Hava Durumu

#Bülent Kaya

TOURISMJOURNAL - Bülent Kaya haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Bülent Kaya haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Bodrum’da Ağustos Turizmi Yoğun Geçti, 2026’dan Umut Var Haber

Bodrum’da Ağustos Turizmi Yoğun Geçti, 2026’dan Umut Var

Turizmin gözbebeği Bodrum'da Ağustos ayı oteller yüksek doluluk oranlarını yakalaması turizmcinin yüzünü güldürdü. Bodrum'da Ağustos ayındaki turist bereketi Eylül ayında da aynı hareketliliği bekleyen turizmciler 2026 yılından da umutlu. Bodrum'da turizm sezonunun yoğun geçtiğini belirten Azka Otel Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Kaya, 2026 yılı için şimdiden rezervasyonların başladığını söyledi. Kaya, koylardaki tekne yoğunluğuna da dikkat çekerek, "Denetimler artırılmalı, denizlerimizi korumalıyız" dedi. Bodrum'un 2025 sezonunu aratmayacağını belirten Kaya, "İşletme olarak herhangi bir sıkıntı yaşamadık. Sezon oldukça yoğun geçti ve aynı şekilde devam ediyor. Eylül'ün ikinci ve üçüncü haftasına kadar tempomuz sürecek. 2026 sezonu için acentelerle anlaşmalar yapıldı, rezervasyonlar erkenden geliyor. Misafirlerimizin büyük bir kısmı da zaten her yıl bizi tercih edenler" ifadelerini kullandı. "Tekne trafiği denetlenmeli" Bodrum koylarındaki tekne yoğunluğuna dikkat çeken Kaya, "Marina ücretleriyle ilgili şikayetler var. Ancak 3-4 hafta boyunca hareket etmeyen tekneler de mevcut. Bu teknelerin sintine suları, kirli suları veya atıkları nereye boşalttığı ciddi bir sorun. Denizlerimizi ve koylarımızı korumak için daha sıkı denetim yapılması şart" diye konuştu. "Müşteri memnuniyeti önceliğimiz" Otel işletmeciliğinde müşteri memnuniyetini öne aldıklarını belirten Kaya, "Misafirlerimize eğlence istediklerinde çeşitli etkinlikler sunuyoruz. Her akşam canlı konserler düzenliyoruz. Müşterilerimiz mutlu, bizler de mutluyuz. Onların huzurlu ve keyifli bir şekilde ayrılması Bodrum için de büyük bir avantaj" dedi. "Bodrum 12 ay turizm yapmalı" Turizmin sadece yaz aylarıyla sınırlı kalmaması gerektiğini vurgulayan Kaya, "Bodrum artık sadece turistik bir bölge olarak anılmamalı. Kentleşen bir şehir haline geldi. Bizim gibi 12 ay açık olan işletmeler için çözümler üretilmeli. Kışın da turizm alanlarının açılması gerekiyor. Bu konuda çalışmalar yapıyoruz ve destek veriyoruz" ifadelerini kullandı. "İkamet çağrısı" Bodrum'da kış aylarında ciddi bir nüfus yaşadığını ancak resmi kayıtlarda bunun görülmediğini söyleyen Kaya, "Açılan ev sayısı ile ikamet eden kişi sayısı birbirini tutmuyor. Belediyelerin daha etkin hizmet verebilmesi için burada yaşayanların ikametlerini Bodrum'a almaları gerekiyor. Bu durum hem belediyeler hem de esnaf için çok önemli. Buradan çağrı yapıyorum. Bodrum'da yaşayanlar ikametlerini mutlaka buraya taşımalı" dedi.

Sahte tatil ilanlarına dikkat Haber

Sahte tatil ilanlarına dikkat

Muğla'nın Bodrum ilçesine gelen yerli ve yabancı turistler, sahte rezervasyonlar nedeniyle mağduriyet yaşamaya başladı. Turizmci iş insanı Bülent Kaya, sosyal medyada dolaşan sahte tatil ilanlarının ciddi mağduriyetlere yol açtığını belirterek, vatandaşlara önemli uyarılarda bulundu. Turizmin gözbebeği Bodrum'da Temmuz ayının ikinci haftasında başlayan yoğunlukla birlikte, sahte rezervasyon kaynaklı dolandırıcılık gündeme geldi. Tatil için Bodrum'a gelen birçok turist, internet üzerinden yaptıkları otel ve villa rezervasyonlarının sahte olduğunu öğrenince mağdur oluyor. Bodrum'daki Azka Otel'in sahibi turizmci iş insanı Bülent Kaya, sosyal medyada dolaşan sahte tatil ilanlarının ciddi mağduriyetlere yol açtığını belirterek, vatandaşlara önemli uyarılarda bulundu. Kaya, "10 bin TL'lik tatili 8 bine bulduğunu sananlar kandırılıyor. Otelin kapısına geldiklerinde rezervasyonları olmadığını öğreniyorlar. Sonra da ne yazık ki yapılacak pek bir şey kalmıyor" dedi. Temmuz ayının genel doluluğunun fena olmadığını ancak özellikle dış mekan işletmelerinde düşüş yaşandığını söyleyen Kaya, bu durumun en büyük nedenlerinden birinin sosyal medya kaynaklı bilgi kirliliği olduğunu dile getirdi. "Ucuz ilanlara kanmayın, işletmeyi mutlaka arayın" Kaya, özellikle sosyal medya reklamlarıyla ‘çok ucuza tatil' vaadinde bulunan kişi ve platformlara karşı vatandaşların temkinli olması gerektiğini vurgulayarak, "İnsanlar sorgulamadan ödeme yapıyor. Sonra dolandırıldığını fark ediyor ama iş işten geçmiş oluyor. En azından işletmeyi arayıp ‘Sizinle çalışan bir firma mı?' diye sormak bir telefon kadar kolay. Ama yapılmıyor" dedi. "Fiyat kıyaslamaları gerçeği yansıtmıyor" Bazı tatilcilerin beş yıldızlı otellerle bütçe dostu seçenekleri karşılaştırdığını ifade eden Kaya, "Herkes en iyi yerde, en lüks otelde tatil yapmak istiyor ama fiyatlar buna göre değişiyor. Fiyat farkı; lokasyondan, giderlerden, personel kalitesinden kaynaklanıyor. Bunu göz ardı etmek yanlış kıyaslamalara yol açıyor" ifadelerini kullandı. "Turist dışarı çıkmıyor, esnaf etkileniyor" Sosyal medyada dolaşan olumsuz yorum ve videoların, turistlerin davranışlarını da değiştirdiğine dikkat çeken Kaya, "Yerli ve yabancı turistler artık otelden dışarı çıkmamayı tercih ediyor. Bu da bölge esnafını olumsuz etkiliyor. Aslında uçuş sayılarında ya da otel doluluklarında büyük bir düşüş yok, ama dış harcamalar azalıyor" diye konuştu. Bülent Kaya, sosyal medya üzerinden yapılan manipülatif paylaşımların takipçi ve izlenme uğruna insanların tatil planlarını bozduğunu belirterek, hem vatandaşların daha bilinçli hareket etmesi hem de sosyal medya platformlarının daha sıkı denetlenmesi gerektiğini vurguladı.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.