Hava Durumu

#Akm

TOURISMJOURNAL - Akm haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Akm haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Antalya’daki 70 Yılllık Mülkiyet Sorunu Çözüme Kavuşuyor Haber

Antalya’daki 70 Yılllık Mülkiyet Sorunu Çözüme Kavuşuyor

Mirasçı avukatı Muhtar Kızıltan konuyla ilgili açıklama yaptı ve "70 yıllık kanayan yaramız hem kamu yararına hem de mirasçılar lehine çözüm aşamasına geldi" dedi.   İLGİLİ BELEDİYELER VE ANTALYASPOR VAKFI 70 YILLIK MİRAS SORUNUNU ÇÖZMEK İÇİN BİR ARAYA GELDİ   Konuyla ilgili olarak uzun süredir hukuki mücadele veren avukat Muhtar Kızıltan, ilgili belediye yetkilileri ve Antalyaspor Vakfı yöneticileriyle gerçekleştirdiği görüşmeler neticesinde kamu yararı esas alınarak söz konusu arazideki mirasçıların mağduriyetlerinin giderilmesi için hukuki düzenlemeler yapılmasına çalıştıklarını  söyledi.   70 YILLIK SÜREÇTEN BUGÜNE NELER YAŞANDI? 70 yıllık sorunun çözülmesinde önemli rol oynayan ve çoğu mirasçının avukatı olan Muhtar Kızıltan süreçle ilgili şunları söyledi: "Konuyu bir haritayla anlatmak istiyorum. Hepimizin bildiği Turizm Uygulama Oteli, Eğitim Araştırma Hastanesi, Falez ve Rixos otelleri, Cam Piramit Parkı, AKM, Atatürk Kültür Parkı, Cam Piramit Fuar ve Kongre Merkezi, Gölbaşı Restaurant, 7 Mehmet Restoran, Atik Tenis İhtisas Kulubü, McDonald’s, Saraçoğlu Petrol Tesisleri, Antalyaspor Tesisleri, Antalyaspor Halı Sahası, Antalya Corendon Stadyumu, Antalya Adliyesi, Nashira City, Antalya Spor Salonu.., daha gerilere gidelim; ANTKOOP ve sayısız sitelerdeki 10 bin civarında konut, Meltem Pazar Yeri, tesisler, okullar, parklar, Tapu Bölge Müdürlüğü, camiler, yeni Adliyeye kadar otoparklar, kooperatifler ve daha birçok yapının malikleri var. Ama bunların taşınmazları üzerinde dava süresinde yasal kamulaştırmalar veya yasaya uygun olmayan biçimde kamulaştırma yapmadan resmi makamlarca tesisler kurulmuş. Yani, tapu malikleri bu haklarını kullanma olanağından mahrum durumdalar. Bütün bunlar şöyle başlıyor ; 1955 yılında Antalya Kadastro Müdürlüğü kadastro çalışması sonucunda 556 ada 2 ve 570 ada 3 parseller olarak sınırlandırılan 4.000 dönümlük taşınmazların malikleri TAPU KAYITLARINA DAYALI olarak belirliyor . Taşınmazların 1/3 payının tapu maliki Bakırcı Yorgi adlı şahıs mütegayyip olduğundan bu hisse Maliye Hazinesi adına, diğer 1/3 paylar ise yine tapu kayıtları uyarınca Hacı Bekirzade ve Hacı Süleyman (Arap Süleyman olarak bilinir) adına tespit ediliyor. Kadastronun bu tespitinden sonra Hazinenin tarafı olduğu bir dava açılıyor ve bu dava 2006 yılına kadar sürüyor. Yarım asır sonra verilen karar sonucunda taşınmazların miktarı yarıya düşüyor, karar ise aynen Kadastro tespitindeki maliklerin adlarına tescil yapılmasına ilişkin. Yani 51 yıl sonra "burası sizinmiş" diyor Devlet. Kesinleşmiş kararın infazı için Tapu Sicil Müdürlüğüne giden malikler beklediklerinden çok daha büyük bir sürpriz ile karşılaşırlar. Dava süresi içerisinde maliki oldukları taşınmazların büyük bölümü 1980’li yıllardan başlayarak kamulaştırılmıştır. Hem de eski para ile 20.000 TL, günümüz parası ile 0,20 TL (yani 20 kuruş) bedellerle… Dava sürdüğü için bu kamulaştırma bedellerini de alamamışlar ve kamulaştırma paraları da deyim yerinde ise "pul" olmuştur. Bu "kamulaştırma" furyasına bir örnek vermek isterim; şimdi üzerinde FALEZ Otel’in bulunduğu alan Arsa Ofisi tarafından "dar gelirlilere ev yapılması" amacıyla 1164 sayılı yasa uyarınca kamulaştırılmış ve fakat daha sonra Maliye Hazinesine devredilerek, Maliye Hazinesi tarafından da Turizmi Teşvik Yasası uyarınca otel yapılmak üzere Özkaymak şirketine "TAHSİS" edilmiştir. Peki, çoğu Antalya’nın eski ailelerinden olan tapu maliklerine "kalan" mülk yok mudur? Vardır ama neredeyse hepsine resmi kurumlarca el atılmış, malikler açısından işlevsiz imar planlarıyla rekreasyon alanlarına, yeşil alanlara dönüştürülmüş ve üzerlerine Cam Piramit’inden AKM’ye, restoranlardan spor tesislerine sayısız "yapı" kurulmuştur. Bunların tamamı plansız, imarsız, ruhsatsız yapılardır ve  yıktırılması da yasal engel nedeniyle imkansızdır, çünkü Yargıtay bu tür yapıların yıkımı ve müdahalenin önlenmesi davalarında bütün maliklerin davacı olmasını şart koşmaktadır. 800 kadar hissedarın da birlikte dava açmaları mümkün olamamaktadır. Tapu maliklerinin çilesi 1955 yılından bu yana geçen 70 sene sonrasında da sona erememiştir. Çünkü, bu kez de halen Asliye Ceza Mahkemesinde yargılanmakta olan bir kamu görevlisinin nüfus kayıtlarını değiştirerek (ki, müracaatımız üzerine sonradan eski haline getirilmiştir) elde ettiği bir veraset belgesine dayanarak açtığı davalar ile uğraşmaktadırlar. Adaletin ağır işleyişi, bu kez de idarelerin kamulaştırmasız el atmaları nedeniyle alabilecekleri bedellere ulaşmalarının da önündeki engel olmuştur. Biz, 5 milyar dolarlık arazi denilerek ve bilerek şişirilen (bunun kimler tarafından ve ne amaçla yapıldığını ileride belgeleriyle açıklayacağız) taşınmazların maliklerinden kimilerinin 5 bin liralık arsa vergisini ödeyemediği için evine icra ihbarnamesinin gönderildiğine tanık olduk ve merak edenlere de belgelerini sunarız". 4000 DÖNÜMLÜK ARAZİ PROBLEMİ KAMU, HAZİNE VE MİRASÇILARIN YARARI GÖZETİLEREK ÇÖZÜME KAVUŞTURULUYOR Avukat Muhtar Kızıltan; "2006 yılından bu yana ilk kez ilgili belediye başkanlarının bu sosyal yarayı "Kamu ve Hazine yararını da" gözeterek çözüme kavuşturma iradesine tanık oluyoruz. Antalyaspor Vakfı’nın bu konudaki özverili çalışmaları da konunun olumlu sonuca ulaşmasında çok etkili oldu. Kamuoyuna da yansıdığı üzere, anılan sayın başkanların "Kamu Yararı" perspektifinden üretebilecekleri çözümler, başta mağdur yüzlerce ailenin sorunlarına ve nihayetinde Antalyalıların sosyal hizmetlere yasal biçimde ulaşmaları yolunda tek çaredir. Kendilerine bu vesileyle teşekkür ediyorum. Yakın zamanda projelerin detayları ilgili kişilerce açıklanacaktır" dedi.

Türk Telekom'un Haber

Türk Telekom'un "Tablolar Konuşuyor Dijital Resim Sergisi" AKM'de

Türk Telekom, teknoloji alanındaki bilgi birikimini kültür-sanat alanına aktardığı ve ana destekçisi olduğu Atatürk Kültür Merkezi’nde (AKM), herkes için erişilebilir bir sergi deneyimi sunuyor. Türk Telekom açıklamasına göre, Şirketin görme engellilere yönelik sesli içerik hizmeti Telefon Kütüphanesi uygulamasının içinde yer alan ‘Tablolar Konuşuyor’ bölümündeki resimler, yepyeni bir koleksiyon ve farklı bir konseptle tasarlandı. Bu kapsamda uygulamada da yer alan, 'Tablolar Konuşuyor Dijital Resim Sergisi- Milli Saraylar Resim Müzesi Koleksiyonu Seçkisi', 3 Aralık Dünya Engelliler Günü’nde Atatürk Kültür Merkezi’nde başta görme engelliler olmak üzere tüm sanatseverlerin ziyaretine açıldı. -'Görme ve işitme engelli ziyaretçilere erişilebilir bir deneyim sunuyoruz' Açıklamada konuya ilişkin değerlendirmesine yer verilen Türk Telekom Üst Yöneticisi (CEO) Ümit Önal, 'Ülkemizin dijital dönüşümünün lideri Türk Telekom olarak, herkes için erişilebilir iletişim ilkesiyle kurumsal sosyal sorumluluk çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Teknoloji ile dijital dönüşüm alanındaki deneyimimizi kültür-sanata aktardığımız ve ana destekçisi olduğumuz Atatürk Kültür Merkezi’nde, Sesli Adımlar uygulamamız ile görme ve işitme engelli ziyaretçilere erişilebilir bir deneyim sunuyoruz. Bugün de görme engellilerin sesli kitaplara ulaşabildiği, ayrıca içerisinde ilaç barkodu okuma, para tanıma gibi uygulamaları da yer alan Telefon Kütüphanesi projemizin 'Tablolar Konuşuyor' bölümündeki resimlere Milli Saraylar Resim Müzesi’nden seçkin eserleri ekledik.' ifadelerini kullandı. Tablolar Konuşuyor Dijital Resim Sergisi- Milli Saraylar Resim Müzesi Koleksiyonu Seçkisi'ni AKM’de başta görme engelliler olmak üzere tüm sanatseverlerin ziyaretine açtıklarını dile getiren Önal, 'Katılımcılar, sergideki resimlerin, sesli betimlemelerine ve tablo yorumlarına erişebilecekler. Ayrıca, duyulara hitap eden efektlere sahip eserler ile de farklı bir sergi deneyimi yaşayacaklar. Farkındalık yaratan sosyal sorumluluk projelerimizle engelli bireylerin toplumsal hayata daha eşit ve daha aktif olarak katılmasını desteklemeyi sürdüreceğiz.' açıklamasında bulundu. -Sanatseverlere bütüncül sergi deneyimi Açıklamada aktarılanlara göre, 2021’de Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın eşi Emine Erdoğan’ın katılımı ile Cumhurbaşkanlığı Millet Kütüphanesi’nde sanatseverlerin ziyaretine açılan, Telefon Kütüphanesi uygulamasındaki sesli betimlemeli dünyaca ünlü tablolardan oluşan dijital sergiye; başta görme engelliler olmak üzere farklı şehirlerden ziyaretçiler yoğun ilgi göstermişti. Türkiye'nin en zengin koleksiyonlarından birine ev sahipliği yapan Milli Saraylar Resim Müzesi’nden seçilen 20 eserin yer aldığı sergide, Osman Hamdi Bey’den Halil Paşa’ya, Fausto Zonaro’dan Ayvazovski’ye yerli ve yabancı ressamların yapıtları bulunuyor. Sergi, 3-24 Aralık'ta AKM Çok Amaçlı Salon’da 10.00-18.00 saatleri arasında ziyaret edilebiliyor.

UNESCO 2023 Haber

UNESCO 2023 "Year of Aşık Veysel" exhibition

On the 50th anniversary of the death of the great folk poet Aşık Veysel Şatıroğlu, the family collection, including the mask taken from his face, was opened to visitors at the Atatürk Cultural Center. Speaking at the opening of the exhibition, Deputy Minister of Culture and Tourism Özgül Özkan Yavuz stated that Aşık Veysel had a difficult life and said, "Despite losing his sight at a young age, he was able to see with the eyes of the heart, and with his unique tunes and conversations, he managed to become one of the most important representatives of our tradition of minstrelsy." "It is extremely exciting to witness our esteemed photographers photographing Aşık Veysel" Pointing out that the master poet called people to friendship and brotherhood with his instrument and words, Yavuz continued as follows: "One of the primary duties of our ministry is to bring together our personalities who have left their mark on our society and culture with all our people, especially our youth, and to commemorate the precious bearers of our cultural heritage. Our 'Veysel Gider Adı Kalır' exhibition, in which we tell about Aşık Veysel's life, show interviews and articles with him, is to achieve this goal. It is extremely exciting to witness that our precious photographers such as Fikret Otyam, Ara Güler, Ozan Sağdıç, Mustafa Türkyılmaz and Ergün Çağatay photograph Aşık Veysel in this precious exhibition. We will also be able to see the works of Anadolu Agency correspondents of the period here. Here, we will see the works of both Bedri Rahmi Eyüboğlu and Eren Eyüboğlu that they have personally created by seeing Veysel." Pointing out that the works of Orhan Peker, Alper Çınar and the painter Yusuf Toprak will also meet with the audience for the first time, inspired by Aşık Veysel, Yavuz said, "The book 'Aşık Veysel in the Press' prepared in Braille was performed by our theater artists. We will be introducing the audio version here for the first time. It will be possible to watch the movie 'Dark World', written by Bedri Rahmi Eyüboğlu and directed by Metin Erksan, in 1952, in which Aşık Veysel is featured. I think this is the first time this film has been exhibited in its original form. They are also coming together for the first time in an exhibition." "The original face mask, bought hours after my grandfather's death, will meet Veysel fans for the first time" Nazender Süzer Gökçe, granddaughter of Aşık Veysel, also gave the following information about the exhibition: "In the exhibition that we will open today, we are exhibiting my grandfather's stone record, long play, records, cassettes and CDs, unpublished books of my grandfather, together with the wet signatures of master photographers, oil paintings of my grandfather's long-time friend Bedri Rahmi Eyüboğlu and Eren Eyüboğlu. Aşık Veysel statue made by Alper Çınar and the original face mask bought by Yunus Toprak hours after my grandfather's death will meet with Veysel fans for the first time. Today has a special significance for us. My grandfather passed away physically at the age of 79. It has been 50 years since this separation. However, none of his works, his life, were translated into Braille alphabet for our visually impaired friends who saw my grandfather as a guide. With the support of our ministry, we published the book 'Aşık Veysel in the Press' with my husband Gürsel Gökçe, in Braille alphabet and as an audio book. After today's presentation, our books and our visually impaired friends will take their places in the libraries." Erkan Doğanay, the curator of the exhibition, said that they are trying to prepare a chronology of all stages of Aşık Veysel's life in the project, adding: "Before the age of 7, Aşık Veysel only remembers that red color when he fell and bled his palm before he lost his sight. The only color he has known all his life is red. While we were building the main color of this exhibition, we started from red. Maybe there can be an emotional approach with Aşık Veysel. And you know, aside from his love, he is the leaven of the soil of the geography we call Anatolia. Perhaps one of the most important of the last century. Aşık Veysel tells us about brotherhood, friendship, living together, protecting nature and caring about nature. When you look at his words, you can see this whole philosophical approach." At the opening, painter Süleyman Saim Pekcan, who contributed to the exhibition with the movie "Dark World", which also features Aşık Veysel from his own archive, made a speech. About the exhibition Aiming to convey Aşık Veysel's life and interviews, articles and news, to the future generations, the exhibition also includes photographs from the lens of Ara Güler, Fikret Otyam, Ozan Sağdıç, Mustafa Türkyılmaz, Ergun Çağatay and Anadolu Agency photojournalists of the period. The paintings of Eren and Bedri Rahmi Eyüboğlu and Orhan Peker, the statue of Alper Çınar and the mask taken from Aşık Veysel's face by the painter Yusuf Toprak when he passed away are among the important works of the exhibition. In the exhibition which brings together the 4-volume book "Aşık Veysel in the Press", prepared in Braille alphabet for the visually impaired, the audio version of the same book, is also performed by the theater artists. The film "Dark World", which realistically reflects the life in Anatolia and featuring Aşık Veysel, is also presented to the audience for the first time in this exhibition.

UNESCO 2023 Haber

UNESCO 2023 "Aşık Veysel Yılı"sergisi

Büyük halk ozanı Aşık Veysel Şatıroğlu'nun vefatının 50. yılında, yüzünden alınan maskın da aralarında yer aldığı aile koleksiyonu, Atatürk Kültür Merkezi'nde ziyarete açıldı. Serginin açılışında konuşan Kültür ve Turizm Bakan Yardımcısı Özgül Özkan Yavuz, Aşık Veysel'in zor bir hayat sürdüğünü belirterek, "Küçük yaşta görme yetisini kaybetmesine rağmen gönül gözüyle görmeyi bilmiş, kendine has ezgileri ve söyleşileriyle birlikte aşıklık geleneğimizin en önemli temsilcilerinden olmayı başarmış." dedi. "Kıymetli fotoğraf sanatçılarımızın Aşık Veysel'i fotoğrafladıklarına şahit olmak son derece heyecan verici" Yavuz, usta ozanın sazı ve sözüyle insanları dostluğa, kardeşliğe çağırdığına işaret ederek, şöyle devam etti: "Bakanlığımızın öncelikli görevlerinden biri toplumumuza, kültürümüze damga vurmuş şahsiyetlerimizi başta gençlerimiz olmak üzere tüm insanlarımızla buluşturmak ve kültür mirasımızın kıymetli taşıyıcılarını hayırla yad etmektir. Aşık Veysel'in hayatını anlattığımız, onunla yapılmış röportajları, makaleleri gün ışığına çıkardığımız 'Veysel Gider Adı Kalır' sergimiz işte tam da bu amaca ulaşmak için. Bu kıymetli sergimizde Fikret Otyam, Ara Güler, Ozan Sağdıç, Mustafa Türkyılmaz ve Ergün Çağatay gibi son derece kıymetli fotoğraf sanatçılarımızın Aşık Veysel'i fotoğrafladıklarına şahit olmak son derece heyecan verici. Ayrıca dönemin Anadolu Ajansı muhabirlerinin de eserlerini burada görebileceğiz. Hem Bedri Rahmi Eyüboğlu hem de Eren Eyüboğlu'nun Veysel'i bizzat görerek yapmış oldukları eserlerini de burada göreceğiz." Sergide ayrıca Aşık Veysel'den ilham alınarak Orhan Peker'in Alper Çınar'ın ve ressam Yusuf Toprak'ın eserlerinin ilk kez izleyicilerle buluşacağını aktaran Yavuz, "Bir de Braille alfabesiyle hazırlanan 'Basında Aşık Veysel' kitabı tiyatro sanatçılarımız tarafından seslendirildi. Sesli versiyonunu da ilk defa burada sizlerle buluşturmuş olacağız. Senaryosunu Bedri Rahmi Eyüboğlu'nun yazdığı, Metin Erksan'ın yönettiği 1952 tarihli içerisinde Aşık Veysel'imizin yer aldığı 'Karanlık Dünya' filmini de burada izlemek mümkün olacak. Sanıyorum bu film, orijinal haliyle ilk defa sergileniyor. Hem de ilk defa bir sergi içerisinde bir araya geliyorlar." ifadelerini kullandı. "Dedemin vefatından saatler sonra alınan orijinal yüz maskı, ilk kez Veysel dostlarıyla buluşacak" Aşık Veysel'in torunu Nazender Süzer Gökçe de sergi hakkında şu bilgileri verdi: "Bugün açılışını yapacağımız sergide usta fotoğrafçıların ıslak imzaları ile dedemin kadim dostu Bedri Rahmi Eyüboğlu ve Eren Eyüboğlu'nun yağlı boya tablolarıyla birlikte dedeme ait taş plak, long play, 45'lik plaklar, kasetler ve CD'leri, bugüne kadar yayımlanmayan kitaplarının bir kısmını sergiliyoruz. Salonun girişinde heykeltıraş Alper Çınar tarafından yapılan Aşık Veysel heykeli ve Yunus Toprak tarafından dedemin vefatından saatler sonra alınan orijinal yüz maskı, ilk kez Veysel dostlarıyla buluşacak. Bugünün bizim için ayrı bir önemi daha var. Dedem, 79 yaşında bedenen aramızdan ayrıldı. Bu ayrılışın arkasından 50 yıl geçti. Fakat dedemi rehber olarak gören görme engelli dostlarımız için hiçbir eseri, hayatı, Braille alfabesine çevrilmedi. Eşim Gürsel Gökçe ile 'Basında Aşık Veysel' kitabını, Braille alfabesi ve sesli kitap olarak çıkardık, bakanlığımızın desteğiyle. Bugünkü tanıtımın akabinde kitaplarımız ve görme engelli dostlarımız için kütüphanelerde yerlerini alacak." Serginin küratörü Erkan Doğanay ise projede Aşık Veysel'in hayatının tüm aşamalarının kronolojisini hazırlamaya çalıştıklarını söyleyerek, "Aşık Veysel, 7 yaşından evvel görme yetisini kaybetmeden önce düşüp avuç içini kanatınca sadece o kırmızı rengi hatırlıyor. Tüm hayatı boyunca bildiği tek renk kırmızı. Biz de bu serginin ana rengini inşa ederken kırmızıdan yola çıktık. Belki bir duygusal yaklaşım olabilir Aşık Veysel ile. Bir de biliyorsunuz onun aşıklığı bir tarafa, Anadolu dediğimiz coğrafyanın toprağın bir mayası. Belki de geçtiğimiz yüzyılın, en önemlilerinden birisi. Aşık Veysel bize kardeşliği, dostluğu, birlikte yaşamayı, doğaya sahip çıkmayı, doğayı önemsemeyi, tabiatı korumayı anlatıyor. Onun sözlerine baktığınızda bütün bu felsefi yaklaşımı görebilirsiniz." değerlendirmesinde bulundu. Açılışta ayrıca sergiye kendi arşivinden Aşık Veysel'in de yer aldığı "Karanlık Dünya" filmiyle katkıda bulunan ressam Süleyman Saim Pekcan da bir konuşma yaptı. Sergi hakkında Aşık Veysel'in hayatını ve onunla yapılmış röportajları, makaleleri ve haberleri gün ışığına çıkararak gelecek nesillere aktarmayı hedefleyen sergide, Ara Güler, Fikret Otyam, Ozan Sağdıç, Mustafa Türkyılmaz, Ergun Çağatay ve dönemin Anadolu Ajansı foto muhabirlerinin objektifinden fotoğraflar yer alıyor. Eren ve Bedri Rahmi Eyüboğlu ile Orhan Peker'in resimleri, Alper Çınar'ın heykeli ve ressam Yusuf Toprak tarafından Aşık Veysel vefat ettiğinde yüzünden alınan mask serginin önemli eserleri arasında bulunuyor. Görme engelliler için Braille alfabesiyle hazırlanan 4 ciltlik "Basında Aşık Veysel" kitabını da ziyaretçilerle buluşturan sergide, tiyatro sanatçıları tarafından seslendirilen aynı kitabın sesli versiyonunun da tanıtımı yapılıyor. Anadolu'daki yaşamı gerçekçi bir şekilde yansıtan ve Aşık Veysel'in de yer aldığı "Karanlık Dünya" adlı film de ilk kez bu sergide izleyicilerin beğenisine sunuluyor.

Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
TOURISMJOURNAL En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.