Hava Durumu

#Dimitris Manikis

TOURISMJOURNAL - Dimitris Manikis haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Dimitris Manikis haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

La Quinta by Wyndham Batum’da kapılarını açtı Haber

La Quinta by Wyndham Batum’da kapılarını açtı

Geçtiğimiz yıllarda Amerika kıtaları dışına ilk kez Türkiye’den açılan La Quinta by Wyndham markası, EMEA bölgesinde büyümeye devam ediyor. Wyndham Hotels & Resorts, markayı La Quinta® by Wyndham Batumi’nin açılışıyla şimdi de Gürcistan pazarıyla buluşturdu. Mülkiyeti Gürcistan merkezli ELT Group’a ait olan otelin yönetimini Antalya merkezli River Rock Hotels & Resorts şirketi üstleniyor. 2024 yılında yurt dışından 7.4 milyon ziyaretçi ağırlayan Gürcistan’da turizm sektörü gelişmeye devam ediyor ve Batum da canlı şehir merkezi ve güzel Karadeniz kıyılarıyla ülkenin en gözde destinasyonları arasında yer alıyor. La Quinta by Wyndham Batumi, hem iş hem de tatil amaçlı seyahat edenler için kalite, konfor ve güvenilirliği bir araya getiren seçkin bir seçenek sunma hedefiyle yola çıkıyor. Wyndham Hotels & Resorts EMEA Başkanı Dimitris Manikis, "Wyndham, otelde konaklayarak seyahat etmeyi herkes için erişilebilir kılmak gibi temel bir misyona sahip. Bu da seyahat edenler nereleri ziyaret ediyorsa oralarda büyümemiz anlamına geliyor. Gürcistan bölgedeki önemi gittikçe artan bir destinasyon haline geldi ve ülkenin turizmi her yıl daha da çok gelişme kaydediyor. La Quinta by Wyndham markamızı Gürcistan ile buluşturarak bu dinamik pazardaki varlığımızı güçlendiriyoruz. Gürcistan’da uzun vadede çok önemli bir potansiyel görüyoruz ve EMEA genelindeki büyüme stratejimizin bir parçası olarak bu ülkedeki varlığımızı genişletmeye kararlıyız" dedi. Batum plajına yalnızca birkaç adım uzaklıkta ve Batum Uluslararası Havalimanı’na 2 kilometre mesafede bulunan La Quinta by Wyndham Batumi, misafirlerin bölgeyi kolayca keşfedebilmesini sağlıyor. Misafirlerin birkaç dakika içinde ulaşabileceği, gezilip görülmesi gereken yerler arasında Ali ve Nino Heykeli, Mucize Parkı, Piazza Meydanı, Dans Eden Fıskiyeler ve Colonnades de yer alıyor. Mülkiyeti Gürcistan pazarında köklü bir tecrübeye sahip ELT Group’a ait olan ve Antalya merkezli River Rock Hotels & Resorts tarafından yönetilen 98 odalı La Quinta by Wyndham Batumi, king yataklı ve 2 tek kişilik yataklı odalardan süitlere kadar çeşitli konaklama seçenekleri sunuyor. Otelde otopark, 7/24 açık fitness merkezi, sauna, buhar odası ve masaj odası da bulunan bir wellness merkezi ve uluslararası mutfaklardan lezzetlerin sunulduğu bir restoran gibi olanaklarla konfor ve kolaylık öne çıkarılıyor. La Quinta by Wyndham Batumi’nin modern iç tasarımında, sakin ve dinlendirici bir atmosfer yaratan sıcak tonlarla birlikte kullanılan renkli dokunuşlar göze çarpıyor. ELT Group CEO’su ve Genel Müdürü Mamuka Makharadze, "La Quinta by Wyndham Batumi, dünyaca tanınan bir markanın bu bölgenin dinamik pazarıyla buluşması açısından heyecan verici bir dönüm noktasını oluşturuyor ve yurt dışından misafirlere halihazırda bildikleri ve güvendikleri, seçkin bir otel seçeneği sunuyor. Wyndham, teknoloji, misafir deneyimi ve sadakat programı alanlarında rakipsiz konuma sahip ve kendileriyle zengin kültürü, coğrafi çeşitliliği ve gelişen turizm altyapısıyla misafirleri cezbeden, Avrupa’nın önde gelen destinasyonları arasında yerini almaya başlayan Batum pazarına dair ortak bir vizyon paylaşıyoruz" dedi. İncelikle düşünülmüş olanaklar, samimi hizmet anlayışı ve misafir deneyiminde mükemmeliyeti odak noktası yapan La Quinta by Wyndham markası altında dünya genelinde 900’den fazla otel bulunuyor. ABD’de yaygın bir varlığa sahip olan markanın portföyü Türkiye ve Birleşik Arap Emirlikleri’ndeki otellerle EMEA bölgesinde de büyümeye devam ediyor. Wyndham, ülkedeki yedi oteli ve beş markasıyla Gürcistan pazarının önde gelen uluslararası otel şirketleri arasında yer alıyor. 2020 yılında açılan La Quinta by Wyndham İstanbul Güneşli, Amerika kıtaları dışındaki ilk La Quinta oteli olmuştu. Türkiye'de de büyümeye devam eden marka altındaki diğer oteller arasında şu anda La Quinta by Wyndham Bodrum, La Quinta by Wyndham Giresun, La Quinta by Wyndham Çeşme ve La Quinta By Wyndham İstanbul Kartal bulunuyor. Wyndham Hotels & Resorts Hakkında Wyndham Hotels & Resorts (NYSE: WH), altı kıtada ve 95’in üzerinde ülkede bulunan yaklaşık 9 bin 300 oteliyle, franchise tesis sayısı bazında dünyanın franchise veren en büyük otel şirketidir. Wyndham, her ziyaretçiye hitap eden ve 903 bine yakın odanın bulunduğu ağıyla, konaklama sektörünün hem ekonomi, hem de orta segmentinde lider bir konuma sahiptir. Super 8®, Days Inn®, Ramada®, Microtel®, La Quinta®, Baymont®, Wingate®, AmericInn®, ECHO Suites®, Registry Collection Hotels®, Trademark Collection® ve Wyndham®, şirketin portföyünde yer alan 25 otel markasından bazılarıdır. Şirketin ödüllü sadakat programı Wyndham Rewards, yaklaşık 114 milyon kayıtlı üyesinin, puanlarını dünya çapında binlerce otel, resort tatil kulübü ve kiralık tatil evinde kullanmasına olanak sağlamaktadır. Daha fazla bilgi için www.wyndhamhotels.com adresini ziyaret ediniz. ELT Group Hakkında Gürcistan pazarında 18 yıllık tecrübe sahibi olan ELT Group, 2017 yılında inşaat ve geliştirme sektörüne adım atmasından itibaren güvenilir ve yenilikçi bir ortak olarak sektörde hızla ün kazandı. Modern yaşam standartlarını yeniden şekillendirme vizyonuyla hareket eden ELT Group, önde gelen uluslararası markalarla iş birliğinde yüksek verimliliğe sahip gayrimenkul yatırım ürünleri geliştiriyor. Şirketin müşteri odaklı yaklaşımı ve stratejik araştırmaları, Batum’daki “ELT Quarter” ve Tiflis’teki “Spanish Quarter” gibi projelerle öne çıkan “Quarter Konsepti”nde hayat buldu. Aynı zamanda La Quinta by Wyndham Batumi’ye sahip olmaktan gurur duyan ELT Group, kaliteye ve global ortaklıklara olan bağlılığını bir kez daha ortaya koydu. ELT Group sektör standartlarını ileriye taşıma kararlılığıyla Gürcistan’ın kentsel dokusunu yenilikçilik, mükemmeliyet ve güçlü uluslararası iş birlikleriyle dönüştürmeye devam ediyor. https://eltbuilding.ge/

Turizmde Yapay Zeka Devrimi Kapıda Haber

Turizmde Yapay Zeka Devrimi Kapıda

Dünya Turizm ve Seyahat Konseyi’nin (WTTC) verilerine göre, 2023’te 9,5 trilyon dolar olan turizm gelirlerinin 2033’te 15,5 trilyon dolara çıkması bekleniyor. Türkiye, 2024 için 61 milyon turist ve 61 milyar dolar gelir hedeflerken, 2025’te bu rakamları 64,8 milyon turist ve 63,6 milyar dolara çıkarmayı planlıyor. Ancak rekabetin giderek arttığı sektörde bu hedeflere ulaşmak için yenilikçi projelere ihtiyaç duyuluyor. SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK ODAKLI TURİZM VİZYONU Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, yapay zekayı turizme entegre ederek Türkiye’yi daha akıllı ve sürdürülebilir bir destinasyon haline getireceklerini belirtti. Müze ve kültürel alanlarda yapay zeka tabanlı rehberlik sistemleriyle ziyaretçilere zengin deneyimler sunmayı amaçladıklarını vurguladı. Türkiye Turizm Yatırımcıları Derneği (TTYD) Başkanı Oya Narin ise, turizmde makro ve mikro planlarla büyümeyi destekleyecek stratejilerin önemine değindi. ÇEVRESEL DUYARLILIK VE RİSKLER Muğla, Aydın ve Antalya gibi bölgelerde kıyıların imara açılması, çevre açısından ciddi riskler doğuruyor. Dünya Turizm ve Seyahat Konseyi Başkanı Julia Simpson, Türkiye’nin doğasını koruyarak sürdürülebilir turizm hedeflerine ulaşabileceğini belirtiyor. Elite World Hotels & Resorts’tan Emel Elik Bezaroğlu, 2025’in hem Türkiye turizmi hem de sektördeki oyuncular için bir yenilenme yılı olacağını öngörüyor. 2025’TE FIRSATLAR VE TEHDİTLER Ekonomik belirsizlikler, döviz dalgalanmaları ve artan maliyetler, 2025’te turizmi zorlayacak faktörler arasında yer alıyor. Ancak, doğaya dönüş ve yeni turizm trendleri Türkiye için fırsatlar sunuyor. Dedeman Hotels & Resorts International Başkanı Ergün Demiray, hibrit çalışma modelinin dijital göçebeler için uzun dönemli konaklama fırsatlarına dönüştürülebileceğini ifade ediyor. RUSYA TURİZMİ VE AMBARGO ETKİLERİ Rusya’dan gelecek turist sayısında ambargolar nedeniyle ciddi düşüşler yaşanabilir. Ancak, sektör temsilcileri turizmin bu geçici etkileri aşacağını düşünüyor. Mısır, Tunus, Suudi Arabistan, Birleşik Arap Emirlikleri gibi rakipler de dikkate değer konular olarak öne çıkıyor. Fiyat yönetimi ve maliyet kontrolünün 2025 sezonunun başarısı için kritik olacağı belirtiliyor. TÜRKİYE'YE YATIRIM ÇAĞRISI Türkiye Turizm Yatırımcıları Derneği Başkanı Oya Narin, Türkiye’nin doğal güzellikleri ve turizm potansiyelinin uluslararası yatırımcılar için büyük fırsatlar sunduğunu belirterek, “Ülkemiz doğal güzellikleri ve sunduğu imkanlarla rakipsiz. Türkiye’nin büyük potansiyeli küresel çaptaki turizm oyuncularına ülkemizde geniş imkanlar sunuyor. Yatırım fonları, uluslararası finans kuruluşları, Türkiye’de yatırım yapmış ulusal ve uluslararası markalarla Türkiye’ye gelmemiş markaları, kurumsal yatırımcıları ve turizmle ilgilenen tüm dostlarımızı Türkiye’de turizmde beraber büyümeye davet ediyoruz" dedi.

Wyndham, Türkiye'de Hedef Büyüttü: 2025'te 150 Otel Haber

Wyndham, Türkiye'de Hedef Büyüttü: 2025'te 150 Otel

Wyndham Hotels & Resorts, Türkiye'deki mevcut 125 oteline yenilerini ekleyerek 2025 yılı sonuna kadar 150 otele ulaşmayı hedefliyor. İlçelerde de yatırımlarını artıran şirket, ikinci ve üçüncü bölgelere uluslararası standartlarda hizmet sunmayı amaçlıyor. TÜRKİYE, WYNDHAM’IN BEŞİNCİ BÜYÜK PAZARI Dünya genelinde 95’ten fazla ülkede 9.200 oteli bulunan Wyndham Hotels & Resorts, Türkiye’yi en büyük beşinci pazarı olarak konumlandırıyor. Şirket, Türkiye’de 43 şehirdeki otelleriyle ekonomiden lüks segmente kadar geniş bir yelpazede hizmet sunuyor. Wyndham, şehir merkezleri kadar küçük ilçelerde de büyümeye odaklanarak, konaklama sektörünün yalnızca büyük şehirlerle sınırlı olmadığını vurguluyor. 2024’TE HEDEFLER TUTTU, 2025 İÇİN BÜYÜK PLANLAR VAR 2024’te tüm hedeflerini gerçekleştiren Wyndham, 2025 yılı sonuna kadar Türkiye’deki otel sayısını 150’ye çıkarmayı planlıyor. Şirketin EMEA Başkanı Dimitris Manikis, Türkiye'nin Wyndham Rewards üyeleri için bir ana destinasyon haline gelmesini hedeflediklerini belirtti. İKİNCİL VE ÜÇÜNCÜL BÖLGELER ODAKTA Wyndham, İstanbul, Ankara, İzmir gibi büyük şehirlerin yanı sıra daha küçük destinasyonlarda da yatırımlarını artırıyor. Şirket, bu bölgeleri uluslararası seyahat severlere tanıtmayı hedefliyor. Türkiye'de 43 şehirde faaliyet gösteren marka, özellikle daha az bilinen bölgelerde en fazla otele sahip uluslararası grup olduğunu ifade ediyor. YENİ MARKALAR YOLDA 2024’te Dolce by Wyndham markasını Türkiye pazarına sunan şirket, 2025’te Vienna House gibi lifestyle segmentindeki markalarla büyümeyi sürdürecek. Şu anda Türkiye’de 11 farklı markayla faaliyet gösteren Wyndham, ihtiyaç doğrultusunda yeni markalar da getirebileceğini açıkladı. TURİZMDE GELECEĞİN TRENDİ: DENEYİM VE SPİRİTÜEL TURLAR Manikis, 2025 yılı için turizmde markalı rezidanslar, premium ekonomi segmentleri ve gençler için hostellerin popüler olacağını öngörüyor. Ayrıca Göbeklitepe, Karahantepe gibi tarihi alanlar ile Mevlânâ odaklı spiritüel turların turistler tarafından yoğun ilgi görmeye devam edeceğini belirtti. KRİZLERE DAYANIKLI SEKTÖR: SEYAHAT Küresel resesyon beklentileri hakkında da konuşan Manikis, seyahatin krizlere dayanıklı bir sektör olduğunu söyledi. Pandemi gibi zorlu dönemlerde bile seyahatin öncelikli bir ihtiyaç olarak görüldüğünü vurgulayan Manikis, gelecekte de bu eğilimin devam edeceğini ifade etti. BÜYÜYEN HİNDİSTAN VE ÇİN PAZARLARI Dünya turizmini domine etmesi beklenen ülkeler arasında Hindistan ve Çin öne çıkıyor. Hindistan'da 150 milyon kişinin orta sınıfa katılarak seyahat etmesi beklenirken, Çin’in pandemi öncesi turizm seviyelerine dönmesinin zaman alacağı, ancak kaçınılmaz olduğu belirtiliyor.

“2025’te Türkiye’de 150 otele ulaşacağız” Haber

“2025’te Türkiye’de 150 otele ulaşacağız”

Dünya çapında yaklaşık 95 ülkede 9 bin 100'den fazla oteliyle dünyanın franchise veren en büyük otel şirketlerinden biri olan Wyndham Hotels & Resorts'un global portföyünde toplam 24 marka bulunuyor.  Türkiye'de 40 ilde 90'ın üzerinde oteli bulunan Wyndham için Türkiye pazarı dünyadaki beşinci büyük pazar niteliğine sahip.  Cumhuriyet'in 100'üncü yılında Türkiye'de 100 otele ulaşmayı hedefleyen grup, deprem yüzünden planlarını değiştirmezken depremin ardından Türkiye Otelciler Birliği ile koordineli çalışıp otellerinin kapılarını depremzedelere açtı.  Depremzedelerin yaralarının sarılması için Kızılhaç ve Kızılay'a bağış yaptı. Ayrıca faaliyet gösterdiği 100'e yakın ülkede çalışanlarının katıldığı bir bağış kampanyası düzenleyip burada toplanan parayı da Türkiye'ye gönderdi.  Wyndham Hotels&Resorts EMEA Başkanı Dimitris Manikis ile yatırım planlarını ve turizm sektörünü konuştuk. Wyndham Hotels & Res için Türkiye'nin öneminden bahseder misiniz? Türkiye grubumuzun dünyadaki beşinci büyük pazarı konumunda ve hızla büyümeye devam ediyoruz. Siz 29 Ekim'de muhteşem Türkiye Cumhuriyeti'nin 100'üncü yılını kutlarken biz 100'üncü otelimizi açmış olacağız. Sadece İstanbul, İzmir gibi büyük kentlerde değil, 40 ilde varız.  Önümüzdeki beş yıllık planımızda da ikinci ve üçüncü kademe diye nitelendirdiğimiz illere, ilçelere odaklanacağız. Çünkü en yoğun büyüme potansiyelini bu bölgelerde görüyoruz. Ülkemizde kaç otele ulaşmayı hedefliyorsunuz? Şu anda toplam dokuz markamızla Türkiye'de varız. Bu yıl Trademark by Wyndham markamızı da getireceğiz. Bu marka için görüşmelerimiz sürüyor, önümüzdeki dönemde nerede açacağımızı açıklayacağız.  Böylece Türkiye'deki marka sayımız 10'a çıkacak. Son satın aldığımız marka olan Vienna House by Wyndham markamızı da ilerleyen zamanlarda Türkiye'ye getirmeyi hedefliyoruz. 2025 hedefimiz ise Türkiye'de 150 otele ulaşmak. Deprem bölgesindeki yıkımdan siz nasıl etkilendiniz? 50 binden fazla insanın hayatını kaybettiği depremden dolayı çok büyük üzüntü duyduk. Anadolu'nun büyük bölümü yeniden inşa edilecek, bizim de o süreçte rolümüz olacak. Deprem bölgesinde 19 tane otelimiz var. Hiçbiri yıkılmadı. Sadece beş tanesi kapalı.  Aslında açılmaya hazır ama izin bekliyoruz. Bölgedeki ekibimizden hayatını kaybeden olmadı. 20 ülkeden 140 kişinin yer aldığı EMEA bölgesi ekibimizin dönemsel toplantısını deprem sonrasında 22 Mart'ta İstanbul'da yaptık. İptal edebilirdik ama Türkiye ile dayanışmamızı ortaya koymak için buradayız. Önümüzdeki süreçte bölgede nasıl bir tablo bekliyorsunuz? Önümüzdeki beş yılda Anadolu'nun neredeyse yarısı yeniden inşa edilecek. O bölgelerde otellere de ihtiyaç olacak. Bugünkü üzücü tablo sonuçta ekonomik bir aktiviteyi de yaratacak. Oradaki illerin yeniden kalkınma sürecinde Wyndham'ın rolü olacağına da inanıyorum.  Wyndham olarak Türkiye'ye aldığımızdan daha fazlasını vermek istiyoruz. Dünyanın diğer ülkelerine baktığımızda Florida'da fırtınalar, Haiti'de depremler oldu. Bu tarz felaketler geçmişten ders alıp aynı hataları tekrarlamamak için bir fırsat. Türkiye de deprem bölgesinin yeniden inşası için birleşmiş olduğunu görüyoruz. Konaklama sektörü de buna dahil. Deprem bölgesinin kalkınmasında nasıl bir rolünüz olacak? Türkiye'deki ekiple deprem bölgesi için bundan sonra neler yapabileceğini konuşuyoruz. Wyndham Grand İstanbul Kalamış genel müdürümüz Göksenin Kürkçü ile konuştuk. Deprem bölgesindeki gastronomi merkezlerinden söz etti. Özellikle Hatay bu anlamda çok önemli bir gastronomi merkezi.  Biz de bu merkezlerin yeniden inşasının bir parçası olmak istiyoruz. Gastronomi kentlerinin ayağa kalkması için de destek olacağız. Dokuz markamızla 90'ın üzerinde otelimizle bize ev sahipliği yaptığı ve bize sunduğu yetenekli profesyoneller için Türkiye'ye müteşekkiriz. Mutlaka yeniden yapılanma sürecinin bir parçası olmak istiyoruz. İstanbul'da da deprem olacağına ilişkin söylentiler turizm hareketliliğine nasıl yansıyor? Hepimiz insanız, korkularımız var. İstanbul ile ilgili de çok söylenti var ama EMEA ekibimizden tek bir kişi bile "Deprem olabilir, korkuyorum" demedi. Türkiye'de depremden sonraki iki üç haftalık süreçte doluluk oranlarında bir miktar düşüş yaşandı. Ancak bu düşüş uzun sürmedi. Nisan ve mayıs rezervasyonlarına baktığımızda 2022 seviyelerine dönülmüş durumda. Deprem sonrasında Türkiye'deki diğer otellerinizin deprem güvenilirliği konusunda çalışma yapmayı planlıyor musunuz? Müşterilerin bu yönde bir talebi olur mu? Biz ne zaman bir otel için imza atsak uluslararası düzeyde sigortaları var mı ona bakarız. Çünkü uluslararası sigortasının olması binada gerekli önlemlerin alındığını gösterir. Deprem sonrasında otellerin genel müdürleri kamu görevlileri ile görüşüp deprem güvenliği sertifikası çalışmasının yapılması için adım atacaklar.  Önümüzdeki 2-3 aylık süreçte buraya gelip otellerde etkinlik düzenleyecek olan büyük şirketler güvenlik sertifikasını görmek isteyeceklerdir. Aynı zamanda sigorta şirketleri de bu belgeyi görmek isteyecek. Diğer ülkelerde de bu tür olaylar sonrasında da böyle uygulamalar yapılıyor.  Evinizin güvenliğini sağlamak için nasıl tedbir alıyorsanız konaklama sektörü de tedbirler alacak. Türkiye güvenli bir ülke olduğu için turist almaya devam edecektir. Kaynak: Ekonomist.com

Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
TOURISMJOURNAL En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.