uçuşlara başlayacak. Haftada dört uçuş düzenleyecek şirketin bu yeni hattı, bölgesel rekabeti artırarak yolculara avantaj sağlayacak. FREEBIRD ALMANYA-TÜRKİYE UÇUŞLARI BAŞLATIYOR   Freebird, Almanya’dan Türkiye’ye iki yeni rota açacağını duyurdu. Dusseldorf-Dalaman uçuşları temmuzdan eylüle kadar haftada bir yapılacak. Ayrıca, Köln-Bodrum hattında mayıstan ekime kadar haftada iki uçuş gerçekleşecek. REKABET BİLET FİYATLARINI DÜŞÜREBİLİR   Bu yeni uçuşlar, Türkiye’ye Avrupa’dan seyahat edenler için hem daha uygun fiyatlı hem de esnek seçenekler sunacak. Rekabet artışının, tatil planlayanlar ve gurbetçiler için büyük bir fırsat yaratması bekleniyor.

Авиакомпании создают собственные туристические бренды Haber

Авиакомпании создают собственные туристические бренды

Авиакомпании все активнее участвуют в туристическом бизнесе. Такие компании, как Easyjet, Etihad, Eurowings, начинают продавать туристические пакеты под собственными брендами. Это заставляет нас задаться вопросом, почему пакетные туры вдруг стали такими привлекательными. В последнее время к этой тенденции присоединились и бюджетные авиакомпании. В то время как Etihad Airways пыталась стать туроператором, Easyjet Holidays вышла на рынок Германии после Великобритании. Ryanair же сотрудничает с крупными туроператорами, такими как TUI и Weloveholidays. По мере увеличения количества этих новостей становится ясно, что авиакомпании хотят продавать не только авиабилеты, но и пакетные туры. В новостной статье немецкого журнала о бизнесе и туризме fvw говорится, что эта тенденция на самом деле не нова. Напомним, обанкротившаяся в 2017 году компания Air Berlin успешно вошла в пакетный турбизнес с Air Berlin Holidays. «Балансовые отчеты Jet2, бюджетной авиакомпании Великобритании, показывают, что существует большой потенциал в этой области», — говорится в новостях, отмечая, что Jet2 Holidays обслужила 1 миллион пассажиров в 2014 году и достигла 5,3 миллиона пассажиров в период 2022-2023 годов. Это сделало Jet2 Holidays крупнейшим туроператором страны, оставив позади TUI UK, Weloveholidays и Booking. Однако констатируется, что туроператоры обеспечивают более высокую доходность авиакомпаниям. Хотя утверждается, что норма прибыли на обычных рейсах составляет 4-6 процентов, отмечается, что этот показатель намного выше для пакетных туров. Кроме того, предполагается, что маркетинговые затраты могут снизиться, поскольку пакетные туры становятся все более предпочтительными. Аналогичная тенденция наблюдается и на рынке Германии. Хотя Jet2Holidays в настоящее время работает только в Великобритании, Easyjet Holidays выполняет рейсы из Берлина, Гамбурга и Мюнхена по 47 направлениям и в 3000 отелей. Eurowings, с другой стороны, планирует войти в туроператорский бизнес в Германии через Eurowings Holidays и стремится войти в десятку крупнейших туроператоров Германии к 2026 году. Туроператорский бизнес обеспечивает авиакомпаниям гибкость использования мощностей и более высокую прибыльность. Поэтому многие авиакомпании обращаются к этой области, и в будущем ожидается больший рост и конкуренция. Источник: Аэропорт Хабер

Havayolu şirketleri kendi tur markalarını oluşturuyor Haber

Havayolu şirketleri kendi tur markalarını oluşturuyor

Hava yolu şirketleri, giderek artan bir şekilde turistik işlere el atıyor. Easyjet, Etihad, Eurowings gibi şirketler kendi markaları altında seyahat paketleri satışına başlıyorlar. Bu durum, paket turların neden aniden bu kadar cazip hale geldiğini sorgulamamıza neden oluyor. Son dönemde bütçeli hava yolu şirketleri de bu trende katılıyor. Etihad Airways tur operatörlüğüne soyunurken, Easyjet Holidays İngiltere'nin ardından Almanya pazarına da giriş yaptı. Ryanair ise TUI ve Weloveholidays gibi büyük tur operatörleriyle iş birliği yapıyor. Bu haberlerin artmasıyla birlikte, hava yolu şirketlerinin sadece uçuş değil aynı zamanda paket tur satmak istedikleri açıkça görülüyor. Alman iş ve turizm dergisi fvw'de yer alan bir haberde, bu trendin aslında yeni olmadığı belirtiliyor. 2017 yılında iflas eden Air Berlin'in, Air Berlin Holidays ile paket tur işine başarıyla giriştiği hatırlatılıyor. "İngiltere'nin bütçeli hava yolu Jet2'nun bilançoları, bu alanda büyük bir potansiyel olduğunu gösteriyor" denilen haberde, Jet2 Holidays'in 2014 yılında 1 milyon yolcuya hizmet verirken, 2022-23 döneminde 5,3 milyon yolcuya ulaştığına dikkat çekiliyor. Bu da Jet2 Holidays'i TUI İngiltere, Weloveholidays ve Booking'i geride bırakarak ülkenin en büyük tur operatörü yapmış durumda. Bununla birlikte, tur operatörlüğünün hava yolu şirketleri için daha yüksek karlılık sağladığı belirtiliyor. Normal uçuşlarda kar marjının yüzde 4-6 arasında olduğu ifade edilirken, paket turlarda bu oranın çok daha yüksek olduğuna dikkat çekiliyor. Ayrıca, paket turların giderek daha fazla tercih edilmesiyle pazarlama maliyetlerinin de azalabileceği öne sürülüyor. Almanya pazarında da benzer bir trend gözlemleniyor. Jet2Holidays şu anda sadece İngiltere'de faaliyet gösterirken, Easyjet Holidays Berlin, Hamburg ve Münih'ten 47 destinasyona ve 3 bin otele uçuşlar düzenliyor. Eurowings ise Eurowings Holidays aracılığıyla Almanya'da tur operatörlüğü işine girmeyi planlıyor ve 2026'ya kadar Almanya'daki en iyi on tur operatöründen biri olmayı hedefliyor. Tur operatörlüğü işi, hava yolu şirketlerine kapasite kullanım esnekliği ve daha yüksek karlılık sağlıyor. Bu nedenle, birçok hava yolu şirketi bu alana yöneliyor ve gelecekte daha fazla büyüme ve rekabet bekleniyor.

İngiltere turizm pazarından Türkiye’ye güzel haber Haber

İngiltere turizm pazarından Türkiye’ye güzel haber

16 Mayıs’ta Manchester-Bodrum seferlerine başlayacak İngiltere merkezli hava yolu şirketi Easyjet, 16 Mayıs’tan itibaren Manchester-Bodrum seferlerine başlayacak. Haftada 2 frekans olarak yapılacak seferlerin Ekim ayı sonuna kadar devam etmesi planlanıyor. British Airways’den yeni seferler ve frekans artışı British Airways Londra’dan İzmir’e yeniden uçuş başlatıyor. Daha önce Gatwick’den İzmir’e sefer düzenleyen şirket, 18 Mayıs’tan itibaren Londra-Heathrow Havalimanından İzmir’e uçamaya başlayacak. Seferler 28 Eylül’e kadar haftada bir frekans olarak yapılacak. Öte yandan British Airways 25 Mayıs’tan itibaren Heatrow-Bodrum hattında frekans sayısını hafatada birden 3’e çıkaracak. SunExpress’ten Gatwick-İzmir hattında direkt uçuş kararı Şu anda aktarmalı olarak Gatwick-İzmir hattında sefer düzenleyen SunExpress ise 1 Haziran’dan itibaren direkt uçuşlara başlayacak. Aer Lingus Dublin-Dalaman seferlerine başlayacak İrlanda merkezli hava yolu şirketi Aer Lingus ise 11 Mayıs’tan itibaren Dublin’den Dalaman seferlerine başlayacak. Uçuşlar Eylül sonuna kadar haftada 2 frekans olarak yapılacak, 1 Ekim’den itibaren ise 1 frekansa düşecek. Norwegian Air Bodrum’a uçuş düzenleyecek Norveç merkezli Norwegian Air ise 4 Haziran’dan itibaren Oslo-Bodrum seferlerine başlayacak. seferler haftada 1 frekans olarak gerçekleştirilecek.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.