Hava Durumu

#Balıkçılık

TOURISMJOURNAL - Balıkçılık haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Balıkçılık haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Kamp, karavan, outdoor, tiny house sektör liderleri Antalya’da Haber

Kamp, karavan, outdoor, tiny house sektör liderleri Antalya’da

Antalya'da bu yıl ikincisi düzenlenen Karavan, Karavan Ekipmanları, Kamp, Doğa, Su Sporları, Tiny House, Modüler Evler, Doğa Sporları, Avcılık, Balıkçılık ve Otomotiv Fuarı Antalya ANFAŞ Fuar Merkezi'nde kapılarını açtı. Fuarın açılış töreninde konuşan Antalya Valisi Hulusi Şahin, karavanla son yıllara farklı bir turizm konseptinin hızla geliştiğini, özellikle Kovid-19 salgını ve depremden sonra karavana ilginin arttığını söyledi. Avrupa ve ABD'de karavanın uzun yıllardır var olan bir turizm şekli olduğuna işaret eden Şahin, "Türkiye karavan turizmiyle yeni yeni tanışıyor, hızla da gelişiyor. Ciddi bir potansiyeli de bünyesinde barındırıyor. Antalya karavan rotalarında da bir numara" dedi. Karavanlarla doğa dostu turizm anlayışını benimsemenin önemine işaret eden Vali Şahin, doğayı korumak için doğru altyapının önemli olduğunu, bunun için herkese önemli görev düştüğünü anlattı. Depremlerde karavanın öneminin arttığına değinen Şahin, Kahramanmaraş merkezli depremlerde Malatya Valisi olarak görev yaptığını, o süreçte ilk 48 saatte İstanbul'dan gönderilen 150 civarında karavanın can simidi olduğunu ifade etti. Özellikle son dönemde nüfus yoğunluğu giderek artan şehirlerin ve alternatif tatil anlayışlarının ön plana çıkmasıyla karavan, kamp, doğa ve su sporlarına olan ilginin arttığına dikkat çeken JOJO Fuarcılık Genel Müdürü Hakan Görkem Işım ise, "Antalya'nın bugüne kadar dünya genelinde yapılan tanıtımlarına farklı bir sektörden yeni bir kol oluşturacak bu fuar pandemi sonrası tüm dünyada popülerliği artan ve tanınan kamp, karavan, tiny house ve outdoor sektörünü ve Antalya turizmini ileri bir boyuta taşıyacaktır. Bu fuarla, firmaların iş hacmini arttırmak, yeni bağlantılar kurmak, sektördeki gelişime ayak uydurmak ve kamp karavan sektörünü bir üst seviyeye taşımak için sektör devlerini tek çatı altında buluşturmayı hedefliyoruz" dedi. Fuar 4 Mayıs'a kadar gezilebilecek.

Grönland Turizmde Yeni Bir Sayfa Açıyor Haber

Grönland Turizmde Yeni Bir Sayfa Açıyor

Grönland’ın dev buzdağları, kuzey ışıkları ve el değmemiş vahşi yaşamının oluşturduğu nefes kesen doğası giderek daha fazla turistin ilgisini çekiyor. Ülke, şimdiye kadar ekonomisini büyük ölçüde balıkçılığa dayandırırken, artık turizmi öncelikli bir gelir kaynağı haline getirmeyi hedefliyor. Turizm sektörü, 2023 yılında 250 milyon euroluk gelirle dikkat çekerken, Grönland hükümeti bu rakamı üç katına çıkararak turizmin ihracat değerinin yüzde 40’ına ulaşmasını amaçlıyor. Bu doğrultuda, adaya daha fazla uluslararası ziyaretçi çekebilmek için büyük bir altyapı dönüşümü başlatıldı. YENİ HAVALİMANI İLE SEYAHAT KOLAYLAŞIYOR Ekim 2024’te Grönland’ın başkenti Nuuk’ta yeni bir uluslararası havalimanı açıldı. Önceki havalimanı küçük uçaklara hizmet verecek kapasitedeydi. Bu nedenle turistler genellikle başka bir noktada aktarma yapmak zorunda kalıyordu. Yeni pistin uzunluğu iki kattan fazla artırılarak 2 bin 200 metreye çıkarıldı ve büyük yolcu uçaklarını ağırlayacak modern bir terminal inşa edildi. Böylece Nuuk, artık büyük havayolu şirketlerinin uçuş takvimine girebilecek ve aktarmasız uluslararası uçuşlara ev sahipliği yapabilecek durumda. United Airlines, 14 Haziran 2025'te Newark’tan Nuuk’a direkt uçuşlara başlıyor. Aynı şekilde SAS da Kopenhag’dan düzenli seferler planlıyor. Ayrıca Icelandair ve Air Greenland gibi şirketler de Grönland’ı daha fazla noktaya bağlamak için çalışmalarını sürdürüyor. Bununla birlikte, sadece Nuuk'un değil, kuzeydeki Ilulissat ve güneydeki Qaqortoq bölgelerinin de 2026’ya kadar eşit kapasitede uluslararası havalimanlarına kavuşması planlanıyor. GRÖNLAND NEDEN TURİZME YÖNELİYOR? Grönland, turizmi yalnızca ekonomik büyüme için değil, aynı zamanda ekonomik çeşitlilik sağlamak amacıyla da önemsiyor. Şu an adanın ihracatının yüzde 90’ı balıkçılığa dayanıyor ve bu tek sektörlü ekonomi, sürdürülebilirlik açısından risk taşıyor. 2023’te turizm gelirlerinde rekor artış yaşandı. Grönland'a hava yoluyla gelen turist sayısı 40 bine yaklaşırken, gemiyle seyahat edenlerin sayısı 76 bini geçti. Bu, 2019’a kıyasla neredeyse iki katlık bir artışı temsil ediyor. Turizmin büyümesiyle birlikte hizmet sektöründe doğrudan binin üzerinde yeni istihdam yaratıldı. Ancak Grönland yönetimi, bu büyümenin sürdürülebilir ve yerel halka fayda sağlayacak şekilde gerçekleşmesini hedefliyor. Bu nedenle, 2023’te çıkarılan bir yasa ile kültürel mirasın korunmasına yönelik düzenlemeler de getirildi. MACERA TURİZMİNİN YENİ GÖZDESİ GRÖNLAND Grönland, turizm kampanyalarında macera temasını öne çıkarıyor. İzlanda gibi Kuzey Kutup Dairesi’ndeki konumu, onu eşsiz bir doğa harikası haline getiriyor. Gezginler için en popüler aktiviteler şunlar: Buz Dağlarında Yürüyüş: UNESCO Dünya Mirası Listesi’ndeki Ilulissat Icefjord ve Sermeq Kujalleq bölgesi dev buzullarıyla ünlü. Balina Gözlemi: Grönland sularında, dünyanın en büyük memelilerini doğal ortamlarında izlemek mümkün. Köpek Kızağı ve Kış Sporları: Kar motosikleti, kayak ve hatta helikopterle kayak gibi aktiviteler, adrenalin tutkunları için ideal. Kuzey Işıkları: Minimal ışık kirliliği sayesinde Grönland, dünyanın en net kuzey ışığı görüntülerini sunuyor. Yerel yönetim, 2030’a kadar otel kapasitesini yüzde 50 artırmayı hedefliyor ve 500 yeni otel odasının inşası için projeler yürütüyor. Ancak, Visit Greenland’in analizine göre, Nuuk ve Ilulissat’ta konaklama konusunda kısa vadede sıkıntılar yaşanabileceği düşünülüyor. GRÖNLAND YENİ BİR TURİZM MERKEZİ OLABİLİR Mİ? Yeni havalimanları, aktarmasız uçuşlar ve turizme artan yatırımlarla Grönland, küresel bir doğa ve macera turizmi merkezi olma yolunda hızla ilerliyor. Ancak büyüme, kültürel ve çevresel hassasiyetler göz önünde bulundurularak şekillendiriliyor. Visit Greenland CEO’su Anne Nivika Grodem, "Turizm şirketleri, sektörün sürdürülebilir bir şekilde gelişmesi için ortak bir vizyona sahip" dedi. 2025’te daha fazla turistin Grönland’ı keşfetmesi beklenirken, bu eşsiz doğa harikasının dikkatle korunarak turizme açılması, adanın geleceği için kritik önem taşıyor.

Çeşme’ye Yeni Sahil Güvenlik Limanı Müjdesi Haber

Çeşme’ye Yeni Sahil Güvenlik Limanı Müjdesi

İZMİR (İHA) - İzmir’in Çeşme ilçesinde Sahil Güvenlik Komutanlığı tarafından yapılması planlanan liman projesinin imar planı, Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı tarafından askıya çıkarıldı. Yapılacak düzenlemeye göre, Musalla Mahallesi'nde daha önce "park, ağaçlandırılacak alan ve yol" olarak belirlenen bölge, "liman ve özel güvenlik bölgesi" olarak yeniden tanımlandı. Projenin temel hedefleri arasında düzensiz göçle mücadele ve deniz güvenliğinin sağlanması yer alıyor. STRATEJİK KONUM VE GÜVENLİK ÖNLEMLERİ Geçtiğimiz yıl Sahil Güvenlik Komutanlığı’na tahsis edilen 11 bin 472 metrekarelik kara ve 211 bin 651 metrekarelik deniz alanı, bölgenin jeopolitik önemini artırıyor. Proje raporunda, Sakız Adası’na yakınlığı nedeniyle Çeşme’nin stratejik bir noktada bulunduğu ve limanın düzensiz göçmen hareketlerinin önlenmesi, deniz güvenliği ve arama-kurtarma operasyonları açısından kritik rol oynayacağı vurgulanıyor. Çeşme Yarımadası'nın, İzmir’in en önemli turizm destinasyonlarından biri olması nedeniyle denizlerde can ve mal güvenliğini sağlamak, huzuru korumak ve tıbbi tahliye ihtiyaçlarına hızlı müdahale edebilmek için Sahil Güvenlik’in bölgede aktif olması gerektiği belirtiliyor. Özellikle yaz aylarında artan turist ve balıkçılık faaliyetleri göz önüne alındığında, planlanan limanın güvenlik operasyonlarına büyük katkı sunacağına işaret ediliyor.

Marmara Denizi’nde Müsilaj Kabusu Yayılıyor Haber

Marmara Denizi’nde Müsilaj Kabusu Yayılıyor

BALIKESİR (İHA) - Marmara Denizi’nde yeniden ortaya çıkan müsilaj, 23 Ekim 2024’te Erdek Körfezi’nde görülmesinden sonra hızla yayılarak 5 Aralık’ta İzmit Körfezi’ni, 19 Aralık’ta ise Kuzey Ege kıyılarını etkiledi. Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Mustafa Sarı, müsilajın 3-25 metre derinliklerde denizi sardığını ve baharda yüzeye çıkma ihtimalinin yüksek olduğunu ifade etti. "Deniz dibine çökmeye başlayan müsilaj, pinalar, deniz çayırları, süngerler ve mercanlar gibi canlı gruplarını tehdit etmeye başladığı gibi balıkçıların attıkları ağı çekemez hale gelmesine neden olmaya başlamıştır" diyen Sarı, bu durumun deniz ekosistemini ve balıkçılığı tehdit ettiğini belirtti. Müsilaj, deniz kirliliği, durağan deniz şartları ve artan su sıcaklığı gibi faktörlerin etkisiyle oluşuyor. Prof. Dr. Sarı, Marmara Denizi’ndeki atık yönetiminin eksikliklerine dikkat çekerek deniz kirliliğinin azaltılması gerektiğini söyledi. Marmara Denizi Eylem Planı kapsamında alınan önlemlerin yetersiz olduğunu belirten Sarı, ileri biyolojik arıtma oranının son üç yılda sadece yüzde 0,7 artırılabildiğini açıkladı. Sarı, orijinal akıntı sistemlerine dayandırılan bazı bilimsel değerlendirmeler yüzünden yıllar boyu tüm atıkların derin deşarjla denize boca edilmesinin yanlış olduğunu vurguladı. Prof. Dr. Sarı, merkezi ve yerel yönetimler, sivil toplum kuruluşları ve bireylerin iş birliği yaparak sanayi atıklarının kontrol altına alınması gerektiğini belirtti. "Marmara Denizi’nin kirlilik yükünü azaltmak için acilen sanayi kuruluşlarının atık deşarjı akarsuların debisine göre yeniden düzenlenmeli, akarsuların zehir kanalına dönüşmesine neden olan sanayi atıkları denetimle engellenmeli, çalışmayan atık arıtma tesisleri çalışır hale gelmeli, denize çamur dökülmesi önlenmeli, ulusal düzeyde vatandaşların denize yardım etmesini sağlayacak kampanyalar başlatılmalı, Marmara Denizi balıkçılığı müsilaj dikkate alınarak yeniden düzenlenmeli ve müsilajdan zarar görecek sektörler için acilen sigorta sistemleri geliştirilmelidir" diyerek sözlerini tamamladı.

Marmaris'te Yat Kiralama Sektörü Yeniliklerle Büyüyor Haber

Marmaris'te Yat Kiralama Sektörü Yeniliklerle Büyüyor

MUĞLA (İHA) - Dünyanın önde gelen tatil destinasyonlarından biri olan Muğla’nın Marmaris ilçesinde, yat kiralama sektörü pandemi sonrası dönemde değişen taleplere uyum sağlamak için yenilikler geliştiriyor. İzole tatil ihtiyacıyla büyüyen sektör, artık teknelerinde su sporları ve eğlence aktiviteleri gibi ek hizmetler sunarak rekabetin içinde güçlü bir yer edinmeye çalışıyor. "SATIN ALMAK YERİNE KİRALAMAK DAHA AVANTAJLI" Marmaris’te yat kiralama işi yapan kaptan Onur Şahin, 2024 yılının beklentilerin üzerinde geçtiğini, 2025 için de rezervasyonların şimdiden yüzde 40 oranında dolduğunu ifade etti. Şahin, "Teknelerimize jetski kiralama, dalış eğitimleri ve balıkçılık gibi ek hizmetler ekledik. Bugünlerde tekne satın almak yerine kiralamak çok daha avantajlı. Marina fiyatları ve bakım masrafları nedeniyle 10 haftalık kiralama maliyeti, bir tekne satın alma masraflarına eşdeğer. Zaten çoğu insan yılın 10 haftasından fazlasını teknede geçirmiyor" dedi. PANDEMİ SONRASI TALEP DEĞİŞİMLERİ Sektörün bir diğer temsilcisi kaptan Ahmet Mert Karabolat, pandemi döneminde izole tatil arayışıyla artan talebin, pandemi sonrasında eski seviyelere gerilediğini belirtti. Yüksek maliyetler nedeniyle bazı firmaların faaliyetlerini durdurduğunu ya da teknelerini satmak zorunda kaldığını vurguladı. REZERVASYONLARDA ERKEN HAREKET AVANTAJLI Konsept yenilikleriyle müşteri beklentilerini karşılamayı hedefleyen firmalar, yüksek maliyetlere rağmen dikkat çekmeye devam ediyor. Karabolat, "Geçtiğimiz sezon teknelerimizin tamamı doluydu. 2025 sezonu için de yüzde 40 rezervasyon tamamlandı. Müşteri beklentilerini karşılamak için teknelere farklı eğlence konseptleri eklemeye devam ediyoruz" dedi. Pandemi döneminde izole tatil ihtiyacıyla gelişen yat kiralama sektörü, Marmaris ve çevresinde inovatif çözümlerle yerli ve yabancı tatilciler için cazip bir seçenek olmayı sürdürecek.

İstanbul, 2023 Yılında Yüzde 30,4'lük Payla GSYH'de Lider Haber

İstanbul, 2023 Yılında Yüzde 30,4'lük Payla GSYH'de Lider

İSTANBUL (İHA) - 2023 yılı için Türkiye'nin Gayrisafi Yurt İçi Hasıla (GSYH) verileri açıklandı. TÜİK verilerine göre, İstanbul 8 trilyon 60 milyar 358 milyon TL ile en yüksek GSYH'ye ulaştı. Metropol, toplam GSYH'den yüzde 30,4 pay aldı. Bu gelişme, Türkiye ekonomisinde İstanbul'un önemini bir kez daha gözler önüne serdi. İSTANBUL, ANKARA VE İZMİR İLK ÜÇTE YER ALDI İstanbul'un ardından 2 trilyon 538 milyar 686 milyon TL ile Ankara ve 1 trilyon 614 milyar 161 milyon TL ile İzmir en yüksek GSYH'ye sahip iller oldu. Ankara GSYH'den yüzde 9,6, İzmir ise yüzde 6,1 pay aldı. İl düzeyinde GSYH sıralamasının son üç sırasında ise Tunceli (22 milyar 13 milyon TL), Ardahan (19 milyar 407 milyon TL) ve Bayburt (13 milyar 214 milyon TL) yer aldı. 2023 yılında en yüksek GSYH payına sahip ilk beş il, Türkiye'nin toplam GSYH'sinin yüzde 54,02'sini oluşturdu. KİŞİ BAŞINA GSYH’DE KOCAELİ ZİRVEDE 2023 yılı kişi başına GSYH verilerinde Kocaeli 516 bin 460 TL ile ilk sırada yer aldı. Onu 510 bin 733 TL ile İstanbul ve 438 bin 242 TL ile Ankara takip etti. Şanlıurfa, Ağrı ve Van ise kişi başına GSYH'de son üç sırada yer aldı. Bu illerde kişi başına düşen GSYH sırasıyla 116 bin 767 TL, 110 bin 553 TL ve 108 bin 21 TL olarak belirlendi. Türkiye genelinde 13 ilde kişi başına düşen GSYH değerinin, ülke ortalamasının üzerinde olduğu kaydedildi. İSTANBUL, EKONOMİK FAALİYETLERDE LİDERLİĞİ SÜRDÜRÜYOR GSYH'yi oluşturan ekonomik faaliyetler incelendiğinde İstanbul, tarım, ormancılık, balıkçılık ve diğer hizmet faaliyetleri dışındaki alanlarda ilk sırayı kaptırmadı. İstanbul’un bilgi ve iletişim faaliyetlerindeki payı yüzde 64,8, finans ve sigorta faaliyetlerinde yüzde 62,5, mesleki, idari ve destek hizmetlerinde yüzde 45,9, hizmetler sektöründe yüzde 40,4 ve inşaat sektöründe yüzde 28,9 olarak kaydedildi. Konya, tarım, ormancılık ve balıkçılık sektöründe yüzde 6,2'lik payla ilk sırada yer alırken, Ankara yüzde 45,4'lük pay ile diğer hizmet faaliyetlerinde lider oldu. İSTANBUL'UN GSYH'SİNDE EN BÜYÜK PAY HİZMET SEKTÖRÜNDE 2023 yılında İstanbul’un GSYH'si içinde hizmet sektörü yüzde 35,7 ile en büyük payı aldı. Onu yüzde 17,2 ile sanayi sektörü ve yüzde 7,8 ile mesleki, idari ve destek hizmet faaliyetleri izledi. Bu durum, İstanbul'un hizmet sektörü odaklı bir ekonomik yapıya sahip olduğunu ortaya koydu. 2023 yılında Türkiye'nin yıllık GSYH'si zincirlenmiş hacim endeksiyle bir önceki yıla göre yüzde 5,1 arttı. Bu büyümeye en fazla katkıyı yüzde 1,65 ile İstanbul sağladı. Ankara yüzde 0,96'lık katkı ile ikinci sırada yer alırken, Kocaeli yüzde 0,27 ile üçüncü sırada bulundu. Artvin, Zonguldak ve Gaziantep ise GSYH büyümesine negatif katkı veren iller olarak dikkat çekti. GSYH ARTIŞINDA ŞIRNAK VE SİİRT ÖNE ÇIKTI Zincirlenmiş hacim endeksiyle yapılan hesaplamalara göre, 2023 yılında bir önceki yıla göre GSYH artışı 44 ilde Türkiye ortalamasının üzerinde gerçekleşti. En yüksek artış yüzde 18,9 ile Şırnak, yüzde 18,2 ile Siirt ve yüzde 15,8 ile Samsun'da kaydedildi. Öte yandan, en büyük düşüşler yüzde 6,9 ile Zonguldak, yüzde 10,4 ile Bayburt ve yüzde 16 ile Artvin'de görüldü.

Denizsiz Şehrin Balıkları Dünya Sofralarında Haber

Denizsiz Şehrin Balıkları Dünya Sofralarında

Tokat (İHA) – Denize kıyısı olmayan Tokat’tan Karadeniz’e gönderilen somon balıkları, burada büyütülerek Rusya, Çin, Japonya ve Avrupa ülkelerine ihraç ediliyor. Tokat’ın Almus ilçesinde, Almus Baraj Gölü’nde yürütülen kafes balıkçılığı çalışmalarıyla bu yılın son hasat dönemi başladı. Baraj gölünde yetiştirilen somonlar, Karadeniz’deki kafeslere taşındıktan sonra büyütülerek uluslararası pazarlara ulaşıyor. 2024 yılının sonuna kadar 40 tonluk somon ihracatı hedefleniyor. Somonların sevkiyatı sırasında büyük bir hassasiyet gösteriliyor. Tırlara yüklenen balıkların oksijen değerleri mühendisler tarafından anlık olarak kontrol edilirken, balıklar vinç yardımıyla sevkiyata hazır hale getiriliyor. Tokat’tan başlayan bu yolculuk, somonların Karadeniz üzerinden dünya pazarlarına ulaşmasıyla tamamlanıyor. Bu faaliyet, Tokat’a balıkçılık alanında önemli bir ekonomik katkı sağlarken, ülke ihracatına da destek oluyor. "BALIKLAR KARADENİZ’DE BÜYÜYEREK İHRAÇ EDİLECEK" Almus Barajı’nda 6 yıldır kafes balıkçılığı yapan Sadullah Sezer, "Kafes balıkçılığıyla uğraşıyoruz. Bu yılki hasatlarımız başladı. Sinop ve Ordu'ya denize balık gönderiyoruz. Oradan da Rusya, Çin, Japonya olmak üzere birçok yere balıklarımız gidiyor. Yaklaşık 25 ton kapasitemiz var ama yıl sonuna kadar inşallah 40 ton balık vermeyi düşünüyoruz. Bu balıklar büyüyecek, Karadeniz üzerinden Avrupa'ya ihracı olacak" sözleriyle sürece dair bilgi verdi.

Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
TOURISMJOURNAL En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.