Hava Durumu

#Birleşmiş Milletler Turizm Örgütü

TOURISMJOURNAL - Birleşmiş Milletler Turizm Örgütü haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Birleşmiş Milletler Turizm Örgütü haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Bakan Ersoy: ‘‘Temel amacımız, turizmi 81 ile ve yılın 12 ayına yaymak’’ Haber

Bakan Ersoy: ‘‘Temel amacımız, turizmi 81 ile ve yılın 12 ayına yaymak’’

Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, ‘‘Temel amacımız, turizmi 81 ile ve yılın 12 ayına yaymak; ürün çeşitliliğini artırarak Türkiye’yi dört mevsim deneyimlenebilen, küresel ölçekte cazibe merkezi haline getirmektir’’ dedi. Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, Türkiye Otelciler Birliği’nin (TÜROB) 25’inci Olağan Genel Kurul Toplantısı’na katıldı. Bakan Ersoy, burada yaptığı konuşmada mevcut turizm verilerini değerlendirirken, dijital tanıtım alanında çalışmalarını sürdürdüklerini söyledi. Türkiye’yi küresel ölçekte cazibe merkezi haline getirmek istediklerinin altını çizen Ersoy, turizmi 81 ile ve 12 yılın 12 ayına yaymak istediklerini belirtti. 2024 yılı turizm verilerini değerlendirerek konuşmasına başlayan Bakan Ersoy, ‘‘2024 hem ülkemizde hem de küresel arenada rekorlara imza attığımız bir dönem oldu. Şükürler olsun ki 2024’ü yıl öncesi hedeflerimizin de üzerinde 62,3 milyon ziyaretçi ve 61,1 milyar dolar gelirle kapattık. 2017-2024 değişimi olarak tablomuza baktığımızda turist sayısında yüzde 64, gelir artışında ise yüzde 95,5’lik bir artış elde ettik. Bu da 2017’deki turizm gelirini 2024’te yaklaşık iki katına çıkardığımız anlamına geliyor. Bu sürekli olarak altını çizdiğimiz, ‘niceliğe değil niteliğe de önem vereceğiz, sadece ziyaretçi sayılarını arttırmayı hedeflemeyeceğiz, konaklama dışı harcaması fazla olan turistleri de hedefleyerek yolumuza devam edeceğiz’ ısrarımızın da güçlü bir kanıtıdır’’ şeklinde konuştu. ‘‘Türkiye ziyaretçi sayısı en yüksek destinasyonlar arasında 4’üncü sıraya yükseldi’’ 2017 yılından günümüze ziyaret edilen destinasyonlar sıralamasında Türkiye’nin üst sıralara tırmandığına dikkat çeken Bakan Ersoy, ‘‘Birleşmiş Milletler Turizm Örgütü’ne göre Türkiye, 2017 yılında ziyaretçi sayısı en yüksek olan destinasyonlar arasında dünya çapında 7’inci sırada yer alırken 2023’te 5’inci 2024’te ise 4’üncü sıraya yükselerek büyük bir başarıya imza attı. 2025 yılında 65 milyon turist 64 milyar dolar gelir hedefimize ulaşacağız’’ diye konuştu. 23 Nisan’da İstanbul’da yaşanan depremin olumsuz etkilerinin turizmde görüldüğünü ifade eden Ersoy, ‘‘Türkiye gibi dinamik ve jeopolitik açıdan hassas bir coğrafyada bulunuyor. 23 Nisan’da İstanbul’da yaşanan depremin olumsuz etkilerini gördük. Fakat bizler, Türkiye turizmini krizlere karşı daha dirençli hale getirmek amacıyla uyguladığımız sürdürülebilir politikalar sayesinde bu tür gelişmelere karşı hızlı reaksiyon gösterme kabiliyetine sahibiz’’ sözlerini ifade etti. ‘‘Temel amacımız, turizmi 81 ile ve yılın 12 ayına yaymak’’ Turizmde ürün çeşitliliğini artırmak için çalışmalar yaptıklarını ifade eden Bakan Ersoy, ‘‘Temel amacımız, turizmi 81 ile ve yılın 12 ayına yaymak; ürün çeşitliliğini artırarak Türkiye’yi dört mevsim deneyimlenebilen, küresel ölçekte cazibe merkezi haline getirmektir. Öncelikle gastronomi, sağlık, kültür, bisiklet, inanç ve M.I.C.E. turizmi gibi alanlarda yürüttüğümüz çok yönlü çalışmalarla Türkiye’yi turizmin her kulvarında öne çıkaracak güçlü adımlar atıyoruz’’ dedi. ‘‘2025 yılı, turizmde yeni rekorlar kıracağımız bir yıl olacak’’ Bakan Ersoy konuşmasını şu şekilde sürdürdü, ‘‘Anadolu toprakları üzerinde farklı inançları ve bunlarla ilgili kültürel miras değerlerini kapsayan mevcut 30 adet inanç rotamızı ayrı başlıklar altında daha yoğun şekilde tanıtıyoruz. Benzer şekilde Türkiye genelinde Troya Bisiklet ve Yürüyüş Rotası, Gelibolu Dalış Deneyimi ve Likya Yolu Yürüyüş Rotaları gibi 20 adet tematik ürün rotasına entegre edilen spor deneyimini markalaştırdık. Türkiye’de gerçekleştirilen uluslararası kongre sayılarını da daha yukarılara çekiyoruz. Ayrıca daha katma değerli bir turist profili için de arkeolojik cazibe noktalarımızın sayısını her geçen gün artırıyoruz. Bu çerçevede ‘Geleceğe Miras’ projemiz ile Arkeolojinin Altın Çağı’nı başlattık. Türkiye’nin dört bir yanında 12 ay boyunca kazı ve restorasyon çalışması sürdürüyoruz. Öte yandan yurtdışına kaçırılan eserlerimizin iadesi için de çok titiz ve özenli çalışmalar yürütüyoruz. Geliştirdiğimiz yeni turizm paradigmasıyla hedef pazarlarımızda yıldızımız her geçen gün daha da parlarken, dijital tanıtım alanında da çığır açan adımlar atıyoruz. Avrupa Festivaller Birliği üyesi olan Türkiye Kültür Yolu Festivali, 5’inci yılında 20 şehirde gerçekleştirilecek. 5 Nisan’da Adana’da başlayan ve 10 Kasım’da Antalya’da sona erecek festivallerimiz, 219 gün süresiyle dünyanın en uzun soluklu kültür-sanat festivali olma özelliğini taşıyor. İnanıyorum ki, 2025 yılı, turizmde yeni rekorlar kıracağımız ve başarılarımızın üzerine yenilerini ekleyeceğimiz bir yıl olacak.’’

2024’te Uluslararası Turizm Güçlü Şekilde Toparlanıyor Haber

2024’te Uluslararası Turizm Güçlü Şekilde Toparlanıyor

Birleşmiş Milletler Turizm Örgütü’nün (UN Tourism) son Turizm Barometresi’ne göre, 2024’ün ilk yedi ayında yaklaşık 790 milyon turist uluslararası seyahat gerçekleştirdi. Bu rakam, 2023’e göre daha fazla ve 2019’un yalnızca %4 altında. Veriler, yıla güçlü bir başlangıç yapıldığını ancak ikinci çeyrekte daha mütevazı bir büyüme yaşandığını gösteriyor. UN Tourism, uluslararası turizmde tam toparlanmanın 2024’te gerçekleşeceğini öngörüyor, ekonomik ve jeopolitik risklere rağmen bu güçlü talebin sürdüğünü belirtiyor. UN Tourism Genel Sekreteri Zurab Pololikashvili yaptığı açıklamada, “Uluslararası turizm, sektör tarihinin en büyük krizinden tam anlamıyla toparlanmaya doğru ilerliyor. Bu toparlanma, uluslararası seyahate olan güçlü talebi ve hava bağlantılarını artırma ile vize kısıtlamalarını hafifletmenin etkinliğini ortaya koyuyor. Aynı zamanda, turizmin topluluklar üzerindeki etkilerini göz önünde bulundurarak sosyo-ekonomik faydaları, kapsayıcı ve sürdürülebilir politikalarla dengelemenin önemini gösteriyor,” dedi. Orta Doğu’nun Güçlü Toparlanma Performansı Uluslararası seyahatin toparlanmasında hava bağlantılarının artırılması ve vize kolaylıklarının etkisiyle, tüm bölgelerde güçlü bir yıl geçirildiği görülüyor. Özellikle Orta Doğu, 2024’ün ilk yedi ayında 2019 seviyelerinin %26 üzerine çıkarak göreceli olarak en güçlü toparlanan bölge oldu. Afrika, aynı dönemde 2019'a kıyasla %7 daha fazla turist ağırlarken, Avrupa ve Amerika kıtası sırasıyla %99 ve %97 oranında pandemi öncesi seviyelerine ulaştı. Asya ve Pasifik bölgesi ise 2019 turist sayısının %82’sine (yani düşüş) ulaşarak, Haziran ve Temmuz aylarında bu oranı %85 ve %86'ya çıkardı. 2024’ün ilk yarısında, dünyadaki 120 destinasyonun 67’si 2019 yılı turist sayılarını yakalamayı başardı. Ocak-Temmuz 2024 döneminde en güçlü performans gösteren ülkeler arasında Katar (7 artış ile), Arnavutluk (%93), El Salvador (%81), Suudi Arabistan (%73), Moldova (%50, Haziran'a kadar) ve Tanzanya (%49, Haziran'a kadar) yer aldı. Turizm Gelirleri ve Harcamaları Daha da Güçlü Uluslararası turizm gelirleriyle ilgili veriler, daha da güçlü sonuçlar ortaya koyuyor. 2024’ün ilk altı ayında, veri sağlayan 63 ülkenin 47’si pandemi öncesi gelir seviyelerine ulaştı ve birçok ülke, 2019’a kıyasla çift haneli büyüme kaydetti. 2024 yılının Haziran veya Temmuz ayına kadar olan dönemde en iyi performans gösteren ülkeler arasında gelirlerini iki katına çıkaran Arnavutluk (8 artış) ve Sırbistan (6 artış) yer aldı. Ayrıca Tacikistan (%85), Pakistan (%76), Karadağ (%70), Kuzey Makedonya (%60) ve Portekiz (%57) de güçlü büyüme bildirdi. Türkiye (%55) ve Kolombiya (%54) da önemli performans sergileyen ülkeler arasında yer aldı. Suudi Arabistan (%207) ve El Salvador (8), 2024’ün ilk çeyreğinde olağanüstü büyüme yaşayan ülkeler olarak dikkat çekti. Uluslararası turizm harcamaları verilerine göre, 2024’ün ilk yedi ayında büyük kaynak pazarlarından gelen turistlerin seyahate olan talebi güçlü kaldı. Amerika Birleşik Devletleri (%32), Almanya (%38) ve Birleşik Krallık (%40, Mart ayına kadar) gibi ülkelerde, 2019’a kıyasla önemli artışlar görüldü. Ayrıca Avustralya (%34), Kanada (%28) ve İtalya (%26), Haziran 2024'e kadar güçlü outbound harcamaları bildirdi. Hindistan’ın sınırlı verileri, 2024’ün ilk çeyreğinde yurt dışı harcamalarında %86'lık bir artış olduğunu ortaya koydu. 2023 için revize edilen veriler, uluslararası turizmden elde edilen ihracat gelirlerinin (turizm gelirleri ve yolcu taşımacılığı dahil) 1,8 trilyon ABD dolarına ulaştığını gösteriyor. Bu, pandemi öncesi döneme göre neredeyse aynı seviyede (-%1 reel anlamda). 2023 yılında turizm, doğrudan küresel GSYİH’ye 3,4 trilyon ABD doları ile pandemi öncesi seviyelerine ulaştı. Bu, küresel GSYİH'nin %3’üne eşdeğer. 2019’da turizmin küresel GSYİH'ye doğrudan katkısı %4’tü. 2024 İçin Olumlu Beklentiler, Ancak Zorluklar Devam Ediyor Birleşmiş Milletler Turizm Güven Endeksi, yılın geri kalanı için olumlu beklentileri işaret ediyor. 2024 yılının Eylül-Aralık dönemi için güven endeksi 120 puanda seyrediyor. Ancak Mayıs-Ağustos dönemi beklentilerinin altında (130 puan). Turizm uzmanlarının %47’si, 2024’ün son dört ayında sektörün daha iyi bir performans sergileyeceğini tahmin ederken, %41’i benzer bir performans öngörüyor ve ’i daha kötü bir performans bekliyor. Bu durum, güçlü geçen 2023 sonrasında turizm performansında kademeli bir normalleşmeyi yansıtıyor. Uzmanlar, turizm sektörünün şu anda karşı karşıya olduğu en büyük zorluklar arasında seyahat ve turizmdeki enflasyonu, özellikle yüksek ulaşım ve konaklama fiyatlarını vurguluyor. Ayrıca, küresel ekonomik durum, personel yetersizlikleri ve aşırı hava olayları da sektörün karşılaştığı diğer önemli sorunlar arasında yer alıyor.

Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
TOURISMJOURNAL En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.