Hava Durumu

#Atina

TOURISMJOURNAL - Atina haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Atina haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

TÜROB, Yunanistan turizm pazarını inceledi Haber

TÜROB, Yunanistan turizm pazarını inceledi

Türkiye’den giden tatilcilerin en fazla ilgi gösterdiği ülkelerin başında gelen Yunanistan ile turizm ilişkileri hareketleniyor. Türkiye Otelciler Birliği’nin (TÜROB) araştırma raporuna göre, bu yıl Türkiye’den Yunanistan’a 1,4 milyon, Yunanistan’dan Türkiye’ye ise 800 bin ziyaretçi sayısına ulaşılması öngörülürken, iki ülke turizmcileri karşılıklı turizm potansiyelini artırmak için iş birliği imkanlarını genişletiyor. Geçen yıl Türkiye’den 1,2 milyon kişi Yunanistan’a giderken, Yunanistan’dan Türkiye’ye 707 bin kişi gelmişti. TÜROB, Türkiye’nin en önemli turizm pazarlarından Yunanistan’ın Atina ve Selanik şehirlerinde kısa bir süre önce gerçekleştirilen ‘GoTurkiye Destination Promotion Event’ etkinliği sonrası, Yunanistan turizm pazarını mercek altına alan bir araştırma raporu hazırladı. Raporda görüşleri yer alan TÜROB Başkanı Müberra Eresin, iki ülke arasında toplam turizm potansiyelinin 3 milyon kişiye ulaşabileceğini, bu hedefe ancak ulaşım alternatiflerinin etkin olarak kullanılması halinde ulaşılabileceğini vurguladı. TÜROB’UN ÖNERİLERİ: ULAŞIM ÖNCELİKLİ OLMALI, HIZLI TREN İÇİN ADIM ATILMALI TÜROB raporunda iki ülke arasında turizm ilişkilerinin geliştirilmesi için şu öneriler sunuldu: • Tanıtım çalışmalarının karşılıklı olarak sürdürülmesi önemli ve gereklidir. Bu kapsamda Türkiye’nin 14-16 Kasım 2025’te Selanik’te düzenlenecek Philoxenia Turizm Fuarına katılması yararlı olacaktır. • Yunan ziyaretçiler için en popüler destinasyonlar İstanbul, Edirne, Kapadokya, Bursa, Ayvalık, İzmir ve Trabzon olarak sıralanıyor. SKYEXPRESS SEFERLERE BAŞLADI • İki ülke arasında uçak sefer sayıları artmakla birlikte özellikle Atina ve Selanik’ten AB ülkelerindeki ücret seviyelerine yakın low-cost seferlerin başlatılması her iki ülkenin turist sayısına önemli katkı yapacaktır. Son dönemde Skyexpress Havayolları’nın Türkiye ile Yunanistan arasında seferlere başlaması olumlu bir gelişmedir. • Selanik-İstanbul arasında tren yolu hattının altyapısının hızlı tren seferlerine göre düzenleneceği uzun yıllardır gündemde yerini koruyor ancak bir ilerleme sağlanamadı. Ege Denizi’ndeki feribot seferlerinin turizme katkısı dikkate alındığında, Selanik-İstanbul hızlı treninin iki ülke turizmine beklentilerin üzerinde katkı vereceği değerlendirilmektedir. • Türkiye ve Yunanistan’ın sunduğu turizm ürünü birbirinin rakibi değil tamamlayıcısıdır. Özellikle uzak destinasyonlardan turizm talebinin 2 ülkeyi kapsayacak paketlerle pazarlanmasının turizm talebinde önemli katkı yaratacağına inanıyoruz. THY ve Star Alliance’ın içerisinde yer alan havayolu şirketlerinin sunduğu geniş bağlantı imkanları dikkate alınarak, uzun yıllardır konuşulan ancak henüz hayata geçirilemeyen bu konuda artık zamanın geldiğini ve ortak adım atılması gerektiğini belirtiyoruz. Kruvaziyer turizm ile birlikte adım atılması bu çalışmada önemli bir başlangıç olabilir. 1.2 MİLYON TÜRK ZİYARETÇİ 1 MİLYAR EURO HARCADI • Özellikle Kapadokya bölgesinde dini grupların ayin için izin süreçlerinin oldukça uzun sürdüğü, izinlerin önceki dönemlerde olduğu üzere İl Kültür ve Turizm Müdürlükleri tarafından kısa süre içerisinde sonuçlandırılmasının beklendiği ifade edilmektedir. • Yunan vatandaşları başta Noel ve Paskalya dönemleri olmak üzere yıl genelinde yurtdışı tatili yapmaktadırlar. Yunan vatandaşlarının yurtdışı seyahatlerinde tercih ettiği turizm türleri kültür turizmi, şehir turizmi, inanç turizmi, yat turizmi, alışveriş ve gastronomidir. • Yunanistan 2024 yılında ağırladığı yabancı ziyaretçilerin 21.8 milyonunu AB ülkelerinden, 14.1 milyonunu ise AB dışı ülkelerden aldı. En çok ziyaretçi sıralamasında Almanya (5,4 milyon), İngiltere (4,6 milyon), İtalya (2,02 milyon), Fransa (2 milyon), ABD (1,6 milyon) ve Türkiye (1,2 milyon) yer aldı. 2024 yılında Yunanistan’ı ziyaret eden 1,2 milyon Türk yaklaşık 1 milyar Euro turizm harcaması yaptı. • Türkiye, Yunan vatandaşları arasında en çok tercih edilen ikinci ülke konumunda bulunuyor. SELANİK VE ATİNA’DA WORKSHOP Diğer yandan TÜROB raporunda, Yunanistan’ın Atina ve Selanik şehirlerinde ‘GoTurkiye Destination Promotion Event’ workshop etkinliği hakkında da bilgi verildi. Workshop, Kültür ve Turizm Bakanlığı ve Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı (TGA) organizasyonu, Yunanistan Kültür ve Tanıtma Müşavirliği, TÜROB, Yunanistan Seyahat Acentaları Birliği ve Yunanistan Seyahat Acentaları Federasyonu iş birliğinde gerçekleştirildi. Atina Büyükelçisi Çağatay Erciyes, Selanik Başkonsolosu Serkan Gedik, Atina Kültür ve Tanıtma Müşaviri Prof. Dr. Veli Aydın, TGA Ülke Pazarlama Müdürü Zeynep Üçok Çelikağ, TÜROB Başkanı Müberra Eresin ile FedHATTA-Yunanistan Seyahat Acentaları Federasyonu Başkanı Lysandros Tsilidis'in de katıldığı etkinlikte Türkiye’den otel ve seyahat acentası temsilcileri ile Yunan seyahat acentesi temsilcileri görüşmeler yaptı, iş birliği olanaklarını değerlendirdiler. TÜROB Başkanı Müberra Eresin, karşılıklı tanıtım çalışmalarının devam etmesi gerektiğine işaret ederken, söz konusu etkinlikte destekleri için Kültür ve Turizm Bakanlığı ve TGA yetkililerine de teşekkürlerini sundu. Rekor pandemi öncesi 2019’da Yıl Türkiye’ye gelen Yunan ziyaretçi sayısı 2019 836 bin 882 2020 136 bin 305 2021 157 bin 723 2022 569 bin 795 2023 686 bin 480 2024 707 bin 133 2025 (ilk çeyrek) 149.616

Türk-Yunan ticaret ve turizm işbirliği büyüyor Haber

Türk-Yunan ticaret ve turizm işbirliği büyüyor

İTO'da düzenlenen Türk-Yunan İş Forumu'nda konuşan İTO Başkanı Şekib Avdagiç, Türkiye ve Yunanistan'ın yalnızca tarihi ve kültürel açıdan değil ekonomik ve ticari alanlarda da birbirini tamamlayan iki ülke olduğunu söyledi. Avdagiç, Türkiye, Asya ile Avrupa arasında bir köprü konumundayken, Yunanistan'ın bu köprü üzerinden Avrupa'ya açılan hayati bir geçit olarak stratejik bir öneme sahip olduğunu, bu konumu da büyük bir değer olarak gördüklerini ifade etti. Türk ve Yunan iş dünyası aktörleri arasındaki işbirliğini, küresel ekonomik zorlukların giderek arttığı bölgede rekabetçi ve sürdürülebilir ekonomik kazançlar elde etmek adına kritik önemde değerlendirdiklerini aktaran Avdagiç, şöyle devam etti: "Bu bağlamda, Türkiye ile Yunanistan arasındaki Yüksek Düzeyli İşbirliği Konseyi gibi kurumsal mekanizmalar, bu işbirliğini teşvik etmek açısından önemli birer kaynaktır. Ayrıca, Türkiye ile Yunanistan arasındaki mevcut ikili ticaret hacmi yaklaşık 6 milyar dolar seviyesinde. Yunanistan, Türkiye'nin ihracatında 14. sırada, ithalatında ise 42. sırada yer almaktadır. Öte yandan Türkiye, Yunanistan'ın ihracatında 9. sırada, ithalatında ise 8. sırada. Özellikle sağlık, çevre, kültür ve sanat, turizm, ekonomi ve ticaret alanlarında Yunan muhataplarımızla daha da geliştirilebilecek ve derinleştirilebilecek önemli bir işbirliği potansiyeli bulunduğuna inanıyoruz. 2024 yılında 710 bin Yunan vatandaşı Türkiye'yi ziyaret etti. Buna karşılık yaklaşık 1,5 milyon Türk vatandaşı Yunanistan'a seyahat etti. Türk turist sayısındaki bu önemli artış, vize prosedürlerinin kolaylaştırılması sayesinde mümkün olmuştur. İnanıyoruz ki, özel paket programları gibi ortak turizm girişimleriyle bu rakamlar daha da artırılabilir ve böylece hem ekonomilerimiz hem de halklarımız arasındaki bağlar güçlendirilebilir." Avdagiç, Ukrayna krizi sonrasında, Avrupa'nın ticaret ve lojistik dinamiklerinin değiştiğini dile getirdi. Türkiye'nin Avrupa Birliği ile daha geniş Avrasya bölgesi arasındaki bağlantıda kilit bir geçiş güzergahı olarak öne çıktığını vurgulayan Avdagiç, "Avrupa Birliği üyesi ülkeler tarafından taşımacılıkta uygulanan kısıtlayıcı transit geçiş kotaları nedeniyle halen çeşitli zorluklarla karşılaşmaktayız" diye konuştu. Türkiye-Yunanistan İş Forumu ve B2B görüşmelerinin, bu sorunların çözümüne yönelik önemli bir adım olduğuna ve önümüzdeki fırsatların değerlendirilmesine katkı sağlayacağına inandıklarını kaydeden Avdagiç, İstanbul Ticaret Odası olarak bu girişimleri desteklemeye tam anlamıyla kararlı olduklarını belirtti. Avdagiç, sözlerini şöyle sürdürdü: "825 bin üye şirketimizle, 15 milyonluk bir nüfusu temsil ediyoruz. İstanbul, ticaret, finans, lojistik ve turizm açısından küresel düzeyde kilit bir merkezdir. Her yıl, üyelerimizle birlikte 47'den fazla uluslararası fuara katılıyor, odamızda 100'den fazla yabancı heyeti misafir ediyoruz. Ayrıca uluslararası ticaret heyetleri düzenliyor ve sadece İstanbul için değil tüm Türkiye ekonomisi için katma değer sağlayan faaliyetler yürütüyoruz. İstanbul Ticaret Üniversitesi aracılığıyla eğitime katkı sunuyoruz. İstanbul Fuar Merkezimizde, yılda yaklaşık 80 fuar düzenlenen, son teknolojiye sahip sergi salonları mevcut. Türkiye'nin en büyük teknoparkı olan Teknopark İstanbul'u, teknolojik gelişim ve inovasyonu desteklemek amacıyla kurduk. Girişimciliği teşvik etmek ve yatırımlardan en yüksek düzeyde fayda sağlanmasını temin etmek amacıyla Start-Up Vakfı'nı hayata geçirdik. Dünyanın en büyük ikinci ticaret odası olarak bu gücümüzü komşumuzla paylaşmaya hazır ve istekliyiz." Atina Ticaret ve Sanayi Odası Birinci Başkan Yardımcısı Sophia Kounenaki Efraimoglou ise "Yunan-Türk ekonomik ilişkilerini diyalog, birliktelik ve yatırım üzerinden geliştirmek için çok önemli bir adım atıyoruz ve spesifik ticaret aktivitelerimiz çok büyük bir değer olduğunu görüyoruz" dedi. Buradaki ticaret hacminin çok yüksek olduğunu gördüklerini belirten Efraimoglou, ticari ilişkilerin ve buradaki bağlantıların derinleştirilmesi için çok büyük potansiyel olduğunu gördüklerini açıkladı. Efraimoglou, "İki taraflı yatırımlarla bağlılığımız artacaktır. Türkiye bu bölgedeki en önemli güçlerden biri ve çok önemli sanayi ve coğrafi pozisyona sahip. Çok değerli bir piyasaya sahip aynı zamanda teknoloji ve inovasyon ekosistemi olarak hızlı adımlar atmakta" ifadelerini kullandı. Türkiye'nin yatırım için çekici bir ülke olmaya başladığını belirten Efraimoglou, Türkiye'nin dijital dönüşüm ve yeşil yatırım için bir odak noktası olmaya başladığını söyledi. Efraimoglou, "Ekonomilerimizin birbiriyle rekabetten daha çok birbirine destekle daha çok gelişebileceğini düşünüyoruz" açıklamasında bulundu.

Moskova’da 1 Oda Fiyatına Türkiye’de Daire Haber

Moskova’da 1 Oda Fiyatına Türkiye’de Daire

Rusya’daki yükselen gayrimenkul fiyatları, yatırımcıları ve bireysel alıcıları yurtdışında ev arayışına itiyor. 2025 itibarıyla Moskova’da bir odalı dairenin ortalama fiyatı 12,6 milyon rubleye (yaklaşık 129 bin dolar) denk geliyor. Yeni projelerde ise fiyatlar 14,7 milyon rubleye (150 bin dolar) kadar çıkıyor. Bu bütçeyle yurt dışında gayrimenkul almak isteyenler için Türkiye, Yunanistan ve Tayland cazip alternatifler olarak öne çıkıyor. Türkiye, yatırımcılar ve bireysel alıcılar için en popüler seçeneklerden biri olmayı sürdürüyor. 140 bin euro bütçeyle Antalya’da, garantili kira getirisi sunan 60 m² bir daire satın almak mümkün oluyor. Uzmanlara göre, bu tür yatırımlar euro bazında yıllık yüzde 10 getiri sağlayabiliyor. Mersin’de, tamamlanmak üzere olan projelerde iki daire alıp yüzde 8,3 getiri elde etmek de alternatifler arasında bulunuyor. Daha büyük bir ev isteyenler için Alanya’da iki yatak odalı, 80 m² ikinci el daireler aynı fiyattan alınabiliyor. Yabancı yatırımcılar için Türkiye’de konut alım süreci oldukça erişilebilir. Rus vatandaşları için herhangi bir prosedür değişikliği bulunmazken, satın alma süreci; uygun mülkü seçmek, sözleşme imzalamak, vergi numarası almak ve tapu kaydını tamamlamaktan oluşuyor. Türkiye’de 200 bin dolarlık bir yatırım oturma izni sağlarken, 400 bin dolarlık bir yatırım vatandaşlık hakkı sunuyor. Uzmanlar, 2025’te konut kredisi faiz oranlarının düşmesiyle birlikte Türkiye’de gayrimenkule olan talebin artmasını bekliyor. Türkiye’nin yanı sıra, Yunanistan ve Tayland da Rus alıcılar için dikkat çeken yatırım noktaları arasında. Yunanistan’da 100 bin euro bütçeyle Atina merkeze yakın stüdyo daireler alınabilirken, 147 bin euro ile Pire ve Alimos gibi turistik bölgelerde daha geniş konutlar alınabiliyor. Ancak, bu rakamlar Yunanistan’ın oturma izni veya "Altın Vize" programı için yeterli olmuyor. Tayland’da ise 85 bin dolardan başlayan fiyatlarla Phuket, Pattaya ve Samui’de küçük stüdyo daireler satın almak mümkün. Tayland’ın turizmi teşvik eden politikaları, özellikle yatırım amaçlı alımları cazip hale getiriyor.

THY, Küba Uçuşlarında Yüzde 80 Doluluk Yakaladı Haber

THY, Küba Uçuşlarında Yüzde 80 Doluluk Yakaladı

İSTANBUL (İHA) - Dünyanın en çok ülkesine uçan hava yolu şirketi Türk Hava Yolları (THY), 2024 yılında Küba uçuşlarında büyük bir başarı elde etti. Yıl boyu 110 bin yolcu taşıyan THY, yüzde 86 doluluk oranına ulaştı. THY Havana Müdürü Erkan İnce, 2017’de başlatılan Havana seferlerinin 2024’te kış tarifesiyle haftada 5 frekans olarak düzenlendiğini belirtti. TRANSİT YOLCULARDA YÜKSEK TALEP Erkan İnce, "5 frekans seferlerimizi İstanbul-Havana, Havana Karakas-İstanbul olarak operasyonlarımızı yürütmekteyiz. 2024 yılında 110 bin yolcu taşıdık ve doluluk oranımız yüzde 86 olarak gerçekleşti. Bunların yüzde 75'i transit yolcu olarak İstanbul üzerinden Havana'ya devam etti. Yüzde 25'ini ise İstanbul'dan Havana'ya lokal olarak yolcu taşımaktayız. Buradaki gayemiz Küba'ya varışlı olarak yolcu taşımak. Transit yolcularımızı genellikle Belgrad, Atina, Romanya'da Bükreş, Sofya ve Kuzey Avrupa ülkelerinden gelenler oluşturmakta. Seferlerimizin artmasıyla birlikte doluluk oranımız da orantılı olarak artıyor" dedi. Özellikle kış aylarında Küba'ya uçuşların daha yoğun olduğunu ekledi. "İKRAM VE UÇUŞ AĞI EN BÜYÜK AVANTAJIMIZ" THY’nin Küba’ya uçan diğer hava yollarından farkını anlatan İnce, "Bizi, Küba'ya uçan diğer hava yolu şirketlerinden ayıran en önemli özelliğimiz network. Dünyanın en çok ülkesine uçan hava yolu şirketiyiz. Bu bizim için en büyük artı konumunda. Dünyada 130 ülkeye uçuyoruz, en son Şili seferiyle birlikte Guinness Rekorlar Kitabı'na girdik. İkram ve geniş uçuş ağımız yolcularımızın bizi tercih etmesinde önemli rol oynuyor" dedi.

2025’te İstanbul’un Turizmde Yıldızı Parlayacak Haber

2025’te İstanbul’un Turizmde Yıldızı Parlayacak

Seyahat firması Titan Travel, Instagram, TikTok ve Google arama trendlerini analiz ederek yaptığı araştırmada, İstanbul’un 2025’te turist akınına uğrayabileceğini öngörüyor. Şirketin sosyal seyahat endeksinde İstanbul, 10 üzerinden 7,96 puan alarak dikkate değer bir başarı elde etti. İstanbul’un bu yüksek puanı, kentin ziyaretçi sayısında ciddi bir artış yaşanabileceğine işaret ediyor. Ancak ağustos ayında Türkiye’de Instagram’a getirilen geçici erişim engelinin, tatil paylaşımları ve hashtag kullanımı açısından belirsizlik yarattığı ifade ediliyor. Titan Travel’ın 2025’te en çok etiketlenmesi beklenen şehirler listesinde Avrupa şehirleri öne çıkıyor. İlk sırada Fransa’nın Nice şehri yer alırken, Londra ikinci, Paris ise üçüncü sırayı aldı. Londra ayrıca Instagram’da en fazla paylaşılan destinasyon unvanını elinde tutuyor. Listede Birleşik Arap Emirlikleri (BAE), Amerika Birleşik Devletleri (ABD) ve Japonya’dan ikişer şehir yer alırken, Avrupa’dan toplam dört şehir dikkat çekiyor. İspanya’nın Palma de Mallorca kenti, 2024 yılında Instagram’da üç milyondan fazla kez etiketlenerek ilk üçe girdi. Ancak bu popülerlik, yerel halkın artan turist yoğunluğundan şikayet etmesine neden oldu. Yunanistan’ın Rodos Adası, son bir yılda Instagram paylaşımlarında yüzde 8’lik bir artış gösterdi. Orman yangınlarına rağmen ada, turistlerin ilgi odağı olmaya devam ediyor. Atina’nın ünlü Akropolis’i ise 1,69 milyondan fazla sosyal medya gönderisiyle dünyada en çok etiketlenen 10 tarihi simge arasında bulunuyor. Eyfel Kulesi ve Roma’daki Kolezyum gibi Avrupa’nın diğer ikonik yapıları da sosyal medyada popülerliğini koruyor. Diğer yandan, Google’da tatil aramaları son üç yılda yüzde 427 artış gösteren, Gotik mimari ve çikolatasıyla ünlü Belçika’nın başkenti Brüksel de dikkate değer bir sıçrama yaptı. Ayrıca, Hollanda sosyal seyahat endeksinde geçen yıla kıyasla 13 sıra birden yükseldi.

Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
TOURISMJOURNAL En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.