Hava Durumu

#Bodrum

TOURISMJOURNAL - Bodrum haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Bodrum haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Savaşlar ve Ekonomik Sorunlar Turist Tercihlerini de Etkiliyor Haber

Savaşlar ve Ekonomik Sorunlar Turist Tercihlerini de Etkiliyor

Dünyada farklı coğrafyalarda yaşanan savaşlar ve Türkiye'nin içinde bulunduğu ekonomik durum nedeniyle turizmde bu sezon geçtiğimiz yıla göre daha durağan başladı. Bodrium Hotel & Spa Genel Müdürü ve BOTAV Genel Sekreteri Yiğit Girgin, tüm dünyada yaşanan ekonomik sorunların yanında Rusya ve Ortadoğu'daki savaş gibi nedenlerle sezon başlangıcında beklenen hareketin olmadığını söyledi. Okulların geç kapanmasıyla yerli turistlerin de yeni yeni harekete geçtiğini kaydeden Girgin, “Yüksek sezonu görmeden ilk verilerle konuşmak tam anlamıyla doğru değil. Okulların kapanmasının ardından yerli turist ancak gelmeye başladı. Yerli ve yabancı turistlerde yarı yarıya bir dağılım söz konusu. Sezon girişinde yerli turist beklediğimiz seviyede değil. Sezon ortasına doğru bu oran artacaktır. Ekonomik daralma sadece bizim için gerçekleşen bir durum olarak algılanmamalı. Yurt dışındaki turisti de etkiliyor ve talepler de daha uzun süreli tatil yerine, daha kısa süreli tatillere dönüşüyor” diye konuştu. REKABET AVANTAJINI KORUMALIYIZ Savaşlar nedeniyle lüks düğün ve uçuşların da iptal olduğuna dikkat çeken Yiğit Girgin, sözlerine şöyle devam etti: “Yaşanan daralmada yalnızca ülkemizin ekonomisi değil, dış etkenlerin de etkisi bulunuyor. Rekabet gücümüzü ekonomik nedenler olumsuz etkiliyor. Oysa, fiyat ve fayda konusundaki rekabet avantajını korumamız gerekiyor. İşletmelerin üstündeki vergi yükleri, bununla beraber maliyetlerdeki artış ve kurdaki beklenen yükselmenin olmaması fiyatlarımızı küresel bazda istenilen rakamların üstüne çekti. Geçen yıl fiyatta daha fazla rekabet avantajımız vardı. Hem ekonomik nedenler, hem de çevremizde yaşanan savaşlar sektörümüzü olumsuz etkiledi. Örneğin İran, Umman, Lübnan ve Hindistan gibi ülkelerden bölgemizde lüks segmentli düğünlerin yapılması söz konusuydu. Yaşanan savaşlar sonucu oradaki hava sahalarının kapatılması birtakım iptallere neden oldu. Bu sezonun geri kalanına nasıl yansıyacak ona da bakmalıyız. Merkez Avrupa'da İngiltere ve Almanya pazarında da fiyat odaklı bir takım sıkıntılar görüyoruz” SEZON ORTASINDA HAREKET BEKLİYORUZ Sezonun ortasından itibaren daha hareketli günler beklediklerinin de altını çizen Girgin son olarak şu ifadeleri kullandı: “Bu yıl planlarımızın dışında, bizim elimizde olmayan nedenlerden dolayı böyle bir süreç yaşanıyor. Genel itibariyle pazarlardan istediğimiz etkiyi alamadığımızı görüyoruz. Bununla birlikte gerek bakanlık gerekse de sektör temsilcileri noktasında tanıtım çalışmalarımız aralıksız devam ediyor. Akdeniz çanağındaki ülkeler İspanya, Yunanistan, Mısır, İtalya ile Asya'da Tayland ve Bali gibi ülkeler bizim rakip destinasyonlarımız. Avrupalı turist, ulaşım kolaylığı ve maliyetler gibi nedenlerle de Akdeniz ülkelerini tercih ediyor. Para dolaşımının Avrupa içinde kalması noktasında yönlendirmeler de oluyor. Orada, bir arz - talep dengesi var. Avrupa'daki bölgesel oda ve yatakların dağılımıyla, ülkemizdeki oda ve yatakların dağılımı noktasında fark oluşmaya başladı. Ülkemizde çok ciddi ve yeni yatırımlar varken; Avrupa'da mevcut yatırım seviyesi korunuyor ve yeni yatırımlardan çok yenilenme sürecine giren yatırımlar var. Ama adalar ile Bodrum veya Yunan turizmiyle, Türk turizmi kıyasının da çok doğru olduğunu düşünmüyorum. Çok düşük mevcuttaki nüfuslarla çok yüksek nüfusların kıyaslaması yapılıyor ve oradan alt yapı noktasına vuruluyor. Bu da eşit şartlarda olmayan bir karşılaştırma olarak mevcut tabloyu çok doğru yansıtmıyor”

Bodrum’da Yapay Zekâ Buluşması Haber

Bodrum’da Yapay Zekâ Buluşması

Bodrum Tanıtma Vakfı'nın (BOTAV) organizasyonuyla, Bodrum Belediyesi ve Bodrum Ticaret Odası (BODTO) iş birliğiyle düzenlenen “Bodrum’da Yapay Zekâ Buluşması”, iş dünyası, turizm profesyonelleri ve teknoloji meraklılarını bir araya getirdi. Etkinlik, üretken yapay zekâ teknolojilerinin işletmelere sunduğu olanakları ele alırken; Bodrum’un dijital dönüşüm yolculuğunda önemli bir dönüm noktası olarak değerlendirildi. Toplantının açılışını gerçekleştiren BOTAV Genel Sekreteri Yiğit Girgin, “Yapay zekâ sadece bir dijital devrim değil; aynı zamanda vizyonu olan şehirlerin geleceği güvenle kucaklamasının anahtarıdır. BOTAV olarak, Bodrum’un doğasından tarihine, yaşam tarzından değerlerine kadar her unsurunu gelecekle uyumlu bir şekilde inşa etmek için çalışıyoruz. Bodrum’un yalnızca projelerle değil; bir yaşam kültürü ve sürdürülebilir gelecek anlayışıyla da büyüdüğüne inanıyoruz.” diye konuştu. Bodrum Belediye Başkan Yardımcısı Ercan Pehlivan da, “Yapay zekâ, iş dünyasından gündelik yaşama kadar artık hayatımızın her alanında yer alıyor. Bu buluşmanın Bodrum’daki işletmelere yeni bakış açıları kazandıracağına inanıyoruz. Yerel yönetim olarak, yarımadamızın dijital dönüşümüne katkı sunacak her türlü organizasyonu desteklemeye devam edeceğiz.” dedi. Etkinliğin ana konuşmacısı, Lokomotif AI kurucusu ve yapay zekâ uzmanı Fatih Güner ise “Üretken Yapay Zekânın İşletmelere Getirdiği Fırsatlar” başlığı altında; ChatGPT, Gemini gibi araçların turizmden perakendeye birçok sektörde nasıl dönüşüm yarattığını anlattı. Bodrum’un Yerel Tatları da Sahnedeydi Etkinlik boyunca, Bodrum’un yöresel değerlerine vurgu yapılarak, katılımcılara SWEET HEAVEN markasının özel olarak geliştirdiği Bodrum mandalinalı yerel tatlar da ikram edildi. Katılımcılar sorduğu sorularla konuya olan ilgilerini belirtirken, yaptıkları yorumlar da sürecin etkisini göstermekteydi. “Gözüm açıldı. Yapay zekânın otelimdeki rezervasyon ve müşteri hizmetlerini bu kadar kolaylaştırabileceğini bilmiyordum.” – Ayşe Demir “İçerik üretimi için zaten yapay zekâ kullanıyorduk. Ama bu etkinlikten sonra görsel üretim ve sohbet botlarını da ajansımıza entegre etmeye karar verdik.” – Mehmet Yalçın “Bodrum’un bu kadar global bir dijital vizyona ayak uydurması gurur verici. Daha fazla eğitim yapılmasını umuyorum.” – Selin Kaya Bodrum Dijitalleşmeye Hazır BOTAV, etkinliğin ardından yerel işletmelere yönelik yeni yapay zekâ atölyeleri ve eğitim programları düzenlemek üzere çalışmalar başlattığını duyurdu. Ayrıca Bodrum’un “akıllı turizm şehri” hedefi doğrultusunda bir bölgesel yapay zekâ çalışma grubu kurulması da planlanıyor. Toplu foto resimaltı (soldan sağa) İlknur Özsezgin, Yiğit Girgin, Fatih Güner, Ziynet Kutluğ Apaydın

Kriz Değil, Dönüşüm Zamanı Haber

Kriz Değil, Dönüşüm Zamanı

Bodrum'un her yıl olduğu gibi bu sezonda da yine göz alıcı olduğunu belirten POYD Bodrum Temsilcisi ve Bodrium Hotel & Spa Genel Müdürü Yiğit Girgin, “Ama bu güzelliğin arkasında, sektörün sessizce mücadele ettiği çok katmanlı bir kriz yatıyor. Bugünlerde Bodrum’da işler “eskisi gibi” değil; çünkü dünyada, turizm de değişti. Fakat sorunları sadece şikâyetle karşılamak yerine, çözümün bir parçası olmayı tercih etmeliyiz” dedi. Son dönemde Ortadoğu’daki savaş atmosferi, küresel petrol krizleri, Avrupa’daki durgunluk ve Türkiye özelinde yaşanan kur-faiz baskısının, doğal olarak turizm sektörünü de doğrudan etkilediğine dikkat çeken Girgin, “Örneğin; artan havayolu maliyetleriyle ulaşım pahalılaştı ve güvenlik algısı kırılganlaştı. Kur düşük, maliyetler yüksek; fiyatlar yabancıya pahalı, yerliye ulaşılmaz hâle geldi. Tüm bunların sonucunda rakip destinasyonlardan Tayland, Mısır ve Yunan adaları daha erişilebilir, daha hesaplı alternatifler olarak öne çıkıyor” diye konuştu. Bodrum bu kadar güzelse, tuirstlerin neden başka yerlere gittiği sorusunu sektör olarak sormamız gerektiğini kaydeden Yiğit Girgin sözlerini şöyle sürdürdü: “Cevap, tek bir yerde değil. Fakat çözüm, çok yerde var. Bugün gelinen noktada Bodrum’un kaderi, yalnızca döviz kuru ya da otel doluluklarına indirgenemez. Bu bir kültür, vizyon ve dönüşüm meselesidir. Bu dönüşüm için tüm paydaşların birlikte hareket etmesi ve aynı amaca doğru yönelmesi gerekli” Turizm Sadece Yaz Mevsiminden İbaret Değildir Bodrum’un artık 12 ay yaşayan bir şehir olması gerektiğine dikkat çeken Girgin, “Kış aylarında wellness, dijital göçebe, sağlık turizmi, spor kampları gibi alternatifleri etkin biçimde değerlendirmeliyiz. Dolu sezonlarda kazandığımız güveni, sezon dışında sürdürebilecek çözümler üretmeliyiz. 360 derece bakış açısı ve erişilebilirlik burada çok önemli” ifadesini kullandı. Yeni Nesil Turist “Deneyim” Satın Alıyor Turizm sektöründe artık sadece yatak satmadıklarını hatırlatan Yiğit Girgin, “Konuklarımızı yerel üreticilerle tanıştırmak, gastronomi atölyeleri düzenlemek, doğa ve tarih temalı rotalarla turistin ruhuna dokunmak zorundayız. Kimi zaman bir tandır başında pişen somun ekmek, beş yıldızlı bir menüden daha kalıcı iz bırakabilir” dedi. Fiyat – Kalite Dengesini Tekrar Kurmalı; Bodrum Markasını Birlikte Sahiplenmeliyiz Bodrum'da hizmet kalitesinin yüksek olduğunu ama bunun doğru anlatılamadığını savunan Girgin, şunları söyledi: “Değer iletişimi eksik. Otel fiyatlarının neden böyle olduğunu, bu fiyatın içeriğinde ne olduğunu açıkça ve şeffaf biçimde anlatmalıyız. Turizmde “pahalı” değil, “anlamlı” olmalıyız. Tüm sektör paydaşları olarak aynı dili konuşmalıyız. Her kurum ayrı ayrı tanıtım yapmamalı; kolektif bir bölgesel marka stratejisiyle dijital dünyada görünürlüğümüzü artırmalıyız” Yerli turistin bu yıl da önemli olacağını dile getiren Yiğit Girgin, “Özellikle gençleri, öğrencileri, memurları hedefleyen daha ekonomik, erişilebilir paketler geliştirilmeli. Çünkü her genç Bodrum’da tatil yapamayacaksa, gelecekte Bodrum’a yatırım yapacak yerli kalmayacaktır” ifadesini kullandı. Sürdürülebilirlik kavramının artık moda değil, şart olduğunu hatırlatan Girgin, “Yeşil Anahtar gibi uluslararası sertifikalar yaygınlaşmalı, sektörde yeni bir dil yaratmalı. Bodrum’un geleceği, yalnızca betonla değil; çevreye saygı duyan yatırımlarla büyümelidir” dedi. Herkesin kendi Bodrum’u olduğunu ve bu durumun gerçekten ilginç olsa da konuya özgürlükçü bir bakış açısı ve çeşitlilik kattığını düşündüğünü anlatan Yiğit Girgin sözlerini şöyle sürdürdü: “Evet, zorluklar var. Ama fırsatlar da bir o kadar fazla. Bu nedenle Bodrum’daki her turizmci, her yatırımcı, her genç bu hikâyenin bir parçası olmalı. Bugün, krizi konuştuğumuz kadar çözümü de konuşmalıyız. Global markalara baktığınızda bunu bir parça olsun görebiliyoruz. Global vizyonlarıyla hareket edip, yerel unsurların parçası olmaya çalışıyorlar. Çünkü Bodrum, sadece deniziyle değil, insanıyla, vizyonuyla, ortak aklıyla ayakta kalacak. Biz de turizmciler olarak, bu dönüşümün öncüsü olmaya mecburuz”

Muğla’da Engelsiz Plajlar Projesi Hayata Geçti Haber

Muğla’da Engelsiz Plajlar Projesi Hayata Geçti

Muğla Büyükşehir Belediyesi hayata geçirdiği Engelsiz Plajlar projesi kapsamında 13 plajda engelli vatandaşların güvenle denize girebilmeleri amacıyla plajlara yürüyüş platformu, özel soyunma kabinleri ekleyerek erişime uygun hale getirdi. 10 engelsiz plajda ise kurulum çalışmaları devam ediyor. Muğla Büyükşehir Belediyesi, engelli bireylerin sosyal yaşama daha aktif katılımını sağlamak amacıyla hayata geçirdiği "Engelsiz Plajlar" projesi kapsamında önemli bir adım daha attı. Proje kapsamında şu ana kadar 13 plajda erişilebilirlik düzenlemeleri tamamlanarak engelli vatandaşların güvenle denize girebileceği alanlar oluşturuldu. Büyükşehir engelleri ortadan kaldırıyor Plajlara yürüyüş platformları, özel soyunma kabinleri ve engelli kullanımına uygun donanımlar eklenerek erişim engelleri ortadan kaldırıldı. Ayrıca yüzer şezlonglar sayesinde engelli bireyler, refakatçileri eşliğinde denizin keyfini çıkarabiliyor. Bugüne kadar 8 ilçede 23 engelsiz plaj kurulumu gerçekleştiren Büyükşehir Belediyesi, engelsiz yaşamı destekleyen projelerine devam ederek kentin dört bir yanında erişilebilir turizm altyapısını güçlendirmeyi hedefliyor. 13 plajda çalışmalar tamamlandı, 10 plajda çalışmalar sürüyor Bu kapsamda Fethiye’de Aksazlar Plajı, İnlice Halk Plajı ve Büyük Samanlık Plajı; Dalaman’da Sarsala ve Kille Halk Plajları; Köyceğiz’de Ekincik Halk Plajı; Datça’da Karaincir, Hastanealtı ve Taşlık Halk plajları; Ula’da Akyaka Halk Plajı ile Milas’ta Ören, Güllük ve Boğaziçi plajlarında kurulum çalışmaları tamamlanarak engelli erişimine uygun hale getirildi. Ayrıca, Fethiye’de Çalış Halk Plajı, Datça’da Palamutbükü Halk Plajı, Milas’ta Güllük ve Bozbük İncekum Halk plajları ile Bodrum’da Kumbahçe, Turgutreis, Bitez, Ortakent, Türkbükü ve Gümbet Halk plajlarında kurulum çalışmaları devam ediyor. Engelsiz Plajlar Projesi 2022 yılında uluslararası ödül aldı Dünyanın en iyi beş tasarım yarışması arasında gösterilen ve Seul Tasarım Vakfı (Seoul Design Foundation) tarafından 2022 yılında üçüncüsü düzenlenen "İnsan Kent Tasarım" ödüllerinde Muğla Büyükşehir Belediyesi’nin Engelsiz Sahiller Projesi şeref ödülü kazandı. Proje, 22 ülkeden 100’ün üzerindeki uluslararası başvuru arasından onur ödülü aldı. Kıyı Ege Belediyeler Birliği ve Muğla Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Aras, "Büyükşehir Belediyesi olarak Muğla’mızda engelli bireylerin yaşam kalitesini artırmak, sosyal hayata daha aktif katılmalarını sağlamak için çalışmalarımıza devam ediyoruz. Kentimizin dört bir yanındaki plajlarımızı engelli vatandaşlarımızın güvenle ve rahatça denize girebileceği erişilebilir alanlara dönüştürdüğümüz Engelsiz Plajlar projesi kapsamında, plajlarda erişilebilirlik düzenlemeleri yaptık. ‘Engelsiz bir Muğla’ için çalışmalarımızı kararlılıkla sürdürecek, Muğla’mızı daha erişilebilir ve yaşanabilir bir şehir haline getirmeye devam edeceğiz" dedi.

Bayram Rezervasyonları Düşük Kaldı; Gözler Yaz Tatiline Çevrildi Haber

Bayram Rezervasyonları Düşük Kaldı; Gözler Yaz Tatiline Çevrildi

POYD Bodrum Temsilcisi ve Bodrium Hotel & SPA Genel Müdürü Yiğit Girgin, bu yıl 4 buçuk gün olarak belirlenen kurban bayramı tatilinde otel rezervasyonlarının beklendiği kadar yoğun olmadığını söyledi. Yerli turistlerin okulların kapanmasını beklediğini belirten Girgin, yine de Bodrum'da otellere ilgi olduğunu, asıl hareketliliğin ise Haziran sonuna doğru hissedileceğini söyledi. Kurban bayramı tatilinin 4 buçuk gün olmasının dolulukları etkilediğini dile getiren Yiğit Girgin, “İnsanlar 9 günlük tatil beklentisiyle plan yapmışlardı. Şu anda bu süre kısaldı. Tatile ayıracak çok vakit kalmadı. Çoğu vatandaş tatilde kurban ibadetini yerine getirecek, kalan günlerde ise ailesini ziyaret edecektir. 15 Haziranda LGS, 21 - 22 Haziranda ise üniversite sınavları var. Bu tarihler de özellikle çocuklu ailelerin tatil kararlarını etkiliyor. Kısıtlı bütçeyle hareket eden yerli turistler, bu ihtiyaçlarını yüksek sezona erteleyecekler. Öte yandan yabancı turistlerin talepleri ise devam ediyor. Başta İngiltere, Polonya, Almanya, Rusya ve merkez Avrupa ülkelerinden konuklarımız Bodrum'u tercih ediyor” dedi. TURİZM DİĞER SEKTÖRLERE DE CAN VERİYOR Turizmin 70'e yakın iş kolunu besleyen, her kademeden önemli istihdam ve katma değer sağlayan bir sektör olduğunu belirten Girgin, diğer sektörlere can vermeye devam edeceklerini vurguladı. Her zaman pozitif olduklarını ve geleceğe de umutla baktıklarını kaydeden Yiğit Girgin şöyle devam etti: “Türk turizmi kalite çizgisini koruyor. Gerek tesis gerekse hizmet kalitemiz üst seviyede. Yurt dışına yönetici ihraç ettiğimiz bir noktadayız. Dünyanın önde gelen otel zincirlerine baktığımızda Türk yöneticilerin arttığını görmekteyiz. Bu gurur verici bir gelişme. Ülkemizde birçok farklı ve uygun maliyetli turizm alternatifleri mevcut. İnsanlar yeter ki; merdiven altı ve belgesiz iş yapan kişilerle çalışmasınlar. Turizm sektörü de ülkedeki ekonomik ortamdan döviz kurlarındaki dalgalanmalardan etkileniyor. Vatandaşlar gibi biz de aynı tedarik zincirlerinden ürün alıyoruz. Fakat yalnızca turizm sektöründe bu artışlar yaşanıyormuş gibi bir negatif algı yaratılmaya çalışılıyor. Daha farklı ve düşük kalitede hizmet veren ülkelerle karşılaştırılmamızın doğru olduğunu düşünmüyorum”

Turizm İşletme Belgesiz 4 Binden Fazla Otel Mühürlendi Haber

Turizm İşletme Belgesiz 4 Binden Fazla Otel Mühürlendi

2021’de yürürlüğe giren yasal düzenlemeyle, tüm konaklama tesislerine turizm işletme belgesi alma zorunluluğu getirildi. Belediyeden ruhsat almış tesisler bile Bakanlık onayı olmadan mühürlenmeye başladı. Ancak belge alma süreci, Bakanlık’taki personel yetersizliği nedeniyle tıkanmış durumda. Yüzlerce otel, denetim sırası beklerken sezonu kaçırdı. Uluslararası Yatırım Uzmanı ve Avukat Abide Gülel Saral, “Her kapalı otel, istihdam ve döviz kaybı demek. Turizmin ekonomik krizi hafifletme umudu tamamen çöktü” dedi. Anayasa Mahkemesi, 17 Ekim 2024’te belge zorunluluğunu iptal ederek Bakanlığa yasayı düzenlemesi için 9 ay süre tanıdı. 'SEZON ŞİMDİDEN KAYBEDİLDİ' Ancak bu süreçte mühürlemeler durdurulmadı, aksine hızlandı. BirGün'den Aycan Karadağ'ın haberine göre Bodrum Profesyonel Otel Yöneticileri Derneği (BOYD) Onursal Kurucu Başkanı Serdar Karcılıoğlu, “Bu kriz, masa başında alınan beceriksiz kararların sonucu. 4 bin otelden sadece 200’ü belge alabilir. Geri kalanlar ya kaçak açılacak ya da kapalı kalacak. Bakanlık ‘çalışıyoruz’ diyor, ama sezon şimdiden kaybedildi” diyerek tepkisini dile getirdi. Karcılıoğlu, geçen yılki kötü sezonun ardından bu yazın daha da kötü geçeceğini belirtti ve “derhal ortak çözüm masası kurulmalı” çağrısı yaptı. 'PARA İADESİ YAPMA ZORUNLULUĞU YOK' Mühürlenen otellerin konuklarına yasal olarak para iadesi yapma zorunluluğu bulunmuyor. Turizm işletme belgesi olmayan oteller, acente platformlarında yer almıyor. Acentelerle yapılan rezervasyonlarda, müşterinin eşdeğer bir tesise yerleştirilmesi gerekiyor. Ancak otelin kendi sitesi veya çağrı merkezi üzerinden rezervasyon yapanların, otelin belge geçerliliğini yazılı olarak teyit etmesi şart.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.