Hava Durumu

#Atf

TOURISMJOURNAL - Atf haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Atf haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

TURİZMİN GÜNEŞİ AFRİKA’DA DOĞUYOR: ATF25 EGYPT 13-14 EYLÜL'DE Haber

TURİZMİN GÜNEŞİ AFRİKA’DA DOĞUYOR: ATF25 EGYPT 13-14 EYLÜL'DE

Turizm sektörünün gözünü Afrika’ya çevirecek olan Afrika Turizm Fuarı (ATF25 Egypt), 13 - 14 Eylül 2025 tarihlerinde Rixos Radamis Sharm El Sheikh’te düzenlenecek.  “Turizmin Güneşi” sloganıyla sahneye çıkan ATF25 Egypt, Afrika’nın eşsiz mirasını, doğal zenginliklerini ve sürdürülebilir turizm vizyonunu global turizm profesyonelleriyle buluşturacak. Geçtiğimiz yıl 67 ülkeden 2.000’e yakın seyahat acentesi temsilcisi ve 3.077 profesyonel ziyaret ile gerçekleşen ATF, bu yıl 3000’den fazla katılımcı ve 100’ün üzerinde uluslararası turizm markasını bir araya getirerek Afrika kıtasının turizm liginde üst sıralara tırmandığını bir kez daha gösterecek. İKİ GÜNDE HEDEF ODAKLI İŞ GÖRÜŞMELERİ Afrika’nın turizminin geleceğini katmadeğer sunacak bir iş platformu olan Afrika Turizm Fuarı boyunca hedef odaklı B2B görüşmeleri yapılarak yeni ortaklıklar, yatırım fırsatları ve güçlü iş birlikleri için eşsiz bir zemin hazırlanacak. AFRİKA TURİZMİNİN GELİŞİMİ ATF25 EGYPT’TA KONUŞULACAK 13 - 14 Eylül 2025 tarihlerinde Rixos Radamis Sharm El Sheikh’te düzenlenecek olan Afrika Turizm Fuarı 2025 Mısır kapsamında düzenlenecek panellerde sürdürülebilir destinasyonlar, dijital dönüşüm, kalkınma odaklı turizm modelleri gibi kritik başlıklar ele alınacak. Katılımcılar, sektöre yön veren liderlerle buluşarak Afrika’nın kalkınma vizyonuna doğrudan katkı sunacak. KITAYI BİRLEŞTİREN STRATEJİK BULUŞMA Afrika Turizm Fuarı ATF25 Egypt; Türkiye, Avrupa, Orta Doğu, Balkanlar, Benelüks ve Baltıklar başta olmak üzere, tur operatörleri, otel zincirleri, seyahat acenteleri ve yatırımcılar için kaçırılmayacak bir uluslararası network merkezi olacak.  13-14 Eylül tarihlerinde Rixos Radamis Sharm El Sheikh’te düzenlenecek olan Afrika Turizm Fuarı’nda kıtanın dört bir yanından gelecek yatırımcılar, kanaat önderleri, bürokratlar ve bakanlık temsilcileri Afrika turizminin gelişimine katkı sağlayacak. AFRİKA’YI DÜNYAYLA BULUŞTURAN KÖPRÜ: ATF25 EGYPT Afrika kültürünü ve turizmini dünya ile buluşturacak olan Afrika Turizm Fuarı, inovatif ve birleştirici yapısıyla Afrika’yı dünya ile buluşturan bir köprü vazifesi görerek, Afrika’nın turizmle kalkınmasına katma değer üretecek. Daha fazla bilgi için africatourismfair.com sitesini ziyaret edebilirsiniz. 

ULUSLARARASI ANTALYA TURİZM FUARI 2025 MANİFESTOSUNU YAYINLADI Haber

ULUSLARARASI ANTALYA TURİZM FUARI 2025 MANİFESTOSUNU YAYINLADI

Misafirperverlik Artık Bir Sorumluluk ATF25 Türkiye’nin manifestosunda, turizmin en büyük sorumluluğu olan sürdürülebilirlik anlayışıyla birlikte misafirperverlik kavramının da yeniden yorumlanması gerektiği ifade ediliyor. Bu bağlamda, çevreye saygılı, kültüre duyarlı, ekonomik olarak dengeli ve uzun vadeli etkiler yaratan bir hizmet anlayışıyla "sürdürülebilir misafirperverlik" kavramının altı çiziliyor. “Misafirperverlik artık sadece bir deneyim değil, bir sorumluluktur.” mesajıyla yola çıkan ATF25 Türkiye, tüm paydaşları bu dönüşümün parçası olmaya davet ediyor. Sürdürülebilir Misafirperverlik Neyi Kapsıyor? ATF25 Türkiye’nin ana teması olan "sürdürülebilir misafirperverlik", çevresel, sosyal ve ekonomik etkileri gözeten bir yaklaşımı ifade ediyor. Bu anlayış, dört temel başlıkta ele alınıyor: Kültürel ve toplumsal sürdürülebilirlik, yerel halkın ve kültürün turizme entegre edilmesini; geleneklerin otantik deneyimlerle yaşatılmasını hedefliyor. Ekonomik sürdürülebilirlik, yerel tedarik, eko-turizm ve sezonsuz etkinliklerle ekonomik döngünün desteklenmesini amaçlıyor. Çevresel sürdürülebilirlik, enerji tasarrufu, organik ürün kullanımı ve atık yönetimi gibi çevre dostu uygulamaları kapsıyor. Sosyal dayanışma ise, yardımlaşma kültürünün korunması ve kriz zamanlarında dahi misafirperverliğin sürdürülmesini vurguluyor. Türk Misafirperverliği Lale Motifiyle Simgeleniyor ATF25 Türkiye’nin temasının tanıtıldığı manifestoda, Türk misafirperverliğini simgeleyen Türk Lalesi motifi de tanıtıldı. Türkistan coğrafyasından dünyaya yayıldığı bilinen ve Osmanlı'da bir devre adını veren Türk Lalesi, Türk kültürünün ayrılmaz bir parçası olarak kabul ediliyor. Bu bağlamda Türk Lalesi, ATF25 Türkiye’de Türk misafirperverliğinden ilhamla sürdürülebilir misafirperverlik temasını simgeleyen bir motif olarak kullanılıyor. Sektörün Geleceği ATF25 Türkiye Sahnesinde Konuşulacak Üç gün sürecek ATF25 Türkiye’de; ekonomi, sanat ve sporun misafirperverlik üzerindeki etkileri, farklı pazarların beklentileri, gastronomi ve kültürel mirasın yeni nesil deneyimlerdeki rolü, teknolojinin ve emeğin sürdürülebilir turizme katkısı gibi konular, ulusal ve uluslararası panelistler eşliğinde değerlendirilecek. Antalya’dan Dünyaya: Sürdürülebilir Misafirperverlik ATF25 yönetimi yayınladığı manifestoda; “Sadece bugünü değil, yarını da ağırlamayı bilen turizm sektöründe Türkiye’den dünyaya uzanıp, bu çağrımızla, rol modeli olarak sürdürülebilir misafirperverlik; Türk misafirperverliğinin dönüşümünün bir parçası olarak izini sürüyoruz. Antalya’dan yükselen bu çağrı, yalnızca bugünü değil, geleceği ağırlayan bir anlayışın başlangıcıdır. Sizi bu dönüşümün parçası olmaya davet ediyoruz” ifadelerine yer verdi. Bu anlamlı manifesto, turizm dünyasında yalnızca ticari değil; insani, çevresel ve kültürel değerleri öne çıkaran bir dönüşümün işaret fişeği olarak görülüyor. Uluslararası Antalya Turizm Fuarı, “Türk Turizm Hazinesi: Sürdürülebilir Misafirperverlik” temasıyla, turizmde sürdürülebilirliğin ilk koşulu olan misafirperverlik kavramını hatırlatmayı ve turizme katkı sağlamayı hedefliyor.

Antalya Turizm Fuarı “Uluslararası” Unvanını Kazandı Haber

Antalya Turizm Fuarı “Uluslararası” Unvanını Kazandı

Türkiye’nin ve Akdeniz Bölgesi’nin en önemli turizm fuarı olan Antalya Turizm Fuarı (ATF25 Türkiye), “Uluslararası” unvanını kazanarak, küresel turizm arenasında daha güçlü bir konum elde etti. GMT Fuarcılık’ın düzenlediği Antalya Turizm Fuarı, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) tarafından belirlenen tüm kriterleri başarıyla yerine getirerek, bu prestijli unvanı alma hakkı kazandı. “Turizmin Kalbi” sloganı ve yerinde pazarlama ilkesiyle her yıl dünya çapındaki turizm profesyonellerini Antalya’da bir araya getiren ATF, uluslararası unvanı ile yoluna daha da güçlenerek devam ediyor. Antalya Turizm Fuarı, yeni ünvanı ile sektördeki küresel etki alanını genişleterek, dünya çapında tanınan ve güvenilirliği tescillenmiş bir etkinlik haline geldi. ULUSLARARASI ANTALYA TURİZM FUARI, ETKİSİNİ DAHA DA ARTIRACAK ATF, uluslararası unvanını kazanarak, güvenilirliği ve yüksek kalite standartlarıyla tescillenmiş ve global ölçekte tanınan bir etkinlik haline geldi. Bu ünvan, ATF’nin uluslararası medya ve sektör basınındaki görünürlüğünü artırarak, dünya çapında daha fazla katılım ve ziyaretçi çekme potansiyelini beraberinde getirecek. Artık resmi olarak uluslararası bir fuar statüsüne sahip olan ATF, büyük markalar ve yatırımcılar için stratejik fırsatlar yaratırken, yeni iş birlikleri ve ticaret bağlantıları kurma imkânı sunacak. Bu uluslararası tanınma, ATF’nin pazarlama gücünü güçlendirerek onu küresel ölçekte daha rekabetçi ve prestijli bir etkinlik haline getirecek ve aynı zamanda yer bulma ile küresel tanınırlık açısından önemli bir avantaj sağlayacak. ATF, sektördeki en yüksek standartları belirleyerek, global düzeydeki etkinliğini daha da büyütmeye devam edecek. ATF25 TÜRKİYE, 2025’TE YEDİNCİ KEZ KAPILARINI AÇIYOR Uluslararası Antalya Turizm Fuarı, 22-23-24 Ekim 2025 tarihlerinde yedinci kez kapılarını açacak. Antalya Uluslararası Fuar ve Kongre Merkezi’nde gerçekleştirilecek olan ATF25 Türkiye, turizm sektörünün yanı sıra bağlantılı birçok sektörü bir araya getiren güçlü içeriği, dikkat çekici programları ve sınırsız iş ağı fırsatları ile profesyonelleri ağırlamaya hazırlanıyor. Turizmin Kalbi ATF25 Türkiye, resort turizmi başta olmak üzere alternatif turizm çeşitlerinin tüm oyuncularını tek bir çatı altında buluşturacak. TURİZMİN KALBİ ATF25 TÜRKİYE’DE ATIYOR Geçtiğimiz yıl ekim ayında 78 ülkeden 30 binin üzerinde profesyonel ziyaretle gerçekleşen ve 845 markayı ağırlayan ATF, sektörde büyük bir yankı uyandırdı. Beş farklı sahnede 130’dan fazla konuşmacının yer aldığı paneller, sektörün her alanında yenilikçi yaklaşımların tartışıldığı, bilgi alışverişine imkân sağlayan toplam 2000 dakikalık bir program sundu. İlber Ortaylı, Sunay Akın ve Özgür Demirtaş gibi ünlü isimlerin yer aldığı ATF panelinde birbirinden değerli isimler bilgi ve tecrübelerini katılımcılarla paylaştı.  Bu büyük başarının ardından ATF25 Türkiye, daha da geniş kapsamıyla sektör profesyonellerini yeniden bir araya getirmeye hazırlanıyor. 22-23-24 Ekim 2025 tarihlerinde gerçekleşecek olan Uluslararası Antalya Turizm Fuarı bu yıl 35.000 m² alanda, 40.000’in üzerinde profesyonel ziyaret ile resort ve alternatif turizm çeşitlerinin tüm oyuncularını bir araya getirmeyi hedefliyor.

Nihal Duruk: Haber

Nihal Duruk: "İnsanlar Artık Dingin Tatil Tercih Ediyor"

Nihal Duruk, "Juju markası 2024 yılında yarattığımız yeni doğmuş bir marka ve bize sonsuz iyi gelen bir marka oldu" diyerek markanın çıkış noktası olan Juju kelimesinin asıl anlamının "şifalanmak, Batı Afrika kökenli bir inanç sistemi" demek olduğunu belirtti. "Juju ismini otelimize seçerken aslında bunun içini bir konseptle doldurarak seçtik. Juju Premier Palace'ın birçok tesisten kendini ayrıştırdığı yeni özellikleri var" açıklamasında bulundu. Özellikle pandemiden sonra tüm dünya insanlarında bazı ayrışmalar, farklılaşmalar gözlemlediklerini, tatil yapan insanların da bu anlamda yeni beklentilere girdiğini gördüklerini söyledi.  Zengin yiyecek-içeçek konseptleri ve eğlence konseptlerinde tüm otellerinin birbirine benzediğini belirten Duruk, “Biz de artık dedik ki, insanlar mutluluğu başka yerlerde de arıyorlar. Ben duygusunda arıyorlar, merkeze dönüyorlar. Bunun için de bir takım Doğu sporlarıyla yakından ilgilenmeye başladılar. Yoga, meditasyon, nefes terapileri, Sound Healing dediğimiz etkinlikleri otelimize getirdik” sözleriyle Juju’yu rakiplerinden ayıran noktaları anlattı. Profesyonel ekiplerce kurulan diğer markaları Desha Yoga Studio’dan da bahseden Duruk, stüdyonun Juju ile birleştirilmesi ile otelde konaklayan tüm misafirlerin konsept dahilinde bu etkinliklerden faydalanmalarını sağladıklarını belirtti. "Resort otelciliğe Antalya'da yeni bir bakış açısı kazandırmaya çalıştık. Juju’nun anlamı da şifalanmak olunca, bu hikayeyle karşılığını buldu" diyerek keyifli bir sene geçirdiklerini ifade etti. 2024 yılının beklentilerin üzerinde geçtiğini belirten Nihal Duruk, birçok kriz sonrası toparlanmaya çalışan bir endüstride yeni bir marka kurmanın heyecanı ve endişesini taşıdıklarını söyledi. "Kolay bir iş olmadı ama beklediğimizin ötesinde, çok hızlı karşılık buldu. Bütün partnerlerimizin desteğiyle çok kısa bir sürede Juju, ismini tüm dünyaya duyurdu. Tabii ki, Türkiye'deki enflasyonist ortamlarda fiyat artışlarında beklenen kararlılıklar olmadı ama biz yeni markamızla hedeflerimizin üstüne çıktık. Türkiye bugünkü şartlarını korumayı başarırsa daha iyi bir 2025 yılının geleceğini hayal ediyorum. Çünkü artık Türkiye'nin nereye oturması gerektiğini tüm operatörlerimiz, partnerlerimiz, misafirlerimiz algılama noktasındalar” diyerek 2025 yılının daha konforlu geçeceğini beklediklerini vurguladı.  

Banu Mızraklı: Haber

Banu Mızraklı: "Teknoloji İlerlese de İnsan Faktörünün Önemi Devam Edecek"

Duja Hotel Grubu’nu tanıtarak sözlerine başlayan Mızraklı, “Otellerimiz Ege bölgesinde, Sarıkamış’ta bulunmakta. Merkez ofisimiz Antalya’da, biliyorsunuz turizmin başkenti Antalya. Buradan bağlantılarımızı sürdürüyoruz, Ege’deki ve Sarıkamış’taki otellerimizi yönetiyoruz. Bugün de meslektaşlarımızla istişare etmek için fuardayız” dedi. 2024 yıl sonu rakamları ve 2025 yılı hedefleri hakkında, “Rakamsal olarak ve hedef bağlamında soracak olursanız, mantıklı hedefler koyan her profesyonel gibi biz de hedeflerimize ulaştık. Ancak hedeflere ulaşmak çok kolay değil. Ülkenin ekonomik koşulları ve birçok şartı üst üste koyunca, global pazarda iş yapmaya çalıştığımız için tabii ki çok zor. Ama biz her zaman doğru planlayarak, doğru yöneterek, doğru stratejilerle olmak istediğimiz noktadayız. 2025 için de her sene olduğu gibi üstüne koyarak ilerlemeye devam edeceğiz. Şimdiden hazırlıklarımızı, planlamalarımızı ona göre ayarladık. Daha iyi olması için tabii ki çabalıyoruz, ama bizim yaptığımız işi daha iyi yapmak çok büyük performans gerektiriyor” diyerek planlarından bahsetti.  Teknolojik gelişimlerin turizme etkisi hakkındaki görüşlerini sorduğumuz Mızraklı, “Dünyadaki her sektörde olduğu gibi tabii ki teknoloji hayatımızın her yerinde, iliklerimize kadar işlediği için turizm sektöründe de bundan bağımsız olmak mümkün değil. Artık biliyorsunuz, online rezervasyon ortamları, online platformlar çok ciddi boyutta mesleğimizde etkili. Ama otelcilik kanadında her zaman insan faktörü değerini korumaya devam edecek” diyerek teknolojinin kontrol edilemez bir hızla ilerlediğini belirtti. Turizm sektörü için de bu gelişmelerin kritik olduğunun altını çizdi.  Fuarla ilgili görüşlerini paylaşan Mızraklı, uzun yıllardır sektörün içinde olduğunu ve dünyanın çeşitli yerlerindeki pek çok fuara katıldığını belirtti. Başlangıçta Antalya'da bir fuarın potansiyelinden emin olmadığını söyleyen Mızraklı, özellikle son birkaç yıldır fuarın ulaştığı başarı düzeyinden oldukça etkilendiğini ifade etti. Organizasyonu gerçekleştiren ve turizm profesyonellerini bir araya getiren ekibi de tebrik ederek, “Özellikle bizim gibi farklı bölgelerde otelleri olan, farklı bölgelerdeki acentelerle bağlantı kurmak isteyen otelciler için kendi ülkemiz içinde bile olsa kalkıp İstanbul’a, Bodrum’a, Kuşadası’na gitmek çok zor. Burada hepimiz bir araya geliyoruz, istişare ediyoruz. Görüşerek bazı adımları burada atıyoruz veya atılmış adımların altını çiziyoruz” dedi. Son yıllarda fuarın oldukça verimli geçtiğini belirtirken fuarın daha da büyüyüp, daha zengin ve etkin bir etkinliğe dönüşeceğine inandığını söyledi.

Nusura Tiperu: Haber

Nusura Tiperu: "Uganda-İstanbul Direkt Uçuşları Turizm Pazarını Büyütecek"

Uganda'nın Ankara Büyükelçisi Nusura Tiperu, 23-26 Ekim tarihleri arasında Antalya'da düzenlenen 6. Antalya Turizm Fuarı'na yaklaşık 20 Ugandalı tur operatörü temsilcisinin katıldığını belirterek, fuarda turizm sektörü profesyonelleriyle çeşitli iş birlikleri sağlandığını açıkladı. Uganda ile İstanbul arasında doğrudan uçuşların başlamasının, iki ülke arasındaki işbirliğini güçlendireceğini ve Uganda’nın turizm pazarını genişleteceğini vurguladı. Uganda'nın önde gelen tur operatörleri ile fuarda yer aldıklarını ifade eden Tiperu, "Amacımız Doğu Afrika'da yer alan Afrika'nın incisi Uganda'yı ve onun nefes kesici güzelliğini sergilemek. Turizm konusunda tutkuluyuz ve tur acentelerimiz ile Türkiye'dekiler arasında iş birliği kurmayı ve bunu somutlaştırmayı istiyoruz" dedi. Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) ile güçlü bir ilişkileri bulunduğunu söyleyen Tiperu, Uganda’da Türk tur acentelerinden oluşan bir heyeti ağırladıklarını ve bunun sonucunda uzun vadeli iş birliklerinin temellerini attıklarını belirtti. Uganda'nın turizmde doğal güzelliklere odaklandığını vurgulayan Tiperu, "Uganda tatlı sular, hayvanlar, goriller, şempanzeler, aslanlar ve safariler gibi doğal cazibe merkezlerinden yararlanarak Türkiye'nin meşhur kum ve deniz destinasyonlarını tamamlayan eşsiz bir deneyim sunuyor. Uganda ile İstanbul arasında doğrudan uçuşların gerçekleştirilmesiyle ortaklığımızı güçlendirmeyi ve Uganda'yı Türkiye'den dünyaya pazarlamayı hedefliyoruz. Türkiye'nin 60 milyon turisti hedefleyen önemli turizm büyümesini takdir ediyor ve ülkelerimiz arasında malların, hizmetlerin ve insanların serbest dolaşımını geliştirmeye çalışıyoruz" diye konuştu. Türkiye'den Uganda'ya daha fazla turist gelmesini beklediklerini de sözlerine ekledi.

Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
TOURISMJOURNAL En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.