#Akdeniz Sahilleri

TOURISMJOURNAL - Akdeniz Sahilleri haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Akdeniz Sahilleri haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Antalya’da Kurban Bayramı Turizm Hareketliliği Haber

Antalya’da Kurban Bayramı Turizm Hareketliliği

Antalya'da Kurban Bayramı tatili ile yüksek sezonun kapıları açılırken, yoğunluk Avrupa'daki Türk tatilcilerin de gelişiyle arttı. AKTOB Başkanı Kaan Kavaloğlu, "Bu süreçte en yoğun talebi Avrupa'da yaşayan Türk vatandaşlarımız gösterdi. Gurbetçilerimiz hem Kurban Bayramı tatilini hem de Avrupa'daki tatil dönemini birleştirerek ana vatanlarına geldi. Bu da Antalya'daki hareketliliği daha da artırdı" dedi. Antalya'da 4,5 günlük Kurban Bayramı tatiliyle birlikte turizm hareketliliği ivme kazandı. Sezon başında Ramazan Bayramı ve Paskalya tatiliyle başlayan yoğunluk, Kurban Bayramı'yla zirveye ulaştı. Özellikle Avrupa'da yaşayan Türk tatilcilerin tercih ettiği Antalya'da, otellerde ve sahil bölgelerinde ciddi yoğunluk yaşanıyor. "Kurban Bayramı'yla yüksek sezonu açtık" Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) Başkanı Kaan Kavaloğlu, kentteki bayram hareketliliğini ve sezonu değerlendirdi. Kavaloğlu, "Ramazan Bayramı'yla yaz sezonunu açmıştık ve Paskalya tatiliyle birleşmişti. Kurban Bayramı'yla da yüksek sezonu açtık. Bu dönem, Almanya'daki Yortu Bayramı tatiliyle de çakıştı. Yani Almanya'da 'Pfingstferien' dediğimiz, bazı eyaletlerde Haziran başında uygulanan kısa tatil dönemiyle aynı zamana denk geldi. Dolayısıyla hem Almanya'dan hem de diğer Avrupa ülkelerinden tatil planlamaları yoğunlaştı. Bu da Antalya'daki hareketliliği daha da artırdı" dedi. Avrupa'daki Türklerin bu tatil dönemini fırsata çevirdiğine dikkat çeken Kavaloğlu, "Bu süreçte en yoğun talebi Avrupa'da yaşayan Türk vatandaşlarımız gösterdi. Gurbetçilerimiz hem Kurban Bayramı tatilini hem de Avrupa'daki tatil dönemini birleştirerek ana vatanlarına geldi. Böylece uzun zamandır fırsat bulamadıkları şekilde Türkiye'de tatil yapma imkânı yakaladılar" ifadelerini kullandı. "Her sezon zor geçecek" Sezonun genel seyrine de değinen Kavaloğlu, "Ziyaretçi sayılarında geçen yıl ile rakamlar hemen hemen aynı. Zor bir sezon geçiriyoruz ancak genel itibariyle geçen yılki seviyeyi koruyoruz. Haziran sonu itibarıyla artıya geçeceğimizi öngörüyoruz. Bizim için artık hiç kolay bir sezon yok, her sezon zor geçecek" değerlendirmesinde bulundu.

Alanya’da Kurban Bayramı Turizm Hareketliliği Haber

Alanya’da Kurban Bayramı Turizm Hareketliliği

Yaz sezonunun önemli dönemeçlerinden biri olan Kurban Bayramı, turizm cenneti Alanya'da hareketli günlerin yaşanmasına vesile oldu. Uzun tatil sürecini fırsat bilen yerli ve yabancı turistler, Akdeniz sahillerine akın etti. OTELLERDE BAYRAM COŞKUSU: DOLULUK ORANLARI MEMNUN ETTİ Alanya Turistik İşletmeciler Derneği (ALTİD) Başkan Yardımcısı Mehmet Dahaoğlu, Kurban Bayramı dönemindeki turizm hareketliliğine ilişkin önemli açıklamalarda bulundu. Dahaoğlu, bayram süresince Alanya'daki otellerde doluluk oranlarının beklentileri karşılayarak yüzde 80-90 bandına ulaştığını belirtti. Bu yüksek doluluk, özellikle sezon başına kıyasla turizmcilere moral verdi. Yoğunlukta Alman, İngiliz, Polonyalı, Rus ve İskandinav ülkelerinden gelen turistlerin payı büyük oldu. Alanya, bu performansıyla Antalya genelinde Lara ve Belek bölgelerinin ardından doluluk oranlarında üçüncü sırada yer almayı başardı. AVRUPA'DAKİ TATİL İLE BİRLEŞİNCE ZİRVE YAPTI Avrupa'da kutlanan Pfingsten Bayramı'nın Kurban Bayramı ile yakın zamanlara denk gelmesi, Antalya genelinde turizm hareketliliğini daha da artırarak adeta zirveye taşıdı. Özellikle Avrupa pazarından gelen turist sayısındaki artış, tesislerin doluluk oranlarına doğrudan yansıdı. Bu durum, bölge ekonomisine de önemli bir katkı sağladı. BAYRAM SONRASI BEKLENTİLER VE OLASI SENARYOLAR Ancak Mehmet Dahaoğlu, bayram coşkusunun ardından turizm sektöründe bir durgunluk yaşanabileceği konusunda da uyarılarda bulundu. Özellikle yerli turist rezervasyonlarının bayram sonrasında düşük seyretmesi ve Avrupa ile Bağımsız Devletler Topluluğu (BDT) ülkelerinden gelen turist hareketliliğinin henüz istenen seviyelere ulaşmaması, otellerdeki doluluk oranlarında bir düşüşe neden olabileceği endişesini beraberinde getiriyor. Döviz kurundaki dalgalanmalar ve artan ulaşım ile konaklama maliyetleri, sezon başında yaşanan "boş sokak" manzaraları ve esnafın tedirginliği gibi sorunların yeniden gündeme gelme potansiyelini taşıyor. SEKTÖRÜN TEMMUZ VE AĞUSTOS UMUDU: YERLİ TURİST HAMLELERİ Turizm sektörü temsilcileri, bayram sonrası yaşanabilecek olası durgunluğun ardından özellikle temmuz ve ağustos aylarında hareketliliğin yeniden artmasını umut ediyor. Bu dönemde özellikle yerli turistleri çekebilmek amacıyla otel işletmecileri tarafından çeşitli kampanyalar ve özel indirimler düzenlenmesi planlanıyor. Sektör, iç pazarın canlandırılmasının sezonun genel başarısı için kritik öneme sahip olduğunun bilincinde. Kurban Bayramı'nda Alanya otel dolulukları nasıl bir seyir izlediyse, benzer bir ivmenin yaz ortasında da yakalanması hedefleniyor.

Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
TOURISMJOURNAL En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.