Hava Durumu

#Deniz Turizmi

TOURISMJOURNAL - Deniz Turizmi haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Deniz Turizmi haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Didim Belediyesi'ne Devredilen Plajlar Modernleştiriliyor Haber

Didim Belediyesi'ne Devredilen Plajlar Modernleştiriliyor

AYDIN (İHA) - Didim Belediye Başkanı Hatice Gençay, Didim Belediyesi’ne devredilen plajlarda incelemede bulundu. 3. Koy, 2,5 Koy, 2. Koy, Altınkum Plajı ve Tuntaş sahilini gezen Başkan Gençay’a, Belediye Başkan Yardımcıları Aydan Aşık Turgut, Ali Çelik ve birim amirleri de katıldı. Ziyaret sırasında plajlara yapılacak çalışmalar hakkında bilgi alışverişinde bulunuldu. "PLAJLARIMIZI DAHA GÜZEL HALE GETİRECEĞİZ" Didim’in Türkiye’nin en önemli turizm merkezlerinden biri olduğunu belirten Başkan Hatice Gençay, yaz aylarında binlerce kişiyi ağırlayan plajları en iyi şekilde hazırlayacaklarını söyledi. Gençay, "İlçemize tatile gelecek olan vatandaşlarımızı en iyi şekilde karşılamak için, ilçemizdeki tüm plajlarımızı daha güzel hale getireceğiz. Kullanım hakkı belediyemize geçen plajlarımızda yapacağımız çalışmaları incelemek üzere, Başkan Yardımcılarımız ve birim amirlerimizle 3. Koy, 2,5 Koy, 2. Koy, Altınkum Plajı ve Tuntaş sahilinde incelemelerde bulunduk ve yapacağımız çalışmaları değerlendirdik. Daha güzel bir Didim için çalışacağız" ifadelerini kullandı. KAÇAK YAPILARA GEÇİT YOK İncelemeler sırasında bazı plajlarda kaçak yapılaşma ve işgaller tespit edildi. Başkan Gençay, bu durumun kabul edilemez olduğunu belirterek işgallerin kaldırılması için çalışmaların kısa sürede başlayacağını söyledi. Gençay, "Vatandaşlarımızın kullanımında olan sahillerimizde hiçbir şekilde işgallere izin vermeyeceğiz" dedi.

Kruvaziyer Turizminde Sürdürülebilirlik Dönemi Haber

Kruvaziyer Turizminde Sürdürülebilirlik Dönemi

Kruvaziyer turizminin bu yılki gündemi, inovasyon ve sürdürülebilirlik üzerine kurulu. İki yılda bir düzenlenen Posidonia Deniz Turizmi Forumu’nun (PSTF) sekizincisi bahar aylarında, "Akdeniz: Yeni Önemli Limanlar ve Destinasyonlara Acil İhtiyaç" temasıyla Iraklio’da gerçekleştirilecek. Sektör liderleri bir araya gelerek, sektörü etkileyen fırsatları ve zorlukları tartışacak. Özellikle aşırı yoğunluğun yönetimi ve gelişmekte olan destinasyonların tanıtımı gibi konulara odaklanılacak. 2023 yılında kruvaziyer turizmi, pandemi öncesi seviyelere dönerek yıl boyu faaliyet göstermeye başladı ve toplamda 168,6 milyar dolarlık bir küresel ekonomik etki yarattı. Bu, 2019 yılına kıyasla yüzde 9'luk bir artış anlamına geliyor. 2023’te toplam 31,7 milyon yolcu kruvaziyer turuna katıldı. Bu sayı, 2019’daki 29,7 milyondan yüzde 7 daha fazla. 2024’te bu sayının 32 milyona ulaştığı ve 2027’ye kadar 39,4 milyona çıkacağı tahmin ediliyor. Posidonia Exhibitions SA Genel Müdürü Theodore Vokos, "Akdeniz genelinde birçok şehirde ve destinasyonda aşırı turizm bir gerçeklik ve bu, sektörün ele alması gereken bir konu" dedi. "Bu yıl yeni önemli limanlara ve sürdürülebilirliğe odaklanmamız her zamankinden daha önemli çünkü Akdeniz, küresel çapta en dinamik ve cazip kruvaziyer bölgelerinden biri olmaya devam ediyor" diye belirtti. Vokos ayrıca, "Kruvaziyer sektörü, güzergah planlaması, destinasyon seçimi ve dağıtım stratejilerini yeniden değerlendirmeli ve daha sürdürülebilir bir denge sağlanmasına katkıda bulunmalı. En esnek programlama kapasitesine sahip turizm sektörü olarak kruvaziyer turizmi, özellikle Doğu Akdeniz'de kolayca erişilebilen mesafelerdeki gelişmekte olan liman seçeneklerini değerlendirmek için benzersiz bir fırsata sahip" diye ekledi. 6-7 Mayıs tarihlerinde Mikis Theodorakis Kongre Merkezi’nde düzenlenecek forumda; çevresel zorluklara çözüm bulmak için yeşil uygulamaların benimsenmesi, pazarlama, müşteri memnuniyeti ve etkileyici deneyimlerde turizm inovasyonu, yeni liman yatırımları ve etkin iskele tahsis sistemlerinin tanıtımı gibi altyapı konuları ele alınacak.

Muğla 2024'te 10 Milyon Turisti Ağırladı Haber

Muğla 2024'te 10 Milyon Turisti Ağırladı

MUĞLA (İHA) - Muğla Valisi Dr. İdris Akbıyık, 10 Ocak Çalışan Gazeteciler Günü’nde gazetecilerle buluşarak 2024 yılını değerlendirdi. Turizm, tarım, orman yangınları ve toplu konut projelerinden bahseden Vali Akbıyık, 2024'teki önemli gelişmeleri aktardı. TURİZMDE REKOR YILI Vali Akbıyık, 2024’te Muğla’nın 3,7 milyonu yabancı olmak üzere toplamda 10 milyon turiste ev sahipliği yaptığını belirtti. Muğla’nın, turizmde Türkiye’nin ve dünyanın önemli merkezlerinden biri olmaya devam ettiğini vurgulayan Akbıyık, dört mevsim turizme geçiş için dalış turizmi altyapısının güçlendirildiğini ve sağlık turizmi alanında da büyük adımlar atılacağını söyledi. Ayrıca, kruvaziyer turizmi kapsamında Bodrum ve Marmaris limanlarına 250 bin yolcunun geldiğini, bu yolcuların nitelikli turistler olduğunu ifade etti. Akbıyık, "Daha nitelikli ve kaliteli turist geliyor. Turizmi 12 aya yaymamız gerekiyor. Sadece kum, deniz, güneş yeterli değil, Muğla ülkemizin en güzel koyları ile yeşili ile, denizi ile biliniyor. Ama bu 3, 4, 6 ayla kalmamalı. Bunun için de gastronomi turizmi, spor turizmi, kültür turizmi gibi turizmi gibi çeşitlendirmemiz gerekiyor. Son yıllarda kültür turizmi konusuna antik kentlerimiz, arkeolojik kazılarımız, ören yerlerimiz katkı yapıyor" diye ekledi. MUĞLA’NIN TARIMSAL GÜCÜ Vali Akbıyık, Muğla’nın yalnızca turizmde değil, tarımda da Türkiye’nin önde gelen şehirlerinden biri olduğunu söyledi. Arıcılık, narenciye, zeytin ve su ürünleri sektörlerinde bölgenin önemli bir potansiyele sahip olduğunu belirterek, Apiterapik Arıcılık Ürünleri Ar-Ge İnovasyon ve İşleme Merkezi Projesi gibi çalışmalarla arıcılık faaliyetlerinin hızla geliştiğini vurguladı. ORMAN YANGINLARIYLA MÜCADELE 2024 yazında Muğla’da 220 hektarlık alan orman ve ziraat yangınlarında zarar gördü. Bu alanların ağaçlandırılması için 260 bin fidan dikildiğini belirten Akbıyık, bölgede yangınlara müdahalede örnek bir başarı sergilendiğini söyledi. TOPLU KONUT VE KAMU YATIRIMLARI Muğla genelinde 2024’te 351 konut tamamlanırken, farklı ilçelerde 3 bin 18 konutun yapımı devam ediyor. Ayrıca, Bodrum Tapu ve Kadastro Hizmet Binası, Dalaman, Köyceğiz ve Yatağan ilçelerindeki hükümet konakları gibi çeşitli kamu binalarının inşası ve onarımı da hızla sürüyor. Vali Akbıyık, Muğla’nın hem turizmde hem tarımda büyümeye devam ettiğini ve 2025 yılı için de kapsamlı projelerin planlandığını belirtti.

Turizmde Yapay Zeka Devrimi Kapıda Haber

Turizmde Yapay Zeka Devrimi Kapıda

Dünya Turizm ve Seyahat Konseyi’nin (WTTC) verilerine göre, 2023’te 9,5 trilyon dolar olan turizm gelirlerinin 2033’te 15,5 trilyon dolara çıkması bekleniyor. Türkiye, 2024 için 61 milyon turist ve 61 milyar dolar gelir hedeflerken, 2025’te bu rakamları 64,8 milyon turist ve 63,6 milyar dolara çıkarmayı planlıyor. Ancak rekabetin giderek arttığı sektörde bu hedeflere ulaşmak için yenilikçi projelere ihtiyaç duyuluyor. SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK ODAKLI TURİZM VİZYONU Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, yapay zekayı turizme entegre ederek Türkiye’yi daha akıllı ve sürdürülebilir bir destinasyon haline getireceklerini belirtti. Müze ve kültürel alanlarda yapay zeka tabanlı rehberlik sistemleriyle ziyaretçilere zengin deneyimler sunmayı amaçladıklarını vurguladı. Türkiye Turizm Yatırımcıları Derneği (TTYD) Başkanı Oya Narin ise, turizmde makro ve mikro planlarla büyümeyi destekleyecek stratejilerin önemine değindi. ÇEVRESEL DUYARLILIK VE RİSKLER Muğla, Aydın ve Antalya gibi bölgelerde kıyıların imara açılması, çevre açısından ciddi riskler doğuruyor. Dünya Turizm ve Seyahat Konseyi Başkanı Julia Simpson, Türkiye’nin doğasını koruyarak sürdürülebilir turizm hedeflerine ulaşabileceğini belirtiyor. Elite World Hotels & Resorts’tan Emel Elik Bezaroğlu, 2025’in hem Türkiye turizmi hem de sektördeki oyuncular için bir yenilenme yılı olacağını öngörüyor. 2025’TE FIRSATLAR VE TEHDİTLER Ekonomik belirsizlikler, döviz dalgalanmaları ve artan maliyetler, 2025’te turizmi zorlayacak faktörler arasında yer alıyor. Ancak, doğaya dönüş ve yeni turizm trendleri Türkiye için fırsatlar sunuyor. Dedeman Hotels & Resorts International Başkanı Ergün Demiray, hibrit çalışma modelinin dijital göçebeler için uzun dönemli konaklama fırsatlarına dönüştürülebileceğini ifade ediyor. RUSYA TURİZMİ VE AMBARGO ETKİLERİ Rusya’dan gelecek turist sayısında ambargolar nedeniyle ciddi düşüşler yaşanabilir. Ancak, sektör temsilcileri turizmin bu geçici etkileri aşacağını düşünüyor. Mısır, Tunus, Suudi Arabistan, Birleşik Arap Emirlikleri gibi rakipler de dikkate değer konular olarak öne çıkıyor. Fiyat yönetimi ve maliyet kontrolünün 2025 sezonunun başarısı için kritik olacağı belirtiliyor. TÜRKİYE'YE YATIRIM ÇAĞRISI Türkiye Turizm Yatırımcıları Derneği Başkanı Oya Narin, Türkiye’nin doğal güzellikleri ve turizm potansiyelinin uluslararası yatırımcılar için büyük fırsatlar sunduğunu belirterek, “Ülkemiz doğal güzellikleri ve sunduğu imkanlarla rakipsiz. Türkiye’nin büyük potansiyeli küresel çaptaki turizm oyuncularına ülkemizde geniş imkanlar sunuyor. Yatırım fonları, uluslararası finans kuruluşları, Türkiye’de yatırım yapmış ulusal ve uluslararası markalarla Türkiye’ye gelmemiş markaları, kurumsal yatırımcıları ve turizmle ilgilenen tüm dostlarımızı Türkiye’de turizmde beraber büyümeye davet ediyoruz" dedi.

TTYD Başkanı Narin: Haber

TTYD Başkanı Narin: "132 Milyar Dolarlık Turizm Geliri Mümkün"

Turizm Yatırımcıları Derneği (TTYD) Başkanı Oya Narin, 2024'te belirlenen turizm hedeflerine dikkat çekerek, 2025’te 63.6 milyar dolar gelir beklendiğini söyledi. 2033 için 132 milyar dolarlık gelirin hayal olmadığını belirten Narin, Suudi Arabistan gibi rakiplere dikkat çekerek bu hedeflere ulaşmak için yatırımların hızla başlaması gerektiğini ifade etti. TÜRKİYE'NİN TURİZM POTANSİYELİ Dünya Turizm ve Seyahat Konseyi’ne (WTTC) göre turizm sektörü 2033’te 15.5 trilyon dolara ulaşacak. Narin, Türkiye'nin dünyanın ilk 5 turizm destinasyonu arasında yer aldığını vurgulayarak, ülkenin doğal, tarihi ve kültürel zenginliklerinin yanı sıra coğrafi konumuyla büyük bir fırsat sunduğunu söyledi. "Konumu, iklimi, doğal ve tarihi güzellikleriyle bir turizm ülkesi. Bir fırsatlar ülkesi" diye ekledi. STRATEJİK HEDEFLER VE YATIRIM ALANLARI Türkiye’nin yeni stratejik turizm planıyla yatırımcılara yeni alanlar açtığını dile getiren Narin, şu hedeflere dikkat çekti: Mevcut turizm kapasitesinin artırılması 365 gün turizm hedefi Anadolu’da turizmin yaygınlaştırılması Deniz turizminin 8 bin kilometrelik kıyı şeridine yayılması Turizm ihtisas bölgelerinin hayata geçirilmesi TURİZMİN EKONOMİYE KATKISI Narin, bu yatırımların gerçekleştirilmesiyle 2033’te turizm gelirinin 132 milyar dolara ulaşabileceğini ve gayrisafi yurt içi hasılanın (GSYH) yüzde 7’sine denk geleceğini ifade etti. Narin, "2033’te 132 milyar dolar ve GSYH’nin yüzde 7’sine varacak turizm hepimizin hayali değil, gerçeği olmalıdır" dedi.

Martı Otel, Net Karını %214 Artırarak Yükselişe Geçti Haber

Martı Otel, Net Karını %214 Artırarak Yükselişe Geçti

Martı Otel İşletmeleri A.Ş., 2024 mali yılı özel hesap dönemi ilk 6 aylık konsolide finansal sonuçlarını açıkladı. Şirket, geçtiğimiz yılın aynı dönemine kıyasla büyük bir artış göstererek satışlarını %86 oranında artırarak 905,4 milyon TL’ye, net karını ise %214 artışla 427,8 milyon TL’ye çıkardı. Bu güçlü performans, turizm sektöründeki büyümeyle birleşen Martı Otel’in başarılı operasyonel stratejilerinin bir sonucu olarak dikkat çekiyor.   KONAKLAMA SAYILARINDA ÖNEMLİ ARTIŞ 2024 yaz sezonu, özellikle Almanya, İngiltere ve Rusya gibi ana kaynak pazarlarından gelen turist sayısındaki artışla öne çıktı. Bu dönemde, ülkemizin turizm sektörü hem yoğun taleple karşılaştı hem de enflasyonist ortam ve Türk Lirası'nın döviz karşısındaki güçlü duruşu gibi maliyet baskılarına rağmen olumlu sonuçlar elde etti. Deniz turizminde ise artan liman bağlama talebi doğrultusunda fiyatlarda yükseliş eğilimi devam etti. Tüm bu etkenler, Martı Otel’in başarılarının temellerini oluşturdu.   GECELEME SAYISI VE CİRODA YÜKSELİŞ Yoğun geçen yaz sezonunun etkisiyle Martı Otel İşletmeleri’nin cirosu geçen yılın aynı dönemine göre Euro bazında %35 oranında artarken, aynı dönemde konaklama tesislerinde geceleme sayısında %22’lik bir artış yaşandı. Bu artışta, özellikle İngiltere ve Almanya'dan gelen turistlerin talebinin önemli bir rolü oldu. Ayrıca, çevrimiçi kanallar ve doğrudan satışlar, şirketin toplam satışlarının yaklaşık %50’sini oluşturdu ve bu oran, 2023 yılına göre ciddi bir artış gösterdi.   FİNANSAL PERFORMANS: CİRO VE KAR ARTIŞI Martı Otel, 2024 mali yılı özel hesap dönemi ilk altı ayında dikkat çekici bir finansal performans sergiledi. Şirketin cirosu, geçen yılın aynı dönemine göre %86 artışla 905,4 milyon TL’ye yükseldi. Aynı dönemde şirketin FAVÖK (faiz, amortisman ve vergi öncesi karı) ise %160 artarak 151,5 milyon TL’den 394,4 milyon TL’ye ulaştı. Brüt karlılığı ise %31 artarak 354,2 milyon TL’ye çıktı. Esas faaliyet karı ise %146’lık bir artışla 204,1 milyon TL olarak gerçekleşti.  ŞİRKETİN ÖZKAYNAKLARI VE KAYNAK YAPISI Martı Otel İşletmeleri’nin konsolide özkaynakları, geçen yılın aynı dönemine göre %70 artış göstererek 11,1 milyar TL’ye yükseldi. Aynı dönemde, toplam kaynaklar ise %53 artarak 15,7 milyar TL’ye ulaştı. Şirketin kısa vadeli borçlarında yaşanan azalma ve likidite oranındaki %105’lik artış da, finansal sağlığın güçlendiğini gösteriyor. Borç-özkaynak oranında ise %27 iyileşme sağlandı.   DURAN VARLIKLARDA VE MARİNA İŞLETMECİLİĞİNDE ARTIŞ Martı Otel’in konsolide duran varlıkları, 2024 yılının ilk 6 ayında geçen yılın aynı dönemine göre %50 artarak 15,1 milyar TL’ye ulaştı. Şirket ayrıca marina işletmeciliğinde gözlemlenen talep artışının ve fiyatların bu talebe paralel olarak yükselmesinin devam edeceğini öngörüyor.   2025 SEZONU İÇİN BEKLENTİLER VE PLANLAR Martı Otel İşletmeleri A.Ş., 2025 sezonunda geceleme sayısında %15’ten fazla bir artış beklentisi taşıyor. Şirket, özellikle Almanya, İngiltere ve Polonya pazarlarında gözlemlenen talep artışının yanı sıra, Rus pazarında elde edilen ivmenin devam edeceğini öngörüyor. İç pazarda da erken rezervasyon dönemindeki canlılık, şirketin büyüme beklentilerini pekiştiriyor. Ayrıca, 2024 sezonuna yönelik yapılan renovasyonların ve artırılan doğrudan satışların fiyatlara olumlu yansıması bekleniyor.   Martı Otel, pazar çeşitliliğini artırmayı ve çevrimiçi kanallar ile doğrudan satışları daha da artırmayı hedefliyor. Şirket, marina işletmeciliğinde de talep artışının devam edeceği ve fiyatların bu artışa paralel şekilde yükseleceği öngörüsünde bulunuyor. Ayrıca, enflasyonun etkilerinin minimize edilmesi amacıyla satın alma planlamasına yönelik stratejiler geliştirilmesi planlanıyor.   Şirket, gelecekteki beklentilerini, mevcut verilere dayalı olarak açıkladı. Ayrıca, makroekonomik, finansal ve jeopolitik risklerin, gerçek performansı etkileyebileceği konusunda dikkatli bir yaklaşım sergilendiği görüldü.

Deniz, spor ve kış turizmini bütünleştirdi Haber

Deniz, spor ve kış turizmini bütünleştirdi

Antalya ve Kayseri’deki otellerinde hayata geçirdiği işletme modelleriyle birlikte sektörde güçlü bir sinerji yaratan Şahinler Holding, Megasaray markalı 4 oteli ile DAS 3917 isimli tesisinde deniz, spor ve kış turizmini bütünleştirerek 4 yıllık süreçte hem doluluk oranını hem de yarattığı istihdamı önemli oranda artırdı. Şahinler Holding Yönetim Kurulu ve İcra Kurulu Üyesi Deniz Şahin, Antalya’da Megasaray Club Belek, Megasaray Westbeach Antalya ve Megasaray Resort Side; Kayseri’de de Megasaray Mount Erciyes ve DAS 3917 markalarıyla turizm sektörüne güç verdiklerini belirtti. Şahin, bu destinasyonları sezonluk değil yıl boyu ziyaret edilebilir hale getirme hedefiyle sektörde emin adımlarla ilerlediklerini de ifade etti. 32 yıllık başarı hikayesi Türkiye ve Almanya’nın yanında Fransa, Bulgaristan, Mısır ve Ürdün’de çeşitli sektörlerde yatırımları bulunan Şahinler Holding’in turizm sektörüne 1992 yılında giriş yaptığını dile getiren Deniz Şahin, “İlk otel yatırımımızı Antalya’nın en bilinen tatil beldesi Belek’te yaptık. Doğayla uyumlu mimarisi ve yörenin karakteristik özelliği olan fıstık çamları ve yüzlerce farklı türde ağacın bulunduğu bakımlı bahçesiyle Megasaray Club Belek, misafirlerimize rahatlık ve dinginliği aynı anda sunuyor. Megasaray Westbeach otelimiz ise Antalya’nın en güzel lokasyonu olan dünyaca ünlü Konyaaltı Plajı’nda yer alıyor. Bir şehir oteli olan bu tesisimizde dağ ve deniz manzaralarını birleştirdik. Side Titreyengöl bölgesindeki yatırımımız olan Megasaray Resort Side otelimiz, huzuru, doğayı ve eğlenceyi bir arada barındıran unutulmaz bir tatil fırsatı sunuyor” dedi. Kaliteli personel kadrosu Bu operasyonların turizm sektörünün en önemli sorunlarından olan nitelikli işgücü istihdamının korunmasında büyük fayda sağladığının altını çizen Deniz Şahin, şunları söyledi: “Bir personelimiz, 6 ay çalışmadıktan sonra yeni sezona geldiğinde iş verimliliği oldukça düşük oluyor. Bu sıkıntıyı aşmak adına sektörümüzde bir çok tesis, Kırgızistan’dan, Özbekistan’dan, Ukrayna’dan ihtiyaç duyduğu niteliklerle personel alıyor. Megasaray Otelleri olarak kadromuzdaki kaliteli personelimizi kaybetmemek adına Kayseri’ye yatırım yaptık. Çok da başarılı olduk. Ekip arkadaşlarımıza Antalya’daki otellerimizde eğitim verip, Kayseri’ye çekiyoruz. Yüksek sezonda da Kayseri’deki personelimizden Antalya’daki otellerimizde yararlanıyoruz. 4 yıllık süreci değerlendirdiğimizde doluluk oranımızı ve istihdam ettiğimiz personel sayısını artırdık. Vatandaşımıza 12 ay iş imkanı sağlarsak, güzel çalışma ortamları sunarsak nitelikli işgücü sıkıntısı yaşanmayacağını sektörümüze göstermiş olduk.” ‘İlk yüksek irtifa tenis kamp merkezi’ Megasaray Club Belek’te spor turizmine yönelik yatırımlar sayesinde 6-8 aylık sezonu 12 aya çıkarmayı başardıklarını vurgulayan Deniz Şahin, bu tesiste futbol sahaları, tenis kortları ve nehir kenarında kano branşlarındaki etkinliklerin büyük ilgi gördüğünü söyledi. Şahin, “Antalya’nın Belek turizm merkezindeki tesisimizde 62 tenis kortu bulunuyor. Bu kortlarda düzenlediğimiz turnuvalar hem yurt içi hem de yurt dışından ilgi görüyor. Tenis kortları sayısını artırdıkça doluluk oranlarımız da arttı. Futbol ve kanoda da kamp sayısını çoğalttıkça misafir ortalamamız yükseldi. Şimdi de Erciyes Dağı’na 12 kort yapıyoruz. Kışın Belek’te yaptığımız turnuvaları ve Megasaray Tenis Akademisi eğitim programlarını yaz aylarında Erciyes’te gerçekleştirmenin hazırlıklarını yapıyoruz. Erciyes’te kayak sezonu ortalama 4 ay sürüyor. Bahar ve yaz aylarında tenis organizasyonlarıyla Kayseri’de turizm sezonunu 12 aya çıkaracak olmanın heyecanını yaşıyoruz” açıklamasında bulundu. Her şey dahil sistemin öncüsü Deniz Şahin, turizm sektöründe çeşitli kesimlerde eleştiri konusu olan her şey dahil sistemde Türkiye’nin başarılı sınavlar verdiğini ve dünya genelinde çok ilerde olduğunu, Megasaray’ın Antalya’daki tesislerinde de bu sistemi oturtarak sektörde rol model markalar arasında yer aldıklarını söyledi. Deniz Şahin, “Dünyaya baktığımızda her şey dahil tatil, Mısır’da ve Tunus başta olmak üzere çeşitli ülkelerde uygulanıyor. Ancak Türkiye fiyat ve fayda anlamında kıyaslandığında bu ülkelerin çok önünde bulunuyor. Daha da ileriye gidebileceğimizi düşünüyorum. Dubai, Yunanistan ve İspanya’daki destinasyonlarda oda-kahvaltı fiyatlarını karşılaştırdığımızda birkaç istisna hariç misafirlerimize verdiğimiz hizmetler gerçekten çok üst düzeyde kalıyor. Türkiye her şey dahil sistemi en iyi uygulayan ülkeler arasında lider konumda bulunuyor. Her şey dahil sistem, konfor, kolaylık ve tatil maliyetlerini daha önceden belirlenmiş bir fiyatla bütçe planlamasını kolaylaştırdığından popülerliğini artırıyor” diye konuştu. ‘Yatırımlarımız Erciyes’e değer kattı’ 6 bin yıllık tarihi mirasa sahip Anadolu’nun kadim şehirlerinden Kayseri’de popüler kayak merkezi Erciyes’te iki ayrı otel yatırımı yaptıklarını da dile getiren Deniz Şahin, “ Megasaray Mount Erciyes Otelimiz, en uzun ve iyi kayak pistlerinin yakınındaki konumuyla dikkat çekiyor. Aileler için ideal bir destinasyon olan otelimizde, beyaz örtüyle kaplı pistlerde eşsiz kayak deneyimi sunuyoruz. 72 odalı ve 5 dağ evi olarak misafirlerine A plus hizmet veren DAS 3917 otelimiz ise Erciyes’in zirvesinde gurme lezzetleri, sanatı ve müziği buluşturuyor. Otelimiz, kimi zaman sanat etkinliklerine, kimi zaman ünlü sanatçılara, kimi zaman da dünyaca ünlü DJ’lere ev sahipliği yapıyor. Misafirlerine dünya mutfağının gurme lezzetlerini sıradışı yemek konseptiyle sunarak, eşsiz bir kayak tatili deneyimi vaat ediyor. Yıllarca unutulmayacak tatil deneyimi yaşatan bu otelimizde, Türk hamamı, sauna, kapalı yüzme havuzu, masaj salonu, fitness center, 3 toplantı ve bir balo salonu ile minik misafirlerimiz için mini kulüp hizmetleri veriyoruz” diye konuştu. ‘Pazar çeşitliliği ile turist sayısını artırıyoruz’ Megasaray Otelleri’nde yurt dışından gelen misafirlerin çoğunlukla Alman ve Rus olduğunu ancak son yıllarda savaşlar ve jeopolitik gerilimlerden olumsuz etkilendiklerini aktaran Şahinler Holding Yönetim Kurulu ve İcra Kurulu Üyesi Deniz Şahin, pazar çeşitliliğini artırmaya yönelik hamlelerin olumlu yansımalarını bu yıl dikkat çekici şekilde yaşadıklarını vurguladı. Şahin, “Son aylarda Balkan ve Baltık ülkelerinde çok güçlüyüz. Alternatif pazar arayışında Polonya’dan çok ciddi düzeyde talep alıyoruz. İngiltere’de yaptığımız pazarlama faaliyetleri konaklama performansımıza çok olumlu yansıyor. İngiltere’den gelen misafir sayımızı iki katına çıkardık. Rusya’dan gelmesini beklediğimiz turist sayısında da küçük oranlarda bir düşüş bekliyoruz” dedi.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.