Hava Durumu

#Barselona

TOURISMJOURNAL - Barselona haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Barselona haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Ankara, AJet Madrid Ve Barselona Seferleriyle Uçuş Ağını Genişletiyor Haber

Ankara, AJet Madrid Ve Barselona Seferleriyle Uçuş Ağını Genişletiyor

Türk Hava Yolları (THY) Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı Prof. Dr. Ahmet Bolat, "Yüzde yüz iştirakimiz ve Türkiye'nin en genç havayolu olan AJet'in bugün başlayan Madrid ve yarın başlayacak Barselona seferleriyle Ankara'nın hem uçuş ağını genişletiyor hem de potansiyelini artırıyoruz. Ankara'dan Barselona'ya haftada 4, Madrid'e ise 3 sefer düzenleyerek İspanya ile kültürel etkileşimin ve ticaretin gelişmesine katkı sunacağız" dedi. Türk havayolu şirketi AJet, Ankara'dan Madrid ve Barcelona'ya sefer başlatıldığını duyurdu. Madrid seferlerinin bugün başladığını, Barcelona seferlerinin ise yarından itibaren başlayacağını açıklayan Türk Hava Yolları Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı Prof. Dr. Ahmet Bolat, sosyal medya hesabından konuyla ilgili açıklamalarda bulundu. İspanya'ya ilk uçuşların Türk Hava Yolları önderliğinde 1984 yılında başladığını belirten Bolat, o tarihten bu yana İspanya'nın Türkiye adına önemli bir pazar konumunda olduğunu söyledi. Bu uçuşların hem iki ülkenin Akdeniz kültürünü paylaşması hem de güçlü tarihi bağlarla ülkeler arasındaki ilişkileri daha da kuvvetlendirdiğine dikkat çeken Bolat, geçen yıl Türkiye'den İspanya'ya giden 600 binden fazla Türk vatandaşının ve İspanya'dan Türkiye'ye gelen 400 bine yakın turist olduğunu ve bu durumun iki ülke arasındaki ilişkilerin gücünü ve potansiyelini de ortaya koyduğunu ifade etti. "Hedefimiz önümüzdeki dönemde İspanya'dan ülkemize gelen turist sayısını çok daha yukarılara taşımak" Bu bilinçle geçen ay 6 noktaya uçuş gerçekleştirilen İspanya'nın Sevilla şehrinde "Connect to Türkiye" etkinliğini düzenlediklerine değinen Bolat, "Şimdi de hem bu potansiyeli artırma hem de Ankara'yı doğrudan uçuşlarla dünyaya bağlayarak uluslararası arenada bir merkez haline getirme hedeflerimiz doğrultusunda yeni bir adım attık. Yüzde yüz iştirakimiz ve Türkiye'nin en genç havayolu olan AJet'in bugün başlayan Madrid ve yarın başlayacak Barselona seferleriyle Ankara'nın hem uçuş ağını genişletiyor hem de potansiyelini artırıyoruz. Ankara'dan Barselona'ya haftada 4, Madrid'e ise 3 sefer düzenleyerek İspanya ile kültürel etkileşimin ve ticaretin gelişmesine katkı sunacağız. Hedefimiz, önümüzdeki dönemde İspanya'dan ülkemize gelen turist sayısını çok daha yukarılara taşımak" diye konuştu. "Hedefimiz, Ankara ve çevresine 5 milyon turist getirmek" Bu yeni adımlar vesilesiyle iş birliği içinde olunan kamu kurumları, sivil toplum kuruluşları ve iş dünyasıyla Ankara'da TOBB'nin ev sahipliğinde bir araya geldiklerini belirten Bolat, Türkiye'nin seyahat hizmetleri ihracatının 2024 yılı itibarıyla 56,3 milyar dolara ulaşmış durumda olduğunu ve hizmet ihracatının yüzde 48'ini oluşturduğunu vurguladı. Bu gelire Ankara'nın katkısının 2,8 milyar dolar olduğuna dikkat çeken Bolat, "Biz Ankara'nın potansiyelinin bundan çok daha fazla olduğuna inanıyor ve bu potansiyeli ortaya çıkarmak için iş ortaklarımızla projeler üretmeye devam ediyoruz. Hedefimiz, Ankara ve çevresine 5 milyon turist getirmek" ifadelerini kullandı. AJet olarak ilerleyen günlerde Ankara-Erbil ve Ankara-Bağdat hatlarının da hayata geçirileceğini duyuran Bolat, bu açılışlarla birlikte Ankara'daki bağlantı sayısının 26 ülke ve 35 noktaya çıkarılacağını açıkladı. "AJet, 2033'te 200'den fazla uçağa sahip olacak" 2033 yılından itibaren AJet'in 200'den fazla uçağa sahip olacağını belirten Bolat, AJet misafirlerine daha kaliteli ve konforlu hizmet sunmak adına tamamen yerli ve milli kaynaklarla üretilen miligram koltuklarını da kullanmaya başladıklarını duyurdu. Bu koltukların konfor ve tasarım anlamında yolculardan büyük beğeni topladığını ve operasyonel kabiliyetler ile yakıt tasarrufu açısından da miligram koltuklarının önemli bir avantaj sağladığının altını çizen Bolat, "Son olarak yeni hatlarımızın ve Ankara için atılan tüm bu adımların hayırlı olmasını diliyor, AJet markamızın büyümesinde emeği geçen tüm çalışma arkadaşlarıma teşekkür ediyorum" diye konuştu.

Yunanistan’da Halk, Aşırı Turizmden Şikayetçi Haber

Yunanistan’da Halk, Aşırı Turizmden Şikayetçi

Yunanistan'ın başkenti Atina, aşırı turizm sorunu yaşıyor. 2024'te 8 milyon kişinin ziyaret ettiği şehre bu yıl 10 milyon turistin gelmesi bekleniyor. Halkın şikayetlerinin temelinde şehrin ruhunun zedelenmesi ve kira fiyatlarının artması yer alıyor. Antik Akropolis tepesinin aşağısında bulunan Plaka Mahallesi, tarihi dokusuyla dikkat çekiyor. Bölgede yaşanan turist akınının mahallenin tarihi karakterine zarar verdiği düşünülüyor. Konutların günübirlik kiralama yapılan evlere dönüştürülmesiyle konut kiralarının artması halkın tepkisini alıyor. Bu nedenle Airbnb'ye yeni ev kaydının yapılması yasaklandı ama kuralın uygulanmasında sıkıntılar olduğu belirtiliyor. Halkın tepkilerinin ardından polis destekli bir şikayet birimi oluşturuldu. Vatandaşlar, terasları ya da kaldırımları işgal eden işletmeleri, kaldırıma çıkan araçları şikayet edebiliyor. VENEDİK'TE TURİST VERGİSİ, BARSELONA'DA SU TABANCALI GÖSTERİ Aşırı turizm sadece Atina'da tepkilere yol açmadı. İtalya'da Venedik ve İspanya'da Barselona şehirleri de daha önce turistlerin şehre zarar verdiği ve kira fiyatlarını artırdığı için tepki çekmişti. Venedik'te önce 5 euro olan daha sonra 10 euro'ya yükseltilen turist vergisi uygulanmaya başlandı. Barselona'da ise temmuz ayında turistlere karşı su tabancalarıyla su sıkılan bir eylem gerçekleştirildi. Gösteriye Barselona Belediyesi tarafından tepki gösterildi. Hükümet ve belediyeler, bir yandan turizm gelirlerinin artmasından memnun olsa da yerel halkın tepkileri nedeniyle turizmin sağlıklı bir şekilde işlemesi için yeni yollar arıyor.

İstanbul, Global Gurme Destinasyonları Listesinde Zirvede Haber

İstanbul, Global Gurme Destinasyonları Listesinde Zirvede

Ödeme sistemleri alanında faaliyet gösteren global teknoloji şirketi Mastercard, pazar analizleri ve veriye dayalı içgörüler aracılığıyla global turizm sektörünün büyümesine yardımcı olmaya devam ediyor. Mastercard’ın birleştirilmiş ve anonimleştirilmiş verilerini kullanan Mastercard Ekonomi Enstitüsü, günümüzde tüketicilerin seyahat harcamalarını belirleyen içgörü ve motivasyonların ele alındığı Seyahat Trendleri 2025 Raporu’nu yayınladı. Rapora göre, döviz kurları ve jeopolitik dinamikler tüketici davranışlarını etkilerken, bireysel tercihler ve amaç odaklı motivasyonlar da seyahat sektörünü şekillendiren itici güçler olmaya devam etti. Raporda, geçen yıl 67 ülkeden turist ağırlayan İstanbul, global gurme destinasyonları listesinin başında yer aldı. Şehirdeki restoranlar, Asya, Orta Doğu, Akdeniz ve Doğu Avrupa mutfaklarını harmanlayan ve her zevke hitap eden yemek seçenekleriyle övgü topladı. Mastercard Ekonomi Enstitüsü Doğu Avrupa, Orta Doğu ve Afrika bölgesi (EEMEA) Baş Ekonomisti Khatija Haque: “Bölgemizde turizm, büyüme ve çeşitlilik için önemli bir itici güç olmaya devam ediyor. Doğal güzelliklerin, mutfak çeşitliliğinin ve özel deneyimlerin gezginler tarafından bu kadar büyük saygı gördüğünü görmek harika. Ekonomik ve jeopolitik faktörler nereye gidileceği kararını etkilese de, anlamlı deneyimlere duyulan arzu seyahat kararlarımızın büyük bir bölümünü yönlendirmeye devam ediyor. EEMEA bölgesindeki turizm manzarası, yatırımları çeken ve harcamaları artıran gelişmekte olan destinasyonlarla birlikte değişiyor. Yeni Mastercard Ekonomi Enstitüsü raporumuz, ülkelerin, bir seyahatten daha fazlasını arayan kaşiflerin dikkatini nasıl çektiğine dair ilginç bilgiler sunuyor.” açıklamalarını yaptı. İstanbul 43 şehir arasında birinci sırada Mastercard Ekonomi Enstitüsü, globalde en çok tercih edilen gurme şehirleri belirlemek için yeme-içme mekanlarında yapılan sınır ötesi harcamaları analiz etti. Bu kapsamda, şehir genelinde medyan sayı hesaplanarak her restoranda turistler tarafından temsil edilen ülke sayısı ölçüldü. Böylece, belirli bir şehirdeki restoranlar arasında turist çeşitliliği medyan bir ölçüyle belirlendi. Yeme-içme listesini oluşturan 43 ülkenin her biri için en iyi şehir listelendi. 2024 yılında 67 ülkeden turist ağırlayan İstanbul, listedeki 43 şehri geride bırakarak birinci oldu. Listenin ilk 10’unda Avrupa’dan 7, Asya’dan 2 destinasyon daha yer aldı: Cannes (Fransa), Interlaken (İsviçre), Barselona (İspanya), Dubrovnik (Hırvatistan), Mikonos (Yunanistan), İtalya, Malta, Tayland ve Endonezya. Bu destinasyonların her biri, canlı mutfak kültürleriyle dünya çapındaki ziyaretçileri kendine çekiyor. Araştırmada ayrıca Pekin (Çin), Cannes ve Mikonos, yemek fiyatları açısından listenin en üstünde; Ayia Napa (Kıbrıs), Varna (Bulgaristan) ve Braşov (Romanya) ise en altta yer aldı. Japon turistler Türkiye’yi sevdi Rapora göre, 2019-2024 arasında Japonya’dan Kayseri’ye gelen turist sayısı neredeyse 6 kat artarak listede başı çekti. Japonların tercih ettikleri şehirler 3 kat fazla artışla Nevşehir ve 2 kattan fazla artışla İzmir olarak sıralandı. Birleşik Krallık’tan Antalya’ya, ABD’den ve Kanada’dan İstanbul’a gelen turist sayısı ise 2 katından fazla artış gösterdi.

‘Yıldız Savaşları’ndan ‘Black Mirror’a: Turistler İspanya’nın ünlü çekim mekanlarını keşfediyor Haber

‘Yıldız Savaşları’ndan ‘Black Mirror’a: Turistler İspanya’nın ünlü çekim mekanlarını keşfediyor

Şirketler, sinema ve TV dizilerine dayalı turizme ilgi duyan gezginleri çekmek için tur operatörleriyle birlikte çalışmaya başlıyor. 'Game of Thrones,' 'La Casa de Papel,' 'Elite,' 'Black Mirror' ve Pedro Almodovar'ın filmleri derken, tamamı veya bir kısmı İspanya'da çekilen büyük uluslararası yapımlar arasında son yıllarda hızla artış gösterdi. Bu durum, insanların en sevdikleri film ve dizilerin çekildiği yerleri görmek için seyahat etmesiyle ülkede sinema ve televizyon turizminin gelişmesine de yol açtı. Madrid'deki EAE İşletme Okulu'nda turizm profesörü olan Diego Santos, "Önceleri daha çok bir filmin süper hayranı olan insanlar, western filmlerinin çekildiği İspanya'nın güneyindeki çöllere ya da Star Wars'un izinde Sevilla'ya seyahat ediyorlardı, ancak şimdi bu giderek daha popüler hale geliyor," diyor. "Son yıllarda film turizmi konusunda daha büyük bir eğilim var. Bu niş çok hızlı büyüyor." İspanya'da türünün ilk örneği olan Sinema İspanya'sı: Sinematografik Turizmdeki Trendler adlı çalışma da bu eğilimi doğruluyor. Araştırmaya katılan her on kişiden dördü kültürün seyahat etmek için en büyük motivasyonlardan biri olduğunu kabul etti. Her on kişiden biri, bir film ya da TV şovunun çekildiği bir yere kaçamak yapmayı planladığını belirtti. İspanya'nın film turizmi konusunda uzmanlaşmış ilk danışmanlık firması olan The Travelling Set'in direktörü ve kurucusu Ana Alonso, "Netflix gibi büyük yayın platformlarının yükselişi ve milyonlarca izleyicide dünyanın dört bir yanındaki manzaralara ve kültürlere ilgi uyandırma yetenekleri nedeniyle bu tür turizmin büyüme potansiyeli çok büyük," diyor. Araştırma, ziyaret sırasında bir film, dizi veya belgeselden en sık bahsedilen şehrin Madrid olduğunu (yüzde 28.1), onu Almeria (yüzde 22.6) ve Sevilla'nın (yüzde 15.3) izlediğini ortaya koydu. "Şimdi yapılması gereken profesyonel bir teklif geliştirmek, bunu tanıtmak ve talebi canlandırmaktır. Bu sektörde lider olan İngiltere'yle kıyaslandığında İspanya'da bu tür teklifler hala çok az. Bu biraz şarap turizminin başlangıcına benziyor," diye ekliyor Alonso. Film turizmi hızla gelişiyor Artan talep, özellikle film turizmiyle bağlantılı bir sektörün oluşmasına yol açtı. Şirketler, sinema ve TV dizilerine dayalı turizme ilgi duyan gezginleri çekmek için tur operatörleriyle birlikte çalışmaya başlıyor. Tur operatörleri ve seyahat acenteleri kanalıyla çalışan bir danışmanlık firması olan Lorens'in kurucusu Aubry Minotti, "Bu sadece filmlerin çekildiği yerlere gitmek ya da ana mekanları ziyaret etmekle ilgili değil, daha çok sinemayı şehrin tarihiyle ilişkilendirmekle ilgili," diyor. "Bunlar, filmin bir turistik söylemi açıkladığı, genişlettiği ve tamamladığı ve nihayetinde sinema yoluyla bir turistik ürünün ana hatlarını yeniden çizdiği daha turistik deneyimler." Sunulan deneyimler çeşitli ve gece gösterimleri, restoranlarda temalı akşam yemekleri, dikiş atölyeleri, film kostümlerini izleme veya film temalı bir ekip kurma gibi etkinlikleri içerebilir. Büyük yapımların tercih ettiği mekânlar üzerinden sinematografik rotalar için rehberler geliştiren Alonso, "Ekran turizmi aracılığıyla kültür, gastronomi, doğal miras, sinema ya da sizi evinizde izlediğiniz hikâyelerle ilgili bir nedenle bir yere götüren kurgu hakkında konuşabilirsiniz" diyor. "Olasılıklar çok büyük." Halihazırda popüler bir çekim yeri İspanya, kısa ve ılıman kışlar, az yağış ve bazı bölgelerde yılda 3.000 saatten fazla güneş ışığı alan iklimi ve kurak çölden yemyeşil ormanlara veya Akdeniz'e kadar uzanan manzara çeşitliliği sayesinde film çekimleri için her zaman popüler bir yer oldu. Almeria, 1960'larda İtalyan yönetmen Sergio Leone'nin "İyi, Kötü ve Çirkin" gibi ünlü Spagetti Western filmleri için Tabernas çölünü seçmesiyle gündeme geldi. Santos, "İspanya onlarca yıldır filmleri turizmi teşvik etmenin bir yolu olarak kullanıyor," diyor. "Ancak bugün, turizm modelimizin sosyal açıdan en sürdürülebilir model olmadığını bildiğimizden, turistikleşme ve kitleselleşmenin yoğun olduğu alanlardan başka noktalara geçmemize yardımcı olan her bir niş gerçekten çok önemli." İspanyol hükümeti ayrıca 2020'den bu yana uluslararası film yapımlarını çekmek için harcanan ilk milyon euro için yüzde 30 ve geri kalanı için yüzde 25 vergi kredisi sunuyor. Kamu film çekimi izinleri kolaylaştırıldı ve uluslararası yapım ekiplerine vize verme süreci basitleştirildi. İspanya Film Komisyonu'na göre bu yapımlar şu anda 1.32 milyar euroluk (55 milyar 17 milyon 600 bin Türk Lirası) bir ekonomik etki yaratıyor. Ve İspanya'nın bu büyüyen trend için en iyi destinasyon olarak ortaya çıktığının bir işareti olarak, film turizmi üzerine ilk Avrupa kongresi önümüzdeki ay ülkede düzenlenecek. Bu kitle turizmine bir çözüm olabilir mi? Aynı zamanda, İspanya'da kitle turizmine karşı protestolar geçen yıldan bu yana devam ediyor. Yerel halk, kısa dönemli kiralamaların yol açtığı ciddi konut krizinden başlayarak, yaşamları üzerindeki olumsuz etkilerden şikayetçi. Hatta geçtiğimiz yaz, Barselona'da turistlere su tabancalarıyla su sıkıldı. Peki, bu yeni turizm türü bir çözüm sağlayabilir mi? Alonso, "Bizim için ekran turizmi, sürdürülebilirlikle daha bağlantılı yeni bir iş yapma biçimi," diyor. "Bu, plajda yüzmek gibi yılın belirli bir zamanına bağlı olmayan bir turizm türü ve aynı zamanda trafiği hiç ziyaret etmeyi düşünmediğiniz yerlere yönlendirmemize olanak tanıyor." Bu, İspanya'nın çeşitli yerlerine turlar düzenleyen Lorens'in de paylaştığı bir vizyon. Minotti, "Bu müşteriler elbette ana anıtları görmek istiyor, ancak onları sinemanın öne çıkardığı ikincil bir yere götürdüğümüzde, her zaman ortaya çıkan hayranlıklar elde ediyorsunuz," dedi.

İspanya, Sıcaklık Artışına Karşı Turistleri Korumayı Hedefliyor Haber

İspanya, Sıcaklık Artışına Karşı Turistleri Korumayı Hedefliyor

Nature Medicine dergisinde yayımlanan yeni bir çalışmaya göre, aşırı sıcak hava dalgalarının İspanya için ciddi riskler oluşturduğu çarpıcı bir şekilde gözler önüne seriliyor. Çalışmaya göre, ülkenin çeşitli şehirleri, artan sıcaklıklarla birlikte önemli tehlikelerle karşı karşıya olacak. Sadece Barselona'da, yüzyılın sonuna kadar yaklaşık 250 bin kişinin sıcaklık nedeniyle ölümüne tanık olunabileceği ve bu durumun, iklimle ilgili ölümler açısından şehri Avrupa'nın en riskli yeri yapacağı belirtiliyor. 2024'te 15 milyondan fazla turisti ağırlayan Barselona, yaz aylarında ısı çarpması ve susuzluk vakalarının arttığını gözlemliyor. Bu gözlem, Barselona Belediyesi Sağlık Araştırması'na da yansımış durumda. İspanya Sanayi ve Turizm Bakanlığı'ndan bir sözcü, yetkililerin iklim değişikliği ve bunun turizm endüstrisi ile ziyaretçiler üzerindeki doğrudan etkilerine karşı bir ulusal strateji geliştirildiğini açıkladı. Açıklama yapan sözcü, İspanya 2030 Sürdürülebilir Turizm Stratejisinin, iklimle ilgili zorlukları ele alacağını belirtti. TURİZM ENDÜSTRİSİ SICAKLA BAŞ EDEBİLECEK Mİ? İspanya genelinde şehirlerde daha fazla ağaç dikiliyor, klimalı soğutma merkezleri kuruluyor ve insanları sıcaktan korumak için uygulanabilecek diğer yöntemler araştırılıyor. İspanya'nın en büyük otel zinciri olan Meliá Hotels International, iklim değişikliğinin otelleri ve misafirleri üzerindeki etkilerini araştırdıklarını belirtti. Meliá Hotels International'dan Juan Ignacio Pardo, 2025 yılı itibarıyla, şirketin adaptasyon planını geliştirmek için gerekli önlemler ve yatırımların belirlenmesine odaklanacaklarını söyledi. Bu planları, sıcak hava gibi aşırı hava koşullarında uygulanacak protokoller gibi önleyici tedbirlerle şekillendirdiklerini ekledi. Pardo, "Proaktif bir yaklaşım benimseyerek, her türlü iklimsel olasılığa karşı daha hazırlıklı hale geliyoruz ve müşterilerimizi, çalışanlarımızı ve otel varlıklarımızı koruyoruz" ifadelerini kullandı. İspanya Sağlık Bakanlığı İklim Değişikliği ve Sağlık Müdürü Héctor Tejero, geçen yıl gerçekleştirilen bir basın toplantısında, turizmin en yoğun olduğu bölgelerin sıcak hava dalgası ve çok daha sıcak geceler nedeniyle yaşanabilir olmaktan çıkma riski olduğunu açıkladı. Bu koşulların, turistleri İspanya'nın en popüler destinasyonlarından uzaklaştırabileceğini ve klima gibi iklimlendirme cihazlarının daha çok çalıştırılması nedeniyle otel maliyetlerini artırabileceğini ekledi. Avrupa Seyahat Komisyonu, daha önce örneği görülmemiş bir uygulamayla seyahat işletmeleriyle birlikte personeli ısı çarpması belirtilerini tanımaları ve tahliye işlemlerini yönetmeleri için eğitiyor. Operasyon sorumlusu Teodora Marinska, önceden sadece dağlık bölgelerdeki tatil köylerinde yapılan planların, günümüzde plaj kasabalarında, adalarda ve sahil bölgelerinde görülmeye başladığını belirtti. YEREL YÖNETİMLER HAREKETE GEÇİYOR İspanya'nın bazı bölgeleri, ulusal bir stratejiyi beklemeden harekete geçti. Katalonya'da, yetkililer yerel yönetimlere ve seyahat işletmelerine, yoğun turizm sezonlarında su, sağlık hizmetleri ve ulaşım gibi temel hizmetleri garanti etmeleri çağrısında bulundu. Barselona Belediye Meclisi, aşırı hava koşullarına uyum sağlamak için planlar geliştirdiklerini söyledi. Bu planlar arasında bir iklim barınakları ağı kurmak ve şehirdeki gölgelik alanları geliştirip iyileştirmek yer alıyor.

Tripadvisor’dan 2025'in Tartışmasız En İyi 25 Rotası Haber

Tripadvisor’dan 2025'in Tartışmasız En İyi 25 Rotası

Tripadvisor’ın "Tartışmasız En İyiler - Destinasyonlar" seçkisinde 25 seyahat noktası sıralandı. Birleşik Krallık’ın başkenti Londra zirveye yerleşirken, Endonezya’nın gözde adası Bali ikinci, Dubai ise üçüncü sırada yer aldı. İLK 25’TEKİ POPÜLER SEYAHAT DESTİNASYONLARI İstanbul, listenin 17. sırasında bulunuyor. Şehir için yapılan değerlendirmede, "Yüzyıllar boyunca birçok kültür, bu değerli toprak parçasına kendi izlerini bırakmıştır. Günümüzde, İstanbul’un mahallelerini keşfederek bu etkileri bizzat deneyimleyebilirsiniz. Sultanahmet’in kutsal mekanlarından Beyoğlu’nun 19. yüzyıl Avrupa zarafetine, Nişantaşı’nın yüksek modasından Kadıköy’ün canlı kafe kültürüne ve Beşiktaş’ın futbol tutkunu sokaklarına kadar her köşesi, gezginlerin 'İstanbul sadece tek bir şehir değil, bir şehrin içinde birçok şehir' demesini kolayca anlaşılır kılıyor" ifadeleri yer aldı. LONDRA - BİRLEŞİK KRALLIK BALİ - ENDONEZYA DUBAİ - BAE SİCİLYA - İTALYA PARİS - FRANSA ROMA - İTALYA HANOI - VİETNAM MARAKEŞ - FAS GİRİT - YUNANİSTAN BANGKOK - TAYLAND HOI AN - VİETNAM BARSELONA - İSPANYA CUSCO - PERU SIEM REAP - KAMBOÇYA LİZBON - PORTEKİZ PHUKET - TAYLAND İSTANBUL - TÜRKİYE NEW YORK CITY - ABD MALLORCA - İSPANYA EDINBURGH - BİRLEŞİK KRALLIK KATMANDU - NEPAL YENİ DELHİ - HİNDİSTAN MALDİVLER CANCÚN - MEKSİKA MAURITIUS Tripadvisor’ın listesi, seyahat planlaması yapanlar için ilham kaynağı olmayı sürdürüyor.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.